Landszaft Napisano 3 Grudzień 2020 Share Napisano 3 Grudzień 2020 Les ty ciągle nie zauważasz albo jaskrę lub zaćmę masz ale u nas stoją F 16 tylko nie latają to po co kupować następne ??? Mają Amerykańcy skład fligrów z pustyni przenieść do Polski ?? Nie zauważasz że wraków Ci u nas dostatek. Może zanim genialne pomysły o zakupach będziesz tu pisał to może uda Ci się załatwić części do tych co ruścieją ???. Bo jak widzisz jak nasi włodarze nie dają rady aby zakupić części do F16 to przynajmniej starają się to dostać co się da dostać ,a że udało się " nie wiadomo tylko skąd i od kogo te 3 silniki do Migów bo o tym cisza" to starczy na półtora samolotu latającego to nie za wiele . Straszno tylko że o tym prasa pisze bo wstyd się przyznać że wielkie haloo i ochy i achy a tu tylko 3 silniki ??!! a gdzie reszta ??? .Po za tym Mig 29 to piękna maszyna , zdecydowanie ładniejsza od F 16. Szkoda tylko że już taka wiekowa i zbyt kosztowna w modernizacji no i to że zerwane umowy serwisowe więc od misia nic legalnie nie kupim, ale jak sobie wspomnę jak długo Amerykańcy na Fantomach latali, ba ile jeszcze krajów używa ich do dziś, a samolocik konstrukcji z końca lat 50 a ostatni wyprodukowany w 1981!!, da się ?? , da się !! Za niedługo istotnie jak nadal taki będzie marazm w lotnictwie to pilotom dadzą do latania te słynne drzwi od stodoły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 3 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2020 Landszaft, ja tylko staram się powiedzieć, że skoro MiGi i Su nie mają przyszłości w Polsce i na świecie, to jedyną rozsądną decyzją byłby zakup samolotów F-16 a nie wprowadzanie zupełnie nowej konstrukcji w rodzaju Eurofightera czy Grippena. Nie wiem jaka jest przyczyna, że nie dają rady kupić części zamiennych do F-16 ale zapewne nie jest to problem nierozwiązywalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala Napisano 3 Grudzień 2020 Share Napisano 3 Grudzień 2020 37 minut temu, les05 napisał: , to jedyną rozsądną decyzją byłby zakup samolotów F-16 a nie wprowadzanie zupełnie nowej konstrukcji w rodzaju Eurofightera czy Grippena. Ale zakup F35 to wedle ciebie jest słuszny krok. Weźno już przestań brać, zażywać czy połykać. Najlepiej to już nie pieprz bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beaviso Napisano 3 Grudzień 2020 Share Napisano 3 Grudzień 2020 (edytowane) Powiedzcie poznaniakom, że "F-16 stoją", to się popukają w czoło. To samo powiedzcie mieszkańcom okolic Łasku, to na was z mordą wyskoczą, zmęczeni hałasem. Efy napierdzielają aż się niebo trzęsie. Za to w Malborku cieniutko, na lotach po 3-4 MiGi (z 14 będących na stanie). Może i dobrze, nie muszą chłopcy (i dziewczyny) za często ryzykować "co tym razem?" Trochę hałasu było, gdy na 2 miesiące zawitali Portugalczycy na 30-letnich F-16 - mieli 5 sztuk, z tego 4 codziennie na lotach - i to jest sprawność. M. Edytowane 3 Grudzień 2020 przez beaviso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 4 Grudzień 2020 Share Napisano 4 Grudzień 2020 2 godziny temu, les05 napisał: Landszaft, ja tylko staram się powiedzieć, że skoro MiGi i Su nie mają przyszłości w Polsce i na świecie, to jedyną rozsądną decyzją byłby zakup samolotów F-16 a nie wprowadzanie zupełnie nowej konstrukcji w rodzaju Eurofightera czy Grippena. Nie wiem jaka jest przyczyna, że nie dają rady kupić części zamiennych do F-16 ale zapewne nie jest to problem nierozwiązywalny. A to nie jest tak że piloci muszą wylatać jakieś minimum w ciągu roku aby nie stracić uprawnień ? Więc te "29" nie muszą mieć wartości bojowej lecz służą tylko jako trenażery ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 4 Grudzień 2020 Share Napisano 4 Grudzień 2020 F-35 to nie jest samolot dla nas, bo jest zbyt drogi i zbyt skomplikowany w eksploatacji. Zamówiliśmy go wyłącznie z powodów politycznych, aby kupić sobie przychylność Trumpa. Tyle, że ten właśnie przegrał wybory, a my jak zawsze lądujemy z ręką w nocniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 4 Grudzień 2020 Share Napisano 4 Grudzień 2020 Beaviso wojsko samo przyznaje że ma aktualnie kilka sztuk F 16 sprawnych do lotów i one ciągle są w lotach właśnie z powodu aby piloci mieli nalatane godziny i nie stracili uprawnień. Ale tak nie powinno być , to jest właśnie parodia lotnictwa. Powinno być sprawnych co najmniej 60-75 % stanu aby swobodnie następowała rotacja w samolotach miedzy sprawnymi a tymi które są w przeglądach czy remontach między resursowych lub kapitalnych . A nie jak obecnie że 5-8 lata a 40 stoi i czeka - na co ?? aż się zestarzeją , samolot który nie lata i tak musi przejść potem remont przeglądowy jak nie kapitalny , to że nie lata to nie znaczy że się nie starzeje i nie rozsypuje . Co do Miga 29 niektórzy stwierdzą że stary samolot i niepotrzebny , niestety zapominamy o tym że to kompletnie inny typ myśliwca , to po pierwsze dwusilnikowiec który gdyby był odpowiednio zadbany i miał tak zwane fabryczne przeglądy i fabryczny serwis to na prawdę super bezpieczny samolot . Jak ktoś ma jakieś ale na jego temat to poczytajcie ile tych samolotów w kraju miało wypadki w czasach komuny i krótko po jej upadku ??!! . Teraz obecnie jest wypadkowy ale to z uwagi na przeciągnięte resursy silników które powinny być wywalone na złom i zastąpione nowymi lub tymi co mają jeszcze resurs użytkowy. Nasza armia zaczyna to dostrzegać ale takim jaskrawym przykładem były IŁ-y 62 . Gdzie po odtajnieniu w 2015 roku przyczyn obu wypadków IŁów -62 stwierdzono że silniki miały przekroczone resursy o 100 -150% i o tym decydowali decydenci którzy stwierdzili że jak Rosjanie podają że silnik wytrzyma 1000 godz nalotu to za pewnie zaniżają wytrzymałość silników i nasi pociągnęli że były eksploatowane 2000 godz !!!! i w obu przykładach się rozleciały zabijając wszystkich na pokładzie i tak było w iłem w lesie Kabackim i tym co spadł na fort. Tak samo jest z naszymi MIGami . O ile niemieckie to zużyty złom i nadają się do muzeum to Czeskie i Polskie nie mają jeszcze konstrukcyjnie takich zmęczeń i po wymianie silników i elementów wrażliwych mogły by jeszcze trochę posłużyć, ale niestety jak się skupuje części od osób trzecich to nie ma szansy aby coś było takie jak na nowych fabrycznych atestowanych podzespołach. Niestety nasza władza ma takiego jobla na punkcie Rosjan że nie kupimy od nich nawet szajs papieru choćby naród miał się liśćmi podcierać. Jak mówiła moja babcia jak nie urok to sraczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beaviso Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 Landszaft, gwarantuję ci, że pleciesz bzdury. Nie ma czego komentować. Wojsko potwierdza sprawność na poziomie 70%. Niedawno (w sierpniu) na przebazowaniu z Krzesin do Łasku było ok. 20 sztuk. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 "Wojsko potwierdza sprawność na poziomie 70%." Nie...koniecznie. WP powołuje się na standard NATO, gdzie sprawnych ma być 50-70 % maszyn. Na pytanie o naszej polskie, odpowiada, że mamy w górnej średniej liczbie dla NATO sprawnych samolotów- wcale z tego nie wynika, że jest ich 70 %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 7 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2020 Gotowość bojowa samolotów USA (specyficznie liczona) ale ma pokazywać, że jest źle tak jak u nas. Taka jest specyfika lotnictwa i należy z tym się pogodzić. 50-70% to nie jest zły wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 les "50-70% to nie jest zły wynik..." Yhmmmm... tylko, jak w Ameryce nie lata połowa, to i tak tysiąc czy dwa* są w stanie poderwać. Jak w naszej socjalistycznej Ojczyźnie nie lata połowa, to mamy w sumie mniej, niż na wybranym amerykańskim lotniskowcu... * wartości przykładowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 6 minut temu, Czlowieksniegu napisał: les "50-70% to nie jest zły wynik..." Yhmmmm... tylko, jak w Ameryce nie lata połowa, to i tak tysiąc czy dwa* są w stanie poderwać. Jak w naszej socjalistycznej Ojczyźnie nie lata połowa, to mamy w sumie mniej, niż na wybranym amerykańskim lotniskowcu... * wartości przykładowe To jeszcze przelicz sztuki na kilometry kwadratowe lub ilość piechoty jaką mają osłaniać. No i uwzględnij ile hamerykańskich samolotów jest w delegacji ( misje, lotniskowce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 takafura- znaczy się, jak nasze F były w Kuwejcie, to się je liczy czy nie? Wiesz, co miałem na myśli- w liczbach bezwzględnych te niby dobre procenty marnie wyglądają. Nie mówiąc o tym, że raczej nikt nie wyśle nad USA samolotów, a nad Europą rosyjskie robią co chcą... PS Same F-16, których USA mają ponad 1,2 tys. sztuk, stanowiłyby czwartą siłę w tym zestawieniu najpotężniejszych sił powietrznych świata. Zakładam, że powyższe dotyczy sprawnych/w ruchu a nie zabezpieczonych na pustyni. PS Według rankingu Global Firepower 2014 siła militarna Polski w przestworzach lokuje nas na 23. pozycji w sąsiedztwie lotnictwa Syrii, Iranu, Kolumbii i Hiszpanii. Czy od 2014 coś na plus się zmieniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 (edytowane) 14 minut temu, Czlowieksniegu napisał: Według rankingu Global Firepower 2014 siła militarna Polski w przestworzach lokuje nas na 23. pozycji w sąsiedztwie lotnictwa Syrii, Iranu, Kolumbii i Hiszpanii. Czy od 2014 coś na plus się zmieniło? Nie wiem czy rankingu nie zawyżają: - "tysiące" naszych groźnych BWP i T-72 ... Ps. Nie rozumiem spekulacji czy jesteśmy w stanie wygrać z Rosją czy albo ile godzin/dni wytrzymać w czasie pełnego konfliktu. Uważam że możemy jedynie zniechęcić Misia wysokimi kosztami dzięki świetnej obronie plot i przeciwrakietowej plus takie nasycenie środkami ppanc aby te 300 T-72 wspomnianych powyżej zostało tak zdemolowane jak to widzieliśmy w Armenii. No, ale ważne ze mamy "Ślązaka" To zwiększyło naszą pozycję rankingu pewnie o 10 pozycji... Edytowane 7 Grudzień 2020 przez takafura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 takafura- "Nie wiem czy rankingu nie zawyżają: - "tysiące" naszych groźnych BWP i T-72 ..." Zapewne tak, ale znów nie czytasz ze zrozumieniem- to jest ranking latających. Jeśli widziałeś latającego BWP... to bym się bał na Twoim miejscu. "Uważam że możemy jedynie zniechęcić Misia wysokimi kosztami dzięki świetnej obronie plot...." Czego doskonałym przykładem są opowieści dziwnej treści Człowieka z obłędem w oczach o masowych zakupach dronów. Szkoda, że niewiele z tego wyszło, a i WB Group kosza dostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 Godzinę temu, Czlowieksniegu napisał: Zapewne tak, ale znów nie czytasz ze zrozumieniem- to jest ranking latających. Ranking GlobalFirepower.com to ocena ogólnej siły militarnej państwa, w 2019 roku byliśmy na 24 pozycji. Wracając do rankingu: według serwisu posiadamy dziewięćdziesiąt trzy myśliwce i tyle samo maszyn uderzeniowych. Zsumowanie wszystkich grup daje nam zaś zawrotną liczbę 469 samolotów wojskowych – taką, jaką mogliśmy mieć w czasach MiG-ów-21, Limów i Su-7, ale raczej nie dziś! Wszystko to razem sprawia, że ranking Global Firepower chyba warto traktować bardziej jako ciekawostkę niż jako miarodajne źródło naukowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 takafura- licząc wszystkie samoloty bojowe, które mamy i nie patrząc na realne ich możliwości, mamy poniżej 100 szt samolotów bojowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał: takafura- licząc wszystkie samoloty bojowe, które mamy i nie patrząc na realne ich możliwości, mamy poniżej 100 szt samolotów bojowych. Ja bym napisał tylko same "100 samolotów" bo jaka jest ich realna wartość bojowa to jeszcze inna sprawa. Ale bardziej mi chodziło o lipne dane w rankingu. No i ktoś kupił 20 F-35 - ile to jest w przeliczeniu "sowieckiego" sprzętu jak Mig czy Su ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 7 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2020 Udział Rosji w światowym rynku broni spadł o połowę Rosja nadal traci udział w światowym rynku zbrojeniowym, pomimo ogromnych inwestycji w swoją zbrojeniówkę. Dominującą pozycję od lat zachowują USA. Udział w rynku sukcesywnie zwiększają Chiny. Sztokholmski Międzynarodowy Instytut Badania Problemów Świata (SIPRI) opublikował raport o rynku broni 2019 r. i ranking 25 największych dostawców uzbrojenia. Popyt na broń na świecie rośnie, a całkowita sprzedaż w ciągu ostatniego roku wzrosła o 8,5 proc., do 361 miliardów dolarów. Stany Zjednoczone nadal są światowym liderem wśród dostawców broni. Pięć amerykańskich koncernów wojskowo-przemysłowych - Lockheed Martin, Boeing, Northrop Grumman, Raytheon i General Dynamics - sprzedało w zeszłym roku broń za 161 miliardów dolarów, co stanowi 61 procent rynku. „Po Stanach Zjednoczonych w 2019 r. drugi co do wielkości udział w całkowitej sprzedaży broni w pierwszej 25-tce miały Chiny - 16 proc. Sześć zachodnioeuropejskich firm stanowiło łącznie 18 proc. całkowitej sprzedaży broni” - głosi komunikat SIPRI. Największy procentowy wzrost rocznej sprzedaży uzbrojenia - 105 proc. zanotowała francuska grupa Dassault Aviation. „Wzrost dostaw eksportowych samolotów bojowych Rafale sprawił, że Dassault Aviation po raz pierwszy znalazło się w gronie 25 największych wojskowych firm przemysłowych” - mówi dr Lucy Bero-Sudro, dyrektor programu uzbrojenia i wydatków wojskowych SIPRI. W przypadku dostawców rosyjskich nadal uderzają w nich amerykańskie sankcje, które odcinają państwowego eksportera i importera broni - Rosoboroneeksport od możliwości rozliczeń w dolarach. Dlatego na koniec 2019 r. tylko dwie rosyjskie firmy znalazły się w gronie 25 największych dostawców broni na świecie, zajmując łącznie 3,9 proc. światowego rynku broni. To o połowę mniej niż rok wcześniej, kiedy w pierwszej 25-tce znalazły się trzy rosyjskie firmy z łącznym udziałem 8,6 proc. Podczas gdy popyt na broń na świecie rośnie, żaden z rosyjskich dostawców nie był w stanie zwiększyć przychodów. Koncern Almaz-Antey, który produkuje m.in. jednostki S-300, S-400 i S-500 oraz niesławne kompleksy rakietowe Buk (strącenie nad Ukrainą pasażerskiego samolotu linii malezyjskich - red.), stracił 2 proc. sprzedaży. Z całkowitym przychodem w wysokości 9,47 miliarda dolarów, największy rosyjski producent systemów obrony powietrznej i przeciwrakietowej spadł z 12. na 15. miejsce w rankingu SIPRI. United Shipbuilding Corporation straciła 4 proc. swoich przychodów i spadła na ostatnie miejsce w pierwszej 25 ze sprzedażą broni na poziomie 4,5 miliarda dolarów. Głównym problemem rosyjskiej zbrojeniówki jest przemysł lotniczy. Sprzedaż wojskowych samolotów korporacji United Aircraft Corporation spadła w 2019 roku o 1,3 miliarda dolarów, czyli o 23 procent. W rezultacie korporacja, która w zeszłym roku uplasowała się na 17 pozycji, teraz wypadła z pierwszej 25, zarabiając 4,19 miliarda dolarów rocznie. Niemożność rozliczania się w dolarach powoduje rosnące nieściągalne zobowiązania za dostarczoną, ale niezapłaconą broń rosyjską. W 2019 r. było to około 13 mld dolarów. W ciągu roku zadłużenie kontrahentów wobec Rosoboroneksport - wyłącznego pośrednika w eksporcie i imporcie broni rosyjskiej, który jest częścią państwowej korporacji zbrojeniowej Rostech, wzrosło o 23 proc. http://www.rp.pl/Przemysl-Obronny/201209550-Udzial-Rosji-w-swiatowym-rynku-broni-spadl-o-polowe.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 9 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2020 Polska druga na liście największych importerów amerykańskiego uzbrojenia w FY2020 Największą wartość miały zgody na sprzedaż uzbrojenia na Tajwan (zwany też Republiką Chińską). Osiągnęła ona poziom 11,8 mld dolarów. Na drugim miejscu znalazła się Polska z wynikiem 4,71 mld dol. Jest to zasługa umów na zakup samolotów F-35 i przeciwpancernych pocisków kierowanych FGM-148F Javelin. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Maroko (4,54 mld), Zjednoczone Emiraty Arabskie (3,57 mld), Indie (3,36 mld), Republika Korei (2,12 mld), Japonia (1,98 mld), Australia (1,71 mld), Singapur (1,29 mld), zaś pierwszą dziesiątkę zamyka Królestwo Arabii Saudyjskiej (1,17 mld). http://radar.rp.pl/modernizacja-sil-zbrojnych/20599-polska-druga-na-liscie-najwiekszych-importerow-uzbrojenia-w-fy2020?utm_source=rp&utm_medium=teaser_redirect Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 9 Grudzień 2020 Share Napisano 9 Grudzień 2020 2 godziny temu, les05 napisał: Na drugim miejscu znalazła się Polska z wynikiem 4,71 mld dol. Jest to zasługa umów na zakup samolotów F-35 i przeciwpancernych pocisków kierowanych FGM-148F Javelin. Polska to jednak być nie tylko dziwna kraj, ale i bardzo bogata kraj. Bo nawet szejków nie stać, aby kupować gołe [bez uzbrojenia] samoloty i do tego płacąc z góry miliardy dolarów z wyprzedzeniem tak gdzieś 8 lat przed dostawą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takafura Napisano 1 Styczeń 2021 Share Napisano 1 Styczeń 2021 (edytowane) To trochę o lotnictwie ogółem ale bardziej o poziomie rosyjskiej propagandy i modnym "przemyśle strachu" w mediach: "Su-57 potrzebuje niezwykle krótkiego dystansu do startu i lądowania. Nie mogę powiedzieć, jak krótkiego, ale prawdopodobnie długość pasa startowego na lotniskowcu powinna być wystarczająca, aby Su-57 mógł wylądować i wystartować. samolot może być przystosowany do służby na lotniskowcach bez potrzeby modyfikowania go do wersji pionowego startu i lądowania, jak ma to miejsce w samolocie F-35. prezenterka mówi o możliwościach manewrowych F-35, które są słabsze niż niektórych samolotów poprzedniej generacji. Materiał RT wychwala samolot Su-57 i zwraca uwagę na jego przewagę nad amerykańską konkurencją." Ps. Całe szczęście że F-35 wyprodukowano już z 600 szt. a Su-57 Rosjanie mają tyle sztuk ile lotniskowców https://tech.wp.pl/rosjanie-wbijaja-szpile-f-35-nasz-jest-szybszy-zwrotniejszy-i-ma-wiekszy-zasieg-6592175408761632a Edytowane 1 Styczeń 2021 przez takafura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 16 Styczeń 2021 Share Napisano 16 Styczeń 2021 https://breakingdefense.com/2021/01/roper-hints-ngad-could-replace-f-35-why-life-cycle-costs/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 28 Styczeń 2021 Share Napisano 28 Styczeń 2021 https://hushkit.net/2021/01/21/what-is-good-and-bad-about-the-f-35-cockpit-a-panthers-pilots-guide-to-modern-cockpits/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srbm Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 Wbrew wcześniejszym przypuszczeniom domem polskich F-35 będzie ŁaskPolskie F-35A do Łasku - MILMAG - Magazyn Militarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.