Skocz do zawartości

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Rekomendowane odpowiedzi

takafura

PS

"Jak budujesz dom, to robisz WSZYSTKO jednocześnie ?

Piwnicę, poddasze, szambo, prąd, wodę, stropy, dach, okna..."

 

Pomijając, że część powyższych robię jednocześnie, to:

- mam projekt, gdzie od A do Z wszystko jest podane

- mam kosztorys, gdzie +/- wszystko jest policzone

- mam zaplecze i "ekipy", które zgodnie z projektem i kosztorysem wykonają robotę..

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srbm...

Z ciekawości- ty śmiesz porównywać PAD do popisów jakiegoś anonimowego konta na Twitterze?
Ups....

 

PS Bo przecież nie ma możliwości, abyś nie wierzył w stwierdzenia PAD wygłoszone przy tak ważnej okazji, jak otwarcie przekopu Mierzei Gdańskiej...

 

PS

Kazik.S

"Wystarczy ekspert. Choć raz coś przeczytasz zanim odpiszesz nie na temat? "

Że cytaty z wystąpienia PAD są nie na temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

Nie chcesz, mam nadzieję, uznać(...)

Gdybym chciał, tobym napisał.

Wystarczy że komentujesz ( dzięki) to co napisałem, nie musisz zgadywać co Ci się wydaje że niby ja sądzę ;)

Ps. A emotki są ważne - sygnalizują żart, ironię i zmieniają wydźwięk tego co sie napisało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Zapraszam...

"Jak budujesz dom, to robisz WSZYSTKO jednocześnie ?

Piwnicę, poddasze, szambo, prąd, wodę, stropy, dach, okna..."

 

Pomijając, że część powyższych robię jednocześnie, to:

- mam projekt, gdzie od A do Z wszystko jest podane

- mam kosztorys, gdzie +/- wszystko jest policzone

- mam zaplecze i "ekipy", które zgodnie z projektem i kosztorysem wykonają robotę..

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

 

 

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Musisz napisać do Elżbiety Gelert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Już pytałem- wiesz "coś" o CARGO, wiesz "coś" o infrastrukturze dla transportu samochodowego- ciężarowego, masz "jakieś" informacje o koszcie całej inwestycji, aż do wprowadzenia do portu w Elblągu pierwszej barki?

Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu.

Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu."

Pytam ciebie, bo jak Rejtan bronisz- myślałem, że poza PR wiesz "coś" więcej, co merytorycznie towarzyszy wstawaniu z kolan...

 

"Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?"

Nie, nie mam mimo, że szukałem. A jestem pewnym, że gdyby jakieś plany były, to już dawno by było głośno. Zauważ, że ostatnio słyszymy, że przekop to początek, ale nie bardzo o następnych krokach słychać.
A przy okazji patrz wyżej od "Coś Ty...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"Coś Ty tak sie leśnika z prowincji uczepił, to sa pytanie np. do rzecznika rządu."

Pytam ciebie, bo jak Rejtan bronisz- myślałem, że poza PR wiesz "coś" więcej, co merytorycznie towarzyszy wstawaniu z kolan...

 

"Ps. Masz jakieś informacje że NIC a NIC więcej nie jest planowane ?"

Nie, nie mam mimo, że szukałem. A jestem pewnym, że gdyby jakieś plany były, to już dawno by było głośno. Zauważ, że ostatnio słyszymy, że przekop to początek, ale nie bardzo o następnych krokach słychać.
A przy okazji patrz wyżej od "Coś Ty...."

Nie tyle bronię a dopowoiadam to co nie ma w TVN, GW, Onet czy wp.pl.

Plus jakieś bzdury prostuję.

Ile Ty masz lat jak twierdzisz, że jak czegoś/kogoś nie ma w necie to to w realu nie istnieje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Ponowię pytanie- słyszałeś/widziałeś/potrafisz "coś" znaleźć odnośnie modernizacji linii kolejowych do/z Elbląga, aby kolej mogła odbierać masowe ładunki?
Słyszałeś/widziałeś/potrafisz "coś" znaleźć odnośnie modernizacji linii kolejowych do/z Elbląga, aby transport samochodowy, ciężarowy, mógł odbierać masowe ładunki?
Przy czym w domyśle dotyczy to -set tysięcy ton...

Ja ani nie słyszałem, ani nie widziałem, ani nie znalazłem...

Dolary vs orzechy, że w sytuacji, gdy Czarnek potrafi z przytupem odbierać "nowy" samochód dla SP, który to samochód od -nastu miesięcy jest w służbie, to planami modernizacji kolei i dróg chwalono by się od lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam odpowiedź - zapytaj rzecznika rządu.

Nie wiem ile czasu zajmie dokończenie przekopu i modernizacja portu. Dwa lata, trzy ? Więcej ?

Może tymczasowo wystarczą obecne możliwości transportu drogowego czy kolejowego ?

Może warto rozbudować drogi i kolej jak port się rozrusza ?

Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Land... napisał, jak wygląda

"Może tymczasowo wystarczą obecne możliwości transportu drogowego czy kolejowego ?

Może warto rozbudować drogi i kolej jak port się rozrusza ?"

Ale pamiętasz, że ma być wzrost z 89 300* tys ton ( 2019 ) do milionów ton a przynajmniej -set tysięcy ton... czyli o rząd wielkości.

 

 

* z czego spora część to... węgiel ze Wschodu :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma toru wodnego a Ty się martwisz brakiem Magistrali Kolejowej...

Nawet jak będą zrealizowane kolejne etapy to rozruszanie biznesu zajmie lata, będzie stopniowe a nie skokowe. No chyba że się zatrzyma po np. 5 latach na 300 tyś. ton rocznie i finito.

Teraz jeszcze odrobinę za wcześnie aby się tak gorączkować. Pomijając zwolenników opcji ***** *** którzy pisowski przekop, pisowski tor wodny i pisowski port poddadzą deklarowanej depisyzacji co im zajmie całą kadencję...

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

vs

Największe porty lotnicze w Europie
  • Stambuł – 36 988 563 pasażerów
  • Moskwa-Szeremietiewo – 30 943 456
  • Paryż-CDG – 26 201 698
  • Amsterdam-Schiphol – 25 492 633
  • Moskwa-Domodiedowo – 25 065 087
  • Stambuł-Sabiha Gökçen – 24 991 916
  • Frankfurt – 24 812 849
  • Madryt – 24 119 214

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

vs

Największe porty lotnicze w Europie
  • Stambuł – 36 988 563 pasażerów
  • Moskwa-Szeremietiewo – 30 943 456
  • Paryż-CDG – 26 201 698
  • Amsterdam-Schiphol – 25 492 633
  • Moskwa-Domodiedowo – 25 065 087
  • Stambuł-Sabiha Gökçen – 24 991 916
  • Frankfurt – 24 812 849
  • Madryt – 24 119 214

 

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/grabarczyk-wierze-w-cpk-1982.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura..

Odpowiem pozornym OT:

"W pierwszym okresie (lata 2027-2035) ma ona wynosić 40 mln pasażerów rocznie"

powyższe z oficjalnej strony CPK...

No pacz, ja tez tam zerknąłem, znalazłem to co Ty a nawet to co zabrakło w Twoim info.

Nie ze port będzie obsługiwał  40 mln, ale że będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Niby to samo ale jednak różnica ogromna, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takaura nie można najpierw oczekiwać aby port w Elblągu najpierw przyjmował towary a potem zastanowimy się czy budować kolej do portu i drogi dla tirów. To jest kretyńskie myślenie , to nie praca w lesie gdzie najpierw drwal ścina drzewo a potem przyjeżdża laweta po nie , to tak jakby laweta już stała i drwal czekał a ty sadzisz dopiero sadzonki drzew , taka odwrotność logiki jest do akceptacji w lasach państwowych??.  Najpierw muszą być tory aby kapitan statku wiedział że jak dostarczy towar to on zostanie odebrany i dostarczony. Wyobraź sobie że w porcie Gdańskim wysadzimy w powietrze torowisko i autostradę dla Tirów . W ile godzin port ogłosi bankructwo ??? . Jak tylko by padła taka informacja to każdy kapitan masowca, kontenerowca etc. dostanie natychmiast informację od armatora że ma natychmiast zmienić kierunek i nie wpływać do Gdańska tylko do Kłajpedy lub Kaliningradu . Tak samo jest z portem w Elblągu . Port bez kolei i bez trasy dla tirów nie istnieje , jego możliwości praktycznie są porównywalne z portem rybackim. Owszem kuter z fiszami zawinie do Elbląga i dostarczy flądry i szproty a nawet śledzie do miejskiego sklepu ale nie normalny statek. No chyba że teraz każdy mały kuter  będzie zaliczany do pełnomorskich oceanicznych jednostek. Wtedy tak za -4 miesiąc dowiemy się że Elbląg już przyjmuje pełnomorskie jednostki , a że na nich płyną 4 skrzynki fiszy nic nie powiemy bo po co się śmiać.  Pogłębienie toru wodnego da możliwość pływania białej flocie która jako pierwsza będzie przecierać szlaki i sprawdzać jaka jest rentowność trasy. Bo to najmniejszy koszt i najmniejsze ryzyko a do tego nie trzeba ani torów ani dźwigów , ani tras dla tirów,ani magazynów czy placów składowych.  Ale bez budowy kolei i tras dla ciężkiego ruchu samochodowego nie będzie żadnej przyszłości dla tego miasta i portu. A o tym na razie się w ogóle nie mówi i nie pisze bo sam port i jego otoczenie jest w dość archaicznym stanie, niewiele nowoczesności. Taki porcik dla paru barek. Niestety takie inwestycje kolejowe i drogowe to nie na budżet takiego małego biednego miasta, to nie Warszawa która i tak od czasu do czasu wali ściekami do Wisły bo sama nie daje rady taka bezradna.

Aby Polska w siłę rosła trzeba wodza a nie osła !! - hasło z czasów PRL-u

  • Tak trzymać 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Landszaft napisał:

Takaura nie można najpierw oczekiwać aby port w Elblągu najpierw przyjmował towary a potem zastanowimy się czy budować kolej do portu i drogi dla tirów. To jest kretyńskie myślenie(...)

Sorry, ale polemizujesz z własną tezą i wygrywasz ;)

Znajdź mi opinię, że w przyszłości port w Elblągu nie będzie potrzebował lepszych połączeń drogowych i kolejowych.

 

11 minut temu, Landszaft napisał:

  Najpierw muszą być tory aby kapitan statku wiedział że jak dostarczy towar to on zostanie odebrany i dostarczony(...)

 Kapitana wali co będzie z towarem wyładowanym na nabrzeżu portu.  To firma spedycyjna i handlowa będzie kombinowała jak tanio ściągnąć towar i przesłać go dalej.

Tak do wiadomości - drogi i tory w Elblągu są. Pytanie kiedy i czy będą potrzebne lepsze, o większej przepustowości ? Na pewno nie w ciągu roku, bo jeszcze sporo jest do zrobienia...

11 minut temu, Landszaft napisał:

(...) Niestety takie inwestycje kolejowe i drogowe to nie na budżet takiego małego biednego miasta, to nie Warszawa która i tak od czasu do czasu wali ściekami do Wisły bo sama nie daje rady taka bezradna.

Aby Polska w siłę rosła trzeba wodza a nie osła !! - hasło z czasów PRL-u

Ponownie zapytam - gdzieś wyczytał że Elbląg ma z własnego budżetu wybudować sobie autostradę/eskę/ magistralę kolejową ??

To inwestycje planowane na poziomie centralnym i chyba częściowo wojewódzkim.

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Podsumowując:

-mamy przekop który miał nie powstać dzięki staraniom opozycji, ekologów, Niemiec, Rosjan,

- jest szum, reklama regionu,

- na razie skorzystają kajakarze, żeglarze, rybacy,

- jest mocny sygnał dla biznesu - rząd zainwestował tam  2 mld zł, planuje następne,

- o ile w porcie wzrośnie wartość hektara gruntu za kilka lat, ja bym kupił działkę na magazyn już teraz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, takafura napisał:

Sorry, ale polemizujesz z własną tezą i wygrywasz ;)

Znajdź mi opinię, że w przyszłości port w Elblągu nie będzie potrzebował lepszych połączeń drogowych i kolejowych.

 

 Kapitana wali co będzie z towarem wyładowanym na nabrzeżu portu.  To firma spedycyjna i handlowa będzie kombinowała jak tanio ściągnąć towar i przesłać go dalej.

Tak do wiadomości - drogi i tory w Elblągu są. Pytanie kiedy i czy będą potrzebne lepsze, o większej przepustowości ? Na pewno nie w ciągu roku, bo jeszcze sporo jest do zrobienia...

Ponownie zapytam - gdzieś wyczytał że Elbląg ma z własnego budżetu wybudować sobie autostradę/eskę/ magistralę kolejową ??

To inwestycje planowane na poziomie centralnym i chyba częściowo wojewódzkim.

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Podsumowując:

-mamy przekop który miał nie powstać dzięki staraniom opozycji, ekologów, Niemiec, Rosjan,

- jest szum, reklama regionu,

- na razie skorzystają kajakarze, żeglarze, rybacy,

- jest mocny sygnał dla biznesu - rząd zainwestował tam  2 mld zł, planuje następne,

- o ile w porcie wzrośnie wartość hektara gruntu za kilka lat, ja bym kupił działkę na magazyn już teraz ;)

 

... a to wszystko za jedyne 2 miliardy zł, teraz czekamy na to jaki będzie odzew biznesu na dany sygnał i zapowiedziane dalsze inwestycje na poziomie centralnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, canabis.dw napisał:
1 godzinę temu, takafura napisał:

Jestem dość mocno przekonany że plany kolejnych inwestycji są przepiękne. Ale nie mam pojęcia jak z finansowaniem i realnością terminów...

 

Facetowi konkurencja wyrasta na Forum Odkrywcy.

dzban.jpg

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takaura  gdzie w Elblągu są tory ???, w porcie ??? czy magistrala jest obok Elblaga , tak uliczki są  dla Żuka , Nysy ale nie dla Tirów. w Łebie też jest port lub w Mrzeżynie - może też przyjmować 100 tysięczniki , dlaczego nie  fantazja jest dozwolona , nie zakazana . Kapitan wywala towar na brzeg a on rozwożony jest na taczkach.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, canabis.dw napisał:

... a to wszystko za jedyne 2 miliardy zł, teraz czekamy na to jaki będzie odzew biznesu na dany sygnał i zapowiedziane dalsze inwestycje na poziomie centralnym...

10 x lepsza inwestycja niż dopłaty za drogi opał czy 500+. W moja wioskę na dalekiej prowincji kilka lat temu z budżetu wojewódzkiego zainwestowano 7 mln zł. W przeliczeniu na lokalesa to podobna skala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Landszaft napisał:

Takaura  gdzie w Elblągu są tory ???, w porcie ??? czy magistrala jest obok Elblaga , tak uliczki są  dla Żuka , Nysy ale nie dla Tirów. w Łebie też jest port lub w Mrzeżynie - może też przyjmować 100 tysięczniki , dlaczego nie  fantazja jest dozwolona , nie zakazana . Kapitan wywala towar na brzeg a on rozwożony jest na taczkach.

Bedę musiał w końcu tam pojechać bo nigdy nie byłem.

W swoich spekulacjach uwzględnij kilka faktów:

- nie ma jeszcze pogłębionego toru wodnego,

- nie ma obrotnicy,

- nie ma rozbudowanego portu w Elblągu,

- w/w zajmie kilka ( 2, 3, więcej ?) lat,

- w 2021 przewieziono 120 tyś. ton towarów, jakoś "Żukami" dali radę,

- jak będzie coraz lepsza infrastruktura pojawią się nowe firmy, nowe możliwości, nowe umowy handlowe,

- nikt nigdzie nigdy nie kwestionował potrzeby poprawy połączeń drogowych i kolejowych z powodu wzrostu ilości przeładowywanych towarów - z wielkim zapałem i hukiem wysadzasz otwarte drzwi,

Ps. Kapitan jest jak taksówkarz, jego nie obchodzi że klient wysiada w szczerym polu.  Ja sprzedaję drewno do kominka "loco las" i mnie nie obchodzi czym przyjedziesz zabrać te wałki dębowe o średnicy 100 cm złożone przy gruntowej, leśnej drodze. Możesz wozić ze szwagrem taczką, mądrzej jest wynająć firmę która ma auto 4x4 i dźwig.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie