Jump to content

Krzysztof115

Forum members
  • Content Count

    1444
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Krzysztof115 last won the day on July 16 2019

Krzysztof115 had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Napisałem na temat lwowskiego "Pioniera" artykuł. Zdjęcie jest także wydatowane- 10 maja 1919 roku. Później "Pionier", analogicznie jak do do zdobycznego austro-węgierskiego, został podzielony na 2 pancerne części i w ten sposób powstały 2 nowe pociągi (cudowne rozmnożenie). Prawdopodobnie podzielono i inne polskie poc.panc. w tym "Paderewskiego".
  2. Parowóz pancerny "Poznańczyka" > to zdjęcie jest wydatowane -wiosna 1920 roku. Foto "gołego Śmiałego".
  3. Armata oczywiście nie w wieży, armata kazamatowa wyciągnięta z kazamat krakowskich z dorobioną tarczą pancerną. To uzbrojenie P.P.5 "Odsiecz I". Foto do "Hallerczyka".
  4. Ładniutkie- "Generał Listowski" vel "Postrach II". Popularny pociąg pancerny "Śmiały".
  5. Ładne zestawienie, ja przesyłam fotkę "Hallerczyka" na stacji Hołoby.
  6. Te "stare" zdjęcia są znane od 10 lat. Mam na myśli fotografie z okresu budowy czołgów WB-10 oraz ich testów poligonowych.
  7. Tak, gdyż Autor korzystał z tek archiwalnych, zgromadzonych w WBH w Rembertowie. Co do zdjęć, jak na razie nikt nie odnalazł zdjęć WB-10 w tym Archiwum, a wielu szukało. Przejrzyj to czasopismo w Empiku i podejmij decyzję.
  8. W najnowszym numerze "Militaria XX w", Wydanie specjalne, nr 1 /2021 jest interesujący artykuł pana Michała Kuchciaka pt. "Konkursy na czołg dla WP w latach 1925-1929". W nim jest sporo informacji, w tym o WB-10, czołgu, który nie chciał jeździć. Autor artykułu korzystał z tek z WBH w Rembertowie.
  9. Sugestia bardzo dobra. Mogło też tak być, że sowieci zdobyli gdzieś na stacji uszkodzony parowóz z "Kaniowa" a jednostkę pancerną "ciagnął półpancerny", a przy odwrocie z Grodna Rosjanie wszystko zrzucili do rzeki. Według dokumentu z epoki (jesień 1920 r.) było:" 22 parowozów pancernych przy pociągach pancernych oraz 14 parowozów półpancernych". Opancerzanie parowozu półpancernego (gdy były dostępne blachy żelazne trwało 13 godzin! ).
×
×
  • Create New...

Important Information