Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

"Wybrałem się na przekop przez Mierzeję Wiślaną. Utrwalić kilkoma fotkami przed samym otwarciem. nic w tym dziwnego dużo emocji jest związanych z tą inwestycją. Nie będę oceniał słuszności i negatywów tej budowy hydrotechnicznej. Ale jest jedno ale, które zauważyłem na zdjęciach, zwłaszcza tych na dużym zoomie. Pękający falochron od strony morza lewa strona główki, podejście do przejścia przez Mierzeję. Zdjęcia z 2022.09.06."

FB_IMG_1662661317260.jpg

FB_IMG_1662661326838.jpg

Napisano

– W przyszłym tygodniu odbędzie się przekazanie przez wykonawcę placu budowy, czyli pozwolenia na użytkowanie, które uzyskuje Urząd Morski w Gdyni. (…) Jeśli chodzi o sterowanie drogą wodną, to cały system będzie obejmował aż wejście do portu w Elblągu. To nie jest tylko ruch przez samą Mierzeję Wiślaną, to jest ruch po Zalewie Wiślanym oraz sterowanie mostem w Nowakowie. To wszystko jest realizowane z Kapitanatu Portu Nowy Świat. Trwają teraz prace nad tym, żeby system pracował bez zakłóceń – zaznaczył gość Radia Maryja.

– Wszystko, co dzisiaj wpływa, również cały ładunek związany z energetyką, czyli węgiel, paliwo, jest realizowane przez polskie porty. Potrzebujemy ogromnych ilości nowych terenów portowych. W tej sytuacji Elbląg staje się kluczowy jako port wspomagający Trójmiasto, ale i port, który będzie obsługiwał jednostki do 10 tys. ton, a więc cały obszar wód europejskich. Liczymy na to, że port w Elblągu świetnie wykorzysta możliwości, które dzisiaj się pojawiają, a więc zwiększone możliwości przeładunkowe oraz pozyskiwanie nowych terenów – wskazał pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

[...]

https://www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/niebawem-otwarcie-przekopu-mierzei-wislanej-m-grobarczyk-wszystko-co-dzisiaj-wplywa-rowniez-caly-ladunek-zwiazany-z-energetyka-czyli-wegiel-paliwo-jest-realizowane-przez-polskie-porty/

 

vs

 

"Pogłębiony kanał kończy się 900 m od portu w Elblągu..."

Napisano

Spirit...

Dość słabe cytowane przez Ciebie "coś"...
Dla przykładu:

"Jednak istota problemu polega na kłamstwach opowiadanych o tej inwestycji. W ostatnich dniach w kręgach opozycyjnych opowiadano o "przekopie dla kajaków i małych jachtów". To nawiązanie do limitów głębokości zanurzenia - 4,5 m. W tym kontekście opowiadanie o kajakach dobrze brzmi, pokazuje "politycznie" jak bez sensu PiS coś tam przekopał. Tyle tylko, że opowieści o kajakach i jachtach to brednia. "

 

vs

"...Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."

 

https://www.umgdy.gov.pl/aktualnosc/sluza-kanalu-przekopu-mierzei-wislanej-juz-po-testach/



PS Jak sobie piąte przez dziesiąte popatrzyłem, to do 4,5 metra zanurzenia mają małe masowce, które kilka tys ton mogą maksymalnie przyjąć... więc chyba faktycznie barki zostają. No i te jachty...


 

Napisano

GW, dzisiejszy wywiad z byłym oficerem Wojskowej Służby Wewnętrznej ( czyli bezpieki w armii ) płk Juźwikiem:

"większy sens miałoby zasypanie tego kanału"

Ps. Wiem wyrwałem z kontekstu więc manipulacja ale jest to tu tak powszechne że nie mogłem sie oprzeć bo to w sumie kwintesencja przekazu ;)

 

Napisano

Do Gdyni wpłynął i zacumował przy Nabrzeżu Francuskim amerykański okręt desantowy wyposażony m.in w brytyjskie Harriery. Media robią wokół wydarzenia tyle szumu, jakby co najmniej miał być udostępniony do zwiedzania. Z drugiej strony biorąc pod uwagę argumentację medialną dotyczącą przekopu w mierzei, myślałem że w ramach inauguracji wpłynie tamtędy do Elbląga 😉

Napisano
27 minut temu, Tyr napisał:

A może zainteresuj się co tam niemce w pstaci unii kombinują z putinem...

A co kombinują? Bo chodzą słuchy, że Niemcy chcą nam odebrać Gdańsk i Wrocław, a Putin chce nam oddać Lwów i Stanisławów...

Napisano
24 minuty temu, balans napisał:

A co kombinują? Bo chodzą słuchy, że Niemcy chcą nam odebrać Gdańsk i Wrocław, a Putin chce nam oddać Lwów i Stanisławów...

Ja słyszałem że we Lwowie i Stanisławowie rozdają zegarki...

Napisano (edytowane)
13 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura...

Ale wyduś, wreszcie, z siebie, co poza pokazaniem figi niedźwiedziowi, przez najbliższe -naście* miesięcy będzie z tego misia na miarę partyjnych możliwości?

* oby tylko...

 To takie inwestycje chcesz rozliczać w skali roku ? Dobre.

Napisz mi najpierw ile polskich statków/barek/łodzi przepłynęło ostatnio przez cieśninę Piławską ?

Może przeoczyłeś jak się samorządowcy i politycy z rejonu Elbląga zagotowali na spekulacje że rząd przejmie port aby dokończyć tor wodny ?  Dziwne, prawda ?

Czytałeś ?

W dniu 23.08.2022 o 11:38, bjar_1 napisał:
Edytowane przez takafura
Napisano

takafura

"To takie inwestycje chcesz rozliczać w skali roku ? Dobre."

Status portu w Elblągu i związane z nim inwestycje?

Co i jak ma być, docelowo, w Elblągu przyjmowane?

Co i jak ma później z "doposażonego" kiedyś/może portu w Elblągu być transportowane? Z naciskiem na "JAK", pomijając transport samochodowy...

 

Chyba, że chcesz napisać, że w ramach kalkulacji sensu lub bez tego rządowego misia, nikt (?) nie zastanawiał się, co dalej w jakiej kolejności...

Ja, osobiście, choć nie śledzę specjalnie, nie kojarzę, aby pojawiały się informacje, czy-jak-kiedy Elbląg ma mieć zapewnione "duże" połączenie kolejowe ( cargo ) z resztą naszej socjalistycznej Ojczyzny...

 

PS Pytam, bo jako zwolennik przekopu, zapewne masz wiedzę i informacje, w jakim celu został wykonany i po co...
Możemy, dla uproszczenia, przyjąć, że przekop to "coś" całkiem innego niż ostatnie 900 metrów, niż bieżące utrzymanie/pogłębianie, port, itp...

 

 

Napisano
6 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

PS Pytam, bo jako zwolennik przekopu, zapewne masz wiedzę i informacje, w jakim celu został wykonany i po co...
Możemy, dla uproszczenia, przyjąć, że przekop to "coś" całkiem innego niż ostatnie 900 metrów, niż bieżące utrzymanie/pogłębianie, port, itp...

Ta. mam informacje prosto od Prezesa :)

Nie znam się na transporcie morskim, rzecznym, logistyce. Nie znam specyfiki regionu. Patrząc na poziom dochodów, bezrobocie, ilość inwestycji to jest to tak przysłowiowa Polska "B".

2 mld to góra kasy, ale to jest kasa w bezcenne inwestycje strukturalne a nie jakiś jednorazowy dodatek węglowy, gazowy czy co tom jeszcze przed wyborami wymyślą...

Podsumowując nie ma pojęcia jak ocenią przekop fachowcy za 5-10 lat. Podziwiam  pewność siebie i wizjonerskie wręcz umiejętności osób tak uparcie powtarzających że skoro tam nie wpłyną lotniskowce i gazowce to nie ma sensu ta inwestycja.

Ps. Prowadziłem działalność gospodarczą przez 10 lat, na starcie była wielka niewiadoma i ryzyko wtopienia kilkumiesięcznych  dochodów z etatu leśniczego. Po roku było nieźle, po 2-3 latach zapomniałem po pensje do kasy nadleśnictwa jechać i dzwonili z firmy co się stało :)

Napisano

takafura

"Podsumowując nie ma pojęcia jak ocenią przekop fachowcy za 5-10 lat. ..."

Wróć... zadałem proste (?) pytanie/prośbę do ciebie, jako zwolennika i przekopu, i przewodniej partii narodu...

A dowiedziałem się*, że:

"Nie znam się na transporcie morskim, rzecznym, logistyce."

 

"2 mld to góra kasy, ale to jest kasa w bezcenne inwestycje strukturalne "
Pomyśl, w takim razie, jaką rewelacyjną inwestycją była Ostrołęka...

 

"Podziwiam  pewność siebie i wizjonerskie..."
Czyli, w ramach obrony inwestycji od jachtów, do lotniskowców.. Jest to plan... choć wolałbym się, od zwolennika przekopu, dowiedzieć, że tam w kolejce będą mikro-masowce, zabierające kilka tysięcy ton ładunku stały... Tylko co dalej, jak już, ewentualnie, do portu w Elblągu dopłyną...

 

 

 

 

 

 

Napisano

Upsss… Wczoraj coś poszło nie tak… Mój wpis normalnie zniknął… Ten wpis być powinien przed wpisem Czlowieksniegu 🤔

21 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

Spirit...

Dość słabe cytowane przez Ciebie "coś"...
Dla przykładu:

"Jednak istota problemu polega na kłamstwach opowiadanych o tej inwestycji. W ostatnich dniach w kręgach opozycyjnych opowiadano o "przekopie dla kajaków i małych jachtów". To nawiązanie do limitów głębokości zanurzenia - 4,5 m. W tym kontekście opowiadanie o kajakach dobrze brzmi, pokazuje "politycznie" jak bez sensu PiS coś tam przekopał. Tyle tylko, że opowieści o kajakach i jachtach to brednia. "...

Dziennik Bałtycki, Artur Kiełbasiński - Wielka nienawiść wobec małego przekopu. Komentarz

Uniezależniamy polską żeglugę od Rosji, otwieramy możliwości inwestycyjne w Elblągu, dajemy zielone światło dla rozwoju turystyki i żeglarstwa na zalewie. Jak na przekop reagowano lokalnie? Gdy tylko wbito pierwszą łopatę w plażę na mierzei ceny nieruchomości nad zalewem zaczęły skokowo wręcz rosnąć. A do tej pory nie były zbyt atrakcyjne rynkowo. Samorząd warmińsko-mazurski wiele razy wskazywał na ogromną wagę przekopu dla rozwoju regionalnego.

Czy są wątpliwości? Nie tyle wątpliwości, ale rzeczy do załatwienia. Tak są. Przekop nie jest celem samym w sobie. Trzeba pogłębić tor podejściowy, trzeba przystosować port w Elblągu do większego ruchu. Trzeba budować terminale przeładunkowe np. w Tolkmicku. To wszystko trzeba zrobić. Podobnie jak rozstrzygnąć spór - jak ma działać port w Elblągu. Port samorządowy czy Skarbu Państwa? To pytanie nie tylko o własność, ale też o odpowiedzialność i inwestycje. To ważne kwestie do wyjaśnienia i dokończenia. Ale bez przekopu tych "problemów" by nie było.

Jednak istota problemu polega na kłamstwach opowiadanych o tej inwestycji. W ostatnich dniach w kręgach opozycyjnych opowiadano o "przekopie dla kajaków i małych jachtów". To nawiązanie do limitów głębokości zanurzenia - 4,5 m. W tym kontekście opowiadanie o kajakach dobrze brzmi, pokazuje "politycznie" jak bez sensu PiS coś tam przekopał. Tyle tylko, że opowieści o kajakach i jachtach to brednia.

W porcie Gdańsk, największym polskim porcie, drugim co do wielkości na Bałtyku, obsługuje się rocznie znacznie ponad 3 tys. statków. Średnio co 10 z nich będzie mógł wpływać do Elbląga. Więc nie kajaki, ale całkiem sporo statków.

Czy Gdańsk je odda? Tak, nawet chętnie. Gdańsk jest portem tak dużym, że jest zorientowanym na podnoszenie efektywności przeładunków. Wolą tam przeładowywać statki większe, przewożące większą masę ładunków, niż maluchy. Mały statek podchodzi do nabrzeża i odchodzi od niego, tak samo jak statek większy. Zajmuje tyle samo czasu. A większy pozwala na większy przeładunek. Jasne? Tak, ale nie dla wszystkich.

Po drugie, przypomina się, że cały czas "można pływać przez Cieśninę Pilawską". I tu są 2 aspekty sprawy. Po pierwsze, Rosja udowodniła po 24 lutego, że jest państwem bandycko-terrorystycznym. Wiązanie jakichkolwiek nadziei na swobodę dostępu z relacjami z państwem bandyckim jest bez sensu. Niewiele inwestycji tak potwierdziło swoją zasadność jak przekop. Po 24 lutego nie powinno być wątpliwości, że przekop jest inwestycją udaną. Ale jest jeszcze druga kwestia. Żegluga przez Cieśninę Pilawską wcale nie była "wolna". Rosyjska administracja morska permanentnie utrudniała żeglugę. Mnożono oczekiwania, zmieniano wzory dokumentów, rzucano kłody pod nogi. Tu nie było swobodnej żeglugi.

I na koniec kluczowa uwaga. Gdy przed laty głosowano nad ustawą o przekopie, gremialnie głosowano za nią. Rozwiązania poparło ponad 400 posłów, w tym większość PO. Dziś posłowie opozycji, głosujący wówczas za ustawą, krytykują inwestycję. Co się zmieniło? Temperatura walki politycznej. Pojawia się krytyka dla krytyki, byle uderzyć w rządzących. Szkoda, że przy inwestycji tak ważnej jak przekop. Szkoda, że wokół inwestycji potrzebnej dla całego regionu, dla całej branży morskiej, dominują złe emocje spowodowane polityką. A przekop naprawdę warty jest uwagi.

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/wielka-nienawiść-wobec-małego-przekopu-komentarz/ar-AA11L1mv?ocid=winp1taskbar&cvid=cdcce947609546208c37bf9c58345c08

Napisano

Spiryt... tu są takie przygłupy co by zakopali przekop i płacili niemcom reparacje za zużytą amunicję. Pytanie czy przygłupy czy 5 kolumna... A jeden nałogowy konsument ruskiego gazu - balans-zarzeka się, że nie żyd a judzi i judzi na Polskę gdzie tylko może;)  

Napisano (edytowane)
40 minut temu, Tyr napisał:

Spiryt... tu są takie przygłupy co by zakopali przekop i płacili niemcom reparacje za zużytą amunicję. Pytanie czy przygłupy czy 5 kolumna... A jeden nałogowy konsument ruskiego gazu - balans-zarzeka się, że nie żyd a judzi i judzi na Polskę gdzie tylko może;)  

No i czego się mogłem po pislamiście spodziewać? Ano zamiast argumentów, to tylko jakieś prymitywne insynuacje usłyszałem. Ale i tak masz fory u Śnieżnego, że jeszcze za te swoje prymitywne wypowiedzi nie dostałeś czerwonej kartki...

A wracając do tematu, to z przekopem jest tak jak z Baltic Pipe - najpierw wybudowano, a następnie się zastanawiają jak to wykorzystać. Odnośnie przekopu najpierw usłyszałem, że ten MIŚ ma strategiczne znaczenie i nie liczą się w tym przypadku koszty, ale później okazało się, że jednak amerykańskie lotniskowce się tam nie zmieszczą. No to podano kolejne uzasadnienie, że przez port w Elblągu będzie wywożone drewno z Warmii i Mazur, ale lasów w bardzo szybkim tempie ubywa, a więc co dalej?

Edytowane przez balans

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie