Skocz do zawartości

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

PS Zdjęcie specjalnie z dedykacją dla ciebie...

https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/3035549,port-w-elblagu-minihubem-kontenerowym-przekop-przez-mierzeje-wislana-szansa-dla-regionu

teks ze specjalną dedykacją dla człowiekśniegu. PS tylko wklejam i to nie mój tekst

  • Słabe 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym się różnimy od kacapów - przez cieśninę  Piławską do Elbląga mogły wpływać po tygodniowych formalnościach wyłącznie Polskie jednostki.

A druga ciekawa wzmianka z linku:

"widzimy przede wszystkim bardzo duże poruszenie spowodowane przez inwazję Rosji na Ukrainę. Ewidentnie trwa magazynowanie materiałów, których jeszcze nie objęły sankcje. Do końca czerwca przewieziono przez elbląski port ponad 120 tys. ton towaru"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Port w Elblągu należy do samorządu na czele którego stoi ??? PO. "

Oj Kaziu, oj.... Prezydent Elbląga jest z PSL związany...Co więcej, jest zwolennikiem przekopu, ale oddania należących do samorządu udziałów w porcie przewodniej partii narodu...

 

takafura

Wkleiłem mapę batymetryczną Zalewu Wiślanego... Masz pomysł/wiedzę, w jaki inny niż praca pogłębiarki 24/7/365 będzie możliwe utrzymanie toru wodnego z głębokością 4,5 czy 5 metrów? Dla kolegi pytam, skoro jesteś aż takim zwolennikiem przekopu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czlowieksniegu napisał:

Oj Kaziu, oj.... Prezydent Elbląga jest z PSL związany...Co więcej, jest zwolennikiem przekopu, ale oddania należących do samorządu udziałów w porcie przewodniej partii narodu...

Oj czytać nie umiemy. Fakty? tym gorzej dla nich. Jest prezydentem z układu PO PSL. Zrozumiał? Kto rządzi Elblągiem? PO PSL. Kto kontroluje w nim ruch statków? PO PSL. Nie pajacuj Człowieczku.

  • Słabe 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

Wkleiłem mapę batymetryczną Zalewu Wiślanego... Masz pomysł/wiedzę, w jaki inny niż praca pogłębiarki 24/7/365 będzie możliwe utrzymanie toru wodnego z głębokością 4,5 czy 5 metrów? Dla kolegi pytam, skoro jesteś aż takim zwolennikiem przekopu...

 

1. Wkleiłeś mapę z fragmentem Zalewu Wiślanego, przypadkiem tą gdzie 50 % powierzchni ma metr głębokości ? Dla mnie dziwne że nie ma Elbląga a przecież to całe zamieszanie w 99 % dotyczy tego portu.

2. Imponujesz mi leśnikowi kolejny raz wiedzą fachową - zdradź mi, skąd wiadomo że pogłębiarki będą non stop pracować 24/7/365 ?

3. Jestem zwolennikiem inwestowania w infrastrukturę - porty, fabryki, gazociągi, drogi.

 I wcale nie jestem fanatycznym zwolennikiem przekopu, staram się racjonalnie na to patrzeć.

Na razie wbrew wizjom opozycji przekop powstał,  katastrofy ekologicznej i zagłady

mierzei po wycięciu kawałka lasu i pogłębieniu o 2-3 metry toru wodnego też nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarząd portu w Elblągu miał tyle czasu na zaplanowanie, zdobycie funduszy i pogłębienie tych 900 metrów.  Mi bardziej niż na nieudolność wygląda to na celowe sabotowanie w ramach ***** *** i nawet jakby to było 90 czy 9 metrów i tak by tego nie zrobiono na czas... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Ale widzisz/rozumiesz, co jest napisane nad mapą? Chciałbym się upewnić....

 

"zdradź mi, skąd wiadomo że pogłębiarki będą non stop pracować 24/7/365? "

"mierzei po wycięciu kawałka lasu i pogłębieniu o 2-3 metry toru wodnego też nie będzie. "

Yhmmm... bo jak się tor wodny do Elbląga pogłębi poniżej głębokości, którą mamy 5-50-100 metrów dalej, to przecież "nic" wywołanego pływami czy zwykłą fizyką nie będzie toru "zasypywać"... bo i jak...

 

PS Tak, dobrze kombinujesz- głębokość w stronę Elbląga, to 2-3 metry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"Zarząd portu w Elblągu miał tyle czasu na zaplanowanie, zdobycie funduszy i pogłębienie tych 900 metrów.  Mi bardziej niż na nieudolność wygląda to na celowe sabotowanie w ramach ***** *** i nawet jakby to było 90 czy 9 metrów i tak by tego nie zrobiono na czas...  "

 

Abstrahując od tego, że przeciąganie liny między rządem a władzami Elbląga trwa już kilka miesięcy, to przyjmij do wiadomości*, że"\

- "rozmowa" dotyczy -set milionów przy budżecie Elbląga na poziomie 700 mln...

- samorząd jest właściciele, nie wiem na jakiej drodze, ok 30 % terenów portu....

 

PS Ale skoro, poniekąd słusznie, uderzasz w samorząd Elbląga, to jednak mi odpowiedz, na ponownie postawione, pytania- słyszałeś "coś", aby PKP modernizowało linie kolejowe do/z Elbląga? A może wiesz "coś" o dużych inwestycjach drogowych, aby Elbląg ze Światem połączyć? Czy, może, uważasz, że to obowiązki samorządu w Elblągu?

 

* już raz o tym pisałem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

Ale widzisz/rozumiesz, co jest napisane nad mapą? Chciałbym się upewnić....

 

"zdradź mi, skąd wiadomo że pogłębiarki będą non stop pracować 24/7/365? "

"mierzei po wycięciu kawałka lasu i pogłębieniu o 2-3 metry toru wodnego też nie będzie. "

Yhmmm... bo jak się tor wodny do Elbląga pogłębi poniżej głębokości, którą mamy 5-50-100 metrów dalej, to przecież "nic" wywołanego pływami czy zwykłą fizyką nie będzie toru "zasypywać"... bo i jak...

 

PS Tak, dobrze kombinujesz- głębokość w stronę Elbląga, to 2-3 metry...

Ta, już namierzyłem Elbląg. Sorry :)

To że tor będzie konserwowany to wiemy, ale skąd masz wiedzę o niezbędnej pracy pogłębiarek 24/7/365 ?

Ps. Idąc tym tokiem myślenia to można wymienić kilkadziesiąt elementów które będą wymagały dozoru - konserwacji - przeglądów.  Np. żarówki i farby odporne na słona wodę są strasznie drogie ;)

 

 

image.gif

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"o niezbędnej pracy pogłębiarek 24/7/365 ?"

Świadomie podaję absurdalną wielkość 24/7/365 aby pokazać, że tor wodny do Elbląga będzie cały czas przez wodę, wiatr, itp spłycany. Więc siłą rzeczy, aby 'coś" nie weszło na mieliznę, która ze środy na piątek powstała, tor musi być cały czas pogłębiany.


A pomyśl, że jednocześnie wg Gróbarczyka mają powstać "terminale zewnętrzne dla masowców na wodach akwenu na wysokości Suchacza", a stąd do Elbląga barki (?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"o niezbędnej pracy pogłębiarek 24/7/365 ?"

Świadomie podaję absurdalną wielkość 24/7/365 aby pokazać, że tor wodny do Elbląga będzie cały czas przez wodę, wiatr, itp spłycany.

To może zamiast rywalizować na absurdy podaj szacowany roczny koszt utrzymania toru wodnego ? 

Bo siejesz panikę na poziomie tabloidów... klikasz w nagłówek "Wszyscy mężczyźni w Polsce umrą" a tam info że to fakt, ale średnio w wieku 71 lat ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

PS Ale skoro, poniekąd słusznie, uderzasz w samorząd Elbląga, to jednak mi odpowiedz, na ponownie postawione, pytania- słyszałeś "coś", aby PKP modernizowało linie kolejowe do/z Elbląga? A może wiesz "coś" o dużych inwestycjach drogowych, aby Elbląg ze Światem połączyć? Czy, może, uważasz, że to obowiązki samorządu w Elblągu?

Są różne poziomy: gmina, powiat, województwo i inwestycje centralne.

Są radni powiatowi, sejmiki wojewódzkie, posłowie, senatorowie - mają pole do popisu.

Ps. A kasa ? Pierwsze info z wujka Googla:

W latach 2004-2020 samorządy zainwestowały 612 mld złotych. Z tego aż 37 proc., czyli ponad 226 mld zł, stanowiły dotacje unijne. W największym stopniu z funduszy korzystają samorządy województw oraz miasta na prawach powiatu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

'To może zamiast rywalizować na absurdy podaj szacowany roczny koszt utrzymania toru wodnego ?'

Tego zapewne nie wie, a na 101 % nawet jeśli, nie ujawni Kapitanat w Gdyni, który ma być za to odpowiedzialny.

 

Ale, sprawdzając, znalazłem takie coś:

- miałeś uwagi do samorządu w Elblągu..

"tory wodne należą do Skarbu Państwa. Urząd Morski w Gdyni długo obstawał przy tym, że inwestycję musi przeprowadzić miasto, bo znajduje się ona na terenie Elbląg"

- Zahorski [ doradca marszałka województwa zachodniopomorskiego ]

"na razie nikt nie policzył, ile będzie kosztować konieczność ciągłego pogłębiania toru wodnego przez Zalew Wiślany."

- Marek Błuś, publicysta morski i redaktor magazynu „Baltic Transport Journal”. Według niego eksploatacja śluzy i kanału będzie niezwykle droga, bo Urząd Morski przyznał, iż na stałe musi tam pracować pogłębiarka. – Oznacza to przyznanie, że „zalewowe błotko” z dna będzie stale spływało do rynny kanału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik S . dobrze że udziałowcem portu jest samorząd bo jest pod jakąś kontrola . Gdyby obecnie w samorządzie zamiast PO=PSL była większość z PIS to:  Port byłby już oddany we władanie rządu , Port został by natychmiast ustawowo zmieniony na spółkę skarbu państwa, po zmianie natychmiast powołany by został prezes , wiceprezes i grono stołkowców jak zwykle nie wybieranych poprzez weryfikacje ale w teczce przywiezionych podciotków PIS którzy kompletnie nie wykształceni do prowadzenia portu zastali by jego włodarzami " co jest normą po przejęciu władzy przez PIS" .  Tak  można zweryfikować jakie będą koszty utrzymania toru wodnego - wystarczy dowiedzieć się ile obecnie wynoszą koszty pogłębiania od Elbląga do granicy oraz od Braniewa do Krynicy . tam działają stale pogłębiarki ale nie 24/7/365 , tak jak działają pogłębiarki z Świnoujścia do Szczecina. Jeśli istotnie zaczną się inwestycje to za 10- 15 lat port w Elblągu może zacząć przyjmować małogabarytowe statki ale... jest sporo ale , sam tor wodny to pryszcz Miałem przyjemność bycia w Elblągu , zwiedzania jego oraz bycia w tym maleńkim porcie zbudowanym na tym cieku wodnym . Port jest z jednej strony a druga część nabrzeża po drugiej stronie ... nie istnieje , w dodatku grunty na lewym nabrzeżu to muły osadowe , grzęzawiska . Dlatego po odcięciu Elbląga od zalewu " zalecam poznać się z mapami historycznymi z okresu wczesnego średniowiecza jak wyglądała linia brzegowa zalewu" znaczenie portu zanikało , nawet Niemcy nie za bardzo inwestowali w ten port bo aby go unowocześnić trzeba było ponieść kolosalne koszta. Owszem port śródlądowy by sie przydał ale najpierw trzeba doprowadzić kolej a na to się na razie nie zanosi bo PKP uznało  port za niedochodowy i... zdemontowało torowiska portowe i przeniosło dworzec centrum rynek na obrzeża Elbląga budując nowy dworzec. Tak że obecnie nie ma szans na budowę stacji przeładunkowej , dociągnięcia kolei i całej infrastruktury. Niech mi ktoś napisze jak ma działać współczesny port bez kolei ???!!! .To nie koniec problemów istnieje obwodnica Elbląga ale aby wjechać do portu tirem trzeba mknąc przez miasto ??!!!! . Niech mi ktoś napisze jak ma działać port śródlądowy bez .... drogi szybkiego ruchu która omija arterie miejskie ????.  Nawet ja by obecnie  został tor pogłębiony do samego portu to co to da . Dla oszołomów którzy plotą bzdury że już jesteśmy niezależni granicznie to co to daje ??? nawet jak by jakiś statek np 5 tysiecznik wpłynął do portu i stał by w porcie 3-5 tygodni na rozładunek bo brak infrastruktury wielkodźwigowej , brak magazynów, brak placów składowych brak możliwości wywozu towaru do zamawiających to jaki idiota kapitan statku wpłynie do tak nieprzygotowanego portu . Obecnie to jedna wielka mina , oczywiście za dekadę lub dwie może z tego coś wyniknąć ale trzeba mieć chętnych do wpływania do tego portu a na razie jest kompletny brak . Nie przypomina wam to lotniska w Radomiu !!!!! a miało być tak cudnie , takie och i ach !!! i do dzisiaj wielkie gó..o , obym tego nie wykrakał bo jak na razie wszelkie uwarunkowania na to wskazują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Land...

" nawet jak by jakiś statek np 5 tysiecznik wpłynął do portu i stał by w porcie 3-5 tygodni"

Może, między innymi dlatego, powstał, cytując Gróbarczyka, pomysł na:

planujemy budowę terminali zewnętrznych dla masowców na wodach akwenu na wysokości Suchacza

A z powyższego zestawami barek...

 

CARGO, drogi*... pytałem zwolennika i przewodniej partii narodu i przekopu.

Żebyś nie musiał się męczyć, zacytuję odpowiedzi wybrane odpowiedzi na te i podobne pytania:

 

" Imponujesz mi leśnikowi kolejny raz wiedzą fachową"

"Po co wielki port jak nie ma głębokiego toru wodnego, po co tor wodny jak nie ma portu, po co nowe połączenia lądowe jak nie było przekopu, toru wodnego i towarów do transportu. "

"Rozumiem, że PiS powinien jednocześnie rozpocząć budowę przekopu, pogłębianie toru wodnego, rozbudować port, doprowadzić nową linię kolejową, autostradę, lotnisko i pewnie i metro ;) "

"Zarząd portu w Elblągu miał tyle czasu na zaplanowanie, zdobycie funduszy i pogłębienie tych 900 metrów.  Mi bardziej niż na nieudolność wygląda to na celowe sabotowanie w ramach ***** *** i nawet jakby to było 90 czy 9 metrów i tak by tego nie zrobiono na czas... "

 

* może, skoro propaganda sukcesu o nich nie wspomina, zwolennicy przekopu nie wiedzą o ich braku i/lub nie wiedzą, że są niezbędne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Landszaft napisał:

 Dla oszołomów którzy plotą bzdury że już jesteśmy niezależni granicznie to co to daje ???

Oszołomów ? Jednego w tym wszystkim jestem pewien na 100 %- transport, rozbudowa przystani, portu, magazynów, firm itp. zależnych w takim stopniu od zgody Rosjan na przepłynięcie ichnim kanalikiem to było by dopiero kretyństwo. Ja osobiście bym 1000 zł w używany kajak nie zainwestował gdyby miał kilka tygodni wcześniej pisać uniżoną prośbę o łaskawą zgodę na przepłynięcie przez cieśninę Piławską.

Dlaczego usunięcie takiej zależności od kacapów i umożliwienie pogłębienia własnego toru wodnego dla większych statków ( bo przecież Rosja na swoim terenie nie była zainteresowana takimi pracami) to ma być oszołomstwo ?

Fakt, że drogo ale pleciesz bzdury że to nic nie daje.

 

Edytowane przez takafura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

" Imponujesz mi leśnikowi kolejny raz wiedzą fachową"

"Po co wielki port jak nie ma głębokiego toru wodnego, po co tor wodny jak nie ma portu, po co nowe połączenia lądowe jak nie było przekopu, toru wodnego i towarów do transportu. "

"Rozumiem, że PiS powinien jednocześnie rozpocząć budowę przekopu, pogłębianie toru wodnego, rozbudować port, doprowadzić nową linię kolejową, autostradę, lotnisko i pewnie i metro ;) "

"Zarząd portu w Elblągu miał tyle czasu na zaplanowanie, zdobycie funduszy i pogłębienie tych 900 metrów.  Mi bardziej niż na nieudolność wygląda to na celowe sabotowanie w ramach ***** *** i nawet jakby to było 90 czy 9 metrów i tak by tego nie zrobiono na czas... "

 

* może, skoro propaganda sukcesu o nich nie wspomina, zwolennicy przekopu nie wiedzą o ich braku i/lub nie wiedzą, że są niezbędne?

Cały urok zdań wyrwanych z kontekstu - bez treści do których się odnosiły tracąca swój pierwotny sens ( nie widać ironii, sarkazmu). Tak się odwraca znaczenie, manipuluje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie