Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 29.03.2023 o 13:42, MarekA napisał:

Gdyby państwo na czas realizacji inwestycji zrezygnowało z poboru danin z Elbląga, miasto samo sobie by sfinansowało tę inwestycje.

hehehe przeczytaj to jeszce raz. Podstawy ekonomii się kłaniają. Co ja mówię, podstawy podstaw ekonomii. 

Napisano
13 godzin temu, Kazik.S napisał:

hehehe przeczytaj to jeszce raz. Podstawy ekonomii się kłaniają. Co ja mówię, podstawy podstaw ekonomii. 

Marksa i Engelsa 😜

  • Słabe 1
Napisano
1 godzinę temu, Kazik.S napisał:

I semestr studiów ekonomicznych.

Na tym semestrze kształcą kogo? Ludzi którzy nie potrafią wyjaśnić podstaw ekonomi? Z tego co dotąd napisałeś, nic nie wyjaśniłeś.

Napisano (edytowane)
W dniu 29.03.2023 o 13:42, MarekA napisał:

Gdyby państwo na czas realizacji inwestycji zrezygnowało z poboru danin z Elbląga, miasto samo sobie by sfinansowało tę inwestycje.

Nie wiem od czego zacząć bo Twoje stwierdzenia są tak irracjonalne. Może dam przykład. Gdyby Państwo zrezygnowało z wykorzystania pogłębiarek to kobiety, dzieci i mężczyźni sami by wiaderkami pogłębili kanał. 

Podatki i śmierć to jest jedyna pewna rzecz w życiu. Nie wiesz nic o polityce budżetowej, istocie i mechanizmie podatków a chcesz żeby Ci to wytłumaczyć. Trochę przeceniłem Ciebie, to nie I semestr ekonomii Ciebie ominął ale WOS w szkole podstawowej. 

Edytowane przez Kazik.S
Napisano
W dniu 27.03.2023 o 20:09, Landszaft napisał:

 Dlatego pisanie takich bzdur że miasto nie chce budować i stoi okoniem to skurwielstwo i chamstwo bo nie to jest rolą rady miasta , PIS przez tubę propagandową wrzuca Radę miasta w buty w których ona nie chodzi i nie ma prawa działać . Dlatego wyciągasz wnioski z propagandy jaką Ci serwują , a nie z realiów w jakich jest postawiona Rada Miasta . Twoje wypowiedzi o tym świadczą że kto nie postępuje jak życzy sobie obecna władza to znak że to zwolennicy ***** ***. 

Wracam do tego wątku bo ciekawą informację właśnie przeczytałem, jest mocno sprzeczna z tezami które tu z takim zapałem i przekonaniem lansujesz.

obecny prezydent Elbląga w swoim programie wyborczym zobowiązywał się do pogłębienia 900 metrów toru wodnego i budowy obrotnicy dla statków.

Mówi Ci to coś ? Publicznie obiecywał łamanie prawa ?

A to że owe 100 mln inwestycji za udziały większościowe to równowartość miejskich inwestycji w port z ostatnich 30 lat ? 

Ale tu masz racje, ***** *** przekop, ***** *** tor wodny, ***** kolejne 100 mln inwestycji w miasto.

Ps. Piszesz, że sugerowanie sabotowania rozbudowy portu przez PSL-ki samorząd portu to "bzdury, skurwielstwo i chamstwo". Przy czym nie dementujesz poziomu zaplanowanych inwestycji w kwocie 0,0 zł. Mam rozterki jak nazwać przekaz który nam serwujesz...

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, MarekA napisał:

Na tym semestrze kształcą kogo? Ludzi którzy nie potrafią wyjaśnić podstaw ekonomi? Z tego co dotąd napisałeś, nic nie wyjaśniłeś.

Lubisz pouczać , mi też kazałeś się douczyć choć otwarcie piszę skąd czerpię informacje czy jaki zawód wykonuję, a Ty w sprawie swoich kompetencji w temacie transportu morskiego, makroekonomii czy choć spedycji milczysz :)

Edytowane przez takafura
  • 4 weeks later...
Napisano

W Świnoujściu ma powstać port kontenerowy i nowe podejście do portu. Rząd przekonuje, że dzięki tym inwestycjom w ciągu 6-7 lat Świnoujście stanie się poważną konkurencją dla Hamburga. Mają wpływać do niego największe morskie kontenerowce.

Rząd planuje budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Kanałem długim na 65 km i głębokim na 17 m mają pływać duże jednostki transoceaniczne. Inwestycja ma zostać ukończona do 2029 r. Koszt? W latach 2023-2029 r. ma sięgnąć 10,3 mld zł.

[...]

 
 
  • 2 weeks later...
Napisano

Żegluga Gdańska planuje uruchomienie nowego połączenia Trójmiasta z portem Nowy Świat. Katamaran, który będzie je obsługiwać, popłynie z Gdyni. Odległość, jaką ma do pokonania, to 30 mil morskich, a więc ok. 54 km. Podróż zajmie mu ok. trzech godz.

Rozkład zaplanowany jest w taki sposób, aby pasażerowie wypływali z Gdyni o godz. 9, następnie w południe wysiadali w porcie Nowy Świat przy przekopie. Tam będą mieli dwie godziny na spacer czy wycieczkę rowerową (na prom można będzie zabierać rowery), a następnie o godz. 14 wsiadali w drogę powrotną do Trójmiasta. W Gdyni zacumują o godz. 17.

Ceny biletów to 250 zł dla osoby dorosłej (kurs w obie strony) oraz 200 zł dla dzieci i młodzieży oraz studentów. Na początek Żegluga Gdańska zakłada, że rejsy odbywać się będą raz w tygodniu, w soboty.

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Napisano

To już jednak przepisy pozwalają? I nie ma problemów formalnych?

 

 

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk na łamach "Dziennika Gazety Prawnej" zadeklarował, że państwo pogłębi ostatnie 900 metrów przed obiektem.

- Zrobimy to pogłębienie - powiedział wiceszef resortu. Zaznaczył, że dodatkowo będzie trzeba wzmocnić nabrzeża, które w większości należą do prywatnych operatorów. Marek Gróbarczyk zapewnił na łamach "DGP", że prywatne firmy także dostaną pieniądze na to zadanie.

Napisano

I to jest dla tych co twierdzili że miasto działało nielegalnie . Jak zwykle PISdzielcom utarto nosa którzy musieli podkulić ogon. To rząd miał obowiązek dokończyć inwestycje i to niestety udowodniono prawnikom rządowym , dlatego zmiana decyzji Gróbarczyka . Ciekawym co teraz napiszą osoby które twierdziły inaczej , nie spodziewam się bicia w piersi a raczej odwracanie kota ogonem . ale cóż to tutaj norma.

https://www.money.pl/gospodarka/rzad-kompletnie-zaskoczyl-ws-przekopu-mierzei-stracilismy-czas-i-pieniadze-6926563391650496a.html

 

Napisano

Land...

Przecież wszyscy (?) wiedzą, że Miasto był w prawie, a teraz Gróbarczyk robi PR awansem do wyborów...

Wyznawcy i akolici, powołując się na, np, wygraną a'la 27:1 znajdą nieskończoną ilość dowodów, że wcale tak nie jest, a po prostu, zgodnie z logiką, rząd postanowił zrobić dobrze społeczności lokalnej i przedsiębiorcom.
To, że tak naprawdę samo przygotowanie trasy od A do Z niewiele rozwiązuje, to już nie ich problem- będą mieli na kogo, po raz kolejny, winę zwalać...
 

Napisano
On 3.08.2023 o 15:57, Landszaft napisał:

I to jest dla tych co twierdzili że miasto działało nielegalnie .

Nie znam sie na tym zupełnie, ale wyczytałem coś innego w tym tekście.

"nie ma decyzji" o przeznaczeniu państwowych środków na pogłębienie rzeki Elbląg, gdyż "nie może być takiej decyzji". "My nie jesteśmy władni w świetle wód wewnętrznych, portowych, realizować to zadanie z budżetu państwa"

Napisano
On 3.08.2023 o 16:13, Czlowieksniegu napisał:

Wyznawcy i akolici

A jak nazwać tych co nawet za 100 mln zł nie chcą wyłącznie z przyczyn politycznych odstąpić udziałów w spółce miejskiej przynoszącej 250 tyś. zł rocznie ?

I oczywiście wszytko dla dobra mieszkańców regionu o największym bezrobociu w Polsce i okolicznych firm ? To już nawet nie fanatyzm, to debilizm.

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Napisano

patrzac po wynikach można stwierdzić, że poza suwerennym dostępem do morza w tamtym rejonie mamy sukces ekonomiczny , podobnie do lotniska w Radomiu- ma się dobrze i jużponad 70tys podróżnych 

 

cyt 

W sierpniu przez przekop Mierzei Wiślanej przepłynęło ponad 340 jednostek, w większości rekreacyjnych - informuje lokalny serwis z Elbląga portel.pl. Takiego miesięcznego wyniku w inwestycji wartej 2 mld zł jeszcze nie było.

 

 https://www.money.pl/gospodarka/rekord-na-przekopie-mierzei-tyle-statkow-jeszcze-tedy-nie-plynelo-6940697719761536a.html?utm_source=Facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fbmoney&utm_term=post&utm_content=money&fbclid=IwAR0B11R0B7jlByDGbk_RT90OiyXUSu_01XK_txUty_7px07xiQX2oLTFr6Y

  • 2 weeks later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie