Jump to content

husky1

Forum members
  • Content Count

    2523
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

husky1 last won the day on February 3 2020

husky1 had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Caracal to rozwiniecie Cougar, który bazuje na Pumie - kadlub jest budowany wg. tej samej technologii , To taki Peugeot 504 z silnikiem od Peugeot 406, taki to on nowoczesny. S70i to nie cywilna maszyna lecz zubożony UH60 glównie awionika, starsze silniki i sterowanie .
  2. Oczywiście, że nie za darmo - my i reszta Europy za nie zapłacimy. Ta nowoczesna technologia nam oferowana ma korzenie w latach 60-tych ubiegłego wieku. Nowoczesne technologie stosuje u nas Leonardo a i tak nielubiany przez Ciebie Black Hawk, jest technologicznie nowszy od Caracal o 20 lat.
  3. Ukraina nie ma pieniążków aby cokolwiek kupić- śmigłowce dostali w prezencie , ponieważ gdzies te maszyny Airbus musiał upchnać.Nikt inny by nie wziął maszyn , które zostały wycofane z obsługi platform wiertniczych z powodu nagminnych awarii min. przekładni.Dobrze, że bratankowie będą je robić u siebie, bo zbyt pewny-trzeba je wymieniać trzy razy częścirj niż w maszynach amerykańskich.Jeśli ulepszoną technologię z lat 60-tych nazywamy nowoczesną, to szkoda gadać. Węgry przez zakupy sprzętu w Niemczech i Francji, próbują ugłaskać tamtejsze rzady za stawanie okoniem w innych sprawach, a może zabezpieczają się w stylu- spróbujcie nam coś zrobić to wycofamy się z kontraktu.
  4. Większość to użytkownicy Pum, Superpum i Cougarów których Carakan jest rozwimięciem, infrastruktura już jest i logiczne i tansze jest pojście tą drogą. Fajny artykuł -wp.pl jak zwykle wywraca kota ogonem do przodu- sledztwo dotyczy tego, kto wziął w łapę aby zapłacic 13mld a nie tego , kto ukrecił sprawie łeb , slusznie zresztą. Berczyńskiego przesłuchali, bo coś tam gadał i sprawa jest skończona.
  5. Auta bardzo potrzebne. Park SG stażeje sie, a pojazdy są intensywnie eksploatowane w wiekszosci w ciężkich warunkach. Jeep Wrangler bije wszystko w terenie. Dzielenie wartości kontraktu przez ilość zakupionych aut swiadczy tylko o niewiedzy jak takie kontrakty sie negocjuje. Nie jest to seryjny Jeep- a pojazd przytosowany to pracy w SG. Samo przemalowanie- to koszt kilku do kilkunastu tysiecy zł, bo farba użyta nie jest standartowym lakierem i nie bylo to zrobione w fabryce lecz w specjalistycznym zakladzie, ktory montował reszte nie standartowego wyposazenia, cena profesjonalnej wyciągarki, przystosowania pojazdu do brodzeniia itp podnosi cenę pojazdu nawet dwukrotnie- ktoś kto kupował auto w salonie i chciał dodatkowe zabawki wie o czym mówie. Przy czym dostosowanie do głebokiego brodzenia to nie tylko snorkel , inna jest instalacja elektryczna, mosty skrzynia biegów, uszczelnienie nadwozia itp. Do tego wliczona jest rozszezona gwarancja -ponieważ dostawca wie , że auto bedzie cieżko pracowało, więc prawdopodobieństwo uszkodzeń jest wiele wyzsze niż u przecietnego uzytkownika, wiec i cena jest odpowiednio wyższa. Wliczmy szkolenie obslugi, oprzyrządowanie, specjalistyczne narzędzia, oprogramowanie diagnostyczne x kilka zestawów i mamy taki rachunek.
  6. Argentyna zamówiła aż 10 tak skonfigurowanych Fordów. Wypozyczono tez 70 "bojowych" VW.
  7. Formy początkowo wykonane były z drewna mahoniowego, lecz byl to materiał trudno dostepny w Europie. Dodatkowo stwarzał problemy związane z wilgotnoscia kleju wykorzystywanego do łączenia sklejki z balsą - po prostu wahania wymiarów były zbyt duze, dlatego zastosowano formy cementowe .Tutaj też nie odbyło się bez problemów , ponieważ cement zbyt szybko schładzał drewno i klej - poradzono sobie z tym stosując elektryczne elementy grzejne zalane w betonie. Przyznam, że ludzie zajmujący się odbudowa tego samolotu mają ogromna wiedzę na jego temat.Byłem kilka razy mocno zaskoczony genialnoscią tej konstrukcji.Nie jest to maly samolot a byliśmy w stanie we dwóch przenieść kadłub maszyny i ustawić go na podstawkach. Posiadam dużo zdjęć i myślę o otworzeniu nowego watku na jego temat.Kadłub pochodzi z Nowej Zelandi i jest to prototyp, dlatego zostal sprzedany z zastrzeżeniem, że samolot zbudowany z jego wykorzystaniem nie będzie latał- w Kanadzie został on zbadany przrez tamtejsze instytucje lotnicze i stwierdzono, że nic nie stoi na przeszkodzie aby mógł latać W tym samym hangarze trwa remont Avro Lancaster, ktory dlugo stał na cokole jako pomnik- ten niestety nie będzie latal, ale będzie zdolny do tzw. taxiing.
  8. Dwie warstwy brzozowej sklejki wypelnione balsa nasaczone żywicż i ksztaltowane w cementowych formach byly stosowane juz przez Albatrosa a doprowadzone do perfekcji przez DeHavilland w Mosquito.Mialem przyjemność pomagac w budowie /odbudowie Mosquito w Ontaryjskim Windsor, gdzie wykorzystano kadlub z Nowj Zelandii zwykonany ta sama technologia jak oryginał.
  9. Pojazd na zdjęciu sądząc po przednich kołach ma napęd 4x2 , więc nie jest to ciagnik artyleryjski. Nie jestem pewien, czy to Matador- może byc AEC innego typu lub przedwojenny Matador cywilny- zmilitaryzowany po przejęciu przez armię. Albion producował podobne pojazdy.
  10. Jeszcze warto dodać, że 82mm możdzierze i działa bezodrzutowe byly na stanie kazdej Brygady WOP, oczywiście zmagazynowane i nikt nie był szkolony w ich obsłudze.Były tam jeszcze na poczatku lat 90-tych.Może ckm-y i ZU też tam były, ponieważ magazyny, które widziałem zawalone były masą skrzyn.
×
×
  • Create New...

Important Information