formoza58 Napisano 11 Styczeń 2021 Autor Napisano 11 Styczeń 2021 " Wiestnik Wozdusznogo Flota" nr. 3-4, z sierpnia/ września 1920 roku...
Koloman Napisano 11 Styczeń 2021 Napisano 11 Styczeń 2021 Ten sam Fokker w sowieckiej służbie w towarzystwie SPAD-ów VII 2.IAO.
Sedco Express Napisano 11 Styczeń 2021 Napisano 11 Styczeń 2021 Znane. Cały czas powtarzana jest historia o jego dezercji do sowietów ale jest to nieprawda. Por.pil. Julian Jasiński nie zdezerterował - podczas lotu został ostrzelany z ziemi i na uszkodzonym samolocie Fokker E.V. oo4 (190/18) z 19.EM lądował przymusowo w okolicy Borysowa w dniu 03.06.1920 r. Trafił do niewoli. Fokker trafił na lotnisko polowe w Pryjamino gdzie po zdemontowaniu płata rozpoczęto jego remont. Por.pil. J.Jasiński po zakończeniu wojny polsko-bolszewickiej wrócił z niewoli w 1921 r. i służył w różnych jednostkach lotniczych 1.PL w latach 1929-1934 oraz w Szkole Podchorążych lotnictwa w Dęblinie. Podczas II WŚ służył w PSP w W.Brytanii w okresie 1942-43 jako oficer obrony naziemnej w 308. i 315. DM a potem był szefem sztabu aż do 1946 r. w 303. DM. Na zdjęciu w stopniu kapitana w 1.PL - Warszawa
Sedco Express Napisano 11 Styczeń 2021 Napisano 11 Styczeń 2021 (edytowane) Fokker E.V por.pil. J.Jasińskiego przejęty i wyremontowany przez bolszewików. Na ostatnim zdjęciu zdewastowany pierwszy z lewej na pierwszym planie. Edytowane 11 Styczeń 2021 przez Sedco Express
Sedco Express Napisano 12 Styczeń 2021 Napisano 12 Styczeń 2021 Z Allegro - opis "Samolot, pilot, lotnik, Ławica" Zgadza się tylko samolot Albatros D.III 3119/17 produkcji OAW z I. Esk.Wlkp. i personel naziemny - lotnisko Hureczko maj 1919 r. Zdobyty przez powstańców wlkp. 02.01.1919 r. w hali sterowców na Winiarach. Na dolnej pow. lewego dolnego skrzydła widoczna szachownica bez czerwonych pól z konturami niemieckiego krzyża patee. Na prawym skrzydle namalowana w całości.namalowana
formoza58 Napisano 12 Styczeń 2021 Autor Napisano 12 Styczeń 2021 Dzięki Sedco, za info o Jasińskim. ---------------------------------------------------------------------------------------- Z Allegro.
Sedco Express Napisano 16 Styczeń 2021 Napisano 16 Styczeń 2021 Swego czasu zabawiłem się w identyfikacje samolotów z zamieszczonego na Forum zdjęcia - II Krajowy Konkurs Awionetek 1929 r. Nie zwróciłem wtedy uwagi na maszynę stojącą w drewnianym hangarze. Jest to samolot pasażerski Farman F - 70 z polskimi znakami rejestracyjnymi P - POZE. Jeden z siedmiu tego typu zakupionych we Francji dla przedsiębiorstwa lotniczego "Aero S.A. Komunikacja Powietrzna". Latały na trasie - Poznań - warszawa i Poznań - Łódź - Warszawa (zdj. zrobiono jak sądzę w Poznaniu) 1
Spirit of Warsaw Napisano 17 Styczeń 2021 Napisano 17 Styczeń 2021 13 godzin temu, Sedco Express napisał: Zdjęcie zrobiono na terenie Aeroklubu Warszawskiego przy ul. Wawelskiej (Kolonia Staszica) prawdopodobnie w 29.10.1928 r. (przed konkursem).
Sedco Express Napisano 17 Styczeń 2021 Napisano 17 Styczeń 2021 Dziękuję za info. Zdjęcie mamy więc w całości opisane
formoza58 Napisano 24 Styczeń 2021 Autor Napisano 24 Styczeń 2021 Z Allegro. Wg. opisu 142 eskadra myśliwska.
formoza58 Napisano 25 Styczeń 2021 Autor Napisano 25 Styczeń 2021 Nasze " Orły" w Bukareszcie, w 1933 roku.
Spirit of Warsaw Napisano 28 Styczeń 2021 Napisano 28 Styczeń 2021 W dniu 2.10.2020 o 11:00, bodziu000000 napisał: Samoloty myśliwskie SPAD i szkolne Morane na toruńskim lotnisku, 1927 r. - To nie Toruń lecz Bydgoszcz…
otton1 Napisano 28 Styczeń 2021 Napisano 28 Styczeń 2021 Mam takie pytania do Kolegów bardziej obeznanych w tematach lotniczych: w marcu 1928 roku Wojsko Polskie przeprowadziło projekcję siły (jak to się teraz mówi) wobec Litwy. W jej trakcie, podczas lądowania Karasi na lotnisku w Wilnie doszło do uszkodzenia kilku maszyn. 1. ile samolotów uległo uszkodzeniu? 2. jakie to były uszkodzenia? 3. czy istnieją fotografie z tego, bądź co bądź kompromitującego wydarzenia?
Sedco Express Napisano 29 Styczeń 2021 Napisano 29 Styczeń 2021 (edytowane) Zapewne chodzi o marzec roku 1938 Po złożeniu w Wilnie przez stronę polską ultimatum większość eskadr liniowych w trybie alarmowym skoncentrowano nad granicą. Podczas lądowania po zmroku uszkodzeniu uległy trzy "Karasie" - lotnisko Porubanek (Wilno) - z powodu złej organizacji. "Karasie" wyleciały 17.03.1938 r. w trybie alarmowym na lotniska w Wilnie i Lidzie. Eskadry wystartowały z Warszawy zbyt późno i do Wilna doleciały o zmroku. Dodatkowo lotnisko było rozkopane bo przeprowadzano prace melioracyjne. 20.031938 r. demonstracyjny lot wzdłuż granicy odbyło 108 samolotów. Tylko tyle wyszperałem. PS - uszkodzenia ? Kapotaż ? Uszkodzenie podwozia, śmigła ? Edytowane 29 Styczeń 2021 przez Sedco Express
MarekA Napisano 29 Styczeń 2021 Napisano 29 Styczeń 2021 4 godziny temu, Sedco Express napisał: Po złożeniu w Wilnie przez stronę polską ultimatum Raczej w Kownie.
Sedco Express Napisano 29 Styczeń 2021 Napisano 29 Styczeń 2021 34 minuty temu, MarekA napisał: Raczej w Kownie. Oczywiście, że nie w Wilnie, siłą rozpędu tak napisałem myśląc o lotnisku ale i nie w Kownie a by było ciekawiej... w Tallinnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się