KayFranz 39 Posted July 6, 2020 Lwowskie eRy na wakacjach... Quote Share this post Link to post Share on other sites
KayFranz 39 Posted July 6, 2020 Rumia. Fokker jednowiatraczkowy wywozi plażowiczów... Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted July 12, 2020 Z Allegro. W Toruniu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted July 16, 2020 Z pokazów 6 PL w Skniłowie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted July 18, 2020 Start w Rakowicach. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted July 18, 2020 10 minut temu, formoza58 napisał: Start w Rakowicach. Ansaldo A--300-3 (3 os. załoga) nr. B.5 - 2.PL (Kraków). Lot z okazji święta pułku - pokazy 15.05.1922 r. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted July 21, 2020 2 godziny temu, formoza58 napisał: Ansaldo. Przykro mi ale to nie jest Ansaldo a SVA - 9. Nie można go nazwać "Ansaldo" chociaż skrót SVA zawiera nazwę wytwórni (U.Savoia i R.Verduzio - konstruktorzy i fabryka Ansaldo - S-V-A). W Polsce był tylko jeden egz. tego samolotu - pokazowy (szkolno-treningowy) . Pokazy miały miejsce na Lotnisku Mokotowskim, Ławicy I Rakowicach.Na zdjęciu - lotnisko Rakowice (Sekcja Ćwiczeń 2.PL) Od wiosny 1921 r. w 12.EW a w latach 1922-1923 Sekcji Ćwiczeń 2.PL i z końcem 1923 r. przekazany na skład Parku Lotniczego. Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted July 21, 2020 Nie, powinno być Tobie radośnie Mnie powinno być przykro i " wstydno". I jest... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted July 24, 2020 (edited) Łódź latająca LeO H -13B3 nr. 1-2. Jeden z wcześniejszych egz. o czym świadczy czarna kotwica namalowana jeszcze we Francji na burcie kadłuba. W MDLot od stycznia 1925 r. i do skasowania w1931 r. na wyposażeniu MEO (Morska Eskadra Obserwacyjna) Edited July 24, 2020 by Sedco Express Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted July 25, 2020 Z Allegro z opisem "Fotografia z otwarcia lotniska w Dębicy w 1932 roku Widoczne samoloty" Z prawej PZL-5a SP-AFP a obok dwa RWD-4 jedn SP-ADL (?) (otwarcie lotniska sportowego w Dębicy miało miejsce 9 października 1932 r.) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted July 27, 2020 (edited) Rozbity w dniu 28 marca 1920 r. Oeffag (Albatros) D-III. Numer na kadłubie "0.20" pozwoli dorzucić nieco informacji o tym samolocie. Datowanie zdjęcia 28.03.1920 r. a więc oficjalnie jego nazwa to Oeffag D-III (w polskich dokumentach samolot skrótowo nazwany tak został na podstawie rozkazu nr 29 Szefostwa Lotnictwa z dnia 15.03.1920 r.) Samolot ze zdjęcia był jednym z trzech (z ogólnej ilości 10 szt. tego typu będących w Polsce poza zakupionymi), który został wysłany do remontu/odbudowy do CWL na Mokotowie. W Centralnych Warsztatach Lotniczych wspomnianym trzem samolotom nadano numery 0.20, 0.21 i 0.22, czyli ten ze zdjęcia był pierwszym wyremontowanym (pozostałe 7 egz. wyremontowano w II RPL (Ruchomy Park Lotniczy) w Krakowie). Wyremontowane 10 szt. Oeffagów przekazano do : -7.EM im. T.Kościuszki - 13.EM - Szkoły Pilotów w Krakowie. Godła 7.EM (krakuska z kosami) malowanego na Oeffagach od października 1919 r. jak i czerwonej błyskawicy na tle białego koła godła 13.EM (eskadra na wyposażeniu Oeffy miała od lutego 1920 r.) na rozbitym samolocie ze zdjęcia nie ma. Można więc założyć, że Oeffag D-III o nr. 0.20 był w użytkowany w Krakowie w Szkole Pilotów i idąc dalej tym tokiem rozumowania wypadek być może miał miejsce podczas szkolenia. Edited July 27, 2020 by Sedco Express Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted August 1, 2020 Rozbity Potez XVA2. Na kadłubie numer 40.327 a na sterze kierunku numer 507 (numer francuski) z 13.EL (3.PL) . Użytkowany do początków listopada 1927 r. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KayFranz 39 Posted August 6, 2020 Historia tak daleka, że nawet jeszcze prefiksu SP nie było, tylko P-P. Junkers F.13 P-PALA P.L.L. "Aerolot". 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KayFranz 39 Posted August 6, 2020 Historia odrobinę mniej odległa, ale prefiksu SP nadal nie ma. Ten sam "Adam" w trakcie przemalowywania. Jeszcze bez proporczyka na stateczniku. A ponieważ rejestracja namalowana jest w stylu PP-xxx, stosowanym do 1925 roku, to obie fotki przedstawiają samolot reprezentujący "Aerolloyd" (a nie "Aerolot", jak napisałem - bo ten powstał w maju 1925). 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KayFranz 39 Posted August 6, 2020 A w lutym 1929, pod Krakowem "Adaś" wywinął orła... I miał wtedy jeszcze inne w kształcie i stylu zapisu literki rejestracji. Ale jeśli to był 1929 rok - to już wywijał w barwach P.L.L. LOT 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted August 6, 2020 Z powodzi w 1934 roku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted August 7, 2020 Z 1922 roku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted August 7, 2020 (edited) 11 godzin temu, KayFranz napisał: A w lutym 1929, pod Krakowem "Adaś" wywinął orła... I miał wtedy jeszcze inne w kształcie i stylu zapisu literki rejestracji. Ale jeśli to był 1929 rok - to już wywijał w barwach P.L.L. LOT Junkers F-13 nr.fabryczny 580. Zakupiony w sierpniu 1922 r. dla Polskiej Linii Lotniczej "Aerolloyd". Znaki rejestracyjne: P-PALA (pisany PP-ALA ) -1922 r - 1925 r. (imię własne od ostatniej litery "A") P-PALA "Adam" - 1925 r. - wrzesień 1929 r. SP-AAA "Adam" - koniec 1929 r. - 17 lipiec 1936 r. ( kasacja) Wg opisu zdjęcie zrobiono w lutym 1929 r. a więc ponad rok po powstaniu PLL "LOT" (grudzień 1928 r.) a więc winien mieć rejestrację SP-AAA a jej nie ma. Czyli będąc w "LOT" latał ze starą rejestracją jeszcze rok. Ciekawe. Edited August 7, 2020 by Sedco Express Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedco Express 254 Posted August 12, 2020 (edited) Szkoła Lotnicza w Bydgoszczy lata 1921-22. Brandenburgi B-I eksploatowano w Szkole Lotniczej w Bydgoszczy jeszcze w 1922 r. Były w wersji jedno- lub dwusterów od przełomu 1918/19 r. więc zdjęcie może być już z 1920 r. Edited August 12, 2020 by Sedco Express Quote Share this post Link to post Share on other sites
formoza58 0 Posted August 12, 2020 Znalazłem kiedyś w numerze " Jestem". Quote Share this post Link to post Share on other sites