Sedco Express Napisano 26 Październik 2019 Napisano 26 Październik 2019 Lwowski Brandenburg C-I UFAG być może z 6.EW
Sedco Express Napisano 27 Październik 2019 Napisano 27 Październik 2019 Lockheed L-10 "Electra" SP-AYB - jeden z 10 egz. tego typu samolotów pasażerskich użytkowanych przez PLL Lot w latach 1936-39.
Sedco Express Napisano 29 Październik 2019 Napisano 29 Październik 2019 SPAD 51C1 - zdj. lotnisko Ławica.
Sedco Express Napisano 31 Październik 2019 Napisano 31 Październik 2019 PZL.24/II z cywilną rejestracją SP-ATO. Przed samolotem kpt.pil. Bolesław Orliński, który na przełomie 1935/36 r. odbył lot propagandowy połączony z pokazami do Turcji i Grecji. Widoczny z lewej (na drugim planie) samolot to jak sądzę szkolny Morane-Saulnier MS.230 w barwach greckiego lotnictwa a to pozwala umiejscowić zdjęcie na lotnisko w Atenach - Tatoi. 9 stycznia 1936 r. kpt. Orliński prezentował P.24 greckim oficerom lotnictwa a obecny był także król Jerzy II, nastąpca tronu książę Paweł oraz przestawiciele rządu.
formoza58 Napisano 31 Październik 2019 Autor Napisano 31 Październik 2019 Taki ładniutki " Łoś", w podkolorowaniu z epoki
Sedco Express Napisano 31 Październik 2019 Napisano 31 Październik 2019 Hannower CL.II (CWL nr. 8.3) z 6.EW
Sedco Express Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 (edytowane) Z Allegro opisane jako "Katowice lub Będzin 1937 Samolot B147" B147 ? Hanriot H-28 (H-28S ?) SP-AX(?) O ? a może D/G/P ? Jeżeli jest to rejestracja SP-AXO to samolot należał do Ministerstwa Komunikacji od marca 1936 r. Ciekawa sprawa z podwoziem. "Normalne" winno mieć dwie pary kół z płozami a tutaj mamy tylko pojedyncze koła i dodatkowo oprofilowane ich golenie. Edytowane 2 Listopad 2019 przez Sedco Express
Spirit of Warsaw Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 Ten Hanriot to HD.14S ze zmodernizowanym podwoziem.
Sedco Express Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 16 minut temu, Spirit of Warsaw napisał: Ten Hanriot to HD.14S ze zmodernizowanym podwoziem. Samolot ma znaki rejestracyjne z literą "X" a wszystkie Hanrioty z "X" w środku to były H-28. Widocznie ten na zdjęciu ma zmodernizowane podwozie. Hanriot H.14S ? W Polsce były użytkowane Hanrioty HD-14E2 a ich udoskonalona wersja budowana na licencji przez WCZL (Warsztaty Centralnych Zakładów Lotniczych - Mokotów) i WWS (Wlkp.Wytwórnia Samolotów "Samolot" - Poznań/Ławica) otrzymała oznaczenie H-28.
Sedco Express Napisano 5 Listopad 2019 Napisano 5 Listopad 2019 Szkolny DKD-IV (fabr.nr.2) SP-ABL z Akademickiego Aeroklubu Krakowskiego. Lata 1930-35. W kokpicie NN pilotka. Stoi pilotka Jadwiga Pitulanka w gustownych sandałkach ! Na drugim zdjęciu ten sam samolot z jego konstruktorem st.sierż.pil. Stanisławem Działowskim. PS - Dla Aeroklubu w Krakowie zbudowano 2 egz. DKD-IV - wspomniany SP-ABL (fabr.nr. 2) oraz DKD-IV SP ABY (fabr.nr. 3) - jedyny zbudowany z zamówionej serii 25 szt. dla lotnictwa wojskowego. DKD-IV (fabr.nr. 1) nazwany później DKD-IVbis miał oznaczenie SP-ABA i przeznaczony był dla LOPP.
Sedco Express Napisano 5 Listopad 2019 Napisano 5 Listopad 2019 Dot. zdj. poprzedniego - NN pilotka w kokpicie DKD-IV SP-ABL to Czesława Ziemiańska. Na zdjęciu szkolny Hanriot H-28 Aeroklubu Krakowskiego - lato 1934 r. Obok pilotki Jadwigi Pitulanki stoi sierż.pil. Stanisław Działowski.
KayFranz Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 (edytowane) Zapomniałem... Wczoraj była rocznica pierwszego lotu bojowego w historii Rzeczypospolitej. Z lotniska Lewandówka - por. pil. Stefan Bastyr (z lewej) i por. obs. Janusz de Beaurain. Nie mam fotki Oeffaga C.II 52.16, na którym lecieli, więc w zamian egzemplarz o numerze 52.20 Edytowane 6 Listopad 2019 przez KayFranz
Sedco Express Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 Oeffag C.II nr. 52.11 z 6.EW i NN załoga.
Sedco Express Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 1 godzinę temu, Koloman napisał: Widać, że po przejęciu Oeffaga C.II nr. 52.16 została zdemontowana "trumienka" z górnej powierzchni centropłata. Skrzyneczka o symbolu VK II mieściła w sobie karabin maszynowy Schwarzlose M.07/12 z bębnem amunicyjnym - strzelającym poza kręgiem śmigła. W sumie był ów kaem niepraktyczny bo nie można go było ściągnąć w dół, przeładować, usunąć ewentualne zacięcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się