Jump to content

Jedburgh_Ops

Forum members
  • Content Count

    1308
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Excellent

Recent Profile Visitors

486 profile views
  1. Uwielbiam tę fotografię Horsy. O takiej ekipie fachowców do szybowca desantowego to w lotnictwie operacyjnym alianci (głównie Amerykanie) mogli tylko pomarzyć. Mechaników szybowcowych wiecznie brakowało. Gdyby piloci szybowcowi nie mieli swoich własnych, prywatnie skombinowanych narzędzi i gdyby sami nie potrafili zrobić wielu czynności obsługowych (chociaż nie do nich to należało) to niejeden lot alianckiego szybowca transportowego nigdy by się nie odbył.
  2. Polscy prawnicy mają doświadczenie w bataliach prawnych przeciwko Amerykanom na poletku dobór narodowych i nawet najzwyklejszych artefaktów z II wojny. Wręcz obecnie toczy się taka sprawa i jak na razie to my wygrywamy, a nie USA. I wygrywamy właśnie w przedmiotowym zakresie takim, jak Pantera, bo chodzi o rzeczy nie będące narodowymi dobrami kultury, ale chodzi właśnie o pewne artefakty z II wojny. Tylko trzeba chcieć. Pantera jest na sto procent do odebrania złodziejom.
  3. PiS wprowadził takie prawo, że każdą sprawę da się wznowić, tym bardziej, jeśli wcześniej była oparta na fałszywych przesłankach, czyli (na razie ponoć) fałszywych zeznaniach. Czołg jest do odzyskania, tylko kto się będzie bił o zabytek hitlerowskiej kultury technicznej, czytaj - komu będzie się chciało finansować takie przedsięwzięcie prawne? Mamy w Polsce (całkowicie polską) kancelarię prawną wygrywającą procesy na wszystkich kontynentach i czołg jest na pewno do odzyskania, tyle tylko, że on nie jest priorytetem władz i innych czynników instytucjonalnych związanych z szeroko pojętą historią, kulturą, w tym tą techniczną. Musiałby za tym czołgiem stanąć ruch społeczny i składka finansowa, ale do tego też nie dojdzie, ja przynajmniej w to nie wierzę.
  4. Proste pytanie - skąd wzięło się poza Polską - w The Military Vehicle Technology Foundation - to, co widać w poniższym filmie? Na mocy jakiego prawa to coś znalazło się poza Polską w świetle opisu: „This tank fell through the ice and into a small river in Poland in January of 1945”.
  5. Tutaj z jednej strony należy Ci się kolejna baryłka rumu, bo znowu pokazałeś przełamanie pewnego trendu w kulturze kynologicznej II RP w jej wersji „przy wojsku” i pokazałeś „aliantów”, ale z drugiej strony jest to ciężka sprawa do identyfikacji. Już na milę widać, że na 80-90 proc. są to Spaniele, ale… „Ale” bywa najważniejsze. 1. Po pierwsze → są to szczenięta w wieku ok. pięciu miesięcy. W zakresie pewnych ras nic tak nie „oszukuje” wizualnie, jak szczenięta. Pies dojrzałość fizyczną osiąga w wieku co najmniej dziewięciu miesięcy i w przypadku wielu ras dopiero wtedy widać, co to jest za rasa. Dopiero wtedy ujawnia się pełnia cech fizycznych. Właśnie dlatego szczenięta tak znakomicie „oszukują” swoim wyglądem, czym one tak naprawdę są, choć oczywiście są rasy, po których widać to natychmiast. Ale ze szczeniętami Spanieli jest właśnie taki problem identyfikacyjny, bo ras w grupie Spanieli jest dużo, na dodatek wersji ich umaszczeń jest po wielokroć więcej. 2. Po drugie → zmyłka może się kryć w fakcie, że przedwojennej kultury kynologicznej nie prowadzono taką żelazną ręką, jak dziś i ludzie sobie eksperymentowali z psami krzyżując rasy. Widoczne na zdjęciu szczenięta z powodzeniem mogą być efektem czegoś takiego. 3. Po trzecie → drogą selekcji negatywnej nie będą to szczenięta ras Sussex Spaniel, Field Spaniel, Clumber Spaniel, Springer Spaniel Walijski, Springer Spaniel Angielski. Co w takim razie zostaje? Mogą to być – ale to przypuszczenie gdzieś tak na 60-70 proc. trafności – szczenięta rasy, jaka już była powyżej, czyli Épagneul Français, Spaniel Francuski.
  6. Finał afery z wielkim penisem na niebie. US Navy ujawnia, jak to się stało http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,24790629,final-afery-z-wielkim-penisem-na-niebie-us-navy-ujawnia-jak.html#a=362&c=159&t=5&g=c&s=BoxNewsImg2 Zdecydowanie farciarze. Upiekło im się z finałem tylko na poziomie nagany bez wpisania do akt.
  7. Mam wrażenie, że to już nie te czasy. Jeździłby i u nas po bardzo dobrym odrestaurowaniu. Amerykanie czują się całkowicie bezkarni w pozyskiwaniu z całego świata rzeczy drugowojennych bez patrzenia na to, jakie są uwarunkowania prawne takich kolekcjonerskich przedsięwzięć. Są przekonani, że wyłącznie pieniądze rządzą światem, a nie prawo. Byłoby bardzo dobrze, gdyby w przypadku tej Pantery utarto im nosa, a to jest możliwe. Jest wybitna polska kancelaria prawna działająca na całym świecie, która mogłaby ten czołg odzyskać. Tylko że MKiDN musiałoby się do niej zwrócić i sfinansować sprawę, a takich finansów obecne MKiDN nie przeznaczy na hitlerowski czołg, gdy trzeba ratować z opresji KK.
  8. Na chwilę przystopuj, bo nie ogarniam czasowo tych fajnych rzeczy.
  9. Rrrrety, ja stąd nie wyjdę do emerytury, a jeszcze coś muszę pisać o szybownictwie, spadochroniarstwie i może paru innych sprawach...
  10. Już to widzę, jak Amerykanie oddadzą ten czołg. Prędzej wynajmą Gide Loyrette Nouel.
  11. No cóż, chodzi tutaj o to, że uwidocznionego na zdjęciu rekonstruktora historycznego ocenił i docenił Sąd Okręgowy w Limassol w uznaniu jego rycerskich szarż nie tyle konnych, co elektrycznych.
  12. Tak na marginesie - operacja Market Garden chyba nigdy nie przestanie fascynować historyków, pasjonatów historii, kolekcjonerów zdjęć z tej operacji itp. Są nieprzebrane zasoby fotograficzne z tej operacji, a w tym liczba ciekawostek jest zaiste niezwykła. Są takie fotografie, że do samego tylko jednego zdjęcia można by napisać artykuł. A ileż tam jest „alianckiego folkloru”, jak np. amerykańscy spadochroniarze z Brenami. MG i Arnhem chyba na zawsze pozostaną tematem-rzeką.
  13. Tutaj nie całkiem chodzi o brak doświadczonych pilotów szybowcowych, ponieważ takie problemy były wtedy wspólne dla całego świata, gdzie raczkowało szybownictwo. Tam, gdzie dobrzy meteorologowie nie doradzali pilotom szybowcowym to szybownictwo było fatalnej jakości. Dobre szybownictwo czynił dopiero zespół meteorolog (i to też nie każdy) plus pilot szybowcowy.
×
×
  • Create New...

Important Information