Skocz do zawartości

Pociąg z diamentami znaleziony pod Wałbrzychem? Niewykluczone! vol. 10


Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba ją poświęcić dla dobra ogółu. To jest pewna miejscówka skoro do sprawy włączył się Odkrywca, a oni się nie mylą:)

http://www.rmf24.pl/raporty/raport-zloty-pociag/najnowsze-fakty/news-lato-z-odkrywca-tajemnice-zlotego-pociagu,nId,2600731
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 477
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Złoty Pociąg: Piotr Koper - rozpoczynamy trzeci etap badań

Trzeci etap prac na 65 km linii kolejowej w Wałbrzychu jeszcze w tym roku i to już w najbliższych dniach. Eksploratorzy mają pozwolenia i planują bez zbędnego szumu przeprowadzić badania, a ich wyniki przedstawić. Oto szczegóły.

26 października minął rok od konferencji prasowej kończącej drugi etap prac badawczych w Wałbrzychu na 65 kilometrze linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra. Eksploratorzy przedstawiali na niej obiecujące wyniki badań nieinwazyjnych i zapowiadali ostateczne wyjaśnienie tego, czy w tym miejscu istniała poniemiecka infrastruktura kolejowa, w tym tunel, a może nawet mityczny artefakt w postaci Złotego Pociągu.


Zmiana sposobu działania

Piotr Koper razem ze specjalistami z Przedsiębiorstwa Badań Geofizycznych Sp. z o.o. zapowiedzieli kolejne działania w terenie na rok 2018, zapytaliśmy zatem zdeterminowanego wałbrzyszanina, czy w najbliższych tygodniach możemy się spodziewać jego powrotu na 65 km. - Tak. Powoli rozpoczynam. Wszystkie kwestie formalne mam już za sobą. Na razie nie planujemy żadnych konferencji, chcemy spokojnie popracować, a potem zrelacjonujemy wyniki - wyjaśnia Piotr Koper i zaznacza, że nie wie kiedy można się spodziewać prezentacji rezultatów trzeciego etapu działań, może nawet nie w tym roku. Pan Piotr nie chce też zdradzać jakich metod będą w trzecim etapie używać eksploratorzy i eksperci. - Jak zakończymy całą akcję, to bardzo chętnie opowiem o szczegółach. Obecnie nie chcemy robić zamieszania, ale skupić się na pracy - zastrzega Koper.

Przypominamy, że po eksploracjach ubiegłorocznych planowano zmienić warunki działania. W związku z dużym zainteresowaniem wynikiem wcześniejszych prac zapowiadano, że nie będzie już wolnego dostępu do 65 km w czasie kolejnej, trzeciej już fazy badań.


Co za nami, co przed nami?

Badania inwazyjne pierwszej tury poszukiwań odbyły się 16-26 sierpnia 2016 roku. W tym czasie m.in. przy użyciu ciężkiego sprzętu wykonano wykopy w poszukiwaniu potwierdzenia informacji od świadków mówiących o występowaniu w tym miejscu poniemieckiej infrastruktury kolejowej, czyli tunelu i ewentualnej jego cennej zawartości. Niestety, działania te nie dały jednoznacznej odpowiedzi na stawiane pytania. Do drugiej tury prac zaproszono naukowców. Druga tura badań - tym razem nieinwazyjnych - rozpoczęła się 26 czerwca 2017 roku i została zakończona wspominaną wcześniej konferencją prasową 26 października 2017 - ZŁOTY POCIĄG: TUNEL MOŻLIWY. POLICJA PILNUJE 65 KM [FOTO]
W 2017 roku eksperci stworzyli dokładną mapę badanego terenu około 2,5 ha dzięki metodom grawimetrycznej i magnetometrycznej oraz pięciu innym, a także wykazali miejsca istnienia anomalii i co się z nimi wiąże potencjalnego położenia tunelu. Badania terenu na różnych głębokościach - 5 - 10 m i 10 - 15 metrów wykazały w terenie ubytki masy mogące wskazywać na anomalie, czyli pustki w gruncie - prawdopodobnie powodowane działalnością ludzką.

Rok temu zapowiedziano dalsze badania najlepiej rokujących 11 - 12 miejsc i ich weryfikację odwiertami rdzeniowymi. Około 6-metrowe wykopy pierwszego etapu prac okazały się zbyt płytkie, teraz eksploratorzy mają szczegółowe mapy topograficzne i geodezyjne badanego terenu i mogą z dokładnością do 20 - 30 cm określić umiejscowienie wykazanych w badaniach anomalii i ich głębokość. Trzeci etap prac ma być jednocześnie ostatnim. Ma ostatecznie rozwiązać zagadkę wałbrzyskiego 65 km.

http://walbrzych.dlawas.info/wiadomosci/zloty-pociag-piotr-koper-rozpoczynamy-trzeci-etap-badan/cid,18493,a?fbclid=IwAR2PcofcF7p2NHRI47UmnUSACJc-di3pcNiMdM_8dwaYKHJjn02RYs4HY6I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studnia czy szyb wentylacyjny?

Studnia czy szyb wentylacyjny? Na zagadkową, podziemną infrastrukturę na łąkach w pobliżu Zamku Książ trafił w czasie poszukiwań Piotr Koper. Założyciel fundacji łoty Pociąg" od kilku lat szuka w Wałbrzychu i okolicach śladów pancernego składu, który w czasie drugiej wojny światowej miał być ukryty przez nazistów. Czy nowe odkrycie ma związek z tą zagadką? Tego jeszcze nie wiadomo.

Otwór szybu ma średnicę koło 160 centymetrów. Od góry, na wysokości 3 metrów znajduje się ceglana obudowa. Niżej jest już lita skała. W tej chwili udało się dojść do głębokości blisko 6 metrów.

 każdym metrem w głąb będziemy wiedzieć więcej. Przypuszczamy, że jest to albo jakaś sucha studnia, albo jest to szyb wentylacyjny, prowadzący do tunelu, który prowadzi do Zamku Książ" - mówi Piotr Koper, założyciel fundacji łoty Pociąg".

Jak przyznaje pasjonat historii, po kwerendzie historycznej i przejrzeniu map z czasów panowania Hochbergów w Zamku Książ nie znaleziono śladów studni w tym miejscu. Stąd przypuszczenie, że otwór pojawił się po tym okresie.
Znalezisko znajduje się w pobliżu miejsca, w którym biegła naziemna kolejka wąskotorowa od trasy kolejowej relacji Wrocław - Jelenia Góra do Zamku Książ. Piotr Koper twierdzi, że odkopane miejsce raczej nie ma z tą infrastrukturą nic wspólnego.

Na razie mamy cały czas miękko. Widać, że to jest zasypane. Dobrze się kopie. Oczywiście, że jest radość. Frajda. Dobrze się bawimy. To się dzieje. Fundacja też po to została powołana, żeby wyjaśniać i dokumentować historię tego regionu" - dodaje Koper.

Co z 65 kilometrem?
Wszystkie badania na 65 kilometrze zostały zakończone. Są opublikowane wyniki. Tam się już nic więcej nie da zmienić. Teraz na 65 kilometrze trzeba próbować odwiertów. To są ogromne koszty. To jest kwota między 200, a 250 tysięcy złotych. Nas na to nie stać" - przyznaje Piotr Koper.

Badania w okolicach Zamku Książ i Stada Ogierów Książ Piotr Koper prowadzi w ramach działalności założonej przez siebie fundacji łoty Pociąg". W pracach biorą udział także wolontariusze ze stowarzyszenia Historia na luzie".


http://fakty.interia.pl/dolnoslaskie/news-studnia-czy-szyb-wentylacyjny-nowe-odkrycie-w-poblizu-zamku-,nId,2659030
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,24171102,kolejne-poszukiwania-zlotego-pociagu-koper-jest-nadzieja.html#s=BoxOpLink:undefined

Kolejne poszukiwania złotego pociągu. Koper: "Jest nadzieja

Rozpoczęły się kolejne poszukiwania złotego pociągu. Tym razem prace prowadzone są w pobliżu Zamku Książ.

- Dotarliśmy na głębokość 11 metrów. Cały czas jest miękko, woda się nie pokazuje. Kopiemy dalej, nie mamy pojęcia co tak naprawdę będzie dalej. Kopiemy po to, żeby się dowiedzieć. Chciałbym się dowiedzieć czy to rzeczywiście jest studnia, czy może cembrowina albo studnia zaadaptowana na szyb wentylacyjny. Gdyby to był szyb, to jesteśmy w domu. Oznaczałoby to, że to jest dojście do głównego tunelu, który prowadzi do Książa - mówi poszukiwacz Piotr Koper portalowi zloty-pociag.com.

Ma nadzieję, że ten szyb doprowadzi go do złotego pociągu. Wcześniej Piotr Koper prowadził poszukiwania na 65. kilometrze trasy kolejowej Wrocław - Wałbrzych.

- 65 kilometr mnie przerasta, dlatego próbuję od innej strony i chcę to zweryfikować. Już kilka lat temu o tej studni wiedziałem, ale traktowałem tę opcję rezerwowo - wyjaśnia Piotr Koper na portalu zloty-pociag.com. W wywiadzie dla "Wyborczej Koper tłumaczył, że pociąg jest najprawdopodobniej zakopany znacznie głębiej niż prowadzone były prace.

- Badania, które mamy teraz, pokazują anomalie na głębokości 15 m. Jest możliwe, że wjazd nie jest na tym słynnym 65. kilometrze, ale dużo wcześniej. Czyli że pociąg pod ziemią stoi, ale wjechał zupełnie gdzie indziej - mówił.

Piotr Koper nie zamierza się poddawać: - Rozwiązujemy chyba jedną z największych zagadek II wojny światowej. Tęgie umysły namęczyły się, by to ukryć tak, by nikt tego nie znalazł. Nie może więc być szybko i łatwo."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ten pociąg tam był to od 45 roku kilka osób by się znalazło które dały by jakieś info co do poszukiwań.

A tak to se może bajki pisać .. tyle mu zostało.

Przecież na screnach z jego pomiarów już widzieliśmy całe czołgi czy tam skład pancerny :D

Nie ma żadnego pociągu i nie będzie.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Ze złotego pociągu pozostała tylko ta skrzyneczka z cenną zawartością. Gdzie kurde reszta?! A co z tym zeznaniem na łożu śmierci niemieckiego kolejarza? Czy ktoś posiada list przewozowy ze złotego pociągu? Ile tam było skarbów? Macie opowiadanie kolejowe, miłego czytania.

https://www.dzyszla.pl/tekst-64.html

zp-10-900x500.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobre z http://www.dzyszla.pl/tekst-64.html

- Lepiej posłuchaj! Są służby na świecie, o których istnieniu nie mają pojęcia nawet najwyższe osoby w państwach.

Wierzyć mi się nie chciało w te służby ale po obejrzeniu Facetów w czerni wiedziałem już, że to nie żadne teorie spiskowe ale czysta prawda jest. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy wydobyto w końcu tą drogocenną ciuchcię spod góry Paluch? A może jeszcze ona tam gnije i rdzewieje? Jakoś dziwna cisza nastąpiła w środowisku, mediach itp. Jak tam postępy w badaniach? Czy PAN (polska akademia nauk) dalej tym się zajmuje? Być może eksterioryzacja pomoże w znalezieniu tego pociągu. Tu jest trochę o tym:

 

 

https://bachorski.wordpress.com/2015/01/18/robert-noble-oobe-drugie-zycie-poza-cialem-czyli-wedrowki-duszy/

https://www.focusnauka.pl/artykul/czy-mozna-doslownie-wyjsc-z-siebie

A tu macie kolejne fajne opowiadanie kolejowe:

https://yadi.sk/d/st6XF2uF2UilJw


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Złoty pociąg jest tutaj: N 50 50 30.38 E 016 20 26.50 na tym odcinku torów to praktycznie jedyne miejsce gdzie mógł wjechać. Ciekawe co stało się z materiałami które posiadali Tadeusz Słowikowski, Wojtek Stojak, Jacek Duszczak. Archiwa rosyjskie i niemieckie też zawierają ciekawe materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie