Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znane.

Cały czas powtarzana jest historia o jego dezercji do sowietów ale jest to nieprawda.

Por.pil. Julian Jasiński nie zdezerterował - podczas lotu został ostrzelany z ziemi i na uszkodzonym samolocie Fokker E.V. oo4 (190/18) z 19.EM lądował przymusowo w okolicy Borysowa w dniu 03.06.1920 r. Trafił do niewoli. Fokker trafił na lotnisko polowe w Pryjamino gdzie po zdemontowaniu płata rozpoczęto jego remont.

Por.pil. J.Jasiński po zakończeniu wojny polsko-bolszewickiej wrócił z niewoli w 1921 r. i służył w różnych jednostkach lotniczych 1.PL w latach 1929-1934 oraz w Szkole Podchorążych lotnictwa w Dęblinie. Podczas II WŚ służył w PSP  w W.Brytanii w okresie 1942-43 jako oficer obrony naziemnej w 308. i 315. DM a potem był szefem sztabu aż do 1946 r.  w 303. DM.

Na zdjęciu w stopniu kapitana w 1.PL - Warszawa

 

J.J.png

Napisano (edytowane)

Fokker E.V por.pil. J.Jasińskiego przejęty i wyremontowany przez bolszewików.

Na ostatnim zdjęciu zdewastowany pierwszy z lewej na pierwszym planie.

01oVAk[1].jpg

01oVAq[1].jpg

2a.jpg

003mnf[1].jpg

01oYwe[1].jpg

Edytowane przez Sedco Express
Napisano

Z Allegro - opis "Samolot, pilot, lotnik, Ławica"

Zgadza się tylko samolot ?

Albatros D.III 3119/17 produkcji OAW z I. Esk.Wlkp. i personel naziemny - lotnisko Hureczko maj 1919 r.

Zdobyty przez powstańców wlkp. 02.01.1919 r. w hali sterowców na Winiarach.

Na dolnej pow. lewego dolnego skrzydła widoczna szachownica bez czerwonych pól z konturami  niemieckiego krzyża patee. Na prawym skrzydle namalowana w całości.namalowana

Albatros Ławica samolot pilot lotnik ławica.png

Ławica.png

krzyż.png

Napisano

Swego czasu zabawiłem się w identyfikacje samolotów z zamieszczonego na Forum zdjęcia - II Krajowy Konkurs Awionetek 1929 r.

Nie zwróciłem wtedy uwagi na maszynę stojącą w drewnianym hangarze.

Jest to samolot pasażerski Farman F - 70 z polskimi znakami rejestracyjnymi P - POZE. Jeden z siedmiu tego typu zakupionych we Francji dla przedsiębiorstwa lotniczego "Aero S.A. Komunikacja Powietrzna".

Latały na trasie - Poznań - warszawa i Poznań - Łódź - Warszawa

(zdj. zrobiono jak sądzę w Poznaniu)

II Krajowy Konkurs Awionetek 1929 r..png

Potez.png

  • Tak trzymać 1
Napisano

Mam takie pytania do Kolegów bardziej obeznanych w tematach lotniczych:

w marcu 1928 roku Wojsko Polskie przeprowadziło projekcję siły (jak to się teraz mówi) wobec Litwy.

W jej trakcie, podczas lądowania Karasi na lotnisku w Wilnie doszło do uszkodzenia kilku maszyn.

1. ile samolotów uległo uszkodzeniu?

2. jakie to były uszkodzenia?

3. czy istnieją fotografie z tego, bądź co bądź kompromitującego wydarzenia?

Napisano (edytowane)

Zapewne chodzi o marzec roku 1938 ?

Po złożeniu w Wilnie przez stronę polską ultimatum większość eskadr liniowych w trybie alarmowym skoncentrowano nad granicą.

Podczas lądowania po zmroku uszkodzeniu uległy trzy "Karasie" - lotnisko Porubanek (Wilno) - z powodu złej organizacji. "Karasie" wyleciały 17.03.1938 r. w trybie alarmowym na lotniska w Wilnie i Lidzie. Eskadry wystartowały z Warszawy zbyt późno i do Wilna doleciały o zmroku. Dodatkowo lotnisko było rozkopane bo przeprowadzano prace melioracyjne.

20.031938 r. demonstracyjny lot wzdłuż granicy odbyło 108 samolotów.

Tylko tyle wyszperałem.

PS - uszkodzenia ? Kapotaż ? Uszkodzenie podwozia, śmigła ?

 

Edytowane przez Sedco Express

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie