Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, KayFranz napisał:

To chyba fotomontaż.
Bramka w  Challenge'ach w 1932 i 1934 miała 8 m wysokości, pewnie podobne wysokości były w innych tego typu zawodach (np. w Deutschlandflug - ale nie wiem z którego roku - 10 m, ale już w Giro Aerei d'Italia - tylko 5 m). Jakoś nie umiem sobie wyobrazić samolotu tak małego w stosunku do wielkości bramki i na dodatek od razu po starcie w takim przechyle na bok - to gwarancja przeciągnięcia i rąbnięcia w glebę. A nawet jeśli przeleciał obok bramki (bo na tle samolotu widać maszt i chorągiewki), to musiał to by być hollywodzki kozak, żeby zmieścić się obok odciągów masztu.

Tak jest - fotomontaż. Wystarczy porównać wyskość bramki z wymiarami samolotu PZL.26:

Rozp. - 10,42 m

L - 7,50 m

H - 2,09 m

Edytowane przez Sedco Express
  • Słabe 1
Napisano
19 godzin temu, formoza58 napisał:

.

lot s samool.JPG

 

6 godzin temu, KayFranz napisał:

To chyba fotomontaż.
Bramka w  Challenge'ach w 1932 i 1934 miała 8 m wysokości, pewnie podobne wysokości były w innych tego typu zawodach (np. w Deutschlandflug - ale nie wiem z którego roku - 10 m, ale już w Giro Aerei d'Italia - tylko 5 m). Jakoś nie umiem sobie wyobrazić samolotu tak małego w stosunku do wielkości bramki i na dodatek od razu po starcie w takim przechyle na bok - to gwarancja przeciągnięcia i rąbnięcia w glebę. A nawet jeśli przeleciał obok bramki (bo na tle samolotu widać maszt i chorągiewki), to musiał to by być hollywodzki kozak, żeby zmieścić się obok odciągów masztu.

 

4 godziny temu, Sedco Express napisał:

Tak jest - fotomontaż. Wystarczy porównać wyskość bramki z wymiarami samolotu PZL.26:

Rozp. - 10,42 m

L - 7,50 m

H - 2,09 m

To Jan Balcer na #64 / SP-PZO. To nie fotomontaż ale nieudana startu na bramkę - 6. lokata, 79,2 m, 137 pkt. - 03.09.1934 r.

https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/219264/

Napisano (edytowane)

Oglądam sobie właśnie szwedzki film propagandowy o lotnictwie przedwojennym (ale nie naszym) i co mi tu nagle włazi przed oczy? Lublin SP-AMG z wizytą w Sztokholmie.

Zapuszczanie silnika (na dwie ręce...):

23361207_LublinR-XIII-rozruchsilnika.thumb.jpg.96669d9043b5316fff4338ac5c0bf347.jpg

Wiatrak się już zaczyna kręcić...

:823142034_LublinR-XIII-rozruchsilnika(2).thumb.jpg.85e3afec9700a3d172173c2c3fea9035.jpg

I poooleciał...:

799734236_LublinR-XIIISP-AMGodlot.thumb.jpg.9335787ccaf6c5b056e4f918e5b4c05f.jpg

I cały wycięty fragmencik (aż 15 sekund...):

 

Edytowane przez KayFranz
Napisano
20 godzin temu, Spirit of Warsaw napisał:

 

 

To Jan Balcer na #64 / SP-PZO. To nie fotomontaż ale nieudana startu na bramkę - 6. lokata, 79,2 m, 137 pkt. - 03.09.1934 r.

 

 

https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/219264/

 

W moim albumie o Challenge 1934 jest prawie 60 zdjęć samolotów  w tej konkurencji. Przebija wszystkie Włodarkiewicz na PZL-19 SP-PZP w pozycji pionowzlotu na wysokości 2 m przed bramką ... Start z odległości 83 metrów, 134 punkty. 

Napisano

 

16 godzin temu, W3SOKÓŁ napisał:

W moim albumie o Challenge 1934 jest prawie 60 zdjęć samolotów  w tej konkurencji. Przebija wszystkie Włodarkiewicz na PZL-19 SP-PZP w pozycji pionowzlotu na wysokości 2 m przed bramką ... Start z odległości 83 metrów, 134 punkty.

Nie na PZL.19 (były tylko 3 egz. i brały udział  zawodach w 1932 r. nie w 1934 r. latali na nich - B.Orliński, I.Giedgowd, J.Bajan) tylko PZL.26 i A.Włodarkiewicz był dopiero 12 a lepsi od niego byli:

2 miejsce - J.Bajan - start z odległości 76,1 m  RWD-9 (140 pkt.)

4 miejsce - S.Grzeszczyk - 78,2 m PZL.26 (138 pkt.)

6 miejsce - J.Balcer - 79,2 m PZL.26 (137 pkt.)

7 miejsce - J.Buczyński - 80,0 m RWD-9 (136 pkt.)

8 miejsce - P.Dudzinski -80,6 m PZL.26 (136 pkt.)

9 miejsce - S.Płonczyński - 80,7 RWD-9 (136 pkt.)

11 miejsce T.Karpiński - 81,4 m RWD-9 (135 pkt.)

i dopiero 12 miejsce A.Włodarkiewicz - 83,0 m PZL.26 (134 pkt.)

17 miejsce H.Skrzypiński - 89,6 m RWD-9 (129 pkt.)

20 miejsce I.Giedgowd - 97,5 m PZL.26 (122 pkt.)

23 miejsce S.Florjanowicz - 98,8 m RWD-9 (121 pkt.)

Zwyciężył w tej konkurencji czeski pilot V.Żaćek - 74,5 m A.200 (41 pkt.)

 

 

Napisano

PZL.26 - samolot A.Włodarkiewicza nosił oznaczenie "Wielkopolska"(nazwa fundatora)  i miał  Nr.konkursowy 65  (Challange 1934)

a wspomniane trzy PZL.19 (Challange 1932):

- SP-AHH (02) -  B.Orlinski

-SP-AHI (02) - I.Giedgowd

- SP-AHK (03) - J.Bajan

Napisano

Tytuł wątku "Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920-1939" ale zróbmy wyjątek dla jednego zdjęcia i cofnijmy się o rok do 23 sierpnia 1919 r.

Z Allegro - bez opisu.

Zbudowany w CWL w oparciu o samolot Hannover CL.II samolot oznaczony CWL 18.01 o nieformalnej nazwie "Słowik" rozbił się 23.08.1919 r. Warszawa - lotnisko Mokotowskie podczas lotu próbnego. Zginęli kpt.pil. Kazimierz Jesionowski i kpt.inż. Karol Słowik.

Rzadkie zdjęcie rozbitego samolotu.

CWL 18.01.png

18.01.png

Napisano

Rzadki ptak - z Allegro (bez opisu)

Jedyny w Polsce Handley-Page 0/400 z cywilną rejestracją G-EAMD podczas prezentacji polskim władzom lotniczym w styczniu 1920 r. w Warszawie na lotnisku Mokotowskim.

Miał być użytkowany jako samolot pasażerski po uruchomieniu cywilnej komunikacji lotniczej .

Na drugim zdjęciu (w tle) - brytyjski SE5A - jeden z dwóch egz. użytkowanych w Polskim lotnictwie wojskowym.

 

G-EAMD.png

Handley Page i SE5A.png

Napisano

Z Allegro - bez opisu.

SE-5a - jeden z dwóch egz. (jeden produkcji zakładów Vickers, drugi - Marinsyde) w polskim lotnictwie wojskowym. Lotnisko Mokotowskie- styczeń 1920 r.

Jeden rozbity podczas próbnego lotu, drugi w 7.EM zestrzelony przez wojska bolszewickie w lipcu 1920 r.

Na pierwszym zdjęciu w tle HP 0/400 G-EAMD

HP 0-400 G-EAMD W-wa lotnisko Mokotowskie grudzień 1919 r. i SE5ab.png

se5a.png

Napisano (edytowane)

Z Allegro - bez opisu.

Kraksa Rumplera C - I z Caudronem G-III. Lotnisko Mokotowskie o czym świadczą dwie widoczne w tle wieże kościoła ( jakiego ? - pytanie do znawców lub mieszkających w Warszawie :-). Rok 1920 ? Jeśli lotnisko Mokotowskie to może z okresu działalności Francuskiej Szkoły Lotniczej (Niższa Szkoła Pilotów) - jest tylko jedno ale... w w/w szkole nie było Rumplerów, były w Wojskowej Szkole Pilotów (w 1919 r. przeniesiona do Krakowa) ale w niej nie było dla odmiany  Caudronów - jednym słowem zagadka do rozwikłania ?

Kraksa Rumpler i CaudronG.III.png

Edytowane przez Sedco Express
Napisano

Z Allegro.

 Nieuport 17C1 nr 6176 CWL nr 11.01. Samolot dyspozycyjny D-ctwa IV Grupy Lotniczej.

Kraksa - lotnisko toruńskie 26.02.1920 r. podczas pokazu dla gen. bryg.pil. Gustawa Macewicza (Insp. Wojsk Lotniczych I Szef Dep.III Żegl. Napowietrznej), który dokonywał inspekcji po przejęciu lotniska w Toruniu.

Nieuport 17C1 nr. 6176 nr. CWL 11.01 dyspozycyjny D-ctwa IV Gr.Lotn. Rozbity Toruń 26.02.20 r. podczas pokazu z okazji inspekcji objęcia lotniska przez gen. Macewicza Insp. Wojsk Lotn i Szefa Dep. III Żegl. Napo.png

Napisano
3 godziny temu, Sedco Express napisał:

Lotnisko Mokotowskie o czym świadczą dwie widoczne w tle wieże kościoła ( jakiego ? - pytanie do znawców lub mieszkających w Warszawie :

Kościół Najświętszego Zbawiciela – kościół rzymskokatolicki znajdujący się przy placu Zbawiciela w dzielnicy Śródmieście w Warszawie. Jest kościołem parafii Najświętszego Zbawiciela.

 

Flugplatz Warschau ca.1917.JPG

MOKOTÓW - lata 30-te.jpg

2019.jpg

Napisano

 Allegro - bez opisu.

Analdo A-1 "Balilla".

Włoskie kokardy i duży napis na kadłubie ANSALDO mogą świadczyć, że jest to egzemplarz pokazowy "Primo" nr.16701 zmontowany w CWL w styczniu 1920 r.

Samolot uległ rozbiciu (potem kasacji) w marcu 1920 r. pilotowany przez mjr pil. Jerzego Kossowskiego

 

Ansaldo A-1 Balilla 16701.png

Napisano
W dniu 24.04.2020 o 10:55, Sedco Express napisał:

Z Allegro - bez opisu.

Kraksa Rumplera C - I z Caudronem G-III. Lotnisko Mokotowskie o czym świadczą dwie widoczne w tle wieże kościoła ( jakiego ? - pytanie do znawców lub mieszkających w Warszawie :-). Rok 1920 ? Jeśli lotnisko Mokotowskie to może z okresu działalności Francuskiej Szkoły Lotniczej (Niższa Szkoła Pilotów) - jest tylko jedno ale... w w/w szkole nie było Rumplerów, były w Wojskowej Szkole Pilotów (w 1919 r. przeniesiona do Krakowa) ale w niej nie było dla odmiany  Caudronów - jednym słowem zagadka do rozwikłania ?

Kraksa Rumpler i CaudronG.III.png

 

Inne ujęcie.

ru i caudron.png

Napisano

Allegro - bez opisu.

Prawdziwa rzadkość !

Rozbity SE5a (bez numerów, oznaczeń)

W Polsce były w użytkowaniu 2 egz. SE5a tzw. samoloty pokazowe. Zdjęcie przedstawia rozbity przy lądowaniu SE5a (produkcji Marinsyde) po pokazie akrobacji - Lotnisko Mokotowskie luty 1920 r. (drugi SE5a CWL nr. 19.01 prod. Vickers skierowano na front d0 7.EM. 15.07.1920 r. zestrzelony w pierwszym locie bojowym przez bolszewików).

rozbity SE5a.png

Napisano
10 godzin temu, Sedco Express napisał:

Allegro - bez opisu.

Prawdziwa rzadkość !

Rozbity SE5a (bez numerów, oznaczeń)

W Polsce były w użytkowaniu 2 egz. SE5a tzw. samoloty pokazowe. Zdjęcie przedstawia rozbity przy lądowaniu SE5a (produkcji Marinsyde) po pokazie akrobacji - Lotnisko Mokotowskie luty 1920 r. (drugi SE5a CWL nr. 19.01 prod. Vickers skierowano na front d0 7.EM. 15.07.1920 r. zestrzelony w pierwszym locie bojowym przez bolszewików).

rozbity SE5a.png

Rozbicie samolotu miało miejsce 2 lutego 1920 r. a pilotem był ppor.pil. Antoni Mroczkowski (pilot doświadczalny CWL), który doznał obrażeń (złamania obu rąk). Wypadek miał negatywne skutki na zamówienie przez polskie lotnictwo wojskowe S.E.5a - zamówiono Bristole F.2b "Fighter"

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie