Jump to content

Sedco Express

Forum members
  • Content Count

    1081
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Sedco Express last won the day on June 14

Sedco Express had the most liked content!

Community Reputation

211 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ad.- Napisano 4 Sierpień Na " Lwowie", w 1921 roku... Małe sprostowanie - nie są to marynarze Floty Wojennej II RP. "Lwów" był statkiem szkolnym Szkoły Morskiej w Tczewie - "cywilem" a nie okrętem wojennym II RP i szkolił przyszłe kadry PMH.
  2. Ppor. Viniero de Piza i ppor. Virgilusz Mastrelli. Wprawdzie nie Polacy ale w polskich mundurach. Lotnicy włoscy ochotnicy służący w 6.EW - wojna polsko-bolszewicka 1920 r.
  3. Zdjęcie z lat 1920-22. Dwaj oficerowie (ppor ?) Z lewej (jak sądzę) elementy różnych mundurów a z prawej mundur biały - letni ? Z góry dziękuję za informacje.
  4. Nie jest to PWS-12 a samolot szkolny Hanriot H-28 produkcji WWS (Wielkopolska Wytwornia Samolotów S.A. SAMOLOT) (PWS-12 miał (m.in.) jedną a nie dwie pary rozpórek (stójek) między płatami i pojedyncze koła podwozia)
  5. W 1926 r. zbudowano w Legionowie (oficjalna nazwa miejscowości od stycznia 1934 r. - przedtem Jabłonna) halę balonową z blachy falistej o pow. 369 m2. Inauguracja hali - sierpień 1926 r. W hali tej garażował przejściowo sterowiec "Lech" po przylocie z Torunia. Podczas postoju sterowca przeprowadzono kurs na pilotów sterowcowych dla oficerów Detaszowanej Kompanii Balonów Zaporowych oraz Centralnego Zakładu Balonowego zakończony egzaminem 13.10.1926 r. Sterowiec "Lech" na skutek wyeksploatowania uległ kasacji w dniu 02.03.1928 r. - zadecydowała o tym komisja z IBTL. Z podgumowanej powłoki uszyto namioty i fartuchy ochronne (do prac w wodorowni). Ważniejsze części mechaniczne przekazano do Głównej Składnicy Balonowej ( silnik Anzani 80 KM, zegary, narzędzia) a resztę wyposażenia do batalionów balonowych. W Legionowie do celów szkoleniowych używano z "Lecha" busolę, liczniki obrotów, klinometr. ("Wojska balonowe Legionowo 1897-1939" - J.Szczepański)
  6. Fokker F-VIIa/1m nr.fabr. 5090 SP-AA o nazwie własnej "Oleńka" z PLL "Lot". Logo "żuraw" na sterze kierunku wprowadzono w 1931 r. co pozwala datować zdjęcie. Prócz w/w w Polsce użytkowano (od listopada/grudnia 1928 r.do 1938/39 r.)) jeszcze pięć tego typu samolotów o nazwach własnych: "Maryla", "Nina", "Pola", Rena" i "Sława".
  7. Przed odlotem z Warszawy na Międzynarodowe Zawody w Bułgarii - 12.04.1934 r. Na tle Lublina R-XIII z lewej pilot - ppłk pil./obs. Czesław Filipowicz i mjr.pil. Wacław Makowski.
  8. " To nie jest najlepszy materiał do porównań. " Zgadzam się ale innego brak. Nawet przez dziesięć lat nie zmieni się zasadniczo (tak sądzę) kształt małżowiny ucha, odstawanie uszu, czy też odległość nosa od górnej wargi.
  9. Na zestawieniu widać, że nie jest to A. Domes. Nadal uważam, że jest to Cz.Filipowicz a dlaczego jest na zdjęciu grupowym tego nie wiadomo.
  10. Wacław Makowski dyrektorem PL LOT był do marca 1939 r. a zdjęcie jest z maja 1939 r. Przy identyfikacji podstawą jest też kształt uszu - wyraźnie widać, że płk. ze zdjęcia ma inny kształt małżowiny ucha od A.Domesa i widoczne są wąsy. Nadal uważam, że jest to Filipowicz
  11. 1- Filipowicz (Filipowicz - nos szeroki, Domes- nos wąski) 2- NN (to nie jest Wacław Makowski)
  12. Potez XVA2 (PWS) nr. 40.216 "Semper Fidelis" (dar czytelników "Słowa Polskiego"). Oblatany we wrześniu 1925 r. i przekazany do 62.EL 6.PL (Lwów) : listopad 1925 - styczeń 1929, później w CWPPL (Centrum Wyszkolenia Pilotów Podoficerów Lotnictwa) w Bydgoszczy. W październiku 1925 r. pokazany na Targach Wschodnich we Lwowie.
  13. Całkiem możliwe, że po wycofaniu z eksploatacji w 1926 r. składowany był w hangarze i zamierzano go wyremontować, tak by na wiosnę 1931 r. znów mógł być używany ale do tego nie doszło. "...który przed kilku laty był demonstrowany w Warszawie (...) obecnie znajduje się w zakładach balonowych...." cytat z gazety -" przed kilku laty" czyli cztery lata temu.
  14. Nazwy nie zmieniono. "Lech" swój ostatni lot wykonał 04.10.1926 r. i z końcem tego roku został skasowany. W okresie od wiosny 1922 do 1926 r. wyszkoliło się na nim 18 pilotów sterowcowych i kilkudziesięciu członków załogi sterowca i obsługi technicznej.
×
×
  • Create New...

Important Information