Skocz do zawartości

CPK - jeszcze nie powstał a już groźny


les05

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, M81 napisał:

Okęcie osiąga kres swoich możliwości. Nie da się już odkładać decyzji, nie ponosząc przy tym strat.

Zobacz które partie podejmowały decyzje o realizacji projektu: PZPR - komuniści, SLD - ruski, PO - Niemcy. Partia jarosławazbawPolskę chce realizacji komunistyczno - rusko - niemieckiego projektu 😆

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, MarekA napisał:

Zobacz które partie podejmowały decyzje o realizacji projektu: PZPR - komuniści, SLD - ruski, PO - Niemcy. Partia jarosławazbawPolskę chce realizacji komunistyczno - rusko - niemieckiego projektu 😆

Czyli wszyscy chcą, oprócz matematyki.

Odnośnik do komentarza

Ale macie, mam nadzieję, świadomość, że medialne informacje o CPK i przydawkach, to poza partyjnym przeciąganiem liny, dokumentny "pożar w burdelu"?
Bo czym innym jest sam Baranów, a czymś dokumentnie innym, choć w naturalny sposób powiązanym, segment kolejowy i drogowy...
W efekcie krążą najróżniejsze astronomiczne kwoty, najróżniejsze plany, najróżniejsze informacje o udziałowcach, itp, itd..

Odnośnik do komentarza
On 17.01.2024 o 18:06, Janko Muzykant napisał:

Wiele projektów rozwoju lotnictwa w Polsce byłoby potrzebnych także w Niemczech, doceniam inwestycję w Centralny Port Komunikacyjny (CPK) - oznajmił Ralph Beisel, dyrektor niemieckiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych ADV, w artykule na portalu Deutsche Welle.

 

4 hours ago, MarekA napisał:

Gdy rzeczywistość nie pasuje do wizji polityków - tym gorzej dla rzeczywistości.

Ten dyrektor niemieckiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych ADV to rozumiem kryptopisowiec czy się nie zna ?

Odnośnik do komentarza

bjar- Ty popatrz na plotki o nazwiskach na liście chętnych do parlamentu europejskiego... Jest wersja mówiąca, że dostęp do miejsca i jego nr na liście wyborczej zależy od ciążących potencjalnie zarzutów i jak długo można we więźniu po wyroku być :-)
No bo jak? Z własnej woli do Brukseli i jeszcze euro pobierać.. obrzydlistwo...

Odnośnik do komentarza
3 hours ago, Czlowieksniegu napisał:

Janko...

Jest jakiś algorytm (?), który podpowiada czy i kiedy można Niemca cytować jako komplement, a kiedy wprost przeciwnie?
Bo się gubię, czy jednak Niemce to wróg, czy przyjaciel i autorytet...

Zacytowałem, bo wypowiedź ciekawa i miałem wrażenie, że gość się odrobinę zna na rzeczy.

Zaskoczyło mnie też to, że nasze firmy realizują 20 % transportu ciężarówkami w Europie, transport towarów drogą lotniczą to tylko 1 % w skali Europy. I CPK ma więcej zarabiać na cargo niż na przewozach pasażerskich.

Odnośnik do komentarza

Janko...
 

"Zaskoczyło mnie też to, że nasze firmy...."

A sprawdziłeś*, co i skąd polskie firmy transportowe wożą?


Pomijam węgiel czy inne buraki, które ciężko by było drogą lotniczą, ale co byś chciał takiego, czego nie da się transportem kołowym lub morskim?

Dwa- znasz jakiekolwiek merytoryczne wyliczenia, że to mityczne cargo do/z Baranowa będzie dla Polski i polskich firm bardziej opłacalne, niż dzisiejszy transport kołowy?

Trzy- fantastyczna jest ta wolta... Jeszcze nie tak dawno, idea, na marginesie słuszna, że co się da, łącznie z zestawami ciągnik+naczepa, przewozić koleją.
 

* wiem, że nie :-)

 

PS Inna sprawa, że udało się służbom doprowadzić do powstania, w ostatnich dwóch latach, pierdyliarda firm transportowych polskich-białoruskich-rosyjskich-ukraińskich, które wytną prawdziwe legalne firmy i część problemów się samorozwiąże....

Odnośnik do komentarza
52 minutes ago, Czlowieksniegu napisał:

Janko...
 

"Zaskoczyło mnie też to, że nasze firmy...."

A sprawdziłeś*, co i skąd polskie firmy transportowe wożą?


Pomijam węgiel czy inne buraki, które ciężko by było drogą lotniczą, ale co byś chciał takiego, czego nie da się transportem kołowym lub morskim?

Dwa- znasz jakiekolwiek merytoryczne wyliczenia, że to mityczne cargo do/z Baranowa będzie dla Polski i polskich firm bardziej opłacalne, niż dzisiejszy transport kołowy?

Trzy- fantastyczna jest ta wolta... Jeszcze nie tak dawno, idea, na marginesie słuszna, że co się da, łącznie z zestawami ciągnik+naczepa, przewozić koleją.
 

* wiem, że nie :-)

 

PS Inna sprawa, że udało się służbom doprowadzić do powstania, w ostatnich dwóch latach, pierdyliarda firm transportowych polskich-białoruskich-rosyjskich-ukraińskich, które wytną prawdziwe legalne firmy i część problemów się samorozwiąże....

Ten przykład z TIR-ami to nie traktuj dosłownie tylko jako argument że jesteśmy dość przedsiębiorczym i pracowitym ludkiem - skądś się to 20 % na rynku przewozów wzięło.

Więc nie mieszajmy transportu ziemniaków i buraków z transportem lotniczym.

Nie komentował Pan wypowiedzi Ralpha Beisela - rozumiem że to jakiś amator w branży ? Dla odwrócenia uwagi można podkreślić to że jest Niemcem ?

Odnośnik do komentarza

Janko....

Mnie, w tym momencie, dokumentnie nie interesuje zdanie Beisela- należysz do osób, które bronią pomysłu CPK, stąd zadałem proste pytania.

Powtórzę:


- co to mityczne cargo oznacza, czyli co-skąd-dokąd?


- znasz jakiekolwiek merytoryczne wyliczenia, że to mityczne cargo do/z Baranowa będzie dla Polski i polskich firm bardziej opłacalne, niż dzisiejszy transport kołowy?


PS Proponuję przeczytanie mojego wpisu sprzed kilku godzin. Nie, że Amerykę odkryłem, ale może uporządkuje dyskusję- czy my o Baranowie, czy kolei, czy wash&go...

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Czlowieksniegu napisał:

Janko....

Mnie, w tym momencie, dokumentnie nie interesuje zdanie Beisela- należysz do osób, które bronią pomysłu CPK, stąd zadałem proste pytania.

Powtórzę:


- co to mityczne cargo oznacza, czyli co-skąd-dokąd?


- znasz jakiekolwiek merytoryczne wyliczenia, że to mityczne cargo do/z Baranowa będzie dla Polski i polskich firm bardziej opłacalne, niż dzisiejszy transport kołowy?


PS Proponuję przeczytanie mojego wpisu sprzed kilku godzin. Nie, że Amerykę odkryłem, ale może uporządkuje dyskusję- czy my o Baranowie, czy kolei, czy wash&go...

 

Nie jestem zaskoczony wypieraniem (?) ciekawej opinii o CPK dyrektora niemieckiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych.

W ubiegłym rekordowym roku przeładunek cargo w Polsce wyniósł 192 tyś. ton, a tylko lotnisko we Frankfurcie przeładowało 12 razy więcej, a w poenerdowskim Lipsku 8 razy więcej. Więcej niż w całej Polsce. Więc wierzę że wykorzystujemy ten potencjał w ułamku procenta. Obecnie 60 % towarów transportowanych lotniczo trafiających do Polski jest clonych i opodatkowanych w Niemczech.

W całej tej krytyce CPK widzę podobne zacietrzewienie jak o Balitic Pipe - trafiłem tu na staray temat zawierający masę głupot i dezinformacji obwieszczanych z powagą przez tutejszych ekspertów.  

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, bodziu000000 napisał:

 

 

Koronny dowód na to, że pełne i szczegółowe badanie psychiatryczne i dokument potwierdzający brak ciężkich chorób psychicznych, to minimum jakie powinien spełniać urzędnik wyższego szczebla i poseł.

Nawet w głupim WP przy badaniu wstępnym, po takim tekście do psychologa, dostałby wpis o niezdolności do jakiejkolwiek służby.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, beaviso napisał:

^^^ Dziwny ten filmik. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazał się wykreowany sztucznie. Żyjemy w świecie manipulacji. 

M.

Nie fake, ale stare. Mówił to w 2020 i nikomu się lampka nie zapaliła 😅

Odnośnik do komentarza

Reakcję na próbę storpedowania przez polityków CPK uważam za jedno z ważniejszych doświadczeń społeczno-politycznych ostatniej dekady. 1,5 mln ludzi aktywnie uczestniczyło w necie mimo, że statystyczny Polak tylko raz w roku wsiada do samolotu. Zabicie projektu nie zmieni ich życia, nie wpłynie na ich karierę ani jakość życia. A mimo to aktywnie reagowali i protestowali bo wiedzą, że rzecz nie jest w lotnisku ani sieci kolei, ale w pomyślę na Polskę. Nie tylko, że politykom brak jest wizji i opowieści jakiej chcą Polski, ale nawet nie rozumieją co tu nie wydarzyło. Otóż Polacy mentalnie wyszli z pułapki średniego rozwoju, oczekują czegoś więcej niż kolejnych dodatków do płacy, do niepracy, do dziecka, do kredytu, do renty, za które na koniec i tak sami muszą płacić. I płacą gorzej płatną praca, droższy cenami w sklepach, gorszą edukacją, droższymi mieszkaniami. My to już wiemy i wiemy, że publikowanie list płac w telewizji, księgi wejść i wyjść do prezesów, czy całej szopki z prokuratorami i sędziami, tego nie naprawi. Prawdziwe problemy są gdzie indziej i ludzie to też wiedzą. I to, że regulacje unijne za chwile zabije małe i średnie rolnictwo, dyrektywy energetyczne i ETS odbiorą polskim eksporterom przewagi konkurencyjne, dyrektywa ESG położy się miliardami kosztów na polskich firmach, a najgorszy w OECD system podatkowy przyspieszać będzie ucieczkę rodzimego kapitału za granicę. Wiedzą też, że mamy polityków, którzy wyłącznie zajmują się sami sobą. Kupa narcyzów, zakochanych we własnych frazesach, specjalistów w nowomowie faszerujących nas utopijnymi wizjami a to czystości narodowej a to bezpłciowej i bez narodowej szczęśliwości. Jeżeli CPK ich niczego nie nauczy, to za cztery lata nie będzie śladu po tych dwóch największych formacjach politycznych.

Tomasz Wróblewski, prezes Warsaw Enterprise Institute

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, Janko Muzykant napisał:

Reakcję na próbę storpedowania przez polityków CPK uważam za jedno z ważniejszych doświadczeń społeczno-politycznych ostatniej dekady. 1,5 mln ludzi aktywnie uczestniczyło w necie mimo, że statystyczny Polak tylko raz w roku wsiada do samolotu. Zabicie projektu nie zmieni ich życia, nie wpłynie na ich karierę ani jakość życia. A mimo to aktywnie reagowali i protestowali bo wiedzą, że rzecz nie jest w lotnisku ani sieci kolei, ale w pomyślę na Polskę. Nie tylko, że politykom brak jest wizji i opowieści jakiej chcą Polski, ale nawet nie rozumieją co tu nie wydarzyło. Otóż Polacy mentalnie wyszli z pułapki średniego rozwoju, oczekują czegoś więcej niż kolejnych dodatków do płacy, do niepracy, do dziecka, do kredytu, do renty, za które na koniec i tak sami muszą płacić. I płacą gorzej płatną praca, droższy cenami w sklepach, gorszą edukacją, droższymi mieszkaniami. My to już wiemy i wiemy, że publikowanie list płac w telewizji, księgi wejść i wyjść do prezesów, czy całej szopki z prokuratorami i sędziami, tego nie naprawi. Prawdziwe problemy są gdzie indziej i ludzie to też wiedzą. I to, że regulacje unijne za chwile zabije małe i średnie rolnictwo, dyrektywy energetyczne i ETS odbiorą polskim eksporterom przewagi konkurencyjne, dyrektywa ESG położy się miliardami kosztów na polskich firmach, a najgorszy w OECD system podatkowy przyspieszać będzie ucieczkę rodzimego kapitału za granicę. Wiedzą też, że mamy polityków, którzy wyłącznie zajmują się sami sobą. Kupa narcyzów, zakochanych we własnych frazesach, specjalistów w nowomowie faszerujących nas utopijnymi wizjami a to czystości narodowej a to bezpłciowej i bez narodowej szczęśliwości. Jeżeli CPK ich niczego nie nauczy, to za cztery lata nie będzie śladu po tych dwóch największych formacjach politycznych.

Tomasz Wróblewski, prezes Warsaw Enterprise Institute

Przez 8 lat rządów złodziei duże sensowne inwestycje można policzyć na jednej dłoni, za to było xx beznadziejnie głupich. Trwa audyt. Dziwisz się temu?

Przez 8 lat cpk było dla nich tylko miejscem dojenia kasy. Wydano parę papierków i wydojono xxx mln złotych z kasy państwa. Teraz krzyczą, że nowi mają to wybudować już, teraz. Śmieszne.

Odnośnik do komentarza
33 minutes ago, karpik napisał:

Wydano parę papierków

Doświadczenie mi mówi że nie warto próbować tłumaczyć pewnych spraw niektórym osobom nawet cytując ludzi mądrych i kompetentnych.

Osiem gwiazdek zaklęciem dobrym na wszystko 🤩

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie