Skocz do zawartości

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

http://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/10677724/przekop-mierzei-wislanej-znamy-date-otwarcia-kanalu-zeglugowego.html

Przekop Mierzei Wiślanej. Znamy datę otwarcia kanału żeglugowego

17 września zostanie oficjalnie otwarty kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną - poinformował we wtorek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, les05 napisał:

http://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/10677724/przekop-mierzei-wislanej-znamy-date-otwarcia-kanalu-zeglugowego.html

Przekop Mierzei Wiślanej. Znamy datę otwarcia kanału żeglugowego

17 września zostanie oficjalnie otwarty kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną - poinformował we wtorek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Tylko kto i w jaki celu będzie tam pływał, oczywiście za wyjątkiem amerykańskich lotniskowców...

comment_4hWZXNR1yH8DypvtbyAGY7PMOFS7HFzl.thumb.jpg.36006bac56cd776fc7339fe5e9376c66.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten temat krew mnie zalewa to czytając, i zarazem zastanawiam się czy piszący tu na temat przekopu  to Polacy?

Nawet jak będą przepływać tylko żaglówki to dlaczego sowieci mają  nam dawać zgody/niezgody zagladać nam do garnka czy zabraniać  przepływu  barki z US Soldiers. Będą przepływać żaglówki powstaną caffejki, knajpki itd.

Edytowane przez grawer
  • Tak trzymać 1
  • Hmmmm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, grawer napisał:

Czytając ten temat krew mnie zalewa to czytając, i zarazem zastanawiam się czy piszący tu na temat przekopu  to Polacy?

Nawet jak będą przepływać tylko żaglówki to dlaczego sowieci mają  nam dawać zgody/niezgody zagladać nam do garnka czy zabraniać  przepływu  barki z US Soldiers. Będą przepływać żaglówki powstaną caffejki, knajpki itd.

kafejki?.. Ty wiesz ileśmy na to wydali kasy?

Od razu zaznaczam, że nie jestem jakimś tam wielkim przeciwnikiem tego całego przekopywania, ale kur... kafejki, knajpki powstaną?

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Enter07 napisał:

Najpierw wydali 2 mld na przekop, a teraz na siłę szukają potencjalnych użytkowników. Do tego jeszcze ze 2 mld będzie kosztowała infrastruktura.

Niezłe jaja, ale jak mawiał Zulu Gula:

Polska to być dziwna kraj. Tu morze być zimne, a Cola ciepła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, balans napisał:

Najpierw wydali 2 mld na przekop, a teraz na siłę szukają potencjalnych użytkowników. Do tego jeszcze ze 2 mld będzie kosztowała infrastruktura.

Niezłe jaja, ale jak mawiał Zulu Gula:

Polska to być dziwna kraj. Tu morze być zimne, a Cola ciepła...

Wydali, chociaż mogli czekać aż natura sama to zrobi, o czym mówiła niedoszła pani prezydentowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Enter07 napisał:

Jak inwestycja na ukończeniu i można realnie rozmawiać z potencjalnymi partnerami - też źle, bo zrobili. Są pierwsi biznesowi chętni - też mało.

Inwestycja na ukończeniu? Rozbudowa portu w Elblągu, pogłębienie toru wodnego, przebudowa mostów.....itd. Lekko licząc 200 mln. złotych, którego lwią część będzie musiał wydać samorząd, który nie otrzyma dotacji rządowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Enter07 napisał:

No to sprawdzamy, bo może faktycznie najprościej to zaorać, dogadać się z kolegami Rosjanami co do Cieśniny Piławskiej. Zaorać tak jak np. zaorano polski przemysł stoczniowy i potem utyskiwać, że korwetę 25 lat budują - całą jedną.

1. port w Elblągu

Samorządu koszty jak by nie patrzył, no chyba że inne dostępne rozwiązania zagrają

2. pogłębienie toru wodnego - całe 25 kilometrów

https://www.portel.pl/gospodarka/poglebienie-toru-do-elblaga-drozsze-niz-szacowano/128294

w skrócie - na razie lipa bo za 10km 130mln PLN przy szacowanym budżecie 86mln PLN. Ale ale, kto ogłosił przetarg - Urząd Morski w Gdyni. Czy to on jest zatem inwestorem? A jeśli tak to:

Urząd morski – aparat pomocniczy terenowych organów administracji morskiej w Polsce, jakimi są dyrektorzy urzędów morskich.

Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej (obecnie Minister Infrastruktury) - jako naczelny organ administracji morskiej, sprawuje nadzór nad działalnością dyrektorów urzędów morskich w zakresie uregulowanym w ustawie o obszarach morskich RP i administracji morskie.

 

Minister Infrastruktury- czy to jeszcze samorząd?

3. "przebudowa mostów" - jeden wystarczy gdyż to ten jeden koliduje

https://dziennikelblaski.pl/744972,Most-obrotowy-zastapi-pontonowy-ZDJECIA.html

w skrócie znów Urząd Morski inwestorem

 

I na koniec taka staroć z regionu, miejsca w którym akcja się dzieje - chcą czy nie chcą? I czy to takie chciejstwo dziecinne jak gruszki na wierzbie czy raczej przemyślane?

https://www.elblag.eu/index.php/wadze-miasta/168-miasto/5876-pogbienie-toru-odnego-i-przekop-niezbdne-do-rozwoju

 

 

 

 

Skoro pogłębili Odrę za Szczecinem, to i pogłębią tę rzeczkę. O Szczecinie też mówili, że to port nieperspektywiczny, że tylko małe statki mogą wpływać, że lepiej w Świnoujście inwestować. Rozwijać należy cały kraj a nie tylko wielkie ośrodki, które i tak sobie poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Enter07 napisał:

Jak zamiast promu tylko stępka - źle bo nie zrobili.

Jak inwestycja na ukończeniu i można realnie rozmawiać z potencjalnymi partnerami - też źle, bo zrobili. Są pierwsi biznesowi chętni - też mało.

 

To co? Pewnie trzeba poczekać na tych innych a na razie niech wszystko leży odłogiem i czeka. Na trzęsienie ziemi.

Na szczęście w regionie normalne patrzenie ale im dalej od, tym więcej domorosłych mądralińskich rodem spod Budki z piwem.

Zazwyczaj nie dyskutuję z tymi "spod Budki z piwem", ale zrobię wyjątek:

1. Port w Elblągu miał sens, jak była bardzo duża wymiana handlowa z Kaliningradem. Ale to się skończyło i se nevrati.

2. W każdej firmie, poczynając od osiedlowego warzywniaka po duże koncerny, jeżeli planuje się poważną inwestycję, to najpierw bada się rynek i przeprowadza różne analizy. A tu mamy najpierw wydanie miliardów na inwestycję, a później szukanie jakiegoś uzasadnienia.

3. Przekop to była decyzja czysto polityczna, bo nawet ci, którzy podejmowali decyzję o jego realizacji, to sami później stwierdzili, że koszt się nigdy nie zwróci, ale zaczęli dodawać, że ma znaczenie strategiczne. Mieli na myśli amerykańskie lotniskowce na Zalewie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, balans napisał:

(...)najpierw wydanie miliardów na inwestycję, a później szukanie jakiegoś uzasadnienia.

3. Przekop to była decyzja czysto polityczna, bo nawet ci, którzy podejmowali decyzję o jego realizacji, to sami później stwierdzili, że koszt się nigdy nie zwróci, ale zaczęli dodawać, że ma znaczenie strategiczne. Mieli na myśli amerykańskie lotniskowce na Zalewie?

Balans, kolejny raz się mylisz i to nie bez udziału własnej świadomości. Dokładniej - świadomie łżesz jak sabaka.

 PiS wygra wybory w październiku 2015.

Tu masz analizę przekopu z maja 2014 roku:

https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/uploads/2015/01/TI_Zalacznik_6-Raport.pdf

 

(długie i nie po Twojej myśli więc nawet nie liczę że będziesz miał czas przeczytać...)

Edytowane przez takafura
  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, balans napisał:

Widzę, że prawda zabolała i nerwy puściły. Panuj nad sobą, bo następnym razem puszczą ci zwieracze i wstydu się najesz...

Świadomie piszesz bzdury - jak można inaczej zareagować ?

Daruj sobie porady na temat swoich doświadczeń ze zwieraczami a skomentuj link z planami budowy przekopu opracowanymi 1,5 roku przed PiS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, takafura napisał:

Świadomie piszesz bzdury - jak można inaczej zareagować ?

Daruj sobie porady na temat swoich doświadczeń ze zwieraczami a skomentuj link z planami budowy przekopu opracowanymi 1,5 roku przed PiS.

Tych, którzy rządzili przed PiS też uważam za idiotów...

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Enter07 napisał:

To, że pod twoją budką z piwem nie chcą z tobą gadać to już wiele mi mówi. Nie radzisz sobie nosząc końskie klapki na oczach, te które zwędziłeś swojej chabecie.

Jako małorolnemu, po krótkiej militarnej, rozrywkowej przygodzie podczas prac polowych napiszę odpowiedź na jego durnoty.

Cały Obwód Kaliningradzki to ca. 600 tys. mieszkańców. Zaś włodarzom miasta Elbląg (doczytaj DOKŁADNIE w linku - mój poprzedni post) marzą się przeładunki na poziomie 1.5 mln ton. Uzależnianie inwestycji od jednego odbiorcy, to już dzieci w przedszkolu wiedzą, wiąże się z nadmiernym ryzykiem w przypadku utraty takiego jednego, dominującego partnera czy też rynku zbytu. Rozwiązaniem jest ZAWSZE dywersyfikacja portfela zarówno dostawców jak i odbiorców.

Czyli napisałeś bzdury.

To o tym warzywniaku to widzę, że twoja bajka. W linku o którym wspomniałem piętro wyżej masz wypowiedzi biznesu i włodarzy miasta Elbląg. Jedni i drudzy wymyślili to sobie czy też może jednak przeprowadzono te "różne analizy". Potrafisz jakąś nazwać poprawnie? Np. SWOT?

Skąd ci wiadomo, co było najpierw a co potem? Pokażesz, które to polne ptaszki ci tak ćwierkały?

A która decyzja na poziomie rządowym nie jest polityczną? To źle że idą inwestycje, jest praca, zarobki etc? Skąd wiesz że koszt się nie zwróci skoro już się zwraca - choćby w podatkach płaconych przez wykonawców?

A z tymi lotniskowcami to jak mniemam twój poziom percepcji rzeczywistości. Bo to że utrącono Rosji możliwość sterowania polską żeglugą przez cieśninę pilawską a przez to możliwość wpływania na ekonomię regionu - to tego przecież nie można nazwać "strategicznym".

 

Dodając twoje reakcje (w zasadzie ich brak) na argumenty takafura wnioskuję, że mocno się z betonem zmieszałeś. Tak jednorodnie.

 

Ale racz proszę odpowiedzieć choć na jedno poniższe pytanie. Ile masz komórek? A ja prawidłowo odgadnę pojemność.

Pomijając prymitywne złośliwości, chcę jedynie przypomnieć, że nawet ci z [nie]rządu przyznali, że przekop nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale tak naprawdę jest budowany ze względów strategicznych. Ciekawe jakich? Oczywiście będzie miał wielu zwolenników, bo przy takiej inwestycji można przytulić sporą kasę...

Kolejny MIŚ i to dużo droższy to CPK, też nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale ostatnio mówi się, że to będzie baza logistyczna dla United States Air Force.

A to co faktycznie jest nam naprawdę niezbędne - to elektrownia atomowa, bo ceny prądu i ceny emisji CO2 szaleją i jak tak dalej pójdzie, to przyjdzie siedzieć przy lampach naftowych, a i przemysł się wyłoży.

Dedykuję słynny cytat - Po pierwsze ekonomia głupku.

 

Edytowane przez balans
  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, balans napisał:

Pomijając prymitywne złośliwości, chcę jedynie przypomnieć, że nawet ci z [nie]rządu przyznali, że przekop nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale tak naprawdę jest budowany ze względów strategicznych. Ciekawe jakich? Oczywiście będzie miał wielu zwolenników, bo przy takiej inwestycji można przytulić sporą kasę...

Kolejny MIŚ i to dużo droższy to CPK, też nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale ostatnio mówi się, że to będzie baza logistyczna dla United States Air Force.

A to co faktycznie jest nam naprawdę niezbędne - to elektrownia atomowa, bo ceny prądu i ceny emisji CO2 szaleją i jak tak dalej pójdzie, to przyjdzie siedzieć przy lampach naftowych, a i przemysł się wyłoży.

Dedykuję słynny cytat - Po pierwsze ekonomia głupku.

 

   Wystarczy porównać ile złośliwości i pomówień spłodziłeś na takie kluczowe juz dzisiaj dla naszego bezpieczeństwa projekty jak WOT, terminal LNG czy gazociąg Baltic Pipe aby za pomocą analogi nabrać pewności że jest dokładnie odwrotnie jak nam kolejny wpierasz.

Więc obstawiam, że przekop w dużej mierze się zwróci, port się rozbuduje, a w jednym z najbiedniejszych regionów Polski spadnie bezrobocie, wzrosną wpływy z podatków itp. Dla jasności nie mam na myśli roku czy dwóch, a raczej 5-10 lat.

Ps. Ekonomia jest ważna ale miasta, szkoły, szpitale to nie fabryki - pieniądze to nie wszystko.

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie