Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata

KayFranz

Forum members
  • Content Count

    340
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

KayFranz last won the day on February 15

KayFranz had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czyli tłumacząc na polski - "Spiesz się powoli". Z konkursu w 1925 r. Okszyc (albo Oksza) to nazwa herbu, nie szybowca. Prawdopodobnie por. Czechowski miał szlacheckie pochodzenie, jest w każdym razie gałąź rodowa Czechowscy herbu Oksza - głównie zabór rosyjski (Wołyń, Podole)
  2. Miłe memu sercu ptaszysko. Sądząc po słonecznej pogodzie i jasnym odcieniu nieba i porównując to z odcieniem szachownicy kruk jest raczej niebieski niż czerwony - czyli 132 Eskadra z Ławicy.
  3. Kolejny dość rzadki ptaszek... AEG C.IV - polski 7123/17 v.R (czyli tzw. wersja długa) Wg moich notatek - numer boczny "54", ale nic takiego nie widać. Chociaż jakość słaba. Ma ktoś więcej nt. tego egzemplarza? Źródło: ebay.de
  4. I jeszcze ten. Znany z występu na Challenge'32 PZL-XIX - z numerem konkursowym O2, pilotowany przez I. Giedgowda. Lepszego zdjęcia też nie mieli... Źródło: ebay.fr
  5. Dawno nie widziany... Lublin R-VIII - drugi prototyp, ten z silnikiem Lorraine-Dietrich i chłodnicami po bokach. Czasem nazywany jako Lublin R-VIII/2. Niestety - jakość fotki taka, jak w ofercie... Źródło: ebay.fr
  6. -> ściana -> fotografia konstruktora... Kto w tym kraju wiesza na ścianie fotki żyjących? Czyli masz już zakres czasowy...
  7. Od jakiegoś czasu zasilam wątek o naszych latawcach z lat 1920-39 fotografiami, które do niego pasują jak przysłowiowa piącha do nosa. Bo to ani polskie samoloty (w sensie posiadania) ani okres nie pasuje (bo zazwyczaj to fotki z lat 40.), więc stwierdziłem, że przyda się wątek o maszynach skonstruowanych czy wyprodukowanych w II RP, ale noszących inne barwy. Trochę tego latało po świecie. Poproszę o wrzucanie tutaj pasujących fotografii - fajnie byłoby, gdyby dołożyć informacje o pochodzeniu fotografii, osobach, miejscu i czasie itp. Na dzień dobry: RWD-13 z rumuńskiej Białej Eskadry. Przed samolotem stoi Mariana Drăgescu. Żródło: FB
  8. Sezon na skoki zakończono dużym ciach!, to zaczął się ruch na forum... Rumun, ale nasz: RWD-8 (PWS) z rumuńską rejestracją YR-?RZ, lotnisko Petresti-Dîmbovița, 1942. Wg rumuńskich rejestrów nie ma zapisanego żadnego samolotu RWD o końcówce „...RZ”, ale jest cała seria internowanych w 1939, zaczynająca się na literę „B”. Fragmencik nieznanej litery, widoczny na foto, pasuje do tej hipotezy. Źródło: FB
  9. Za dwa tygodnie... https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/o-polskim-szybownictwie-lat-30-xx-w-na-forum-miedzynarodowym-na-marcowej-glasso#disqus_thread
  10. Ten motorniczy to przynajmniej nie musiał wietrzyć pojazdu po kursie... Trzeci prototyp PZL P.11 1932, Cleveland - National Air Races. Źródło: ebay.com
  11. Prima Aprilis 1940 r. - uszkodzony rumuński Łoś B nr 212 - lotnisko Flotilei. Fotka z książki „Industria Aeronautică Română IAR Brașov 1925 -1948”. Zajrzyjcie na FB (adres obok) - są tam też zdjęcia P.24E oraz P.11F.
  12. Kijów, 1945. Wystawa zdobycznego sprzętu... Co to tam stoi z tyłu?
  13. Faktycznie... Trzymał symetrię...
  14. Raczej rozwód... To w lewym zaznaczeniu to budynki, to w prawym - dolna powierzchnia statecznika poziomego.
  15. Fokker F.VIIb/3m P-PAAA, przygotowany do lotu rekordowego. Lotnisko w Warszawie, wg opisu przed samolotem stoją Stefan Karpiński i Klemens Długoszewski (z prawej, w jasnym garniturze). Karpiński to chyba ten w środku (z naciskiem na chyba...), trzecia osoba - nie opisana. Fotografia datowana na 19 lipca 1928, czyli niespełna dwa tygodnie przed lotem do Bagdadu. Źródło: ebay.de
×
×
  • Create New...

Important Information