Skocz do zawartości

Generał zwolniony przez Macierewicza o katastrofalnej sytuacji polskiego lotnictwa


Rekomendowane odpowiedzi

20 minutes ago, Jedburgh_Ops napisał:

Byłem chyba na ostatnim DOL-u z udziałem polskich MiG-ów-23. Może kiedyś dokopię się do zdjęć z tych ćwiczeń :-)

Naprawdę zazdroszczę...nie miałem okazji obserwować go z DOL, ale ten samolot lubię najbardziej. To chyba jedyna dłuższa relacja z DOLu polskiego MiGa-23.

MiG-23 MF na prostej był najszybszym samolotem PSP w historii. I jeszcze w dodatku na jednym silniku.

Podobny krajobraz ma DOL Chociw...ale tam raczej nie było 23.

Edytowane przez Utylizator złomu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Utylizator złomu napisał:

MiG-23 MF na prostej był najszybszym samolotem PSP w historii. I jeszcze w dodatku na jednym silniku.

Wikipedia informuje, że MiG-23 osiągał 2,35 Ma i że to jest 2446 km/h, ale... wiadomo, Wikipedia, nie wiadomo, skąd te dane.

WLiOP dla MiG-a-29 też podawał, że osiąga 2,35 Ma i że to jest 2450 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeliczanie liczby Ma na kilometry zależy od gęstości powietrza...wiec opieram się na RSK MiG, muzeach "Awiacji" Chodzi o to jednakowa metodykę pomiaru. A fabryka ma własne stałe metody.

Максимальна скорость, км/ч:  
  у земли   1350
  на большой высоте   2500

 

 

"9-12" "9-13" "9-13С"
Двигатели РД-33 РД-33 РД-33
Взлётная тяга, кгс:

на форсаже
максимальная бесфорсажная

2x8340
2x5040
2x8340
2x5040
2x8340
2x5040
       
Масса, кг:

пустого
взлётная нормальная
взлётная максимальная

10900
15300
18100
11200
15300
18480
11200
15600
19700
Запас топлива, л:

без ПТБ
с ПТБ

4300
5800
4540
8340
4540
8340
Боевая нагрузка, кг 2000 3000 4000
Максимальное число М 2,3 2,3 2,3
Максимальная скорость, км/ч

у земли
на высоте

1500
2450
1500
2450
1500
2450
Edytowane przez Utylizator złomu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze ciekawiej jest z nowszymi wersjami. Migi-29M2/MiG-35 mają nie tylko ograniczenie przez FBW do 9g to nie polecisz szybciej niż stary  MiG-29 9.12. gdzie 13g niszczy płatowiec ale jak przeżyjesz możesz je osiągnąć w teorii.

RD-33 III serii z FADEC

Максимальная скорость, км/ч  
  на высоте   2400
  у земли   1400
Edytowane przez Utylizator złomu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MiG-23 to także moja, młodzieńcza miłość. Uwielbiam ten samolot i bardzo chciałbym cofnąć się w czasie i posłuchać jak MF-y przylatują do strefy nad kaszubskimi jeziorami połomotać na dopalaniu przy średnim pilotażu. We wczesnych latach 90. spędzałem całe wakacyjne dnie w oczekiwaniu na nie. A jak tylko ciszę w końcu zaburzyło takie jęknięcie z oddali, jakby basowy gwizd skrzyżowany z ziewnięciem smoka ;) to biegłem - biegłem z domu przez las na pole, aby mieć dobry widok. A tam właśnie wchodziły na niebie one - słupskie dwudzieste trzecie… Najpiękniejszy samolot w powietrzu i najpiękniej brzmiący. Air Show 91 na Ławicy, potem epizod z przelotem nad głowami ludzi i rozpuszczeniem klucza w 1994 w Gdańsku - jedyny raz w życiu jak odruchowo zatkałem uszy.

M.

Edytowane przez beaviso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to DOL Września. I znakomici piloci ze Słupska - Jankowiak, Jasiński.

 

Wczoraj na mega-DOLu (bo taki szeroki i wygolony) Wielbark urządzili pokazówkę i jako pierwsi posadzili samoloty sami oficyjele ;) Melin, Palm, Kuman, Dziadek, Wiona. Jenerały i pułkowniki. Tyle „ćwiczenia” dla młodych.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że muszę dla Was obu dokopać się do tych moich zdjęć albo przedostatniego, albo ostatniego DOL-u z udziałem polskich MiG-ów-23. Ale to niestety za miesiące, bo właśnie przeprowadzam się i cała moja biblioteka jest w pudłach. Zanim to wszystko od nowa poukładam w systemowy sposób to kwartał pewnie pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Utylizator złomu napisał:

Ale przeliczanie liczby Ma na kilometry zależy od gęstości powietrza...wiec opieram się na RSK MiG, muzeach "Awiacji" Chodzi o to jednakowa metodykę pomiaru. A fabryka ma własne stałe metody.

Максимальна скорость, км/ч:  
  у земли   1350
  на большой высоте   2500

 

 

"9-12" "9-13" "9-13С"
Двигатели РД-33 РД-33 РД-33
Взлётная тяга, кгс:

на форсаже
максимальная бесфорсажная

2x8340
2x5040
2x8340
2x5040
2x8340
2x5040
       
Масса, кг:

пустого
взлётная нормальная
взлётная максимальная

10900
15300
18100
11200
15300
18480
11200
15600
19700
Запас топлива, л:

без ПТБ
с ПТБ

4300
5800
4540
8340
4540
8340
Боевая нагрузка, кг 2000 3000 4000
Максимальное число М 2,3 2,3 2,3
Максимальная скорость, км/ч

у земли
на высоте

1500
2450
1500
2450
1500
2450

W Polsce w takim razie robią lepszą naftę lotniczą (taką od razu z dopalaniem), bo kwit WLiOP-u mówi, że 9.12A ma 2,35 Ma.

:classic_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jedburgh_Ops napisał:

Widzę, że muszę dla Was obu dokopać się do tych moich zdjęć albo przedostatniego, albo ostatniego DOL-u z udziałem polskich MiG-ów-23. Ale to niestety za miesiące, bo właśnie przeprowadzam się i cała moja biblioteka jest w pudłach. Zanim to wszystko od nowa poukładam w systemowy sposób to kwartał pewnie pęknie.

Kojarzę relacje w Skrzydlatej Polsce. To było jakoś w latach 1995-1997. Wrażenie robiła fotografia asfaltu spalonego płomieniem dopalacza MiGa-23. W którymś z numerów była nawet dwustronna fotorelacja, którą powiesiłem sobie na ścianie - inni w tym czasie wieszali dziewczyny ;) To było w czasach, gdy demonstrowano przewagę "typu wysokomanewrowego" w bliskiej walce, tak było na tym DOL-u (wspólne zdjęcie 8 pilotów z Mińska Maz. i Słupska) oraz na pokazach w Dęblinie w tamtych latach. Walka czterech MiG-29 vs. cztery MiG-23 - widziałem w Dęblinie :)

M.

Edytowane przez beaviso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, beaviso napisał:

Wczoraj na mega-DOLu (bo taki szeroki i wygolony) Wielbark urządzili pokazówkę...

To jest żaden DOL. To jest, kuźwa, propagandowa granda dla ogłupiania maluczkich, że jesteśmy „silni, zwarci, gotowi”. Ten luksusowy pseudoDOL to zaprzeczenie idei DOL-u i obraza tej idei. To nie DOL, a po prostu lotnisko z jednym pasem. Takie pseudoDOL-e Kalibry zaatakują w pierwszych minutach „W” razem z Łaskiem i Krzesinami.

DOL-e to są w Izraelu, Finlandii, Szwecji i Szwajcarii. Są nierozpoznawalne z powietrza, że to są DOL-e. Nie zapomnę artykułu z Interavii w latach 80., jak Szwajcaria zaprosiła RAF na swój górski DOL, a RAF odmówił... ze względów bezpieczeństwa mówiąc Szwajcarom między wierszami, że chyba ich pogięło, żeby lądować tam, gdzie oni normalnie ćwiczą :-)

To są prawdziwe DOL-e. SP RP robią sobie kompletne jaja z takim czymś, jak pseudoDOL Wielbark. Jeszcze tylko wieży kontroli lotów tam zabrakło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Jedburgh_Ops napisał:

To jest, kuźwa, propagandowa granda dla ogłupiania maluczkich, że jesteśmy „silni, zwarci, gotowi”.

Nie zgodzę się, zabrakło myśliwca przewagi powietrznej FA-50 GF...bez niego DOL to nie pełnowartościowy DOL,a PSP to nie największa potęga na pasku TVP Info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, niestety.

Prawdziwe DOL-e to mieli ruscy i RAFG. Samoloty stały w lesie na podłożu z siatki drucianej, gruntowe drogi kołowania też były po siatce drucianej między drzewami, wszystko było nakryte siatkami maskującymi, i dopiero po siatce na gruncie wykołowywało się na przeciętną drogę, żeby wystartować. RAFG tylko raz w życiu pozwolił to sfotografować - Japończykom z Koku-Fana. Gdzieś jeszcze mam ten fotoreportaż.

To są DOL-e, a nie kabaret pod Wielbarkiem dla durnej gawiedzi ufnej w siły zbrojne RP.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieci polskiego osintu i polskich pisemek lotniczych dla chłopaczków zachłystują się DOL-em Wielbark, jakie to cudowne, że on się odbył. Mój ulubiony dziecinny schizofrenik Wolski króluje w tym wszystkim.

Te dzieci nie mają zielonego pojęcia, czym w latach zimnej wojny na DOL-ach RAFG zajmował się RAF Regiment i teraz roją coś o tym, że w Polsce WOT mogłyby zabezpieczać i obsługiwać DOL-e.

Jaka szkoda, że po latach mojej pracy dla SAAB Military Aircraft AB nie zostawiłem sobie więcej materiałów o tym, czym jest i jak wygląda DOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, M81 napisał:

Oczywiste jest to, że to bzdura. Fa-50 posiada działko M61A2, lżejszą wersję broni zainstalowanej np. na F-16. Co za tym idzie oba korzystają z podobnej amunicji.
Informację tech.wp uznajemy za fake news.

Weź się ogarnij. F-16 mają swój zapas amunicji do działka, dla FA-50 amunicji nie kupiono. Jeśli FA-50 będzie strzelał amunicją z zapasu dla F-16 to tym ostatnim może w razie W zabraknąć amunicji. Nie za skomplikowanie napisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, MarekA napisał:

Weź się ogarnij. F-16 mają swój zapas amunicji do działka, dla FA-50 amunicji nie kupiono. Jeśli FA-50 będzie strzelał amunicją z zapasu dla F-16 to tym ostatnim może w razie W zabraknąć amunicji. Nie za skomplikowanie napisałem?

Powiem więcej - do tych FA-50 nie kupiono osobno paliwa. Co prawda używają tego samego co F-16 ale tym ostatnim może go w godzinie W zabraknąć.

Wiem że bzdura ale ta sama konstrukcja logiczna co w Pana poście i 5zerowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Janko Muzykant napisał:

Powiem więcej - do tych FA-50 nie kupiono osobno paliwa. Co prawda używają tego samego co F-16 ale tym ostatnim może go w godzinie W zabraknąć.

Tz uważasz że jeśli zwiększamy ilość samolotów to nie należy jednocześnie zwiększyć zapasu paliwa? W sumie masz racje - po co skoro FA-50 może skorzystać z zapasów przeznaczonych dla F-16. Jeśli mamy zapas paliwa dla n samolotów na x czasu to na pewno w czasie W starczy go na x czasu dla n +48 samolotów 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, MarekA napisał:

Tz uważasz że jeśli zwiększamy ilość samolotów to nie należy jednocześnie zwiększyć zapasu paliwa?(...)

Nic takiego nie napisałem ani nie sugerowałem.

Zażartowałem sobie tylko z dziecinnych insynuacji że nowe samoloty będą latami latały nieuzbrojone ;)

Ciekawi mnie ile czasu zajmie szkolenie pilotów i po ilu godzinach będą gotowi do strzelania na poligonie ? To tygodnie czy raczej miesiące ćwiczeń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejni nie wytrzymali pisowskiej szumowiny:

Najważniejsi dowódcy polskiej armii podali się do dymisji. Wniosek gen. Rajmunda Andrzejczaka na biurku prezydenta

Zostają tylko tacy, jak inspektor SP (gwiazdka generalska od rządu morawieckiego) Ireneusz Nowak pod niebo wychwalający FA-50, nazywający go „myśliwcem” i idiotycznie cieszący się, że FA-50 jest uzbrojony w archaiczne kpr AIM-9L niezdolne do naprowadzania się na śmigłowce i samoloty z napędem turbośmigłowym, czyli niezdolne do atakowania np. Tu-95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzedziłeś mnie...

https://defence24.pl/sily-zbrojne/media-dymisje-najwazniejszych-dowodcow-wojska-polskiego

A ślepe tłuki pójdą i skreślą X przy partii Błaszczaka. Bo przecież armia za niego urosła do potęgi. Tak powiedzieli w TVP.

M.

P.S. FA-50GF w tej chwili nie jest uzbrojony nawet w AIM-9L czy -9M. Po prostu jeszcze ich nie zakupiono.
https://defence24.pl/sily-zbrojne/polskie-fa-50-z-uzbrojeniem-podajemy-szczegoly-defence24-news

Edytowane przez beaviso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie