Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920- 1939


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

PZL.24/II z cywilną rejestracją SP-ATO.

Przed samolotem kpt.pil. Bolesław Orliński, który na przełomie 1935/36 r. odbył lot propagandowy połączony z pokazami do Turcji i Grecji.

Widoczny z lewej (na drugim planie) samolot to jak sądzę szkolny Morane-Saulnier MS.230 w barwach greckiego lotnictwa a to pozwala umiejscowić zdjęcie na lotnisko w Atenach - Tatoi.

9 stycznia 1936 r.  kpt. Orliński prezentował P.24 greckim oficerom lotnictwa a obecny był także król Jerzy II, nastąpca tronu książę Paweł oraz przestawiciele rządu.

PZL P.24.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Allegro opisane jako "Katowice lub Będzin 1937 Samolot B147"

B147 ?

Hanriot H-28 (H-28S ?) SP-AX(?) O ? a może D/G/P ? Jeżeli jest to rejestracja SP-AXO to samolot należał do Ministerstwa Komunikacji od marca 1936 r.

Ciekawa sprawa z podwoziem. "Normalne" winno mieć dwie pary kół z płozami a tutaj mamy tylko pojedyncze koła i dodatkowo oprofilowane ich golenie.

B 147.png

Edytowane przez Sedco Express
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Spirit of Warsaw napisał:

Ten Hanriot to HD.14S ze zmodernizowanym podwoziem.

 

1.jpg

Samolot ma znaki rejestracyjne z literą "X" a wszystkie Hanrioty z "X" w środku to były  H-28. Widocznie ten na zdjęciu ma zmodernizowane podwozie.

Hanriot H.14S ? 

W Polsce były  użytkowane Hanrioty HD-14E2 a ich udoskonalona wersja budowana na licencji przez WCZL (Warsztaty Centralnych Zakładów Lotniczych - Mokotów) i WWS (Wlkp.Wytwórnia Samolotów "Samolot" - Poznań/Ławica)  otrzymała oznaczenie H-28.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolny DKD-IV (fabr.nr.2) SP-ABL z Akademickiego Aeroklubu Krakowskiego. Lata 1930-35.

W kokpicie NN pilotka. Stoi pilotka Jadwiga Pitulanka w gustownych sandałkach !

Na drugim zdjęciu ten sam samolot z jego konstruktorem st.sierż.pil. Stanisławem Działowskim.

PS - Dla Aeroklubu w Krakowie zbudowano 2 egz. DKD-IV - wspomniany SP-ABL (fabr.nr. 2) oraz DKD-IV SP ABY (fabr.nr. 3) - jedyny zbudowany z zamówionej serii 25 szt. dla lotnictwa wojskowego.

DKD-IV (fabr.nr. 1) nazwany  później DKD-IVbis miał oznaczenie SP-ABA i przeznaczony był dla LOPP.

 

DKD-IV SP-ABL 1930-35 Aerokl.Krakowski.png

SP-ABL i St.Działowski.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem... Wczoraj była rocznica pierwszego lotu bojowego w historii Rzeczypospolitej.

Z lotniska Lewandówka - por. pil. Stefan Bastyr (z lewej) i por. obs. Janusz de Beaurain.

 

1464048153_BastyrBeaurain.thumb.jpg.bad8dfde81cb5517979d6f6a937bc882.jpg

 

Nie mam fotki Oeffaga C.II 52.16, na którym lecieli, więc w zamian egzemplarz o numerze 52.20

1509227054_OeffagCII-52-20.thumb.jpg.e1bf1eacdad5f73396732bc4f06d01de.jpg

Edytowane przez KayFranz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koloman napisał:

Oeffag C.II 52.16.jpg

Widać, że po przejęciu Oeffaga C.II nr. 52.16 została zdemontowana "trumienka" z górnej powierzchni centropłata.

Skrzyneczka o symbolu VK II mieściła w sobie karabin maszynowy Schwarzlose M.07/12 z bębnem amunicyjnym - strzelającym poza kręgiem śmigła. W sumie był ów kaem niepraktyczny bo nie można go było ściągnąć w dół, przeładować, usunąć ewentualne zacięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie