Skocz do zawartości

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Rekomendowane odpowiedzi

takafura- skoro przeszliście z okrętów, na pociągi...

Ktoś ma pomysł, jak te mityczne, maksymalnie 3,5 mln ton rozładowane w Elblągu dalej mają w Świat pojechać?  Przyznaję się, że Elblągu nigdy nie byłem i nie bardzo znam możliwości okolicznych pociągów towarowych...

Ciekawi mnie to, zwłaszcza że dotychczas udawało się niecałe... 100 tys ton rozładować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bjar- ale mniej mi chodzi kto, a bardziej jak. Elbląg ma tak rozbudowane połączenie kolejowe ze Światem, że da radę to wysłać "gdzieś"?

 

A opierając się na:

"Nasze standardowe pociągi masowe transportują 2655 ton ładunku i jest to wielkość niespotykana u konkurencji."

https://pl.freightliner.eu/pl/o-nas/nasz-tabor/

to ile takich pociągów powinno dziennie z portu wyjeżdżać? Może ktoś policzy, ja słabo silny z matematyki jestem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura- skoro przeszliście z okrętów, na pociągi...

Ktoś ma pomysł, jak te mityczne, maksymalnie 3,5 mln ton rozładowane w Elblągu dalej mają w Świat pojechać?  Przyznaję się, że Elblągu nigdy nie byłem i nie bardzo znam możliwości okolicznych pociągów towarowych...

Ciekawi mnie to, zwłaszcza że dotychczas udawało się niecałe... 100 tys ton rozładować.

 

Nie, dalej oceniamy dwa sztandarowe projekty czyli przekop i reanimację przewozów regionalnych.

Zapowiedzi były szumne - TV, konferencje,  spory entuzjazm. I widać wolę realnych zmian a nie tylko przedwyborcze gierki.

Ps. Wytłumacz mi taką rzecz która mnie intryguje -  mozolnie robią przekop, mosty, falochrony. Następnie będzie pogłębiany tor wodny, potem pewnie modernizowany port, nabrzeże, magazyny itp. To wszystko jest rozpisane na kilka lat lub dłużej. Dlaczego udajesz zdziwionego tym mitycznymi 3,5 mln ton ? Może zerknij do źródeł za ile lat ma to być przeładowywane i czy wiążą się z tym jakieś inwestycje w tory czy drogi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bjar_1 napisał:

Prywaciarze będą wozić w Polskę, bo PKP Cargo to już 50% swojego taboru pocięło na złom :)

Może mnie lepiej zrozumiesz jak na piszę że u mnie tory rozebrano jeszcze za AWS a autobusy PKS przejeżdżają dziennie dwa - rano i po 15.00. Oczywiście wyłącznie w dni szkolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura...

Po pierwsze primo, to cytat z:

"Otwarcie przekopu przez Mierzeję Wiślaną może pozwolić nam zwiększyć przeładunki przeładunki z niecałych 90 tysięcy do nawet 3,5 miliona ton rocznie – spodziewa się dyrektor Zarządu Portu Morskiego Elbląg. Inwestycja ma pozwolić Elblągowi umocnić pozycję jako portu wspierającego Trójmiasto, zwłaszcza w zakresie produktów rolnych i drzewnych. Przekop poprawi też możliwości logistyczne miejscowych zakładów z branży metalowej. "

"Jakie dodatkowe prace w porcie i jego otoczeniu byłyby konieczne, by mógł on sprostać zwiększonemu zainteresowaniu i przyjmować większe jednostki pływające? – Główne inwestycje polegają na zapewnieniu odpowiednich głębokości na torach dostępowych do portu i w jego granicach – odpowiada Zgliński. Pogłębienie torów będzie częścią budowy kanału. – My jako właściciel terminali będziemy pogłębiać miejsca przy nabrzeżach. Mamy również po swojej stronie zadanie wykonania obrotnicy dla statków. Wspólnie z miastem Elbląg złożyliśmy wniosek o zagwarantowanie środków finansowych na tę inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego i programu "Niebieski Zachód" – wylicza dyrektor portu. Trwają też przymiarki do rozbudowy terminali wraz z dostępem do bocznicy kolejowej i budowy nowych nabrzeży. Inwestycje będą rozpoczynane w miarę rozwoju przeładunków po otwarciu kanału. – Mamy zagwarantowane tereny inwestycyjne w granicach miasta i portu, które będziemy oferować pod inwestycje – mówi Zgliński."

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/port-elblag-przekop-mierzei-to-dla-nas-wielka-szansa-76416.html

 

Czy dyrektor "coś" się zająknął, co z rozładowanymi materiałami?
 

Po drugie primo

"Ministerstwo Infrastruktury i spółka PKP PLK chcą inwestować w linię kolejową od granicy państwa przez Braniewo, Elbląg do Malborka. Jedną z inwestycji ma być zapewnienie dostępu do kolei elbląskiemu portowi. Dzisiaj w Warszawie podpisano umowę na wykonanie studium wykonalności, a sam projekt ma być realizowany w latach 2024-2030."

Czyli przez najbliższe kilka lat raczej nie należy spodziewać się ucieczki do przodu w ilości rozładowanych ton.
 

Po trzecie primo

Może źle szukałem, ale poza budową chodników czy kawałków dróg, nie znalazłem informacji o jakiś większych inwestycjach drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuje kluczowe stwierdzenia:

-inwestycja MOŻE pozwolić nam zwiększyć przeładunki przeładunki z niecałych 90 tysięcy do nawet 3,5 miliona ton rocznie – SPODZIEWA się dyrektor Zarządu Portu Morskiego Elbląg,

- Inwestycje będą rozpoczynane w miarę rozwoju przeładunków po otwarciu kanału.

- Mamy zagwarantowane tereny inwestycyjne w granicach miasta i portu, które będziemy oferować pod inwestycje

- projekt  nowej linii kolejowej do Malborka ma być realizowany w latach 2024-2030.

 

To nie jest jakaś popierdułka jak nowy "Orlik" na osiedlu który obiecał  kandydujący radny czy burmistrz.

To jak budowa ogromnej strefy gospodarczej (tak w przenośni) - państwo zapewnia grunty inwestycyjne, uzbrojenie terenu w media lecz to firmy a nie rząd mają tam budować zakłady, produkować, handlować, wozić i wysyłać surowce i produkty.

Oceniając całą inwestycję celowo w bardzo krótkiej perspektywie ( roku czy dwóch) popełnia się dość dziecinną manipulację ;)

 

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura...

 

Cieszę się, naprawdę, że zwróciłeś uwagi na "może", to przez z z kropką.

Może będzie więcej statków..

Może będzie więcej transportów do rozładunku...

Może będzie więcej dostaw..

Może, nawet, będzie nowa (?) linia kolejowa...

Wydawać by się mogło, że inwestycja za 2 mld* + nieokreślony koszt utrzymania, patrz pogłębianie toru wodnego choćby, opiera się na jakiejś analizie, której wyniki oznaczają więcej niż "może".

 

PS
"nie rząd mają tam budować zakłady, produkować, handlować, wozić i wysyłać surowce i produkty"

Wróć.... zazwyczaj, to SAMORZĄDY a nie rząd przygotowują teren, uzbrajają, itp, itd.. A rząd, co na dziś większego sensu nie ma przy mizernym bezrobociu** daje niekończące się ulgi podatkowe i inne czysto finansowe zachęty.

 

* kwota dwa razy większa niż początkowe szacunki...

** strefy z założenia miały powstawać w miejscach z potężnym strukturalnym bezrobociem vide Wałbrzych. A dziś, to mamy ustawę, która np z podatku dochodowego zwalnia na terenie całej Polski a nie tylko w SSE...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Wróć.... zazwyczaj, to SAMORZĄDY a nie rząd przygotowują teren, uzbrajają, itp, itd..

Tak dlatego dodałem w nawiasie wyjaśnienie, że porównanie przekopu do strefy gospodarczej to przenośnia.

Ps. Jak samorząd na 100 ha tworzy nową strefę gospodarczą aby ściągnąć nowych inwestorów, zmniejszyć bezrobocie i kasować więcej podatków to najpierw wydaje kopę kasy na scalenie gruntów, zmianę planów przestrzennego zagospodarowania,  nowe drogi, światłowody, prąd, kanalizę, wodę... Choć tam na razie jest tylko pole i MOŻE ktoś coś zainwestuje i wybuduje...

Widzisz jakąś analogię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"Jak samorząd na 100 ha tworzy nową strefę gospodarczą aby ściągnąć nowych inwestorów, zmniejszyć bezrobocie i kasować więcej podatków to najpierw wydaje kopę kasy na scalenie gruntów, zmianę planów przestrzennego zagospodarowania,  nowe drogi, światłowody, prąd, kanalizę, wodę... Choć tam na razie jest tylko pole i MOŻE ktoś coś zainwestuje i wybuduje"

Ty tak na serio?
Porównujesz przełom wieków, gdy bezrobocie sięgało -nastu i więcej procent, gdy samorządy biły się o inwestorów, z mokrym snem przedstawicieli przewodniej partii narodu?
Już pal licho, że piszemy dziesiątkach milionów, a nie DWÓCH MILIARDACH na wejściu...
 

Wiem, wiem... za chwilę pojawią się głosy, że to nie o ekonomię i gospodarkę, a niezależność i względy militarne. Bo to jest miś na miarę naszych możliwości...
Głupsze jest chyba "tylko" CPK...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"Jak samorząd na 100 ha tworzy nową strefę gospodarczą aby ściągnąć nowych inwestorów, zmniejszyć bezrobocie i kasować więcej podatków to najpierw wydaje kopę kasy na scalenie gruntów, zmianę planów przestrzennego zagospodarowania,  nowe drogi, światłowody, prąd, kanalizę, wodę... Choć tam na razie jest tylko pole i MOŻE ktoś coś zainwestuje i wybuduje"

Ty tak na serio?
Porównujesz przełom wieków, gdy bezrobocie sięgało -nastu i więcej procent, gdy samorządy biły się o inwestorów, z mokrym snem przedstawicieli przewodniej partii narodu?
Już pal licho, że piszemy dziesiątkach milionów, a nie DWÓCH MILIARDACH na wejściu...
 

Wiem, wiem... za chwilę pojawią się głosy, że to nie o ekonomię i gospodarkę, a niezależność i względy militarne. Bo to jest miś na miarę naszych możliwości...
Głupsze jest chyba "tylko" CPK...

 

Bardzo serio. Wielu uważa że to będzie spora wartość dodatnia - ekonomicznie, społecznie, politycznie. No i może uda się wbić jakąś malutką szpileczkę Misiowi czy w trakcie kampanii wyborczej uroczyście wstęgi przecinać - pisowcy to lubią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Od dziesięcioleci o tym mówią, że trzeba, że koniecznie, tylko kasy brak wstrzymywał budowę. Trzeba pamiętać, że całą infrastrukturę na Mazurach odziedziczyliśmy po Niemcach, przez 70 lat nie zbudowaliśmy tam ani jednej śluzy czy kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie taką mamy kulturę techniczną. W 1945 roku ludziska przejmowali po szkopach chaty z kanalizą i ciepłą wodą, a teraz dziury w dachach nie łatanych od wojny zatykają folią, co znam z autopsji podczas kręcenia się po mazurskich pipidówach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujemy kanały i śluzy tak, jak budowało się w XIX w. Technicznie zawsze byliśmy zapóźnieni i mimo kształcenia tysięcy inżynierów, wszelkich dotacji, mnogości instytutów badawczych szału nie ma. Inni radzą sobie znacznie lepiej. 

Start Canal Bridge, Belgium.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Przekop Mierzei Wiślanej - wzrosły ceny nieruchomości
Ceny nieruchomości na terenach w pobliżu przekopu Mierzei Wiślanej w ostatnim czasie wzrosły nawet 10-krotnie - poinformował wojewoda pomorski Dariusz Drelich podczas debaty poświęconej przekopowi, która odbyła się w Gdyni podczas Forum Wizja Rozwoju.

Wojewoda pomorski Dariusz Drelich powiedział, że przekop Mierzei Wiślanej już przynosi pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego. - Na terenach sąsiadujących z tą inwestycją są miejsca, gdzie ceny gruntów wzrosły 10-krotnie. Armatorzy już planują budowę jednostek, by przepływać przez kanał. Obecnie z Gdańska bardzo popularne są wycieczki statkami, by oglądać z wody tę inwestycję. Jak widać, przekop już daje nowe perspektywy - powiedział Drelich

http://biznes.interia.pl/gospodarka/news-przekop-mierzei-wislanej-wzrosly-ceny-nieruchomosci,nId,5446042
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, les05 napisał:

Wojewoda pomorski Dariusz Drelich powiedział, że przekop Mierzei Wiślanej już przynosi pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego. - Na terenach sąsiadujących z tą inwestycją są miejsca, gdzie ceny gruntów wzrosły 10-krotnie. Armatorzy już planują budowę jednostek, by przepływać przez kanał. Obecnie z Gdańska bardzo popularne są wycieczki statkami, by oglądać z wody tę inwestycję. Jak widać, przekop już daje nowe perspektywy - powiedział Drelich

Perspektywy jak nie wiem co, czyli na wycieczki stateczkami po Zalewie...

Port w Elblągu miał sens, gdy była duża wymiana towarowa z Kaliningradem, a obecnie jest to tylko taki kosztowny Miś, który nigdy się nie zwróci. A te 2 mld [docelowo pewnie dużo więcej], to mogli wydać na małą retencję na terenach ze strukturalną suszą, gdzie z powodu braku wody pada rolnictwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, balans napisał:

A te 2 mld [docelowo pewnie dużo więcej], to mogli wydać na małą retencję na terenach ze strukturalną suszą, gdzie z powodu braku wody pada rolnictwo.

Nie zapominaj o biednych dzieciach, pielęgniarkach, emerytach i niepełnosprawnych oni również potrzebują pomocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, les05 napisał:

Nie zapominaj o biednych dzieciach, pielęgniarkach, emerytach i niepełnosprawnych oni również potrzebują pomocy. 

To i tak byłoby lepsze, niż wyrzucanie miliardów w błoto. Należy przy tym pamiętać, że ten cały region żył wcześniej z handlu z Kaliningradem i z małego ruchu granicznego, ale nasze przygłupy to uwaliły.

A do tego szykują dużo większego Misia w postaci poronionego pomysłu CPK, zamiast zabrać się za budowę elektrowni atomowej, bo już mamy najdroższy prąd w Europie, a od stycznia ma jeszcze podrożeć o kolejne 25%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, balans napisał:

A do tego szykują dużo większego Misia w postaci poronionego pomysłu CPK, zamiast zabrać się za budowę elektrowni atomowej, bo już mamy najdroższy prąd w Europie, a od stycznia ma jeszcze podrożeć o kolejne 25%.

Gdy już wkrótce będziesz płacił 500 zł miesięcznie za prąd, to radość będzie cię przepełniała, bo prąd będzie zielony, nareszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

http://biznes.interia.pl/gospodarka/news-na-budowie-przekopu-trwa-montaz-bramy-sluzy,nId,5496009

Na budowie przekopu trwa montaż bramy śluzy

Na budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się montaż pierwszej bramy do śluzy. Bramy zapobiegną mieszaniu się wód Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej - poinformowała we wtorek rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie