Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

:classic_laugh:

Aaaaaaa, chociaż przepraszam, nie wiem, jakie Elektra miała busole, tzn. w jakim ośrodku ciekłym pracowały - czy w nafcie, czy w spirytusie? Tych ostatnich sami Amerykanie nie znosili i nazywali je pogardliwie „whisky compass”. W tych busolach niestety „wódeczka” parowała i piloci całego świata nie cenili tych busol, ponieważ kulka potrafiła się tam zahaczyć o karter busoli i oszukiwać na kursie.

Jak to mawia Piotr Bałtroczyk - „Najgorszy szok jest wtedy, że flaszka się skończyła” :classic_wink:

Napisano (edytowane)

Jaki i co z oprzyrządowaniem to nie ma jak sądzę znaczenia - faktem jest, że w w tym okresie produkowaliśmy licencyjne silniki, kilka typów samolotów, była fachowa kadra inżynieryjno-techniczna a co za tym idzie również mech.warsztatowcy i remonty/przeglądy nie były żadnym problemem.

PS - wszystkie samoloty posiadały wyposażenie do lotów bez widoczności, pełne wyposażenie radiowe (radiostacja nad.-odb., goniometr, urz. do współpracy z z radiolatarniami) DC.2 i L 14 miały też radiostacje krótkofalowe i automatyczne piloty.

Edytowane przez Sedco Express
Napisano

SPAD61C1 "3" - kraksa por.pil.obs. Jana Koźminskiego podczas manewrów - Staropol 09.08.1927 r.

Na burcie widoczne godło "Yin-yang" (czarno lub czerwono - białe). Być może godło osobiste pilota ?

Przykro się czyta życiorys pilota - w późniejszych latach mjr dypl. (absolwent WSW z1930 r.), wykładowca w WSL, pełnił  różne funkcje dowódcze w pułkach lotniczych, pozostał w Anglii gdzie pracował jako tapicer, stróż nocny i  kierownik pralni (!)

 

SPAD 61C1 nr. bocz. 3  - 09.08.1927 r. pod Staropolem manewry por.pil. Jan Koxmiński.png

SPAD 61C1 por.pil. Jan Koźmiński.png

Napisano

Oeffag C-II typ/seria 52. Z prawej, na drugim planie Albatros C-XII (?) Lotnisko we Lwowie (?), 1920 r. (?)

Zdobyto 15 egz. w/w a na jednym z 1.Esk.Lot.Bojowej (potem 5.EL) kpt.pil. Stefan Bastyr i por.obs. Janusz de Beaurain 5 listopada 1918 r. wykonali pierwszy lot bojowy w historii lotnictwa  WP (nalot bombowy na  stację kolejową Persenówka zajętą przez wojska ukraińskie.

 

Oeffag C-II seria-typ 52.png

Napisano

Albatros B-IIa.  Samolot cywilny (bez szachownic). Nazwa własna - "Piotrków Trybunalski"

Prywatny samolot zakupiony z demobilu przez instr.pilotażu Pawła Złotowa i wyremontowany w grudniu 1926 r.

W 1927 r. właściciel przekazał go  Komitetowi LOPP w Piotrkowie Trybunalskim.

 

 

 

 

Napisano

Breguet XIVA2 nr CWL 10.11.

Wpierw w 3.EW (dyspozycyjny szefa lotn. 4.Armii - mjr pil. J.Kossowskiego), później w 16.EW i w 1.PL a ostatecznie po przebudowie w Wojskowym Instytucie Gazowym.

W lipcu 1925 r. - doświadczalne rozsiewanie środków owadobójczych nad lasem a w sierpniu 1927 r. nad plantacjami buraka cukrowego.

Bre XIV A2  10.11 Wojsk.Instytut gazowy - środki iowadob ójcze  nad plantacjami buraka cukrowego - VIII 1927 r..png

  • 1 month later...
Napisano

Potez XVA2 (PWS) nr. 40.216 "Semper Fidelis" (dar czytelników "Słowa Polskiego").

Oblatany we wrześniu 1925 r.  i przekazany do 62.EL 6.PL (Lwów) : listopad 1925 - styczeń 1929, później w CWPPL (Centrum Wyszkolenia Pilotów Podoficerów Lotnictwa) w Bydgoszczy.

W październiku 1925 r. pokazany na Targach Wschodnich we Lwowie.

 

SEMPER FIDELIS POTEZ XV 40.216.jpg

SEMPER FIDELIS POTEZ XV40.216.jpg

Napisano

Fokker F-VIIa/1m nr.fabr. 5090 SP-AA o nazwie własnej "Oleńka" z PLL "Lot".

Logo "żuraw" na sterze kierunku wprowadzono w 1931 r. co pozwala datować zdjęcie.

Prócz w/w w Polsce użytkowano (od listopada/grudnia 1928 r.do 1938/39 r.)) jeszcze pięć tego typu samolotów o nazwach własnych:

"Maryla", "Nina", "Pola", Rena" i "Sława".

 

PLL Lot.png

  • 1 month later...
Napisano (edytowane)

Z cyklu "Mały to on nie jest..." - prototyp Lublina R.VIII na Polu Mokotowskim.Lublin R.VIII - prototyp, Pole Mokotowskie.jpg

Źródło: ALGR

Edytowane przez KayFranz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie