Sedco Express Napisano 6 Marzec 2020 Share Napisano 6 Marzec 2020 Kiedy dany egzemplarz Poteza XV został przydzielony i do jakiej eskadry to nie ma znaczenia - dyskutujemy o przeznaczeniu jasnego trójkąta namalowanego na kadłubie. - kiedy malowano owe trójkąty - wcześniej tzn. zaraz po dostawie z Francji czy później (chyba nie ma to znaczenia) - czy malowano tylko na prod. francuskiej czy również na licencyjnych Potezach XV ? - trójkąt malowano po obu burtach (vide zdj. Potez XV nr. 2 - PB i nr. 6 - LB - str. 157 (nie 177) "Polski samolot i barwa 1918-1939" T.Królikiewicz - cyfra to numer ewidencyjny w eskadrze - układ pól szachownic (zgodny, czy też nie) nie ma znaczenia - niezależnie od układu trójkąt malowano - "być może oznaczenie na manewry" - uważam, że nie. Takie oznaczenie by było mało widoczne dla obserwatorów z ziemi jak i w powietrzu. Zwykle na manewry malowano szerokie, duże białe pasy na płacie lub ( i ) kadłubie. - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 7 Marzec 2020 Share Napisano 7 Marzec 2020 Dla odmiany na tym Potezie za numerem eskadrowym namalowane jest białe koło. Podobnie jak trójkąt o nieznanym przeznaczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyr Napisano 7 Marzec 2020 Share Napisano 7 Marzec 2020 Gdzieś widziałem biały kwadrat na stateczniku obok szachownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 7 Marzec 2020 Share Napisano 7 Marzec 2020 53 minuty temu, Tyr napisał: Gdzieś widziałem biały kwadrat na stateczniku obok szachownicy. Sądzę, że chodzi o Bristole F.2B Fighter. W 3.PL na samolotach Bristol F2.B Fighter oznaczano: - 5.EW - biały trójkąt - 1.EW - białe koło - 10.EW - biały kwadrat - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 8 Marzec 2020 Share Napisano 8 Marzec 2020 Farman F.68 Goliath z 3.PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RZ Napisano 8 Marzec 2020 Share Napisano 8 Marzec 2020 23 minuty temu, Sedco Express napisał: Farman F.68 Goliath z 3.PL Małe sprostowanie- Goliathy nie były użytkowane w 3 PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W3SOKÓŁ Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 "Małe sprostowanie- Goliathy nie były użytkowane w 3 PL" Kilkanaście egzemplarzy było przechowywanych / użytkowanych w Kompanii Szkolnej Oddziału Służby Lotnictwa Poznań - Winiary (hala sterowcowa). Co nie wyklucza, że zdjęcie mogło być wykonane na lotnisku w Ławicy. Kiedyś odwiedziłem tam kolegów Pozdrowienia od "Jednoosobowej Grupy Rekonstrukcji Historycznej płk. pil. Remigiusz Gadacz" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 38 minut temu, W3SOKÓŁ napisał: ...Kiedyś odwiedziłem tam kolegów Pozdrowienia od "Jednoosobowej Grupy Rekonstrukcji Historycznej płk. pil. Remigiusz Gadacz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W3SOKÓŁ Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 Może zabawimy się w identyfikację lotników. Na rewersie fotografii jest taki opis: "Poznan Ławica le 12 Aout 1926" (sierpień 1926) P.17: (Numer boczny samolotu) i dwa nazwiska: Lieut. Sauzey, Lieut. Flasinski. Flasinski to zapewne por. pil. Roman Flaszyński. Stoi obok francuskiego oficera. Zapewne byli przyjaciółmi, bo zdjęcie otrzymałem od znajomego z Francji. Stąd opis zdjęcia po francusku.Można nawet opisać okoliczności wykonania tej fotografii. W dniu 28.08.1926 roku odbył się odbiór techniczny samolotu o numerze "P. 17" (A. Morgała "Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939" s. 459 (tablica A 18). A więc zdjęcie zostało wykonane na kilka dni przed oficjalnym odbiorem samolotu. Dla ułatwienia mogę dodać, że w momencie wykonania fotografii w Oddziale Służby Lotnictwa w Poznaniu dowódcą był mjr. obs. Andrzej Płachta, a w oddziale służyli: kpt. pil. Marian Burchardt, kpt. obs. Zbigniew Górski , kpt. obs. Bolesław Hullej, por. pil. Alojzy Błażyński, por. pil. Stanisław Cwynar, por. pil. Tadeusz Grzmilas, por.obs. Zygmunt Jarmicki, por. pil. Jan Kundegórski, por. pil. Piotr Majczyna, por. pil. Henryk Liebek, por. pil. Roman Flaszyński, por. obs. Jerzy Zieliński, por. pil. Konstanty Zakrzewski. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 21 godzin temu, RZ napisał: Małe sprostowanie- Goliathy nie były użytkowane w 3 PL Oczywiście, że nie były. Mój błąd - nieprecyzyjny podpis a miałem na myśli postój samolotu o nr.. P 13 w Poznaniu - bazie 3.PL Był w Kompanii Szkolnej Oddziału Służby Lotnictwa (Winiary). W 1929 r. samoloty F-68BN4 z tej jednostki odleciały do Warszawy do 1.PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 Zdjęcie znane. Kiedyś oferowane na sprzedaż na Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 12 Marzec 2020 Share Napisano 12 Marzec 2020 "Skraba -ST-3" - amatorski samolot sportowy konstrukcji Bolesława Skraby, 1926 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 12 Marzec 2020 Share Napisano 12 Marzec 2020 Grzmilas "Orkan II"- samolot sportowy konstrukcji por.pil. Tadeusza Grzmilasa z 1928 r. zbudowany w Parku Lotniczym 3.PL w Poznaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 12 Marzec 2020 Share Napisano 12 Marzec 2020 Sezon na skoki zakończono dużym ciach!, to zaczął się ruch na forum... Rumun, ale nasz: RWD-8 (PWS) z rumuńską rejestracją YR-?RZ, lotnisko Petresti-Dîmbovița, 1942. Wg rumuńskich rejestrów nie ma zapisanego żadnego samolotu RWD o końcówce „...RZ”, ale jest cała seria internowanych w 1939, zaczynająca się na literę „B”. Fragmencik nieznanej litery, widoczny na foto, pasuje do tej hipotezy. Źródło: FB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 15 Marzec 2020 Share Napisano 15 Marzec 2020 Samolot sportowy konstrukcji Jerzego Dąbrowskiego i Antoniego Uszackiego DUS-III "Ptapta" - 1928 r. W kabinie pilot oblatywacz Antoniu Mroczkowski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 18 Marzec 2020 Share Napisano 18 Marzec 2020 Z Allegro - "Zdj.samolot szkoleniowy Breguet?!!!" Szkolny Hanriot H-28 produkcji WWS z cywilną rejestracją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 19 Marzec 2020 Share Napisano 19 Marzec 2020 Bleriot SPAD S-51C1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 3 Kwiecień 2020 Share Napisano 3 Kwiecień 2020 W dniu 2.11.2019 o 12:25, Sedco Express napisał: Stary znajomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 6 Kwiecień 2020 Share Napisano 6 Kwiecień 2020 Potez XVA2 na lotnisku polowym - lata dwudzieste. Na piaście śmigła Integrale zawieszona rzeźba lotniczej gapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 7 Kwiecień 2020 Share Napisano 7 Kwiecień 2020 Bristol F.2B "Fighter" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 7 Kwiecień 2020 Share Napisano 7 Kwiecień 2020 1927, Zakopane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 10 Kwiecień 2020 Share Napisano 10 Kwiecień 2020 Dwa Bartele BM-5 - Dęblin lata 30-te XX w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 11 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2020 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 11 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2020 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 12 Kwiecień 2020 Share Napisano 12 Kwiecień 2020 (edytowane) To chyba fotomontaż. Bramka w Challenge'ach w 1932 i 1934 miała 8 m wysokości, pewnie podobne wysokości były w innych tego typu zawodach (np. w Deutschlandflug - ale nie wiem z którego roku - 10 m, ale już w Giro Aerei d'Italia - tylko 5 m). Jakoś nie umiem sobie wyobrazić samolotu tak małego w stosunku do wielkości bramki i na dodatek od razu po starcie w takim przechyle na bok - to gwarancja przeciągnięcia i rąbnięcia w glebę. A nawet jeśli przeleciał obok bramki (bo na tle samolotu widać maszt i chorągiewki), to musiał to by być hollywodzki kozak, żeby zmieścić się obok odciągów masztu. Edytowane 12 Kwiecień 2020 przez KayFranz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.