
macvsog
Forum members-
Content Count
2844 -
Joined
-
Last visited
Never
Community Reputation
0 NeutralRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Powiedz że się boisz" czyli co się stanie gdy pilot zbyt wiele razy spojrzy śmierci w oczy. Pojawiło się drugie wydanie wspomnień Roberta Masona ze swojej tury w Wietnamie. Lektura obowiązkowa!
-
Śmiechy hihy- może warto pokazać jak prawidłowo powinien być pomalowany ten wóz? W MBP unika się np znaków rozpoznawczych i oznaczeń jednostek....
-
W Rosji znaleziono szczątki radzieckiego bombowca.
macvsog replied to macvsog's topic in Marynarka, Lotnictwo i okolice
W Rosji znaleziono szczątki radzieckiego bombowca: http://englishrussia.com/2018/03/14/rescuing-world-war-ii-plane-spent-76-years-in-swamps-well-preserved-photos/ -
Po cichutku MBP stało się depozytariuszem największego (chyba) eksponatu- parowozu Tp3-36 ze Zbąszynka. Na razie pojazd trafił do lokomotywowni spółki Koleje Wielkopolskie- partnera całej akcji, gdzie zostanie poddana renowacji. http://www.facebook.com/PeSeMKa/photos/pcb.1877543248983574/1877542542316978/?type=3&theater
-
Zbliża się weekend a tu na polskim rynku pojawia się oferta dla fanów polskich skrzydeł, którzy cenią szlachetny smak: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=23961
-
Nie wiem czy to było, ale pojawił się filmik z katastrofą naszego Mi-24 w Afganistanie: http://www.youtube.com/watch?v=4B3KkL7_J34
-
Dwa linki dla wszystkich zainteresowanych tą konstrukcją: http://www.pollub.pl/pl/news/get/id/7012 http://pila.fortyfikacje.pl/index_big.php?id=pila_mpgcd
-
Okazuje się, że jeden z trenażerów został odnaleziony i jego dobudowa jest już mocno zaawansowana. Więcej informacji i zdjęcie zainteresowani znajdą na facebukowym profilu: Pociągi pancerne / Armoured trains i wojsko na torach
-
Niemcy zawsze starali się niszczyć niemożliwe do odratowania wozy- nie niszczyli całych chyba że doszło do zapłonu magazynu amunicji, tylko zawsze te same krytyczne elementy, które uniemożliwiały przeciwnikowi zbudowania składaka. Oczywiście nie zawsze się to udawało, ale należy pamiętać o skali produkcji, co innego Tygrys, a co innego PzKpfw III lub IV.
-
Na plaży w Sztutowie wydobyto fragmenty dwóch łodzi - jedna z nich była wojenna" Więcej tu: https://info.elblag.pl/37,48503,Na-plazy-w-Sztutowie-wydobyto-fragmenty-dwoch-lodzi-jedna-z-nich-byla-wojenna.html
-
Ciekawy artykuł o statkach ukrytych pod ulicami: https://www.thevintagenews.com/2016/11/10/san-francisco-was-built-on-the-abandoned-buried-ships-of-the-gold-rush/
-
Jeszcze więcej zdjęć F-105: http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com/2015/10/f-105d-thunderchief-w-krakowie.html W pełni podpisuję się pod oczekiwaniem odnowienia F-5 i A-37!!!
-
Do portu w Gdyni po raz pierwszy w historii zawinął zespół chińskich okrętów wojennych. W skład zespołu wchodzi niszczyciel rakietowy Jinan (152) typu 052C, fregata rakietowa Yiyang (548) typu 054A oraz zaopatrzeniowiec Qiandaohu (886) typu 903. Okręty należą do najnowszych typów w swoich klasach, na wyposażeniu zespołu znajduje się m.in. chiński system rakietowy HQ-9 powstały w oparciu o rozwiązania rosyjskiego S-300". Tekst całego artykułu i zdjęcia tu: http://www.defence24.pl/266904,chinskie-okrety-w-gdyni-klasyczny-przyklad-morskiej-dyplomacji-relacja
-
Chińskie okręty zawiną do Gdyni- będzie można wejść na pokład!!!! ...Dzisiaj przedstawiciele ambasady ChRL poinformowali media o szczegółach wizyty 152. Okrętowej Grupy Zadaniowej Marynarki Wojennej Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej. Od 7 do 11 października będzie ona przebywać w porcie wojennym w Gdyni. Data rozpoczęcia wizyty została wybrana nieprzypadkowo – w tym dniu wypada 66. rocznica nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy ChRL i Polską. Jak poinformował Li Xin, Naczelnik Wydziału Politycznego i kierownik biura prasowego ambasady, w skład grupy wchodzą 3 okręty: niszczyciel rakietowy Jinan (152), typ 052C, fregata rakietowa Yiyang (548), typ 054A i okręt zaopatrzeniowy Qiandaohu (886), typ 903. Personel 152. Grupy liczy 813 oficerów, marynarzy, lotników i członków personelu obsługowego, a na pokładach Jinan i Yiyang stacjonują śmigłowce Z-9C – dodał st. płk Zhang Yinsheng, z-ca attache wojskowego..." Więcej tu: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=17567
-
Na Ukrainie rozbił się An-2 z polskimi pilotami" Niedaleko Łucka na Ukrainie rozbił się samolot An-2 z ładunkiem przemycanych papierosów. Wrak spłonął, a piloci – obaj Polacy, zginęli na miejscu. 26 marca w nocy, ok. 0:50 koło wsi Promyń Wołyński pod Łuckiem na Wołyniu rozbił się samolot An-2. Był wyładowany papierosami przemycanymi z Białorusi. Spadł na ulicę Pieremogi i ogrodzenie posesji. Spadając uszkodził dach domu i zerwał linię energetyczną. Samolot całkowicie spłonął, piloci zginęli na miejscu. Świadkowie twierdzą, że samolot startował z improwizowanego lądowiska na polu. Po starcie pilot usiłował zawrócić i awaryjnie lądować. Prawdopodobnie powodem była awaria silnika. Na ziemi nikomu nic się nie stało. Poważnie został uszkodzony jedynie budynek. Kilka dni po katastrofie władze zdecydowały pasa startowego lądowiska, z którego startował rozbity samolot. An-2 był oficjalnie wykorzystywany do opylania okolicznych pól. Nocami służył jednak do lotów z kontrabandą. Świadkowie opowiadają, że wielokrotnie słyszeli dźwięk silnika. Także feralnej nocy startował prawdopodobnie w kierunku granicy z Polską. W ostatnim czasie na Ukrainie pojawiło się wiele nielegalnych wytwórni, które podrabiają papierosy znanych białoruskich marek, m.in. Mińsk i Fest. Ich produkcja trafia głównie do Polski. Do przemytu używane są m.in. paralotnie, lecące nisko nad ziemią i trudne do wykrycia. Według nieoficjalnych źródeł, pilotami rozbitego samolotu byli Polacy, Michał S. i Michał K. Obaj z Aeroklubu Ziemi Zamojskiej. Po katastrofie byli poszukiwani jako zaginieni. Dopiero teraz okazało się, że nie żyją. Rozbity samolot to dwupłatowy An-2 nr rej. UR-62681, nr ser. 1G17911, wyprodukowany w 1978. Należał do przedsiębiorstwa Agrotechserwis z wioski Boratin. Jego właścicielem jest Stepan Moskwicz. Wartość samolotu na Ukrainie wynosiła ok. 400 tys. hrywien (70 tys. zł)". Źródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16080