Jump to content

Rozminowanie pod przekop Mierzei


fuks_ag
 Share

Recommended Posts

23 godziny temu, balans napisał:

Region żył i się rozwijał z małej wymiany handlowej z Kaliningradem i komu to przeszkadzało? Ano debilom [dotyczy to również całej opozycji - Sikorskiego, Zandberga czy Tuska], którzy mentalnie są jeszcze w XIX wieku i widzą jedną rolę dla naszego państwa, a jest nią wojna z Rosją(...)

Co do wojny z Rosją to już miała być pewna w 2015. W 2016 ryzyko jeszcze wzrosło, tylko dzięki odwiecznej dewizie "Walki o Pokój" Rosja wytrzymała te wszystkie prowokacje ze strony Polski.  A co z Finlandią, kiedy zaatakują Rosję swoimi 64 F-35 ? Gdybyśmy proporcjonalnie do liczby ludności Finlandii  kupili F-35 to zamiast 32 było by to prawie 400 maszyn:)

Ps. Co do debili i relacji Polski z Rosją:

- wg Rosji protokół regulujący zasady żeglugi przez cieśninę Pilawską wygasł po wstąpieniu 2004 Polski do UE,

- Rosja pozwoliła na rejsy wyłącznie statkom pod nasza banderą,

- w 2009 rozporządzenie rządu Rosji określiło, że statki niepolskie muszą wystąpić o zgodę 15 dni przed terminem wpłynięcia w cieśninę,

- zgody często nie udzielana z przyczyn technicznych, przyrodniczych, wojskowych, ekologicznych i pogodowych,

To tak w temacie skąd w ogóle pomysł przekopu skoro było tak przyjaźnie i sielankowo czyli komu to przeszkadzało :)

Edited by takafura
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, les05 napisał:

sąsiada-rozrabiakę(..)

 Myślę że gdybyś regularnie fundował mu flaszkę, mył samochód i pozwalał bzykać własną żonę i córkę to nawet taki sąsiad łaskawie tolerowałby łażenie po swoim terenie. Oczywiście w określonych godzinach i w wyznaczone dni ;) Plus żadnych obcych...

Jest to trafna analogia do stosunków w Zalewie Wiślanym.

Edited by takafura
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, takafura napisał:

 Myślę że gdybyś regularnie fundował mu flaszkę, mył samochód i pozwalał bzykać własną żonę i córkę to nawet taki sąsiad łaskawie tolerowałby łażenie po swoim terenie. Oczywiście w określonych godzinach i w wyznaczone dni ;) Plus żadnych obcych...

Jest to trafna analogia do stosunków w Zalewie Wiślanym.

Widzę, że z les05 lecicie już w ślinę... Oczywiście, że:

Przekop to cios dla imperializmu rosyjskiego w Donbasie!

Bo żadnego uzasadnienia ekonomicznego nie posiada. Po likwidacji przemysłu w latach 90-tych jedyną szansą rozwoju bardzo biednego regionu jest wymiana handlowa i turystyczna  Kaliningradem, ale to udupiono w imię pseudo polityki jagiellońskiej. To właśnie ta polityka powoduje, że wydajemy na Możajki miliardy, a Litwini jak mogą, to jeszcze nam robią nazłość. To właśnie nasza debilna polityka doprowadziła do tego, że wydajemy miliardy na Via Carpatia, która zamiast do naszych portów ma prowadzić do konkurencyjnej dla nas Kłajpedy.

Czy ktoś zna jeszcze jakiś kraj, który prowadzi taką debilną politykę?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, balans napisał:

Przekop to cios dla imperializmu rosyjskiego (...)

Bardzo charakterystyczne że tradycyjnie przedstawiasz stanowisko strony rosyjskiej. To że chcemy aby do portu w Elblągu wpływały statki różnych bander, bez czekania 15 dni na łaskawą zgodę to z naszej strony zachowania agresywne i prowokacyjne.

Ps. Nie skomentowałeś zakupu 64 sztuk F-35 przez Finlandię. Proporcjonalnie Polska powinna kupić prawie 400 !

To w końcu ten 5-cio milionowy kraik chce podbić 160 milionową Rosję czy tylko wstawia kraty bo ma sąsiada złodzieja i bandytę ?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, takafura napisał:

Bardzo charakterystyczne że tradycyjnie przedstawiasz stanowisko strony rosyjskiej. To że chcemy aby do portu w Elblągu wpływały statki różnych bander, bez czekania 15 dni na łaskawą zgodę to z naszej strony zachowania agresywne i prowokacyjne.

Ps. Nie skomentowałeś zakupu 64 sztuk F-35 przez Finlandię. Proporcjonalnie Polska powinna kupić prawie 400 !

To w końcu ten 5-cio milionowy kraik chce podbić 160 milionową Rosję czy tylko wstawia kraty bo ma sąsiada złodzieja i bandytę ?

"Bardzo charakterystyczne że tradycyjnie przedstawiasz stanowisko strony rosyjskiej."

To mi przypomina lata 60-te i słynne My wiemy kto za tym stoi i w czyim jest interesie. Z tego wynika, że masz mentalność SB-ka i aparatczyka z czasów późnego Gomułki.

Natomiast prawdą jest to co piszesz, że na redzie czeka już ze setka statków co najmniej 20 bander, które nic, tylko do Elbląga chcą, bo ktoś puścił plotkę, że tam mają się odbyć wybory Miss Polonia...

"Ps. Nie skomentowałeś zakupu 64 sztuk F-35 przez Finlandię. Proporcjonalnie Polska powinna kupić prawie 400 !"

Nie bez kozery powiem 4000!!! Nie wiem przy tym co ma wspólnego Finlandia z naszym durnym i kosztownym Przekopem, ale odpowiem:

1. Finlandia właśnie ogłosiła, że nie ma zamiaru wstępować do NATO. Wcale im się nie dziwię, bo zawsze dobrze żyła z handlu z Rosją i po co im wojna.

2. Finlandia jeszcze nic nie kupiła, a jedynie ogłosiła, że w przetargu wybrała samolot F-35, a teraz czeka co jej w zamian zaproponują Amerykanie. W tym miejscu przypomnienie - jak Finowie zakupili F-18 to w zamian dostali od USA taki zastrzyk najnowszych technologii, że przez lata byli światowym potentatem w produkcji telefonów komórkowych. Gdy myśmy kupili w USA F-16, to w ramach najnowszych technologii Amerykanie zaproponowali nam budowę tuczarni trzody chlewnej [na paszy importowanej USA]. I to jest właśnie ta różnica w traktowaniu suwerennego kraju i republiki bananowej...

 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, balans napisał:

To mi przypomina lata 60-te i słynne My wiemy kto za tym stoi i w czyim jest interesie. Z tego wynika, że masz mentalność SB-ka i aparatczyka z czasów późnego Gomułki.

Głęboka myśl. Z elementami psychoanalizy :)

Paradoksalnie poziom Twojej złośliwości potwierdza tylko moją tezę. Jak widzę dla Ciebie czymś oczywistym, normalnym i bezproblemowym jest:

- występowanie do Rosji o pozwolenie na 15 dni przed wpłynięciem na zalew,

- brak możliwości korzystania z toru wodnego i portu przez statki pod niepolską banderą,

- brak możliwości konserwacji i pogłębiania toru wodnego po stronie rosyjskiej ( normalne że Rosja miała to w poważaniu bo to wyłącznie nasz interes),

- odmawiania zgody wg własnego widzimisię bo pogoda, ćwiczenia wojskowe, ekologia, zły humor ;)

 

Ps. Masz rację, po moich postach też widać za jakim krajem stoję i w czyim interesie występuję.

    A Finlandię przywołałem w kontekście rytualnych bzdur o dążeniu Polski do wojny z Rosją. My tylko wstawiamy kraty w okna.

Link to comment
Share on other sites

takafura...

Pomijając oczywiste bzdury...
"Dowcip" polega na tym, że poza realnymi działaniami przy samym przekopie, wszystko (?) pozostałe opiera się na chciejstwie...

Zainteresowani chcieliby aby:

- port kosmicznie zwiększył przepustowość...

- linie kolejowe kosmicznie zwiększyły moce...

- viaCarpatia miała odbicie na zachód w kierunku Elbląg/Gdańsk...

- inwestorzy nagle (?) odkryli Elbląg na mapie...

itp

itd

Chcieć można wszystko, zaprojektować nawet jeszcze więcej..

Link to comment
Share on other sites

Patrząc w perspektywie roku to wiele inwestycji może wyglądać śmiesznie.

Przykład:

- wypasiony port za miliard zł bez dostępu do morza dla statków,

- przekop mierzei za 2 mld bez inwestycji w porcik w Elblągu,

- wydanie 2 mld ma przekop i miliarda na modernizację portu bez skoordynowanych inwestycji w drogi, tory kolejowe...

- jeszcze trzeba pogłębić i konserwować tor wodny,

 

Na razie finansują A oraz B. Jak następni oleją pozostałe elementy to faktycznie będzie 100 % porażka.

Link to comment
Share on other sites

takafura

"Jak następni oleją pozostałe elementy to...."

Ale, że co?


Rozumiem, że skoro przewodnia partia narodu rozpoczęła budowę kanału, to ma:

- plan przebudowy portu w Elblągu

- plan przebudowy odejścia na zachód viaCarpatii... choć podobno, jakieś decyzje mają w tym roku zapaść...

- plan przebudowy/zwiększenia przepustowości linii kolejnowej

- plan, jakie inwestycje są dopuszczalne w Elblągu i okolicach

- plan, w jaki sposób wszystko powyższe sfinansować...

itp

itd

 

PS "Jak następni oleją pozostałe elementy to...."

Rozumiem, że jak Horała z kolegami i Koreańczykami zaprojektuje CPL, to mimo, iż ekonomicznego sensu nie ma, to w ramach kontynuacji jedynej słusznej linii jedynej słusznej partii, to....

A jak nie wierzysz, że nie ma, poczytaj jakie są prognozy dla lotnictwa... pomijając cargo... Ale, żeby cargo, to i tak trzeba zmodernizować linie kolejowe, że o KDP nie wspomnę a i takie są w planach.

Link to comment
Share on other sites

Z lotnictwem to  pandemia faktycznie wszystko zmieniła i nie wiadomo co będzie za 2-3 lata.

Nie wiem co ma zaplanowane PiS. Ale ramy czasowe są większe niż rok, a robienie wszystkiego jednocześnie jest nierealne. PO przeciągało budowę gazoportu, SLD natychmiast uwaliło gazociąg do Norwegii.

Jak PiS przegra to ciekawe jak zachowaja się następcy, zasypią to co wykopano na złość Kaczyńskiemu ?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, takafura napisał:

 

2 godziny temu, takafura napisał:

Paradoksalnie poziom Twojej złośliwości potwierdza tylko moją tezę.

I kto tu pisze o złośliwości? Ano osoba o mentalności raba, która z kilkadziesiąt razy tu na forum z braku argumentów wyjeżdżała mi od "człowieka Putina", "człowieka Kremla", czy od "sputnik.ru". A ja już tak mam, że zawsze mówię to co myślę bez względu na konsekwencje, taki byłem w czasach PRL i taki jestem obecnie jak widzę to dziadostwo, które nami rządzi.

"My tylko wstawiamy kraty w okna."

Szkoda, że nie u siebie, ale w Banderlandzie, który na każdym kroku pluje nam w twarz, za te miliardy, które tam utopiliśmy.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Balans, serio, bez złośliwości...

Załóż sobie swój jedyny i niepowtarzalny wątek o Ukrainie, czy jak tam u was "banderladzie" miast wszędzie i cały czas...

Co ty na to?

Ja tylko o kratach w oknach i wkładaniu palców między drzwi...

A odnośne inwestycji, to zamiast marnować miliardy na różne Misie, to po kilkunastu latach rządów styropianowców PO/PiS powinniśmy mieć przynajmniej jedną elektrownię atomową na chodzie a drugą w budowie. A za to, że ich niema, to obie ekipy powinny trafić przed Trybunał [najlepiej jakiś rewolucyjny].

Link to comment
Share on other sites

Takafura mam prośbę dowiedz się ile razy od roku 1990 statki obcych bander  prosiły Rosję o zezwolenie przepłynięcia cieśniny pilawskiej do Elbląga . Możesz skorzystać z danych kapitanatu portu Elbląg " obyś się nie zdziwił " . To jest takie hasło denne politycznie jakby na redzie w Kaliningradzie stały statki na kotwicowisku i miały problemy.  A zdarzyły się 3 takie problemy od roku 1990 do 2022 , więcej mają problemów tirowcy dziennie i jakoś nikt na to nie zwraca uwagi !!! , dlaczego bo tego problemu nie da się ot tak rozwiązać "tiry" . A ze statkami da się bo... ich brak i temat taki kuriozalny politycznie bo jak się nie sprawdzi to dupę można truć a gęsi kluchy łykną.  Balans mimo że często też się zaperza to ma tu racje że wschodnia ściana największe obroty i handel miała właśnie z obwodem Kaliningradzkim . Oczywiście Les05 tego nie czytaj bo nie zrozumiesz co Polakom potrzeba i się nawet nie wypowiadaj. Obwód Kaliningradzki ma najgorsze dostawy z Rosji z wszystkich obwodów i krain Rosji  i dodatkowo najdroższe . De facto w obwodzie dobre dostawy są dla wojska bo to pierwsza potrzeba , ale cywile są traktowani jak piąte koło u wozu . Jak by nie było Rosjanie z Kaliningradu nazywają Gdańsk swoja stolicą a nie Moskwę i są jedynym obwodem który naocznie widzi różnicę w życiu Rosjan w Rosji a zachodniej europy i nie da się ich tak "zbajtlować" propagandą rosyjską jak resztę kraju co nie jeden mieszkaniec Kaliningradu potwierdza. Niestety polityka naszych władz to strzelanie sobie w kolano , aby osłabić ten okręg właśnie cywile z tego okręgu powinni mieć jak najlepsze warunki na zakupy w naszym kraju z których my korzystamy . To nie Rosjanie przywożą towary do Polski tylko je wywożą i zostawiają szmal u nas . Dane mówiły że eksport do Kaliningradu był 4-5 krotnie większy niż eksport " eksport to było jazda tam polaków z dużym bakiem po paliwo" . Ale  durni politycy którzy mają diety to co ich interesuje jakiś tam Kowalski na ścianie wschodniej i jego rodzina . Ma ją w d.... "Zakaz i już", niech Polak splajtuje nie jego problem. To przecież nie dotknęło rosyjski handel tylko polski, Jeśli Rosjanin może przebywać  bez problemu w Polsce to go żadna głupia wewnętrzna propaganda tak łatwo nie złamie co innego zamknąć mu granice i dać brak informacji  " zbudujesz sobie wroga". To trzeba być głębiem aby walić po ryju samych Polaków na odlew i mówić że to ruskich boli , a mamy takich co jeszcze się z tego cieszą i klaskają na to , to trzeba być niespełna rozumu.

  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Rozumiem, że do poszczególnych wymienionych się nie odniesiesz?

Bo nie o tych detalach za kilka dodatkowych miliardów (?) pisałem tylko o patrzeniu na przekop i port w dłuższej perspektywie czasowej. Bo nawet w tym temacie sporo jest takich "głebokch" analiz:

- po co przekop, nie ma rozbudowanego portu,

- po co inwestować w port w Elblągu jak nie ma pogłębionego toru wodnego,

- po co port w Elblągu jak jest w Kaliningradzie ;)

I tak można wstawiać wszystkie elementy infrastruktury które wymieniłeś w poście.

Plany ambitne pewnie są. Czy się uda ? Jak na razie dość serio próbują...

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Landszaft napisał:

Takafura mam prośbę dowiedz się ile razy od roku 1990 statki obcych bander  prosiły Rosję o zezwolenie przepłynięcia cieśniny pilawskiej do Elbląga . Możesz skorzystać z danych kapitanatu portu Elbląg " obyś się nie zdziwił " . To jest takie hasło denne politycznie jakby na redzie w Kaliningradzie stały statki na kotwicowisku i miały problemy.  A zdarzyły się 3 takie problemy od roku 1990 do 2022 

Niby racja ale takie małe "ale":

- jakie to ryzyko handlowe kupić  tysiące ton ładunku za grubą kasę, opłacić transport statkiem i mając uzgodnione terminy dostawy do odbiorców ( umowy, kary umowne...) czekać 15 dni czy statek w tym roku wpłynie do portu w Elblągu czy jednak nie...

- Rosjanie nie byli zupełnie zainteresowani konserwacją i pogłębianiem toru wodnego na swoim terytorium - to spore ograniczenie dla większych jednostek,

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Takafura oczywiście nie jest to wygodne , nie przeczę, ale chodzi o argument który stawia nasza władza jako podstawowy a który okazał się tylko nadmuchanym balonem. Po prostu zawsze trzeba dyskutować merytorycznie a nie propagandowo. Mogę tez tak propagandowo odpowiedzieć "Owszem teraz 3 statki na 30 lat przepłyną bezproblemowo i bez przeszkód, wydaliśmy na ten cel zaledwie bagatela 2 mld zł". Następny cel tunel z Warszawy do Japonii omijający kacapów.

Link to comment
Share on other sites

takafura

Rozumiem, że do poszczególnych wymienionych się nie odniesiesz?

vs

Bo nie o tych detalach za kilka dodatkowych miliardów (?) pisałem tylko o patrzeniu na przekop i port w dłuższej perspektywie czasowej. Bo nawet w tym temacie sporo jest takich "głebokch" analiz...

 

Napisz, że żartujesz...

Chyba, że chcesz napisać, że mimo mocno zaawansowanego kopania kanału, nie ma jeszcze pomysłu na:

- jak zwiększyć przepustowość portu w Elblągu i kto ma to sfinansować*...
- jak zwiększyć możliwości ruchu kolei i osobowych, i "cargo" i kto ma to sfinansować...
- jak zwiększyć możliwość transportu, także ciężarowego, do Elbląga/Gdańska i kto za to zapłaci...

Bo jeśli powyższe jest zgodne z prawdą, to dolary vs orzechy, że będzie to kolejna PR-słomiana inwestycja...

 

* wystarczy, że od dwóch czy trzech lat trwa dyskusja, jakie wymiary ma mieć obrotnica w Elblągu i kto te kilkadziesiąt milionów złotych ma wyłożyć, skoro portu za cholerę na to nie stać...

 

PS Ty chyba, na marginesie, nie masz świadomości o jakich kwotach finansowania jest mowa...

Link to comment
Share on other sites

Tak, statki pod obcą banderą praktycznie  nie występowały o zgodę.

Jak już wyżej uzasadniłem taka uznaniowość jest nie do przyjęcia dla firm produkcyjnych i handlowych. To nawet nie podlega dyskusji...

No i najważniejsze - umowa Polski z Rosją mówiła wyłącznie o statkach pod polską banderą. To się zmieniło w którymś roku ? 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

 Ty chyba, na marginesie, nie masz świadomości o jakich kwotach finansowania jest mowa...

Nie.

I nie sugeruj że osobiście odkryłeś te dodatkowe niezbędne  elementy infrastruktury ( modernizacja portu, tory, drogi).

Po prostu podkreślałem że to nie jest sprawa na rok a raczej 5.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information