Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znane.

Cały czas powtarzana jest historia o jego dezercji do sowietów ale jest to nieprawda.

Por.pil. Julian Jasiński nie zdezerterował - podczas lotu został ostrzelany z ziemi i na uszkodzonym samolocie Fokker E.V. oo4 (190/18) z 19.EM lądował przymusowo w okolicy Borysowa w dniu 03.06.1920 r. Trafił do niewoli. Fokker trafił na lotnisko polowe w Pryjamino gdzie po zdemontowaniu płata rozpoczęto jego remont.

Por.pil. J.Jasiński po zakończeniu wojny polsko-bolszewickiej wrócił z niewoli w 1921 r. i służył w różnych jednostkach lotniczych 1.PL w latach 1929-1934 oraz w Szkole Podchorążych lotnictwa w Dęblinie. Podczas II WŚ służył w PSP  w W.Brytanii w okresie 1942-43 jako oficer obrony naziemnej w 308. i 315. DM a potem był szefem sztabu aż do 1946 r.  w 303. DM.

Na zdjęciu w stopniu kapitana w 1.PL - Warszawa

 

J.J.png

Napisano (edytowane)

Fokker E.V por.pil. J.Jasińskiego przejęty i wyremontowany przez bolszewików.

Na ostatnim zdjęciu zdewastowany pierwszy z lewej na pierwszym planie.

01oVAk[1].jpg

01oVAq[1].jpg

2a.jpg

003mnf[1].jpg

01oYwe[1].jpg

Edytowane przez Sedco Express
Napisano

Z Allegro - opis "Samolot, pilot, lotnik, Ławica"

Zgadza się tylko samolot ?

Albatros D.III 3119/17 produkcji OAW z I. Esk.Wlkp. i personel naziemny - lotnisko Hureczko maj 1919 r.

Zdobyty przez powstańców wlkp. 02.01.1919 r. w hali sterowców na Winiarach.

Na dolnej pow. lewego dolnego skrzydła widoczna szachownica bez czerwonych pól z konturami  niemieckiego krzyża patee. Na prawym skrzydle namalowana w całości.namalowana

Albatros Ławica samolot pilot lotnik ławica.png

Ławica.png

krzyż.png

Napisano

Dzięki Sedco, za info o Jasińskim.

               ----------------------------------------------------------------------------------------

Z Allegro.

 

lot s karas.JPG

Napisano

Swego czasu zabawiłem się w identyfikacje samolotów z zamieszczonego na Forum zdjęcia - II Krajowy Konkurs Awionetek 1929 r.

Nie zwróciłem wtedy uwagi na maszynę stojącą w drewnianym hangarze.

Jest to samolot pasażerski Farman F - 70 z polskimi znakami rejestracyjnymi P - POZE. Jeden z siedmiu tego typu zakupionych we Francji dla przedsiębiorstwa lotniczego "Aero S.A. Komunikacja Powietrzna".

Latały na trasie - Poznań - warszawa i Poznań - Łódź - Warszawa

(zdj. zrobiono jak sądzę w Poznaniu)

II Krajowy Konkurs Awionetek 1929 r..png

Potez.png

  • Tak trzymać 1
Napisano

Mam takie pytania do Kolegów bardziej obeznanych w tematach lotniczych:

w marcu 1928 roku Wojsko Polskie przeprowadziło projekcję siły (jak to się teraz mówi) wobec Litwy.

W jej trakcie, podczas lądowania Karasi na lotnisku w Wilnie doszło do uszkodzenia kilku maszyn.

1. ile samolotów uległo uszkodzeniu?

2. jakie to były uszkodzenia?

3. czy istnieją fotografie z tego, bądź co bądź kompromitującego wydarzenia?

Napisano (edytowane)

Zapewne chodzi o marzec roku 1938 ?

Po złożeniu w Wilnie przez stronę polską ultimatum większość eskadr liniowych w trybie alarmowym skoncentrowano nad granicą.

Podczas lądowania po zmroku uszkodzeniu uległy trzy "Karasie" - lotnisko Porubanek (Wilno) - z powodu złej organizacji. "Karasie" wyleciały 17.03.1938 r. w trybie alarmowym na lotniska w Wilnie i Lidzie. Eskadry wystartowały z Warszawy zbyt późno i do Wilna doleciały o zmroku. Dodatkowo lotnisko było rozkopane bo przeprowadzano prace melioracyjne.

20.031938 r. demonstracyjny lot wzdłuż granicy odbyło 108 samolotów.

Tylko tyle wyszperałem.

PS - uszkodzenia ? Kapotaż ? Uszkodzenie podwozia, śmigła ?

 

Edytowane przez Sedco Express

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie