Jump to content

Krzysztof115

Forum members
  • Content Count

    1432
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Krzysztof115 last won the day on July 16 2019

Krzysztof115 had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sugestia bardzo dobra. Mogło też tak być, że sowieci zdobyli gdzieś na stacji uszkodzony parowóz z "Kaniowa" a jednostkę pancerną "ciagnął półpancerny", a przy odwrocie z Grodna Rosjanie wszystko zrzucili do rzeki. Według dokumentu z epoki (jesień 1920 r.) było:" 22 parowozów pancernych przy pociągach pancernych oraz 14 parowozów półpancernych". Opancerzanie parowozu półpancernego (gdy były dostępne blachy żelazne trwało 13 godzin! ).
  2. Z sieci takie ujęcie, które jest wydatowane- 8.X.1920 r.
  3. Zwróć także uwagę, że foto (3 parowozów w rzece Niemen) jest wydatowane- wrzesień lub październik 1920 r.
  4. A pociąg pancerny P.P.13 "Boruta"- utracony 25 lipca 1920 r. Ten rzeczony parowóz półpancerny z mojego postu- jest to model pruski i możliwe, że został częściowo opancerzony w Warsztatach Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w 1919 roku a nazwy pociągu jeszcze nie zdążono namalować, bo nie wiadomo było do jakiego ma należeć. Publikuję fragment zdjęcia parowozu półpancernego wykolejony w śniegu w okresie 1918-1919 . Także nie wiadomo do jakiego pociągu pancernego był przydzielony.
  5. Ale jest problem z identyfikacją pierwszego parowozu półpancernego - z jakiego polskiego pociągu pancernego pochodzi?? Fotka w bardzo dobrej rozdzielczości w zbiorach WBH w Rembertowie.
  6. Czy rzeczywiście? Czy na odwrocie tego zdjęcia jakaś jakaś informacja w języku niemieckim- data i miejsce zrobienia tego zdjęcia? To tylko platforma.
  7. Wiele placówek w Polsce (MWP, MW, WBH) posiada masę albumów zdjęciowych (800 sztuk), w których znajdują się liczne zdjęcia pociągów pancernych i nie tylko, ale nie ma nacisku, by te zdjęcia udostępniać w sieci nawet jako tzw. "wglądówki" - 100 kb. Bo z tym są związane liczne problemy.
  8. Dawno , dawno temu były w sieci wspomnienia z Syberii amerykańskiego oficera, opatrzone jego rysunkiem. Wagon ten identyczny? jak w: "Postrach Nr 1"/ "Gen. Listowski".
  9. Pisałem już na ten temat- podpis jest fałszywy! Tę jednostkę zdobyły oddziały WP w sierpniu 1919 w Równem ( był "pod parą"). Otrzymał początkową polską nazwę "Postrach Nr 1". Później, wiosną 1920 roku został przemianowany na "Generał Listowski".
  10. Akurat wiem, przyjazd gen. Listowskiego pociągiem pancernym Nr 16 "Mściciel" do zdobytego Łunińca latem 1919 roku ( datę musiałbym sprawdzić). Na linii kolejowej Pińsk- Łuniniec operował jeszcze w tym czasie szerokotorowy pociąg pancerny "Polesiak".
  11. Bardzo, bardzo dziękuję. A ten "gość" to czasem nie dowódca "Piłsudczyka"?
  12. Jeszcze jest takie ciekawe zdjęcie- przedni ciemny wagon i jakieś napisy.
  13. Nowa wystawa w Muzeum Kolejnictwa, ale czynna tylko 2 dni, bo od soboty wszystkie placówki muzealne mają być zamknięte.
×
×
  • Create New...

Important Information