Sedco Express Napisano 26 Październik 2019 Napisano 26 Październik 2019 Lwowski Brandenburg C-I UFAG być może z 6.EW Cytuj
Sedco Express Napisano 27 Październik 2019 Napisano 27 Październik 2019 Lockheed L-10 "Electra" SP-AYB - jeden z 10 egz. tego typu samolotów pasażerskich użytkowanych przez PLL Lot w latach 1936-39. Cytuj
Sedco Express Napisano 29 Październik 2019 Napisano 29 Październik 2019 SPAD 51C1 - zdj. lotnisko Ławica. Cytuj
Sedco Express Napisano 31 Październik 2019 Napisano 31 Październik 2019 PZL.24/II z cywilną rejestracją SP-ATO. Przed samolotem kpt.pil. Bolesław Orliński, który na przełomie 1935/36 r. odbył lot propagandowy połączony z pokazami do Turcji i Grecji. Widoczny z lewej (na drugim planie) samolot to jak sądzę szkolny Morane-Saulnier MS.230 w barwach greckiego lotnictwa a to pozwala umiejscowić zdjęcie na lotnisko w Atenach - Tatoi. 9 stycznia 1936 r. kpt. Orliński prezentował P.24 greckim oficerom lotnictwa a obecny był także król Jerzy II, nastąpca tronu książę Paweł oraz przestawiciele rządu. Cytuj
formoza58 Napisano 31 Październik 2019 Autor Napisano 31 Październik 2019 Taki ładniutki " Łoś", w podkolorowaniu z epoki Cytuj
Sedco Express Napisano 31 Październik 2019 Napisano 31 Październik 2019 Hannower CL.II (CWL nr. 8.3) z 6.EW Cytuj
Sedco Express Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 (edytowane) Z Allegro opisane jako "Katowice lub Będzin 1937 Samolot B147" B147 ? Hanriot H-28 (H-28S ?) SP-AX(?) O ? a może D/G/P ? Jeżeli jest to rejestracja SP-AXO to samolot należał do Ministerstwa Komunikacji od marca 1936 r. Ciekawa sprawa z podwoziem. "Normalne" winno mieć dwie pary kół z płozami a tutaj mamy tylko pojedyncze koła i dodatkowo oprofilowane ich golenie. Edytowane 2 Listopad 2019 przez Sedco Express Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 Ten Hanriot to HD.14S ze zmodernizowanym podwoziem. Cytuj
Sedco Express Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 16 minut temu, Spirit of Warsaw napisał: Ten Hanriot to HD.14S ze zmodernizowanym podwoziem. Samolot ma znaki rejestracyjne z literą "X" a wszystkie Hanrioty z "X" w środku to były H-28. Widocznie ten na zdjęciu ma zmodernizowane podwozie. Hanriot H.14S ? W Polsce były użytkowane Hanrioty HD-14E2 a ich udoskonalona wersja budowana na licencji przez WCZL (Warsztaty Centralnych Zakładów Lotniczych - Mokotów) i WWS (Wlkp.Wytwórnia Samolotów "Samolot" - Poznań/Ławica) otrzymała oznaczenie H-28. Cytuj
Sedco Express Napisano 5 Listopad 2019 Napisano 5 Listopad 2019 Szkolny DKD-IV (fabr.nr.2) SP-ABL z Akademickiego Aeroklubu Krakowskiego. Lata 1930-35. W kokpicie NN pilotka. Stoi pilotka Jadwiga Pitulanka w gustownych sandałkach ! Na drugim zdjęciu ten sam samolot z jego konstruktorem st.sierż.pil. Stanisławem Działowskim. PS - Dla Aeroklubu w Krakowie zbudowano 2 egz. DKD-IV - wspomniany SP-ABL (fabr.nr. 2) oraz DKD-IV SP ABY (fabr.nr. 3) - jedyny zbudowany z zamówionej serii 25 szt. dla lotnictwa wojskowego. DKD-IV (fabr.nr. 1) nazwany później DKD-IVbis miał oznaczenie SP-ABA i przeznaczony był dla LOPP. Cytuj
Sedco Express Napisano 5 Listopad 2019 Napisano 5 Listopad 2019 Dot. zdj. poprzedniego - NN pilotka w kokpicie DKD-IV SP-ABL to Czesława Ziemiańska. Na zdjęciu szkolny Hanriot H-28 Aeroklubu Krakowskiego - lato 1934 r. Obok pilotki Jadwigi Pitulanki stoi sierż.pil. Stanisław Działowski. Cytuj
KayFranz Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 (edytowane) Zapomniałem... Wczoraj była rocznica pierwszego lotu bojowego w historii Rzeczypospolitej. Z lotniska Lewandówka - por. pil. Stefan Bastyr (z lewej) i por. obs. Janusz de Beaurain. Nie mam fotki Oeffaga C.II 52.16, na którym lecieli, więc w zamian egzemplarz o numerze 52.20 Edytowane 6 Listopad 2019 przez KayFranz Cytuj
Sedco Express Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 Oeffag C.II nr. 52.11 z 6.EW i NN załoga. Cytuj
Sedco Express Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 NN pilot i Oeffag C.II nr. 52.27 Cytuj
Sedco Express Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 1 godzinę temu, Koloman napisał: Widać, że po przejęciu Oeffaga C.II nr. 52.16 została zdemontowana "trumienka" z górnej powierzchni centropłata. Skrzyneczka o symbolu VK II mieściła w sobie karabin maszynowy Schwarzlose M.07/12 z bębnem amunicyjnym - strzelającym poza kręgiem śmigła. W sumie był ów kaem niepraktyczny bo nie można go było ściągnąć w dół, przeładować, usunąć ewentualne zacięcie. Cytuj
formoza58 Napisano 7 Listopad 2019 Autor Napisano 7 Listopad 2019 Na Święcie Morza w 1932 roku. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.