Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

"Jeszcze niedawno zakładano, że prace przy przekopie Mierzei Wiślanej będą warte 813 mln zł. Kwotę skorygowano i wynosi ona już 821 mln zł. "

dobre ?

podsekretarz stanu Anna Moskwa:

"W połowie 2019 r. rząd zmienił wartość programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” i ustalił ją na 1,987 mld zł "

Napisano
24 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

"W połowie 2019 r. rząd zmienił wartość programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” i ustalił ją na 1,987 mld zł "

To będzie bardzo kosztowny Miś, nie wiem czy się zamknie kwotą 3 mld. Swoją drogą to region odżył gdy wprowadzono bezwizowy mały ruch graniczny, bo Ruscy masowo przyjeżdżali na zakupy i w celach turystycznych. Zarabiały sklepy, restauracje i hotele. Ale wyraźnie komuś o IQ pantofelka to przeszkadzało...

Napisano
Godzinę temu, balans napisał:

To będzie bardzo kosztowny Miś, nie wiem czy się zamknie kwotą 3 mld. Swoją drogą to region odżył gdy wprowadzono bezwizowy mały ruch graniczny, bo Ruscy masowo przyjeżdżali na zakupy i w celach turystycznych. Zarabiały sklepy, restauracje i hotele. Ale wyraźnie komuś o IQ pantofelka to przeszkadzało...

Pewnie zaraz zaczęliby handlować Nowiczokiem niewykluczone, że i testować, bo to ich hitowy produkt o światowej renomie.

  • Słabe 1
Napisano
57 minut temu, les05 napisał:

Pewnie zaraz zaczęliby handlować Nowiczokiem niewykluczone, że i testować, bo to ich hitowy produkt o światowej renomie.

Proponuję założyć na Odkrywcy jeszcze jeden dział pt. "Najgłupszy komentarz miesiąca".

  • Super 1
Napisano
1 godzinę temu, balans napisał:

Proponuję założyć na Odkrywcy jeszcze jeden dział pt. "Najgłupszy komentarz miesiąca".

Nie dałbyś nikomu żadnych szans. 

  • Słabe 1
Napisano
45 minut temu, les05 napisał:

Najlepiej inwestować w palety tylko one gwarantują rozwój i dobrobyt na przyszłe 30 lat albo i dłużej.

Po tych 5 latach mogliśmy mieć mocno zaawansowaną w budowie elektrownię atomową, a mamy rdzewiejące ławeczki patriotyczne, trochę inwestycji w Toruniu i przekop...

  • Super 1
Napisano

„Nie można zgodzić się z argumentem przedstawionym przez wnioskodawcę (UM w Gdyni – przyp. red.), że w trakcie prowadzenia robót na Mierzei Wiślanej oraz przy przebudowie brzegów rzeki Elbląg i Zatoki Elbląskiej nie będzie presji na ichtiofaunę i ornitofaunę występującą na terenie Zalewu Wiślanego” - pisze w swojej decyzji Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski.

 

No to się zacznie...

EigC6C7XkAEjXHh.jpg

Napisano

Mierzeja Wiślana: GDOŚ utrzymała pozytywną decyzję środowiskową w sprawie przekopu

Pozytywna decyzja środowiskowa dotycząca budowy nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym została utrzymana w mocy - podała we wtorek w komunikacie Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Rozpatrywała ona odwołania samorządu woj. pomorskiego oraz organizacji ekologicznych.

Od prawie roku w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwały prace najpierw przygotowawcze, a obecnie - budowlane. Powstają tam m.in. nabrzeża, prowadzone są wykopy, powstaje sztuczna wyspa.

Pozytywną decyzję dla przekopu Mierzei Wiślanej wydała 5 grudnia 2018 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie. Zgodziła się na tę inwestycję z lokalizacją w Nowym Świecie, jednak w decyzji określono kilkadziesiąt warunków korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych.

Decyzję tę zaskarżyły do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska: samorząd woj. pomorskiego oraz organizacje ekologiczne. Po postępowaniu GDOŚ poinformowała we wtorek, że "pozytywna decyzja środowiskowa wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie została utrzymana w mocy", jednak - jak wskazano - wprowadzono modyfikację "brzmienia szeregu warunków realizacji inwestycji minimalizujących jej wpływ na środowisko".

Jak podała GDOŚ w komunikacie, "ostateczna decyzja środowiskowa nakłada na inwestora obowiązek podjęcia szeregu działań mających na celu zapobieganie i ograniczanie potencjalnego negatywnego wpływu inwestycji na środowisko".

"Warunki określone w decyzji zostały sformułowane w odniesieniu do wszystkich części składowych inwestycji polegającej na budowie kanału żeglugowego wraz z portem osłonowym oraz układem drogowo-mostowym, a także toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg, i dotyczą zminimalizowania wpływu przedsięwzięcia m.in. na przyrodę – ze szczególnym uwzględnieniem obszarów chronionych w granicach oddziaływania przedsięwzięcia, w tym obszarów Natura 2000 Zalew Wiślany, Mierzeja Wiślana, a także rezerwatu przyrody Zatoka Elbląska" - wskazano w komunikacie.

"Przeprowadzona przez organ odwoławczy szczegółowa i dogłębna ocena oddziaływania na środowisko, w tym chronione w ramach obszarów Natura 2000 populacje występujących na omawianym terenie gatunków roślin i zwierząt, a także siedliska przyrodnicze wykazała, że mimo niewątpliwego oddziaływania na środowisko omawianego przedsięwzięcia, przy zastosowaniu nałożonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach działań minimalizujących, nie dojdzie do istotnego negatywnego oddziaływania zamierzenia na środowisko" - wyjaśniono.

Poinformowano, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w toku prowadzonego postępowania odwoławczego zapewnił dwukrotnie możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu. Do wniosków i uwag GDOŚ odniósł się w treści decyzji.

Nową drogę wodną między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym buduje konsorcjum firm NDI i Besix. Konsorcjum buduje zasadniczą część, czyli kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Jednak, aby nowa droga była funkcjonalna, należy przeprowadzić dodatkowe prace - m.in. przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg i budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Obecnie trwa procedura wyłaniania wykonawcy na tę część inwestycji. Oferty złożyło 9 firm i konsorcjów zarówno polskich, jak i zagranicznych.

W trzecim etapie budowy kanału żeglugowego pogłębiony zostanie tor wodny na Zalewie Wiślanym.

.........

http://forsal.pl/biznes/ekologia/artykuly/7829797,nowa-droga-wodna-zatoka-gdanska-zalew-wislany-mierzeja-wislana-gdos.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

  • Haha 1
Napisano
6 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

„Nie można zgodzić się z argumentem przedstawionym przez wnioskodawcę (UM w Gdyni – przyp. red.), że w trakcie prowadzenia robót na Mierzei Wiślanej oraz przy przebudowie brzegów rzeki Elbląg i Zatoki Elbląskiej nie będzie presji na ichtiofaunę i ornitofaunę występującą na terenie Zalewu Wiślanego” - pisze w swojej decyzji Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski.

 

No to się zacznie...

EigC6C7XkAEjXHh.jpg

Jak czytam formułkę że "budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"  ... to nie wiem co myśleć o takiej opinii ?

  • Słabe 1
Napisano
49 minut temu, takafura napisał:

Jak czytam formułkę że "budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"  ... to nie wiem co myśleć o takiej opinii ?

Pięciokilometrowy odcinek drogi pozbawia cię możliwości myślenia?, a takie mądre duperele tu nam wstawiasz.

 

  • Super 1
Napisano
W dniu 23.09.2020 o 00:16, fala napisał:

"budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"

Po takiej opinii te 1005 kilometrów budowanych dróg pewnie będzie wyglądać tak a z już pobudowanych trzeba będzie asfalt zwinąć...

unnamed.jpg

  • Słabe 1
Napisano
2 godziny temu, Tyr napisał:

Po takiej opinii te 1005 kilometrów budowanych dróg pewnie będzie wyglądać tak a z już pobudowanych trzeba będzie asfalt zwinąć...

W tym przypadku nie mówimy o zwykłej drodze, ale o drodze na obszarze chronionym Natura2000. A ten chroniony obszar jest właśnie barbarzyńsko dewastowany pod MISIA na miarę możliwości obecnie rządzących. To już mogli ten planowany łuk triumfalny przez Wisłę wybudować - pomysł równie idiotyczny, ale koszty i szkody byłyby mniejsze...

  • Tak trzymać 1
Napisano
38 minut temu, bjar_1 napisał:

Lepsze takie, bo by trochę wyhamowały npla. Jak we Wrześniu...

W sumie to masz rację, można by rzec, że po co nam drogi jak w Niemczech już są;)

  • Słabe 1
Napisano

Ciekawy jestem jak wygląda pogłębianie toru wodnego na Zalewie szczecińskim , tam dopiero ryją i jakoś nie ma rwetesu że tony mułu i piachu ktoś przenosi z miejsca w miejsce w dodatku jeszcze pełno wyciągane jest sprzętu II wojennego oraz morskiego , Na tym forum nikt nie buczy że to głupota bo można by ze Szczecina z powrotem wiochę zrobić i ekolodzy byli by przeszczęśliwi. Czeka nas zapowiadane pogłębienie toru wodnego od Gliwic do Szczecina to dopiero będzie rycie rzeki i... czekam na wrzaski ekoterrorystów że ikra klenia i ciernika może ulec degradacji. To przy tym pogłębienie toru wodnego na Zalewie wiślanym to pikuś i betka a wycięcie 10 km lasu  na mierzei to nic nie znaczące "NIC" przy wycince lasów w Lasach Państwowych.  Nasza niedokończona elektrownia atomowa to przykład jak wygląda środowisko jak się coś zaczyna i nie kończy i co po tym pozostaje , to taki ekologiczny bubel o który ekolodzy jakoś siedzą cicho że nie ma rekultywacji terenu a trzeba by wydać jakie 100-200 mln zł aby to "ciasto"posprzątać.  I takich przykładów można w kraju na setki pokazywać gdzie są nietrafione i wyrzucone w błoto inwestycje i... nikt nie ryczy na tym forum że to głupota np w tym roku zaniechana inwestycja budowy nowoczesnych bloków energetyczne elektrowni Ostrołęka "węglowe" tam poleciało tyle ile na razie wywalono  w przekop , a miało zostać wydane 8-9 mld zł. i został następny wybudowany betonowy pomnik ludzkiej głupoty . Za to Niemcy mają w d..e ekoterrorystów i dokończyli elektrownie węglową w Datteln 4 stwierdzając że ta spowoduje zamknięcie kilku innych węglowych starego typu. A u nas nadal będą kopciły stare elektrownie węglowe budowane w pierwszej połowie XX wieku i niech ludziska sadzę wdychają pójdzie to ekologom na zdrowie. Więc pieprzenie tu o stratach środowiskowych to warcholstwo bo widać komuś przeszkadza paproch w oku a stoi po kolana w gów..e i mu nie śmierdzi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie