takafura Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 7 minut temu, Czlowieksniegu napisał: takafura "Cały urok zdań wyrwanych z kontekstu - bez treści do których się odnosiły tracąca swój pierwotny sens ( nie widać ironii, sarkazmu). Tak się odwraca znaczenie, manipuluje... " A zdarzyło ci się inaczej na postawione przeze mnie pytania odpowiedzieć, niż przywołane cytaty? Nie zgrywam eksperta od wszystkiego, nie ukrywam na czym się trochę znam a o czym nie mam bladego pojęcia. Jestem pod wrażeniem ilości na forum ekspertów od logistyki, makroekonomii, geopolityki, transportu i hydrologii :) Cytuj
Landszaft Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Takafura czytaj https://noizz.pl/big-stories/odwiedzilem-najsmutniejsze-lotnisko-w-polsce-do-radomia-nie-lata-zadna-linia/bdxk6hx Do portu obecnie nie może wpłynąć żaden pełnomorski okręt towarowy - dlaczego , powód prosty nawet jak by pogłębiono kanał do 10 metrów to.... wszystkie mosty zostały zaprojektowane do przepływu barek !!!! , proszę poczytać jaka jest wysokość mostów od lustra rzeki !!!!, niestety obecne nawet 5 tysięczniki mają taką wysokość że zatrzymane zostaną na pierwszym moście z dala od portu , brak mostów podnoszonych lub obrotowych a to nie są małe pieniądze. zimny człowieku masz rację tylko tą inwestycję może uratować port wewnętrzny na zalewie " no to do pogłębienia będzie spora ilość zalewu w całości !!, A taka inwestycja to kilkanaście miliardów będzie kosztować a nie kilka , tyle że obecny port w Elblągu NIC nie skorzysta a budowa portu na zalewie będzie kretynizmem bo takie same koszta wyniesie budowa portu morskiego z infrastrukturą który byłby bardziej korzystny między Koszalinem a Kołobrzegiem bo tam są tereny które by istotnie skorzystały z tej inwestycji a i utrzymanie takiego portu mniejsze i statki natychmiast by z niego korzystały w dodatku wielotysięczniki. Tak że będzie to drugi Radom Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 takafura "Nie zgrywam eksperta od wszystkiego, nie ukrywam na czym się trochę znam a o czym nie mam bladego pojęcia. Jestem pod wrażeniem ilości na forum ekspertów od logistyki, makroekonomii, geopolityki, transportu i hydrologii :)" A wydawać by się mogło, że Land.. doskonale i dokładnie opisał waszego misia... Cytuj
srbm Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 10 minut temu, Czlowieksniegu napisał: takafura Zrozum, że to, nawet jeśli kiedyś-może, będzie działający system to za N lat i jeszcze N miliardów będzie kosztowało, a poza mitycznym gestem politycznym i "jachtami" rentowność będzie żadna... Ględzić, że będzie kosztowało i jednocześnie że nie ma wciąż kanału do Elbląga. Niezłe. Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Land... "zimny człowieku masz rację tylko tą inwestycję..." Przecież obaj wiemy, że to słomiany miś na miarę partyjnych potrzeb... Czego ani zrozumieć, ani przyznać nie chcą/nie potrafią osoby o dość nienachalnym intelekcie, ale wierne i giętkie... Cytuj
srbm Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał: Land... "zimny człowieku masz rację tylko tą inwestycję..." Przecież obaj wiemy, że to słomiany miś na miarę partyjnych potrzeb... Czego ani zrozumieć, ani przyznać nie chcą/nie potrafią osoby o dość nienachalnym intelekcie, ale wierne i giętkie... Cytuj
Landszaft Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Takaura prezentujesz pogląd że warto wydać miliardy aby tylko Rosjanom nosa utrzeć bez względu na koszta i straty. Zalecam zbiórkę narodową na utrzymanie milionowej armii aby kacapstwo zesrało się ze strachu .Typowy pogląd postaw się i zastaw się , takie hrabiowskie podejście z szablą i szyszakiem ale nago . 1 1 Cytuj
takafura Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 2 minuty temu, Czlowieksniegu napisał: Czego ani zrozumieć, ani przyznać nie chcą/nie potrafią osoby o dość nienachalnym intelekcie, ale wierne i giętkie... Już kiedyś pytałem gdzie można dostać taki certyfikat na zajebistosć, ponawiam pytanie. Jakaż na forum byłaby harmonia i picie sobie z dziobków gdyby można od sortować tylko tych mądrych, niezależnych, światłych, inteligentnych. Może przy rejestracji zrobić obowiązkową rubryczkę z ośmioma gwiazdkami ? Cytuj
takafura Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 (edytowane) 7 minut temu, Landszaft napisał: Takaura prezentujesz pogląd że warto wydać miliardy aby tylko Rosjanom nosa utrzeć bez względu na koszta i straty. Zalecam zbiórkę narodową na utrzymanie milionowej armii aby kacapstwo zesrało się ze strachu .Typowy pogląd postaw się i zastaw się , takie hrabiowskie podejście z szablą i szyszakiem ale nago . No gdyby chodziło tylko o mój kajak to faktycznie było by drogo. Ale jest sporo osób twierdzących że dla regionu o takim bezrobociu będzie to aktywizujące. W jakim stopniu sam jestem ciekaw. Ale nie jest to w 100 % projekt ideologiczny ani w 100 % biznesowy, to fakt. Ps. Co do kosztów - przy wydatkach na 500+ przez te wszystkie lata to przekop to jakaś popierdółka, na waciki ze tak powiem ;) Edytowane 18 Wrzesień 2022 przez takafura Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 takafura "Ale jest sporo osób twierdzących że dla regionu o takim bezrobociu będzie to aktywizujące. " Podpowiedz- w jaki sposób sam przekop, pomijając przysłowiowe jachty i kajaki, cokolwiek zmieni? Że turyści będą przyjeżdża zobaczyć przekop i związaną z nim infrastrukturę? "Ps. Co do kosztów - przy wydatkach na 500+ przez te wszystkie lata to przekop to jakaś popierdółka, na waciki ze tak powiem ;) " Sam przekop... może i tak. Ciąg dalszy i utrzymanie, już nie... Cytuj
takafura Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 1 minutę temu, Czlowieksniegu napisał: Podpowiedz- w jaki sposób sam przekop, pomijając przysłowiowe jachty i kajaki, cokolwiek zmieni? Nie wiem, zapytaj kogoś kto takie bzdury opowiadał. My tu trzeźwo ocenialiśmy wszystkie potrzebne elementy stanowiące całość - przekop, tor wodny, nabrzeże portowe, połączenia drogowe, kolej... Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 takafura Ciebie już kilka razy pytałem czy słyszałeś o jakiś, choćby mglistych, planach na "połączenia drogowe, kolej..." Cytuj
Tyr Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Istnieją grupy towarowe, które przypływają do nas na małych statkach o parametrach umożliwiających im przejście kanałem przez Mierzeję Wiślaną. Rocznie to ok. 300 takich jednostek przewożących ok. 2-3 mln ton towarów. Każdy statek stojący przy nabrzeżu w pewnym sensie "blokuje" port, bo w tym miejscu nie możemy obsłużyć innych jednostek. Jeśli te 300 statków o zanurzeniu 4-5 m zostałoby przekierowanych do Elbląga, a w to miejsce zaczęlibyśmy przyjmować statki o zanurzeniu 8-10 m, to automatycznie znacznie zwiększymy przeładunki. Port w Elblągu na pewno może być dla nas portem wspomagającym, który z jednej strony przejmie mniejsze jednostki, a z drugiej może być portem służącym dowożeniu i konfekcjonowaniu niektórych grup towarów na potrzeby większych statków. Przekop Mierzei Wiślanej może zwiększyć przeładunki w Gdańsku. Prezes portu wyjaśnia (businessinsider.com.pl) Starczy Człowiekśniegu czy bardziej ci łopatologicznie trza tłumaczyć? Cytuj
Landszaft Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Tyr tobie łopata nie pomorze nie dochodzi do ciebie że między chęcią a faktem dokonanym to jest duża różnica. Tyle że obecnie kapitanat portu w Elblągu może odpowiedzieć prezesowi portu w Gdańsku aby się walił na ryj bo żaden statek nie wpłynie do portu bez przebudowy mostów , bez infrastruktury odbiorczej statków , bez zaplecza składowo-magazynowego, bez infrastruktury przewozowej "kolej i tiry", to jest port dla barek i tak została dopasowana w nim infrastruktura i na razie nikt nie ma zamiaru tego zmieniać bo nikt nie ma na to kasy a to są nie 2 - 3 miliardy a kilkanaście. W dodatku nadal jedynym kierunkiem biznesowym jest .... KALININGRAD !!!. Przestań czytać Płomyczek, Świat Młodych i Świerszczyk bo to głęboki PRL i propaganda sukcesu . To jest tak zwany lotnisko Radom II. Łatwo jest pisać , papier i net wszystko przyjmie , gorzej z realizacją i wszyscy wiedzą że taniej wybudować pełnomorski port i w połowie linii brzegowej Polski niż inwestować w bardzo wątpliwy biznes w port śródlądowy który nie może być rozbudowany a Elbląg nie jest w stanie na tym cieku wodnym " bo to nawet nie jest rzeka z prawdziwego zdarzenia" nic zbudować a wokół są tereny bagienne i głębokie torfowiska. TO JEST MIŚ NA MIARĘ NASZEGO CHCIEJSTWA który zgnije jak miś Bareji . 1 Cytuj
Mirosław Jastrzebski Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 Port handlowy w Kołobrzegu obsługuje statki o długości 100 metrów, szerokości do 15 metrów i zanurzeniu do 5 metrów. W roku 2021 przeładowano w porcie 200 tys. ton towarów. Ma infrastrukturę kolejową. W ciągu kilku lat na rozbudowę pozyskano ok. 80 mln. złotych wsparcia ze środków UE. Port położony bezpośrednio nad morzem, z możliwością dalszej rozbudowy. Wydano około 2 miliardy złotych na przekop, kolejne setki milionów pochłonie przygotowanie kolejnych inwestycji. Wizja przeładunku w Elblągu 2-3 mln. ton towarów, no cóż, diabeł komuś rozum pomieszał. 1 Cytuj
Landszaft Napisano 18 Wrzesień 2022 Napisano 18 Wrzesień 2022 SRBM bardzo dobry film zapodałeś , jest ino małe cuś . Wypowiadający nie pływa barkami po Polsce tylko w krajach zachodnioeuropejskich gdzie sieć wód i kanałów śródlądowych od dziesięcioleci jest użytkowana , inwestowana i przystosowana do pływania tam barek jak i małych statków . Podaje on stronę gdzie można zobaczyć ruch statków na morzach i wodach śródlądowych i jest tego ogrom .... tyle że jak popatrzymy na Polskę to.... ruch wynosi 0 tak 0 .Polska od upadku komuny położyła lagę na wody śródlądowe i ruch barek jak i statków praktycznie stał się marginalny a porty śródlądowe zamarły i zdechły. Popłyń barką z Szczecina do Gliwic , he he he !!!. Wisła jest jedyna rzeką w europie zaliczana do tak zwanych dzikich rzek tam nic nie pływa i nic nie będzie pływać . Więc gadka jest o chciejstwie i jak to jest na zachodzie gdzie on pływa , przydało by się taki wywiad jeszcze raz z nim przeprowadzić jak by ten kapitan barek śródlądowych przepłynął łódka z przekopu do Elblaga i powiedział czego obecnie brakuje aby on statkiem pełnomorskim mógł wpłynąć i dlaczego nie popłynie . Cytuj
Tyr Napisano 19 Wrzesień 2022 Napisano 19 Wrzesień 2022 Widzę, że niektórzy nie zauważyli wolty totalnej opozycji w sprawie przekopu i zapodają nieaktualną już narrację... Nomen omen dokładnie identyczną z ruską narracją. Jeszcze trochę i okaże się donek własnoręcznie przekopał, bo już od urodzenia przestrzegał unię przed ruskimi, jak sam się wylaudacił w Poczdamie;) Cytuj
takafura Napisano 19 Wrzesień 2022 Napisano 19 Wrzesień 2022 Kanałem Sueskim przepływa 30 proc. globalnego frachtu kontenerowego i 12 proc. światowego handlu, dziennie jest to ok. 51 statków o tonażu netto 1,17 miliarda ton. Nie ma tam kamerki on line ? Ps. A ja pesymista sugerowałem z 5 lat poczekać na efekty ;) Cytuj
bjar_1 Napisano 19 Wrzesień 2022 Napisano 19 Wrzesień 2022 https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/rosja-krytykuje-przekop-mierzei-wislanej-z-powodow-ekologicznych/lq1z5y2,79cfc278 O skurwesyny! Swołocz i ekologia. Wspominają o ekologii dzikusy, którzy napierdalają co dzień rakietami w elektrownię atomową. Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 19 Wrzesień 2022 Napisano 19 Wrzesień 2022 bjar- co nie zmienia faktu, że nikt nie wie, co "wypłynie" przy okazji pogłębienia dna Zatoki... Ale czytając opinie biologów czy hydrologów nie będzie to wata cukrowa czy podobne... Cytuj
Kazik.S Napisano 19 Wrzesień 2022 Napisano 19 Wrzesień 2022 https://www.wnp.pl/rynki-zagraniczne/swiatowe-media-opisuja-otwarcie-kanalu-na-mierzei-wislanej,623918.html a nasze burki szczekają Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.