Jump to content

Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920- 1939


Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Poznań, Plac Wolności, 1945. Kalendarz nie pasuje do tematu wątku, ale samolot - już tak. Jedyna ocalała P.11c - „wyzwolona” od butów  

Szybowiec "Miś" - 1925 r. Zawody szybowcowe - Gdynia - Oksywie

Fakt, że rozwój szybownictwa przyhamował po 1925 r. Ale czy nie było to efektem ogólnego braku wiedzy na temat "lotów żaglowych"? Przecież nawet w Niemczech teoria i mechanika lotu szybowców dopiero p

Posted Images

3 godziny temu, formoza58 napisał:

Tak, zgadza się, ale właśnie jako " Polonia" opisano wrzucone przeze mnie zdjęcie w ówczesnej prasie, przy okazji przelotów przez ocean 😉 

Zamieszczone zdjęcie podpisano "Polonia" i skąd ktoś je oglądający ma wiedzieć, że zdjęcie jak i błędny opis pochodzi z ówczesnej prasy ? Sadzę, że warto zamieszczać uwagę, że to zdjęcie prasowe i ewentualnie prostować pomyłki. Wiadomo dopiero po kolejnych wpisach.

Odnośnie "przelotów" (liczba mnoga) przez "ocean" to jako takich  przelotów nie było, zostały odwołane. Był tylko jeden -  z Włoch do Irlandii i nie przez ocean .

 

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Znajdę ten artykuł, aby nie było, że w tym przypadku to moja "fantazja". Będzie trudno, bowiem ładny czas minął, a penetrowałem kilka pozycji.  Odnośnie " mnogości"   to pamiętam, że wiązano " Polonię" i planowany przelot Idzikowskiego i Kubali. A więc dwóch przelotów, nie " mnogości"...

Na przyszłość   będę dodawal dopis , że mylny opis pochodzi z prasy . 😉 

Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, formoza58 napisał:

Znajdę ten artykuł, aby nie było, że w tym przypadku to moja "fantazja". Będzie trudno, bowiem ładny czas minął, a penetrowałem kilka pozycji.  Odnośnie " mnogości"   to pamiętam, że wiązano " Polonię" i planowany przelot Idzikowskiego i Kubali. A więc dwóch przelotów, nie " mnogości"...

Na przyszłość   będę dodawal dopis , że mylny opis pochodzi z prasy . 😉 

 

A skąd niby przeglądający wątek miałby  wiedzieć, że chodzi o wiązane przeloty jak nie było o tym żadnej wzmianki a tylko zdjęcie i logiczne jest, że jeśli  przelot to właśnie  "Polonii".

Gdybym wiedział,  że jest to mylny opis to bym zdjęcia nie zamieszczał :classic_smile:

 

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, formoza58 napisał:

RWD 8.

 

"20 lipca 1937 roku w majątku Obory [Konstancin -Jeziorna] przymusowo lądował starszy sierżant pilot Marian Dembiński. Pilotowany przez niego szkolny samolot RWD-8 (nr boczny 34-35) z eskadry treningowej 1 pułku lotniczego wymagał poważniejszej naprawy. Po przybyciu pomocy technicznej (Kazimierz Doliński), następnego dnia przed południem samolot odleciał na lotnisko Okęcie."

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2018‎-‎11‎-‎12 o 15:31, formoza58 napisał:

PWS 26.

lot_s_pws_26_copy1.jpg&x=800

Mój najulubieńszy - obok może dwóch innych - samolot szkolno-treningowy tamtych lat. Zdjęcie cenne, bo od nadmiaru zdjęć PWS-26 w locie głowa rozboleć człowieka nie może. Lotnictwo bojowe nudzi mnie niepomiernie, ponieważ najciekawsze rzeczy dzieją się wyłącznie w szkolnictwie lotniczym, więc dzięki za tego pewuesiaka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information