Jump to content

Recommended Posts

Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz? Amerykańce prowadzą podobne próby, Francyzy zaczęły więc coś w tym musi być. Rakieta wystrzelona z góry znacznie szybciej trafi w cel, nie musi mieć dużo paliwa, by pokonać grawitacje a poza tym ma większy zasięg. Tanie w produkcji mini- sterowce lub balony, jako stacje namierzania i platforma uzbrojenia to b. dobry pomysł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, takafura napisał:

Ps. Fajna zabawka ale w powietrzu może przebywać max. 2,5 godziny.

Fajnie że tak dużo wiesz o śmigłowcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie ja a Juliusz Sabak, autor zalinkowanego powyżej artykułu z defence24.

Edited by takafura

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, takafura napisał:

To nie ja a Juliusz Sabak, autor zalinkowanego powyżej artykułu z defence24.

Więc tak,  2,5 godziny w powietrzu dla śmigłowca tej klasy to jest dobry wynik .

Edited by fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcja z lat osiemdzieśiątych z elektraniką z lat 90-tych. Ogolnie cud , że to może latać 2,5 godz.

Załoga , która osmieli sie włączyc ten radar na współczesnym polu walki nie zrobi urzytku nawet z tych 2,5 godz. tylko popelni samobójstwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, husky1 napisał:

Konstrukcja z lat osiemdzieśiątych z elektraniką z lat 90-tych. Ogolnie cud , że to może latać 2,5 godz.

Załoga , która osmieli sie włączyc ten radar na współczesnym polu walki nie zrobi urzytku nawet z tych 2,5 godz. tylko popelni samobójstwo.

Praktycznie cały basen Morza Czarnego jest w zasięgu rosyjskich rakiet. Więc nikt mu "ziazi" nie zrobi, bo nikt nie jest samobójcą, więc do użytku się nadaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warte zapamiętania

""To jest samolot, który zagwarantuje nam możliwość odstraszania każdego wroga, a takiej możliwości w takim zakresie dotychczas nie mieliśmy" - zapewniał Macierewicz."

 

PS

"Panie pośle, w ostatnich dwóch latach kupiliśmy system Patriot, rakiety Himars zdolne razić cele do 300 km i samoloty F-35. Żaden z tych zakupów nie został zrealizowany w latach 2007-2015" -  Żaden z tych zakupów nie został zrealizowany w latach 2007-2015" - odpowiedział na to MON.

Kto zaczął negocjacje a propos i exilibris Patriotów?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-01-30/f-35-s-gun-that-can-t-shoot-straight-adds-to-its-roster-of-flaws

a dla leniwych

Uzbrojenie, przy pomocy którego nie można strzelać prosto, to kolejny z problemów wartego 428 mld dol. programu F-35, który realizuje koncern Lockheed Martin - pisze agencja Bloomberg. Wcześniej wykryto w maszynach ponad 800 wad oprogramowania.

Agencja Bloomberg dotarła do najnowszego raportu biura testowego Pentagonu, który jest poświęcony najdroższemu w historii USA systemowi uzbrojenia F-35. Raport ma zostać opublikowany w piątek.

Z dokumentu wynika, że działko strzeleckie kalibru 25 mm w myśliwcach F-35 posiada „nieakceptowalną” dokładność w celowaniu do celów naziemnych oraz jest zamontowane w pękającej obudowie.

Wszystkie trzy modele F-35 są wyposażone w działka strzeleckie kalibru 25 mm. Wersje działek w przypadku maszyn marynarki i piechoty morskiej są instalowane na zewnątrz samolotu i mają akceptowalną celność. Ale już w przypadku modeli dla sił powietrznych działka są instalowane wewnątrz myśliwców, zaś ich celność jest „nieakceptowalna” – wynika z dokumentu biura testowego Pentagonu.

Ponadto obudowa działek pęka, zmuszając siły powietrzne do ograniczenia wykorzystania tego sprzętu. Biuro programu F-35 „zrobiło postępy” jeśli chodzi o zmiany w instalacji działek”, aby poprawić ich celność, ale nie zostało to jeszcze przetestowane – wynika z raportu.

Inne problemy

Coroczna ocena Roberta Behlera, dyrektora testów operacyjnych z Departamentu Obrony USA, nie ujawnia żadnych nowych i poważnych błędów, jeśli chodzi o zdolność maszyn F-35 do lotu. Wskazuje jednak na długą listę problemów, które powinny zostać rozwiązane. 13 rzeczy zaklasyfikowano do pierwszej kategorii problemów, które „muszą zostać naprawione” i które wpływają na bezpieczeństwo lub zdolności bojowe myśliwców F-35. Ich naprawa musi nastąpić, zanim cały program wejdzie w fazę „Block 4” o wartości 22 mld dol.

Liczba luk w oprogramowaniu wg. stanu na listopad 2019 r. wyniosła 873 – wynika z raportu Pentagonu, do którego dotarła agencja Bloomberg. We wrześniu 2018 roku, gdy myśliwiec wszedł w fazę intensywnych testów bojowych, wymaganych przed rozpoczęciem pełnej produkcji, takich braków wykryto 917, a do problemów pierwszej kategorii zaliczono wówczas 15 rzeczy. Fazę testów bojowych przedłużono co najmniej do października.

„Choć biuro projektowe pracuje nad naprawą błędów, to wciąż odkrywane są nowe usterki, dlatego ogólna liczba problemów spadła tylko nieznacznie”, zaś „wiele istotnych” wad trzeba wciąż naprawić – głosi oświadczenie biura testowego Pentagonu.

Luki w cyberbezpeczeństwie

Dodatkowo biuro testowe stwierdza, że luki w systemach cyberbezpieczeństwa, które zidentyfikowano jeszcze przy okazji wcześniejszych raportów, nie zostały jak dotąd rozwiązane. Raport wskazuje także na problemy z niezawodnością, dostępnością sprzętu i systemami obsługi technicznej.

W dokumencie Pentagonu nie ma natomiast obecnych ustaleń, które pojawiły się przy okazji bieżącej rundy testów bojowych, obejmujących m.in. 64 ćwiczenia w bardzo wiernym symulatorze. Urządzenie ma testować radzenie sobie z będącą największym wyzwaniem obroną powietrzną Rosji, Chin, Korei Północnej oraz Iranu.

Sprzedaż myśliwców przyspiesza

Pomimo, że faza testów nie została zakończona, a wszystkie błędy wciąż nie są naprawione, amerykański Kongres przyspiesza sprzedaż myśliwców F-35. W 2016 i 2017 roku Kongres wnioskował o sprzedaż 11 maszyn, 20 sztuk w 2018, 15 w 2019 oraz 20 w 2020 roku.

Myśliwiec F-35 przyciąga nowych klientów, takich jak Polska i Singapur. Największymi nabywcami tych urządzeń są Japonia, Australia i Wielka Brytania.

Do końca września 490 myśliwców F-35 będzie dostarczonych do klientów i będzie wymagało obszernych modernizacji. Biuro testowe Pentagonu stwierdziło, że maszyny te były wyposażone w sześć różnych wersji oprogramowania. Kolejna wersja powstanie do czasu, aż 1000 samolotów będzie już w rękach armii USA oraz zagranicznych klientów.

Rzecznik Pentagonu ds. programu F-35 nie wydał żadnego pilnego komentarza w odniesieniu do raportu biura testowego.

Z kolei Brett Ashworth, rzecznik prasowy Lockheed stwierdził, że „pomimo, że nie widzieliśmy jeszcze raportu, to projekt F-35 dojrzewa, a samoloty te są dziś najbardziej śmiercionośnymi, wytrzymałymi i naszpikowanymi elektroniką myśliwcami na świecie”. Jak dodał, „niezawodność wciąż się poprawia, a globalna flota myśliwców osiąga średnio ponad 65 proc. gotowości do wykonywania misji, zaś jednostki operacyjne osiągają prawie 75 proc. gotowości”.

https://forsal.pl/swiat/usa/artykuly/1451424,mysliwiec-f-35-wady-w-uzbrojeniu-i-ponad-800-bledow-oprogramowania-pentagon-wskazuje-na-usterki-mysliwcow-f-35.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do muzeum? Czy aby robić za tło przy podpisaniu cyrografu?

Edited by balans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra wylądował, ale w jakim celu?  Jako element edukacji przyszłych pilotów?

Czy w Dęblinie są już studenci I roku, których program nauczania ukierunkowany jest na  F-35?  

Czy też piloci , którzy do tej pory latają na F-16 będą 'douczani" na F-35? 

Ile godzin w powietrzu można użytkować tego typu samolot bez przeglądów?   - chodzi mi o to ,że jest konflikt, maszyny wylatuj na jedną , drugą,  trzecia misję,  i co nap. po 40 godz. w powietrzu - stop maszyna nie poleci, bo musimy zrobić przegląd.

Takie pytania laika w tym temacie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czlowieksniegu

Gdyby te wady były poważne, to by nikt o nich się nie dowiedział. A że są takie jakie są, to można o nich czytać w internecie. Rosja, Chiny, Iran, Korea Pd. długo podobnej maszyny mieć nie będą. A my za 4 lata....

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

les- znaczy się Pentagon wprowadza w błąd, a za nim bloomberg i to od dobrych kilku miesięcy?

Fiu fiu...

Nie, Pentagon informuje wszystkich wokół, bo te wady nie mają większego znaczenia, to nie ma sensu ukrywać. Popyt na samoloty jest tak duży, że nie są w stanie dla wszystkich wyprodukować. Takie informacje nikogo nie odstraszą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowieku - włącz reżimówkę i zobacz co się dzieje! Polecam TVPisInfo. Maliniak się produkuje i reszta wierchuszki.

Cytuję: "Podniebny pancerny pancerz" - Pinokio Morawiecki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

" te wady nie mają większego znaczenia "
 

Aaaaaaaaaa... znaczy się, że np wada mocowania i celności 25 mm, to takie małe miki, bez znaczenia? Podpowiem- to to musi być w kadłubie schowane, z racji technologii stealth i naprawa raczej nie ograniczy się do wymiany M8 na M10 i dołożenia podkładki dystansowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information