Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

takafura

PS

"Jak budujesz dom, to robisz WSZYSTKO jednocześnie ?

Piwnicę, poddasze, szambo, prąd, wodę, stropy, dach, okna..."

 

Pomijając, że część powyższych robię jednocześnie, to:

- mam projekt, gdzie od A do Z wszystko jest podane

- mam kosztorys, gdzie +/- wszystko jest policzone

- mam zaplecze i "ekipy", które zgodnie z projektem i kosztorysem wykonają robotę..

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Napisano

srbm...

Z ciekawości- ty śmiesz porównywać PAD do popisów jakiegoś anonimowego konta na Twitterze?
Ups....

 

PS Bo przecież nie ma możliwości, abyś nie wierzył w stwierdzenia PAD wygłoszone przy tak ważnej okazji, jak otwarcie przekopu Mierzei Gdańskiej...

 

PS

Kazik.S

"Wystarczy ekspert. Choć raz coś przeczytasz zanim odpiszesz nie na temat? "

Że cytaty z wystąpienia PAD są nie na temat?

 

Napisano
3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

Nie chcesz, mam nadzieję, uznać(...)

Gdybym chciał, tobym napisał.

Wystarczy że komentujesz ( dzięki) to co napisałem, nie musisz zgadywać co Ci się wydaje że niby ja sądzę ;)

Ps. A emotki są ważne - sygnalizują żart, ironię i zmieniają wydźwięk tego co sie napisało.

Napisano

takafura

Zapraszam...

"Jak budujesz dom, to robisz WSZYSTKO jednocześnie ?

Piwnicę, poddasze, szambo, prąd, wodę, stropy, dach, okna..."

 

Pomijając, że część powyższych robię jednocześnie, to:

- mam projekt, gdzie od A do Z wszystko jest podane

- mam kosztorys, gdzie +/- wszystko jest policzone

- mam zaplecze i "ekipy", które zgodnie z projektem i kosztorysem wykonają robotę..

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Napisano
3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

 

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Musisz napisać do Elżbiety Gelert.

Napisano
7 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu.

Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?

Napisano

takafura

"Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu."

Pytam ciebie, bo jak Rejtan bronisz- myślałem, że poza PR wiesz "coś" więcej, co merytorycznie towarzyszy wstawaniu z kolan...

 

"Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?"

Nie, nie mam mimo, że szukałem. A jestem pewnym, że gdyby jakieś plany były, to już dawno by było głośno. Zauważ, że ostatnio słyszymy, że przekop to początek, ale nie bardzo o następnych krokach słychać.
A przy okazji patrz wyżej od "Coś Ty...."

Napisano
4 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu."

Pytam ciebie, bo jak Rejtan bronisz- myślałem, że poza PR wiesz "coś" więcej, co merytorycznie towarzyszy wstawaniu z kolan...

 

"Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?"

Nie, nie mam mimo, że szukałem. A jestem pewnym, że gdyby jakieś plany były, to już dawno by było głośno. Zauważ, że ostatnio słyszymy, że przekop to początek, ale nie bardzo o następnych krokach słychać.
A przy okazji patrz wyżej od "Coś Ty...."

Nie tyle bronię a dopowoiadam to co nie ma w TVN, GW, Onet czy wp.pl.

Plus jakieś bzdury prostuję.

Ile Ty masz lat jak twierdzisz, że jak czegoś/kogoś nie ma w necie to to w realu nie istnieje ??

Napisano

takafura

Ponowię pytanie- słyszałeś/widziałeś/potrafisz "coś" znaleźć odnośnie modernizacji linii kolejowych do/z Elbląga, aby kolej mogła odbierać masowe ładunki?
Słyszałeś/widziałeś/potrafisz "coś" znaleźć odnośnie modernizacji linii kolejowych do/z Elbląga, aby transport samochodowy, ciężarowy, mógł odbierać masowe ładunki?
Przy czym w domyśle dotyczy to -set tysięcy ton...

Ja ani nie słyszałem, ani nie widziałem, ani nie znalazłem...

Dolary vs orzechy, że w sytuacji, gdy Czarnek potrafi z przytupem odbierać "nowy" samochód dla SP, który to samochód od -nastu miesięcy jest w służbie, to planami modernizacji kolei i dróg chwalono by się od lat...

Napisano

Ponawiam odpowiedź - zapytaj rzecznika rządu.

Nie wiem ile czasu zajmie dokończenie przekopu i modernizacja portu. Dwa lata, trzy ? Więcej ?

Może tymczasowo wystarczą obecne możliwości transportu drogowego czy kolejowego ?

Może warto rozbudować drogi i kolej jak port się rozrusza ?

Nie wiem.

Napisano

takafura

Land... napisał, jak wygląda

"Może tymczasowo wystarczą obecne możliwości transportu drogowego czy kolejowego ?

Może warto rozbudować drogi i kolej jak port się rozrusza ?"

Ale pamiętasz, że ma być wzrost z 89 300* tys ton ( 2019 ) do milionów ton a przynajmniej -set tysięcy ton... czyli o rząd wielkości.

 

 

* z czego spora część to... węgiel ze Wschodu :-(

Napisano (edytowane)

Nie ma toru wodnego a Ty się martwisz brakiem Magistrali Kolejowej...

Nawet jak będą zrealizowane kolejne etapy to rozruszanie biznesu zajmie lata, będzie stopniowe a nie skokowe. No chyba że się zatrzyma po np. 5 latach na 300 tyś. ton rocznie i finito.

Teraz jeszcze odrobinę za wcześnie aby się tak gorączkować. Pomijając zwolenników opcji ***** *** którzy pisowski przekop, pisowski tor wodny i pisowski port poddadzą deklarowanej depisyzacji co im zajmie całą kadencję...

Edytowane przez takafura
Napisano

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

vs

Największe porty lotnicze w Europie
  • Stambuł – 36 988 563 pasażerów
  • Moskwa-Szeremietiewo – 30 943 456
  • Paryż-CDG – 26 201 698
  • Amsterdam-Schiphol – 25 492 633
  • Moskwa-Domodiedowo – 25 065 087
  • Stambuł-Sabiha Gökçen – 24 991 916
  • Frankfurt – 24 812 849
  • Madryt – 24 119 214

 

Napisano
8 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

vs

Największe porty lotnicze w Europie
  • Stambuł – 36 988 563 pasażerów
  • Moskwa-Szeremietiewo – 30 943 456
  • Paryż-CDG – 26 201 698
  • Amsterdam-Schiphol – 25 492 633
  • Moskwa-Domodiedowo – 25 065 087
  • Stambuł-Sabiha Gökçen – 24 991 916
  • Frankfurt – 24 812 849
  • Madryt – 24 119 214

 

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/grabarczyk-wierze-w-cpk-1982.html

Napisano
10 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

No pacz, ja tez tam zerknąłem, znalazłem to co Ty a nawet to co zabrakło w Twoim info.

Nie ze port będzie obsługiwał  40 mln, ale że będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Niby to samo ale jednak różnica ogromna, prawda ?

Napisano

Takaura nie można najpierw oczekiwać aby port w Elblągu najpierw przyjmował towary a potem zastanowimy się czy budować kolej do portu i drogi dla tirów. To jest kretyńskie myślenie , to nie praca w lesie gdzie najpierw drwal ścina drzewo a potem przyjeżdża laweta po nie , to tak jakby laweta już stała i drwal czekał a ty sadzisz dopiero sadzonki drzew , taka odwrotność logiki jest do akceptacji w lasach państwowych??.  Najpierw muszą być tory aby kapitan statku wiedział że jak dostarczy towar to on zostanie odebrany i dostarczony. Wyobraź sobie że w porcie Gdańskim wysadzimy w powietrze torowisko i autostradę dla Tirów . W ile godzin port ogłosi bankructwo ??? . Jak tylko by padła taka informacja to każdy kapitan masowca, kontenerowca etc. dostanie natychmiast informację od armatora że ma natychmiast zmienić kierunek i nie wpływać do Gdańska tylko do Kłajpedy lub Kaliningradu . Tak samo jest z portem w Elblągu . Port bez kolei i bez trasy dla tirów nie istnieje , jego możliwości praktycznie są porównywalne z portem rybackim. Owszem kuter z fiszami zawinie do Elbląga i dostarczy flądry i szproty a nawet śledzie do miejskiego sklepu ale nie normalny statek. No chyba że teraz każdy mały kuter  będzie zaliczany do pełnomorskich oceanicznych jednostek. Wtedy tak za -4 miesiąc dowiemy się że Elbląg już przyjmuje pełnomorskie jednostki , a że na nich płyną 4 skrzynki fiszy nic nie powiemy bo po co się śmiać.  Pogłębienie toru wodnego da możliwość pływania białej flocie która jako pierwsza będzie przecierać szlaki i sprawdzać jaka jest rentowność trasy. Bo to najmniejszy koszt i najmniejsze ryzyko a do tego nie trzeba ani torów ani dźwigów , ani tras dla tirów,ani magazynów czy placów składowych.  Ale bez budowy kolei i tras dla ciężkiego ruchu samochodowego nie będzie żadnej przyszłości dla tego miasta i portu. A o tym na razie się w ogóle nie mówi i nie pisze bo sam port i jego otoczenie jest w dość archaicznym stanie, niewiele nowoczesności. Taki porcik dla paru barek. Niestety takie inwestycje kolejowe i drogowe to nie na budżet takiego małego biednego miasta, to nie Warszawa która i tak od czasu do czasu wali ściekami do Wisły bo sama nie daje rady taka bezradna.

Aby Polska w siłę rosła trzeba wodza a nie osła !! - hasło z czasów PRL-u

  • Tak trzymać 2
Napisano
11 minut temu, Landszaft napisał:

Takaura nie można najpierw oczekiwać aby port w Elblągu najpierw przyjmował towary a potem zastanowimy się czy budować kolej do portu i drogi dla tirów. To jest kretyńskie myślenie(...)

Sorry, ale polemizujesz z własną tezą i wygrywasz ;)

Znajdź mi opinię, że w przyszłości port w Elblągu nie będzie potrzebował lepszych połączeń drogowych i kolejowych.

 

11 minut temu, Landszaft napisał:

  Najpierw muszą być tory aby kapitan statku wiedział że jak dostarczy towar to on zostanie odebrany i dostarczony(...)

 Kapitana wali co będzie z towarem wyładowanym na nabrzeżu portu.  To firma spedycyjna i handlowa będzie kombinowała jak tanio ściągnąć towar i przesłać go dalej.

Tak do wiadomości - drogi i tory w Elblągu są. Pytanie kiedy i czy będą potrzebne lepsze, o większej przepustowości ? Na pewno nie w ciągu roku, bo jeszcze sporo jest do zrobienia...

11 minut temu, Landszaft napisał:

(...) Niestety takie inwestycje kolejowe i drogowe to nie na budżet takiego małego biednego miasta, to nie Warszawa która i tak od czasu do czasu wali ściekami do Wisły bo sama nie daje rady taka bezradna.

Aby Polska w siłę rosła trzeba wodza a nie osła !! - hasło z czasów PRL-u

Ponownie zapytam - gdzieś wyczytał że Elbląg ma z własnego budżetu wybudować sobie autostradę/eskę/ magistralę kolejową ??

To inwestycje planowane na poziomie centralnym i chyba częściowo wojewódzkim.

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Podsumowując:

-mamy przekop który miał nie powstać dzięki staraniom opozycji, ekologów, Niemiec, Rosjan,

- jest szum, reklama regionu,

- na razie skorzystają kajakarze, żeglarze, rybacy,

- jest mocny sygnał dla biznesu - rząd zainwestował tam  2 mld zł, planuje następne,

- o ile w porcie wzrośnie wartość hektara gruntu za kilka lat, ja bym kupił działkę na magazyn już teraz ;)

 

Napisano
Godzinę temu, takafura napisał:

Sorry, ale polemizujesz z własną tezą i wygrywasz ;)

Znajdź mi opinię, że w przyszłości port w Elblągu nie będzie potrzebował lepszych połączeń drogowych i kolejowych.

 

 Kapitana wali co będzie z towarem wyładowanym na nabrzeżu portu.  To firma spedycyjna i handlowa będzie kombinowała jak tanio ściągnąć towar i przesłać go dalej.

Tak do wiadomości - drogi i tory w Elblągu są. Pytanie kiedy i czy będą potrzebne lepsze, o większej przepustowości ? Na pewno nie w ciągu roku, bo jeszcze sporo jest do zrobienia...

Ponownie zapytam - gdzieś wyczytał że Elbląg ma z własnego budżetu wybudować sobie autostradę/eskę/ magistralę kolejową ??

To inwestycje planowane na poziomie centralnym i chyba częściowo wojewódzkim.

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Podsumowując:

-mamy przekop który miał nie powstać dzięki staraniom opozycji, ekologów, Niemiec, Rosjan,

- jest szum, reklama regionu,

- na razie skorzystają kajakarze, żeglarze, rybacy,

- jest mocny sygnał dla biznesu - rząd zainwestował tam  2 mld zł, planuje następne,

- o ile w porcie wzrośnie wartość hektara gruntu za kilka lat, ja bym kupił działkę na magazyn już teraz ;)

 

... a to wszystko za jedyne 2 miliardy zł, teraz czekamy na to jaki będzie odzew biznesu na dany sygnał i zapowiedziane dalsze inwestycje na poziomie centralnym...

Napisano
3 minuty temu, canabis.dw napisał:
1 godzinę temu, takafura napisał:

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Facetowi konkurencja wyrasta na Forum Odkrywcy.

dzban.jpg

  • Tak trzymać 1
Napisano

Takaura  gdzie w Elblągu są tory ???, w porcie ??? czy magistrala jest obok Elblaga , tak uliczki są  dla Żuka , Nysy ale nie dla Tirów. w Łebie też jest port lub w Mrzeżynie - może też przyjmować 100 tysięczniki , dlaczego nie  fantazja jest dozwolona , nie zakazana . Kapitan wywala towar na brzeg a on rozwożony jest na taczkach.

  • Super 1
Napisano
2 minuty temu, Landszaft napisał:

Kapitan wywala towar na brzeg a on rozwożony jest na taczkach.

Za miskę ryżu dniówka, to się będzie opłacać.

Napisano
5 godzin temu, canabis.dw napisał:

... a to wszystko za jedyne 2 miliardy zł, teraz czekamy na to jaki będzie odzew biznesu na dany sygnał i zapowiedziane dalsze inwestycje na poziomie centralnym...

10 x lepsza inwestycja niż dopłaty za drogi opał czy 500+. W moja wioskę na dalekiej prowincji kilka lat temu z budżetu wojewódzkiego zainwestowano 7 mln zł. W przeliczeniu na lokalesa to podobna skala ;)

Napisano
5 godzin temu, Landszaft napisał:

Takaura  gdzie w Elblągu są tory ???, w porcie ??? czy magistrala jest obok Elblaga , tak uliczki są  dla Żuka , Nysy ale nie dla Tirów. w Łebie też jest port lub w Mrzeżynie - może też przyjmować 100 tysięczniki , dlaczego nie  fantazja jest dozwolona , nie zakazana . Kapitan wywala towar na brzeg a on rozwożony jest na taczkach.

Bedę musiał w końcu tam pojechać bo nigdy nie byłem.

W swoich spekulacjach uwzględnij kilka faktów:

- nie ma jeszcze pogłębionego toru wodnego,

- nie ma obrotnicy,

- nie ma rozbudowanego portu w Elblągu,

- w/w zajmie kilka ( 2, 3, więcej ?) lat,

- w 2021 przewieziono 120 tyś. ton towarów, jakoś "Żukami" dali radę,

- jak będzie coraz lepsza infrastruktura pojawią się nowe firmy, nowe możliwości, nowe umowy handlowe,

- nikt nigdzie nigdy nie kwestionował potrzeby poprawy połączeń drogowych i kolejowych z powodu wzrostu ilości przeładowywanych towarów - z wielkim zapałem i hukiem wysadzasz otwarte drzwi,

Ps. Kapitan jest jak taksówkarz, jego nie obchodzi że klient wysiada w szczerym polu.  Ja sprzedaję drewno do kominka "loco las" i mnie nie obchodzi czym przyjedziesz zabrać te wałki dębowe o średnicy 100 cm złożone przy gruntowej, leśnej drodze. Możesz wozić ze szwagrem taczką, mądrzej jest wynająć firmę która ma auto 4x4 i dźwig.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie