Skocz do zawartości

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Rekomendowane odpowiedzi

Prawda co do kolejnych potrzebnych inwestycji - nie ma wyjścia, potrzebna kolejna kadencja ;)

Tak mi przyszło do głowy pytanie jak często i za ile trzeba będzie ten tor wodny konserwować ( odmulać) ?

A te ostatnie 900 metrów to w granicach portu Elbląg jest - może peeselowski prezydent  Elbląga na złość pisowi nie pogłębią tego odcinka ?

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"A te ostatnie 900 metrów to w granicach portu Elbląg jest - może peeselowski prezydent  Elbląga na złość pisowi nie pogłębią tego odcinka ?"

 

I tu mamy kilka kolejnych problemów...
Gróbarczyk już dawno obiecywał, że trasa wodna będzie za pieniądze podatników* do A do Z zrobiona... Ale pal licho... Prezydent Elbląga tłumaczy się, że pieniędzy na to nie ma- 100 (?) mln vs 700 mln budżetu miasta.


Ciekawsze jest, że samorząd czy Elbląg jest właścicielem c.a. 30 % terenów portowych :-)


PS Bieżące utrzymanie toru od wejścia do przekopu do portu w Elblągu ma kapitanat w Gdyni czy Gdańsku finansować i wykonywać...
* nie mylić z rządowymi, to ono własnych pieniędzy nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gróbarczyk: przekop mierzei to tylko początek, konieczne są dalsze inwestycje

Przekop Mierzei Wiślanej, to pierwszy etap ożywiania gospodarczego Zalewu Wiślanego, planujemy budowę terminali zewnętrznych dla masowców na wodach akwenu na wysokości Suchacza — informuje wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 km w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 km, na rzece Elbląg – także ponad 10 km, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.

Wiceminister podkreślił, że otwarcie samego przekopu Mierzei, jak i planowane dalsze inwestycje są niezbędne ze względów bezpieczeństwa państwa. Mają też ożywić gospodarczo region. — Obecnie wszystkie statki, jakie chciałyby wyjść na Bałtyk bądź wyjść z Bałtyku na Zalew, muszą przechodzić przez Cieśninę Piławską, która jest w jurysdykcji Rosji. Wszystkie decyzje o przejściu jednostek są podejmowane w Moskwie, co determinowało konieczność budowy alternatywnego przejścia, czyli przekopu Mierzei Wiślanej — powiedział.

Jak podkreślił, ta "inwestycja jest strategiczna i powstała ze względów bezpieczeństwa państwowego". — Ważną przyczyną budowy nowej drogi wodnej na Bałtyk, były też względy gospodarcze i chęć ożywiania gospodarczego tego regionu — stwierdził Gróbarczyk. Podkreślił, że sam przekop Mierzei Wiślanej, to pierwszy element inwestycji, który zamknie się kwotą poniżej 1 mld zł.

Konieczne dalsze inwestycje

Dodał, aby Kanał Żeglugowy był funkcjonalny, potrzebne były i są inwestycje uzupełniające. Przypomniał, że drugi etap obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje ziemnych wałów przeciwpowodziowych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie, wraz ze zmianami układu drogowego. W tym zakresie prace już się toczą. Trzeci etap obejmuje pogłębienie toru wodnego na Zalewie Wiślanym — wskazał.

— Cała inwestycja jest warta ok. 1,8 mld zł, a wszystkie prace mają zakończyć się — zgodnie z planem — we wrześniu 2023 r. — poinformował Gróbarczyk. Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 m oraz do 20 m szerokości i zanurzeniu 4,5 m.

Wiceminister poinformował, że zgodnie z przygotowywaną przez rząd strategią planowana jest budowa terminali zewnętrznych na Zalewie Wiślanym. Wyjaśnił, że miałby one w przyszłości powstać na wysokości Suchacza. — Miałyby do nich zawijać masowce w suchymi towarami jak np. zboże, czy węgiel, potem towar mógłby być przeładowywany na barki. Chodzi też o stworzenie portu feederowego (współpracującego małego portu z większymi — red.) dla Gdańska i Gdyni — wskazał.

Gróbarczyk podkreślił ponadto, że "duża żegluga" np. kontenerowców nigdy nie była planowana na Zalewie Wiślanym.

Przyszłość portu w Elblągu

Przedstawiciel resortu infrastruktury poinformował ponadto, że w ubiegłym tygodniu doszło do pierwszego spotkania zespołu roboczego, w którym uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz zarządu portu w Elblągu.

— Wypracowaliśmy harmonogram, zakres działań w zakresie portu w Elblągu. Przyjęliśmy wspólne rozwiązanie co do konieczności modernizacji portu i określiliśmy konieczne prace jakie należy wykonać. W pierwszej kolejności zarząd portu ma przedstawić biznesplan, strategię rozwoju. Zarząd ma przedstawić również informację co do ewentualnych zmian właścicielskich. Chodzi o to, czy port miałby być sprzedany, czy chciałby partycypować we wspólnych inwestycjach z rządem, bądź czy ma jakąś inną optykę w tej sprawie — powiedział.

Gróbarczyk zapewnił, że strona rządowa jest w pełni otwarta "na możliwe sposoby partycypowania, tak aby doprowadzić do w pełni funkcjonalnego rozwiązania, przygotowania Elbląga do przeładunków w ramach nowej drogi wodnej".

Dodał, że Skarb Państwa jest gotowy do finansowej partycypacji w tym przedsięwzięciu.

https://businessinsider.com.pl/gospodarka/grobarczyk-przekop-mierzei-to-tylko-poczatek-konieczne-sa-dalsze-inwestycje/v0k63ez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż strach się bać, że zjawią się bojówki totalnej z łopatami i zasypią...

balans to ten z tych naukowców co to wieszczył pokojowy charakter putina i korzyści z uzależnienia od kacapskiego gazu? Może jakiś ekolog z moskwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"aby ustalić kiedy pojawił się ten prywatny kanał ( 2019 rok) "

Ale to wiadomo od początku... Coś data zmienia?

 

Mnie ciekawiło czy odmulił stary kanał czy to świeży przekop w stylu tego na mierzei.

Zdjęcia archiwalne kiepskie, ale wygląda wszystko na zupełnie nową inwestycję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tyr napisał:

Aż strach się bać, że zjawią się bojówki totalnej z łopatami i zasypią...

balans to ten z tych naukowców co to wieszczył pokojowy charakter putina i korzyści z uzależnienia od kacapskiego gazu? Może jakiś ekolog z moskwy?

Dziwne "naukowcu", że masz dostęp do internetu w tym pokoju bez klamek...

  • Słabe 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura...

Już kilka razy prosiłem, abyś wyszedł z tej oblężonej twierdzy...

Wkleiłem trasę Zodiaka II, aby pokazać co na dziś jest możliwe, w ramach przekopu.. a tobie się wszystko kojarzy...


I co będzie możliwe* dla czegoś większego niż kajak czy jacht, przez następne -naście miesięcy...

I to pod warunkiem, że ktoś będzie przekop utrzymywał drożny...- pogłębiarki będą 24/7/365...





* patrz samo wejście do portu w Elblągu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

 aby pokazać co na dziś jest możliwe, w ramach przekopu..

Naprawdę percepcja Ci się kończy na dniu dzisiejszym ? Jak kładli asfalt na drodze pod domem to pewnie histeryzowałeś że nie ma namalowanych pasów, potem że brak przejść dla pieszych i że sygnalizacja świetlna była podłączana jeszcze później ?

Za dziesięć lat jeszcze będę czytał smutki że co prawda 0,5 ton rozładowano, że wszystko działa ale gazowce i lotniskowce nie mogą wpłynąć.

Ps. Pamiętasz ile razy otwierano gazoport ;)

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

 pogłębiarki będą 24/7/365...

Straszne, że też nikt się tak przy S-kach i autostradach nie zamartwiał że to tyle set km odśnieżania będzie ;)

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura...

ty tak na serio?

Przecież Gróbarczyk otwarcie powiedział, czemu ma służyć ta inwestycja:

"Gróbarczyk podkreślił ponadto, że "duża żegluga" np. kontenerowców nigdy nie była planowana na Zalewie Wiślanym."

 

"Miałyby do nich zawijać masowce w suchymi towarami jak np. zboże, czy węgiel, potem towar mógłby być przeładowywany na barki."


Barka-W żegludze morskiej używa się barek większych, o nośności kilku tysięcy ton, głównie do transportu ładunków masowych i drewna.

I tak te mityczne barki będą tam i z powrotem, pomijając wąskie, dosłownie i w przenośni, gardło, jakim będzie... przekop...

 

 

PS Szczerze? Różne rzeczy widziałem, ale nie pługi i piaskarki na A i S....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura...

ty tak na serio?

Przecież Gróbarczyk otwarcie powiedział, czemu ma służyć ta inwestycja:

"Gróbarczyk podkreślił ponadto, że "duża żegluga" np. kontenerowców nigdy nie była planowana na Zalewie Wiślanym."

Nabijam się z tekstów gdzie wymienia się co nie będzie mogło tam pływać.

A co do trasy "Zodiaka II" to może Cię ta informacja zaskoczy ale było to otwarcie PRZEKOPU.

Nie portu w Elblągu.

Nie toru wodnego.

Nie obrotnicy.

 

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

I co będzie możliwe* dla czegoś większego niż kajak czy jacht, przez następne -naście miesięcy...

I to pod warunkiem, że ktoś będzie przekop utrzymywał drożny...- pogłębiarki będą 24/7/365...

Spokojnie. Za kilka miesięcy Donek wyjdzie i powie że to jego. powyżej piszesz, i słusznie, że to pierwszy etap a potem jęki że obecnie nic większego niż kajak tamtędy nie przepłynie. pogubiłem się.

  • Super 2
  • Słabe 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Czego nie rozumiesz w:

 

"Gróbarczyk podkreślił ponadto, że "duża żegluga" np. kontenerowców nigdy nie była planowana na Zalewie Wiślanym."

 

"Miałyby do nich zawijać masowce w suchymi towarami jak np. zboże, czy węgiel, potem towar mógłby być przeładowywany na barki."

 

PS Zdjęcie specjalnie z dedykacją dla ciebie...

Fc19aTBXoAAGmDc.thumb.jpg.88e8dce4cccbf70804518c6804b761dd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie