Jump to content

Landszaft

Forum members
  • Content Count

    1850
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Landszaft last won the day on February 6

Landszaft had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak wiem to na pewno podłoże jest betonowe i prawdopodobnie zbrojone ale kostka jest układana swobodnie i jest to kostka najnormalniejsza w świecie betonowa nie związana z podłożem , co za tym idzie działają na nią w ruchu inne siły dynamiczne niż jak jest postawiony pojazd który się nie porusza . Dlatego też w jednostkach pancernych nikt nie robi placów betonowych pokrytych piękna kostka a jedynie mocno zbrojone albo płyty betonowe albo całe place są wylewane monolitycznie ze zbrojeniem . Dlatego też w poważnych muzeach jak Saumur czy Bowington nikt na drogach ruchu gdzie są przejazdy pojazdów pancernych nie bawi się w drogę z nałożonym brukiem a są trakty monolitycznego betonu zbrojonego aby nie robić co chwilę remontu z kruszejącymi kosteczkami. Ale co tam ja się na tym kompletnie nie znam i proszę mojego głosu nie brać poważnie a prawdopodobnie w tamtych zagranicznych muzeach są dyrekcje o małej wiedzy technicznej i nie znający się na pięknie brukowanej kosteczki.
  2. A po tej kostce to czołgi mają jeździć ??. To hmm. będzie ciekawie . Może TKS pojedzie ale Taki IS lub T55 albo inne kilku dziesięciotonowe żelastwo jak zrobi skręt to kostka do układania z powrotem a część będzie zmielona. Widziałem kostkę po skręcie T 72 - gąski ją zabrały i przygotowały brukarzom w fajne pryzmy a plac wyglądał jak poligon. Ale może tylko kraczę i się na tym nie znam
  3. Prawdopodobnie współczesny element z wiatrowskazu dachowego. Element prawdopodobnie bardzo współczesny z uwagi na mnogość wariantów kulturowych w projekcie "widać w tym motywy inkaskiego smoka ". wyrób prawdopodobnie mosiężny co datuje na wiek XIX lub XX .
  4. ELEY 12 LONDON - nie wiem czy taki już pokazano. przydał by się spis jakie już zostały tu pokazane aby nie powtarzać zdjęć , bo przeglądać 14 stron to ciut dużo
  5. Niestety zakup F-35 to nie sprawa ekonomi czy unowocześniania naszego wojska a sprawa polityczna i najlepiej to opisać w prosty sposób: jak zakupicie F-35 to będzie "Fort Trump" a jak będziecie wybierać rozsądnie z przetargami to my wycofamy kontyngent Yaneksów jaki poniewiera się w Polsce. I to jest klu całej dyskusji o wyborze tego letadła. Dobrze że nie zmuszają nas do zakupu w imię przyjaźni amerykańsko-polskiej lotniskowca.
  6. I jeszcze jedno Speedy na F104 starfighter zginęło ile pilotów ?? no wiesz czy nie wiesz że bajdurzysz o sloganie prasowym - 116 !!! . To jest myśliwiec 1 osobowy lub szkolny 2 osobowy a nie bombowiec 10 osobowy i tyle ofiar ??? około 300 katastrof . USA rezygnuje z niego w 1967 ??? i najważniejsze Yankesi nie dokończyli całego programu badawczego !!! . Oby to co się pisze o problemach z F-35 było tylko kaczką dziennikarską a nie powtórką z F-104
  7. To nie mój slogan - cytat z wikipedii Zmodyfikowane wersje F-104 zyskały sobie złą reputację jako samoloty niebezpieczne i trudne w pilotażu. Duża liczba wypadków, szczególnie w Niemczech, była powodem, dla którego zyskał w Luftwaffe przezwiska Witwenmacher (owdawiacz) i, z powodu częstego wbijania się w ziemię, Erdnagel (śledź od namiotu) . Może ktoś z was pamięta film paradokumentalny Starfighter-Dochodzenie lub niemiecki tytuł Starfighter - Sie wollten den Himmel erobern Tam można zobaczyć jak sami Niemcy ukrywali prawdę o awariach tej maszyny byle by piloci latali i ani pary z gęby . Dopiero determinacja wdów doprowadziła do dochodzenia i prawdy o tym samolocie. Mam pytanie Jak będzie z utrzymaniem w stanie lotnym maszyn 5 generacji w naszym najjaśniej panującym wojsku ??. Obecnie trudno nam utrzymać połowę F-16 w pełnej gotowości . Połowa podobno stoi na kołkach. Migi 29 ulegają awariom ale nie z powodu wad maszyn tylko z powodu naszych niekompetentnych remontów łatania gutaperką i na ślinę . Jak się nie potrafi z Ruskimi handlować i zawsze im będziemy przed nosem szabelką machać to nie ma co się dziwić że nam śrubki do Migów nie sprzedadzą . Pół Azji z nimi handluje i nie mają takich problemów. Ciekawym jak będzie z remontami tychże F-35 , bo znając amerykańców to każdy samolot będzie przez nich remontowany , nam najwyżej pozwolą ciapki na samolocie namalować. Tak jak z serwisem aut Tesli . Tak abstrahując nie mając swojego serwisu w razie jakiegokolwiek konfliktu samolot będzie używany do pierwszej drobnej awarii bo potem d..a lub polecimy z nimi na zachód jak z naszymi niszczycielami w trakcie kampanii wrześniowej aby ich nie stracić .
  8. Widać niektórzy zapomnieli latających trumien F104 Starfighter. Teraz przyjdzie czas na naszych pilotów i ich odsiew w tych latających trumienkach. Nie wiem czy zamiana Mig 29 na F-35 to nie będzie w stylu zamienił stryjek siekierkę na kijek.
  9. Nam to nie pasiło i szukaliśmy dziury w całym ttps://menway.interia.pl/militaria/news-miala-byc-w-polsce-fabryka-airbusa-powstanie-na-wegrzech,nId,3018014
  10. a nie było tak że topory ktoś najpierw włożył do ogniska aby zgrzać rdzę do czyszczenia druciakiem . po wygrzaniu w ogniu do czerwoności rdza ma kolor ceglasty ,przypomina minię, niestety z zewnątrz fajnie zdejmuje się druciakiem ale otwór na stylisko nie ma jak wejść do czyszczenia . sprawdź czy to nie rdza to pomarańczowe.
  11. i nie ma nic wspólnego ze srebrem - nikielek
  12. PK zakłady amunicyjne "Pocisk" w Warszawie DZ walcownia Dziedzice
  13. Po pierwsze nie pocisk a łuska .Łuska do francuskiej armaty 75 mm mle 1897 Schneider. PK i DZ kod polskiego producenta 34 rok produkcji . Na łuskach polskich do karabinów mauser też jest sygnatura PK DZ . Na pewno ktoś poda ci fabrykę lub poszukaj sobie w necie producentów międzywojennych amunicji w Polsce. to znajdziesz po kodach bez problemu
  14. radziecka haubica 203mm wz 1931 B-4
  15. Co to są lemierze ?? bo w necie cisza na temat tych kółek a u mnie w lasach geoportal też takie kółka wykazuje a w terenie ledwie co widać
×
×
  • Create New...

Important Information