Jump to content

Katastrofy i wypadki lotnicze


Recommended Posts

Wiceszef MON: pilot myśliwca nie katapultował się

Bez wątpienia pilot musiał mieć bardzo dużo szczęścia, że przeżył - stwierdził wiceminister obrony narodowej Bartosz Kownacki, pytany przez onet.pl o okoliczności katastrofy myśliwca MiG-29, do jakiej doszło we wtorek wieczorem w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. Wiceszef MON potwierdził jednocześnie, że pilot nie katapultował się.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wiceszef-mon-o-katastrofie-mysliwca-pilot-mig-29-nie-katapultowal-sie,800074.html

Czyli, że co? Przywalił z prędkością 200 czy 300 km na godzinę, na tyle mocno, że wszystko porozrzucane dookoła, a pilot ma kostkę skręconą?


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 12:03 20-12-2017
Link to comment
Share on other sites

Cicho być....

Ani Bociana, ani Redakcji nie stać na takie fajerwerki.
Nie wiesz, że parówki przed Świętami podrożały? I czy widziałeś kiedyś herbatę w aluminiowych puszkach?


PS A klientów z nienachalną inteligencją, jak u Suskiego, to na Forum nie brakuje, patrząc jakim problemem jest ogarnięcie Działów i własnych wpisów.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 12:28 20-12-2017
Link to comment
Share on other sites

Ależ Panowie - kogo obchodzi jakiś tam samolot myśliwski, jakiś tam brak śmigłowców w WP...

To jest nieważne.

Ważne jest tylko to, że przeżarta ruską agenturą i związana z Macierewiczem rosyjska Grupa Radius robi w Polsce interesy na całego i polskie służby nie mają do tego zastrzeżeń.

Gen. Kraszewski wziął w prezencie flaszkę na Ukrainie i został mianowany łapownikiem, a kagiebowska Grupa Radius wypiernicza na warszawskim Rakowie kolejne olbrzymie osiedle i to jest okay. Agenturalna ruska Grupa Radius pod ochroną Macierewicza - Wojsko Polskie w stanie agresji Macierewicza.
Link to comment
Share on other sites

Według naszych informacji, wątpliwości w tej sprawie w prywatnej rozmowie rozwiał sam pilot, który od poniedziałku przebywa w szpitalu w Warszawie. – Powiedział, że nie użył katapulty. Jest to pewne z dwóch źródeł – oprócz deklaracji pilota sprawdzono też, że we wraku jest fotel pilota – słyszymy od informatora zbliżonego do sił powietrznych.

http://wiadomosci.wp.pl/pilot-miga-zabral-glos-na-temat-wypadku-ustalila-wirtualna-polska-6200458629650049a
Link to comment
Share on other sites

A ja poproszę Pana Ministra o zdjęcia tego co zostało z MiGa, bo zapewne wykonano ich już tysiące, a nie opublikowano żadnego.

Skoro samolot walnął o ziemię i nie eksplodował - to można domniemywać, że zabrakło mu paliwa. Jeżeli tak faktycznie było, to by to bardzo źle świadczyło o profesjonaliźmie tych, którzy za ten lot byli odpowiedzialni.

I jeszcze jedna uwaga - 80 godzin nalotu w ciągu roku to co najmniej dwa razy mniej, niż pilot myśliwca powinien zaliczyć...
Link to comment
Share on other sites

Z czwartkowego komunikatu MON, opublikowanego na stronie internetowej resortu wynika, że do katastrofy na pewno nie doszło z powodu usterek technicznych. Jak zaznaczono w oświadczeniu, zarówno samolot jak i lotnisko były w dobrym stanie.

Wstępne informacje wskazują na to, że samolot oraz systemy lotniskowe były w pełni sprawne, komunikacja z wieżą odbywała się zgodnie z procedurami a ilość paliwa pozwalała na lądowanie na lotnisku zapasowym" - podkreślono.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/katastrofa-mysliwca-mig-29-wywiezienie-wraku,800533.html

Czyli jednak najlepiej dla pilota to się nie skończy...?


PS A jak letadło z paliwem w baniaku robi kambum, to paliwo się rozlewa po lesie, czy się pali?
Link to comment
Share on other sites

To musiało się tak skończyć. Stacja TVP Info porównała wypadek wojskowego MiG-a 29 do katastrofy Tu-154-M z 10 kwietnia 2010 roku. Tłem do materiału były zdjęcia terenu wykonane z drona. Materiał skomentował obecny w studiu Antoni Macierewicz.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,22818834,tvp-info-pyta-macierewicza-maly-mig-zdolal-wyladowac-w-lesie.html#MT2
Link to comment
Share on other sites

Pomijając pistv....i rewelacje czolowego polskiego eksperta od parowek, puszek itp...
jak wieść gminna niesie i wróble co widziały to...
kopter był, mógł lecieć ale....załogi nie było...bo kto będzie i po co wiertalotem po nocy latał - wiec to ściema że nie mógl lecieć ....dwa boja ratunkowa uruchamia się jak pilot się wystrzeli" lub miguś pacnie ...
owszem podobno tak prozaiczną rzecz jak bateryjkę w fotelu sprawdzali ostatnio ale już w migu...oj tam oj tam... przecież się znajdzie ...a czy leciał na pusto...hmmm :) on myślał że jeszcze ma na czym lecieć....
Link to comment
Share on other sites

Jeśli można coś radzić – daj sobie spokój z dyskutowaniem z elektoratem PiS. To miernota i szumowina, cywilizacyjny odpad technologiczny i ma to oczywiście przełożenie na wiedzę tych mętów o technice, technologii, lotnictwie i wszystkim, co naukowe i lotnicze, skoro już jesteśmy w forumowym wątku lotniczym.

Spójrz sobie na strukturę wykształcenia tej PiS-owskiej miernoty w Sejmie. To najgorzej wykształcona partia i taki też jest ciemnogród głosujący na te męty. Technik ogrodnictwa jest marszałkiem Sejmu – wszędzie na świecie byłby to skandal. Technik-perukarz będzie teraz szefem gabinetu premiera – to istny kabaret. Za prezesem siedzi w ławie poselskiej facet po podstawówce. O czym Ty chcesz rozmawiać z elektoratem pisowskiej bałwanerii? O lotnictwie, które kumuluje w sobie wszystkie dziedziny nauk technicznych?

Z PiS-owską hołotą nie dyskutuje się o lotnictwie, ale co najwyżej pyta się tę hołotę o zdrowie mafii sołncewskiej tworzącej Grupę Radius powiązanej z Macierewiczem. Ten osobnik szykanuje oficerów polskich służb łapiących ruskich agentów, a przeżarta ruską agenturą Grupa Radius niedługo będzie rządziła rynkiem polskich nieruchomości. O tym się dyskutuje z elektoratem PiS, a nie o lotnictwie.

Nie dyskutuj z elektoratem PiS o lotnictwie, ale co najwyżej złóż mu na nadchodzące święta najlepsze życzenia dla mafii sołncewskiej i jej Grupy Radius (wobec której PiS nie ma zastrzeżeń), aby jak najsprawniej przejęła w końcu Polski Holding Nieruchomości, o czym od dawna marzy.

O lotnictwie nie ma co z PiS-owcami rozmawiać. Oni mają swoich ekspertów od parówek i puszek od piwa. I niech się w swoim grajdołku bawią tymi przedmiotami.
Link to comment
Share on other sites

Są w ogóle gdzieś dostępne zdjęcia tego latawca po wypadku?
Bo tak to gdybanie na razie..

Może dlatego nie ma,by goebbelsy mogły wmówić że rypnął w las
a w rzeczywistości będzie to łąka z krzaczorami..

Ciemnogród jak przed wiekami..

Przyczyny 10.IV znają na odległość nie mając złoma u siebie..
Stłuczka cieniasa z broszką dalej ie znaju"
a teraz Mig..
Link to comment
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem powyższych wpisów. Obiektywna i wnikliwa analiza oparata na profesjonalnych i w pełni wiarygodnych źródłach informacji musi budzić podziw i uznanie.

A tak przy okazji:
1. Prawie każda katastrofa ma więcej niż jedną przyczynę.
2. Jeśli dobrze pamiętam, to informacja o stanie paliwa dociera nie tylko do pilota, ale też do kontrolera naziemnego. Nie wiem, czy przy sprawnym systemie możliwe jest wyczerpanie czałego paliwa w locie (chyba, że ktoś zrobi to specjalnie).
3. Nasze Migi są świetnie wyposażone do lotów IFR.
4. Jeśli Mig rozbił się w lesie i nie zapalił, a równocześnie z jakiś powodów nie uruchomił się lokalizator awaryjny, to jego wypatrzenie po zmroku graniczy z cudem. Trzeba przy tym pamietać, że nasze śmigłowce SAR mają bardzo niewybitne sensory IR (ktoś kiedyś wyposażył je po taniości i o dziwo nie był to Wielki Antoni).
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information