Jump to content

Spirit of Warsaw

Forum members
  • Content Count

    2052
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Spirit of Warsaw last won the day on May 2

Spirit of Warsaw had the most liked content!

Community Reputation

58 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. RWD.8R TZL https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30751&fbclid=IwAR0e7Cv4ekzaGhAGNU47w8ILP9ZYeBLPT9i08yG7eJyLHTo_nEm4-4bt4Xk P.S. Za pośrednictwem Wojtka, dzięki
  2. Dwa kadłuby RWD.8, pierwszy z całą pewnością wersja DWL.
  3. Na moje oko te trzy zdjęcia dotyczą prób PZL.23/III dla PZL.43 i są przykładem wykorzystanego steru kierunku jako zewnętrznych przeciwwag. PZL.43 miał kadłub dłuższy od Karasia o 27 cm, dzięki skróceniu łoża silnikowego 14 cylindrowego Gnome & Rhône. Te silniki miały różne masy, w zależności od wersji, 520-580 kg (dla porównania - Bristole miały ok. 470 kg). Z oczywistych przyczyn te 27 cm + ciężki motor G&R miały bardzo duże znaczenie i musiało się to odbić na sztywności kadłuba i sile aerodynamicznej steru (PZL.23B Vmax - 320 km/h, PZL.43 Vmax - 380), stąd te badania. Jak też wiadomo, maszyny PZL.23 i PZL.43 miały aerodynamicznie odciążone stery kierunku (tzw. kompensacja osiowa) i były ukryte we wnętrzu steru jako dodatkowa masa. Warto też zauważyć, że PZL.23/III (znany też jako SP-BCP) był najbardziej „zatrudnionym” prototypem.
  4. RWD.8R TZL https://glosswidnika.pl/samolot-niesmiertelny/
  5. Nr jest znany 44.225 – Sadków, pierwszy PZL.23 Kazika, to inny Karaś
  6. - No tak, fakt, nie byłem na tej lekcji, byłem na wagarach u Hari Matis Dobrze, że Mr. Cierva nie na dużo kombinował z kątach zwichrzenia i skręcenia aerodynamicznego tych stateczników. Nooo, to by była jazda... Ale tak na poważnie, nie wiem co jest na zdjęciu kol. Wojtka… myślę jednak to „coś”, raczej przyrządem do szkolenia załóg, jaki miał rolę analogicznie, jak Messerschmitt Bf 109E "Idiotenbock" tzn. podpórki. http://www.modellversium.de/galerie/9-flugzeuge-ww2/13255-messerschmitt-bf-109-e-trumpeter.html Na zdjęciu francuski Le0 C.30. Dobrze widać asymetrię stateczników.
  7. Wow, nie wiedziałem, że ta konstrukcja była o …zmiennej geometrii …skrzydeł, prrr…stateczników
  8. Jego gra w „Golden Brown”, na klawesynie, to czysty odlot. There's always the sun, Dave https://www.youtube.com/watch?v=cYQTL-ws6p4&list=RDcYQTL-ws6p4&start_radio=1&t=9
  9. Z serii „Pokaż lekarzu, co masz w garażu”…
×
×
  • Create New...

Important Information