Skocz do zawartości

CPK - jeszcze nie powstał a już groźny


Rekomendowane odpowiedzi

Niemiecki dziennik zaniepokojony budową CPK. „Czy lotniska w Niemczech są zagrożone?”

Niemieckie media zainteresowały się jedną z kluczowych inwestycji polskiego rządu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny. "FAZ" pyta, czy oznacza to, że "wkrótce znacznie więcej ruchu lotniczego będzie obsługiwane przez Polskę?".

Gazeta wskazuje, że zdaniem rządu w Warszawie inwestycja mogłaby w przyszłości konkurować z lotniskami w Niemczech, jednak są też głosy krytyczne, pochodzące od - co podkreśla "FAZ" - "opozycji, inicjatyw obywatelskich i linii lotniczych".

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Na ok. 3 000 hektarów ma powstać Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK ma być wybudowany do 2027 r. wraz z realizacją niezbędnych połączeń z komponentami sieci kolejowej i drogowej.

Sprawą budowy superlotniska w Polsce zainteresował się niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Gazeta wskazuje, że zdaniem rządu w Warszawie inwetycja mogłaby w przyszłości konkurować z lotniskami w Niemczech, jednak są też głosy krytyczne, pochodzące od - co podkreśla "FAZ" - "opozycji, inicjatyw obywatelskich i linii lotniczych".

"FAZ" opierając się na planach inwestycji, dowodzi, że do CPK będzie można dojechać z Berlina szybciej niż do Frankfurtu nad Menem, a polskie lotnisko ma mieć w swojej ofercie także wiele lotów międzykontynentalnych.

"Czy zatem już wkrótce znacznie więcej ruchu lotniczego będzie obsługiwane przez Polskę?"

- pada pytanie.

"Mimo że wiele wskazuje na to, że mamy do czynienia z nową sytuacją konkurencyjną, niemieckie porty lotnicze, dla których nowe polskie lotnisko mogłoby stanowić konkurencję, do tej pory na rozwój sytuacji w Polsce reagowały milcząco i spokojnie" - pisze dziennik.

W przedstawionym przez redakcję stanowisku spółki BER obsługującej lotnisko w Berlinie, nie postrzega ona CPK jako konkurencji, głównie z powodu znacznego oddalenia od stolicy Niemiec. Również zarządca lotnisk w Lipsku i Dreźnie jest zbyt ostrożny, by mówić o "zmianach w liczbie pasażerów". Jednocześnie, "FAZ" podkreśla, że "polscy podróżni są również interesujący dla Berlina", a polski rynek podróży lotniczych należy do najszybciej rozwijających się.

Kilka miesięcy temu, w rozmowie z portalem niezalezna.pl, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK, wskazywał, że porty w Baranowie i w Berlinie "będą mogły z powodzeniem funkcjonować bez zagrożenia dla jednej lub drugiej strony".

- Berlin nie jest żadną konkurencją dla CPK, z jednego prostego względu - są to zupełnie dwa różne lotniska. CPK to ruch hubowy, czyli przesiadkowy, a Berlin-Brandenburg to tzw. ruch point-to-point. To zupełnie dwa różne segmenty rynku

- powiedział Horała, dodając, że rząd wyciąga wnioski z błędów popełnionych przy berlińskim lotnisku.

http://niezalezna.pl/417055-niemiecki-dziennik-zaniepokojony-budowa-cpk-czy-lotniska-w-niemczech-sa-zagrozone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Tylko nie piszcie, że jest niewiarygodny, bo łysy i na pewno bije żonę.

http://forsal.pl/swiat/bezpieczenstwo/artykuly/8393103,gen-hodges-inwestycje-jak-cpk-potrzebne-do-szybkiego-reagowania-na-wschodniej-flance-nato.html

Gen. Hodges: Inwestycje jak CPK potrzebne do szybkiego reagowania na wschodniej flance NATO

"Agresja Rosji na Ukrainę pokazuje w sposób dobitny, że potrzebne są inwestycje, które poprawią jakość infrastruktury szybkiego reagowania na wschodniej flance NATO" - przekazał Hodges.

Jak wyjaśnił, celem jest umożliwienie, jeśli zajdzie taka potrzeba, sprawnego przerzutu na dużą skalę wojsk i sprzętu, co stanowiłoby ważny element w ramach działań odstraszania. "Infrastruktura Portu Solidarność jest właśnie tym, czego potrzebuje NATO na swojej wschodniej flance" - ocenił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, les05 napisał:

"Infrastruktura Portu Solidarność jest właśnie tym, czego potrzebuje NATO na swojej wschodniej flance"

Gdybyśmy mieli kawalerię, to trawa z łąki którą Horała zarządza mogłaby się przydać, ale nowoczesne samoloty tam nie wylądują.

Edytowane przez fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

takafura...

Błagam... ja wiem, że ty zawsze i wszędzie będziesz przewodniej partii narodu z przydawkami bronić, ale sprawdź, od kiedy trwa konflikt między PAŻP a kontrolerami...

Dla świętego spokoju podpowiem- od... lata 2018 roku, a spór zbiorowy zaczął się 5 grudnia 2019 roku.
 

Później sprawdź, na czym, pomijając kwestię obniżenie płacy, konflikt polega i co odnośnie warunków i bezpieczeństwa pracy kontrolerzy podnoszą. Żeby było łatwiej, sprawdź ile incydentów związanych z bezpieczeństwem pracy i lotów miało, w ostatnich latach, miejsce na Okęciu...


Później sprawdź, ilu prezesów w ostatnich kilku lata PAŻP miało...

 

PS A, żeby twoje wątpliwości rozwiać- problem jest na/w Okęciu- pozostałe pracują bez zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura...

Błagam... ja wiem, że ty zawsze i wszędzie będziesz przewodniej partii narodu z przydawkami bronić

(...)

 

Godzinę temu, takafura napisał:

Świetny moment na strajk i/lub wkurzanie kontrolerów.

Uprzedzenia, rutyna czy za dużo moderowanych toksycznych postów na dobę ?

Podkreśliłem sarkazm jakiego użyłem i od razu wyjaśnię uprzedzając tradycyjne psychoanalizy co niby miałem na myśli:

Polska racja stanu ( wiem że dla wielu to obcy termin) wymaga szybkiego zakończenia sporu i uniknięcia strajku i powinny to zrozumieć obydwie strony sporu.

I to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

później sprawdź, na czym, pomijając kwestię obniżenie płacy, konflikt polega i co odnośnie warunków i bezpieczeństwa pracy kontrolerzy podnoszą. Żeby było łatwiej, sprawdź ile incydentów związanych z bezpieczeństwem pracy i lotów miało, w ostatnich latach, miejsce na Okęciu...

  Jako leśnik głównie spacerujący z flintą po lesie i patrzący jak las sobie rośnie lepiej żebym nie zagłębiał się w tak obce mi kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"Polska racja stanu ( wiem że dla wielu to obcy termin) wymaga szybkiego zakończenia sporu i uniknięcia strajku i powinny to zrozumieć obydwie strony sporu. "

Polska racja stanu? Nie, nie polska racja stanu a bezpieczeństwo lotów...

Szybkiego zakończenia? Patrz... od grudnia 2019 się nie spieszyło, incydenty się mnożyły... I dopiero, gdy znakomita część kontrolerów złożyła wypowiedzenia, się zarząd obudził...


PS No jest szybkie zakończenie- zmiana przepisów dotyczących kompetencji językowych nowych kontrolerów i grożenie, że wojsko się zajmie kontrolą lotów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzała, jakimi roślinami otruć ministra, dziś reprezentuje kontrolerów lotów. Kim jest Anna Garwolińska?

Jeszcze niedawno sugerowała we wpisie na Twitterze, żeby otruć Janusza Cieszyńskiego, sekretarza stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Premiera. Dziś jest ona pełnomocnikiem kontrolerów lotów w rozmowach z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Kim jest Anna Garwolińska?

Garwolińska jest specjalistką w dziedzinie doradztwa strategicznego, komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Prowadzi firmę specjalizującą się w doradztwie PR. Związana była z telewizją News 24, gdzie zasiadała w radzie nadzorczej. Obecnie jest pełnomocnikiem kontrolerów ruchu lotniczego domagających się podwyżek od PAŻP

Garwolińska jest także aktywną użytkowniczką mediów społecznościowych. W jednym ze swoich wpisów doradzała, jakie rośliny trujące mogą pojawić się na osiedli, na którym mieszka pełnomocnik rządu Janusz Cieszyński.

Michał Chmielewski, psycholog, 5 kwietnia napisał na Twitterze, że Janusz Cieszyński mieszka na tym samym osiedlu co on. Zapytał o radę, co ma zrobić.

Kochani, mam problem i potrzebuję pomocy. Na moim osiedlu mieszka Cieszyński (ten od respiratorów i maseczek) i widuję go co drugi dzień wsiadającego do służbowej limuzyny z szoferem. Ręka świerzbi, serce szybciej bije, wiele myśli w głowie… co mam zrobić następnym razem?

– napisał @Ten_Psycholog, załączając do wpisu zdjęcie Janusza Cieszyńskiego.

To właśnie Garwolińska pośpieszyła z pomocą, publikując listę trujących roślin.

Cis pospolity. Tojad mocny. Pokrzyk wilcza jagoda. Mak polny. Szalej jadowity. Szczwół plamisty. Sprawdź czy rosną, a jak nie, to posadź w pobliżu, mogą się przydać

– oświadczyła Garwolińska........

http://wpolityce.pl/polityka/596111-pelnomocnik-kontrolerow-lotow-doradzala-jak-otruc-ministra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
2 godziny temu, bodziu000000 napisał:

CPK = Centralna Placówka Karmiąca

Wykarmiła olbrzymią część nomenklatury partii piss – nomenklatury bez żadnych, nawet najmniejszych, kompetencji do zarządzania cywilnym hubem lotnictwa komunikacyjnego i korporacyjnego lotnictwa cargo. Ta pisowska hołota nie ma zielonego pojęcia, jak powstaje taki hub. W Europie jest tylko pięć takich hubów, a każdy z nich powstawał przez dekady i to nie metodami budownictwa. Bo nie da się zbudować cywilnego lotniska-giganta i ogłosić światu, że „mam hub i zapraszam do korzystania z niego”.

Żeby taki hub nie zbankrutował po roku-dwóch to utworzenie takiego hubu to są dekady negocjacji z przewoźnikami pasażerskimi i cargo; to są dekady negocjacji z naziemnymi przewoźnikami samochodowymi i kolejowymi; to są dekady negocjacji z deweloperami centrów logistycznych, w tym z tymi z najnowszego sektora LMD. Te pięć europejskich hubów rodziło się de facto od zakończenia II w.ś., a nie w pięć minut, jak się wydaje pisowskim debilom i nomenklaturowym złodziejom.

Pisowska hołota nie ma o tym zielonego pojęcia. Lata całe chodziłem na tzw. konferencje lotniskowe – organizowane przez konkretną instytucję naukową – poświęcone rozwojowi polskich lotnisk komunikacyjnych i nie przypominam sobie na tych konferencjach ani jednego członka partii piss, albo jej pieszczocha, jak prezes CPK bartosiak, będący pośmiewiskiem wśród wojskowych za jego „dokonania” na polu książki Armia Nowego Bzduru (w której nawet nie zna terminologii wojskowej) oraz będący pośmiewiskiem za jego „doktorat” osądzany obecnie pod kątem gigantycznego plagiatu zrelacjonowanego przez zespół dr. Michała Piegzika.

Skończyła się epoka partii piss i skończyła się epoka Centralnej Placówki Karmiącej nomenklaturę partii piss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M81

Jako zwolennik, na przykład, tej inwestycji, powinieneś lepiej dobierać wklejane śnurki...

 

"Ma kosztować 3 mld złotych i powstać w 2020 roku. Minister Cezary Grabarczyk obiecuje Centralny Port Lotniczy."

"Według przygotowanego dla resortu infrastruktury opracowania, budowę CPL powinno rozpocząć się w 2013 roku. Inwestycja powinna być zakończona siedem lat później. - Szacowany koszt budowy portu, biorąc aktualne ceny, wyniósłby ponad 3 mld euro - powiedział Grabarczyk."

itp

itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie