Sedco Express Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień A w temacie wczesnopowojennym taka o to fotka... Widoczny nr seryjny "18439102" pozwolił uzyskanie info z publikacji - "Polskie samoloty wojskowe 1935-1945" ( A. Morgała MON,1976) "W 1965 r. [przekazany z lotnictwa LWP] do PLL LOT jako SP-LDA; OSL [Oficerska Szkoła Lotnicza] 1950-1974 r. Ostatni latający egzemplarz. Wykorzystany w serialu TV "Akcja V". Na stateczniku widoczny numer taktyczny "05". W w/w publikacji autor podaje inny - "027". 1
Sedco Express Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień SNCAC NORD NC - 701 (francuski licencyjny Siebel 204D) zwany "Nord" 1
Sedco Express Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień Inne zdjęcia z moim opisem,> <https://www.konradus.com/forum/read.php?f=13&i=9228&t=9228&filtr=0&page=1> 1
Jedburgh_Ops Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień (edytowane) 53 minuty temu, Sedco Express napisał: A w temacie wczesnopowojennym taka o to fotka... Widoczny nr seryjny "18439102" pozwolił uzyskanie info z publikacji - "Polskie samoloty wojskowe 1935-1945" ( A. Morgała MON,1976) "W 1965 r. [przekazany z lotnictwa LWP] do PLL LOT jako SP-LDA; OSL [Oficerska Szkoła Lotnicza] 1950-1974 r. Ostatni latający egzemplarz. Wykorzystany w serialu TV "Akcja V". Na stateczniku widoczny numer taktyczny "05". W w/w publikacji autor podaje inny - "027". Fajne zmyłkowe zdjęcie. Pseudo-s/n 18439102 niby USAAFowski, tylko że za długi. No i drzwi z prawej strony kadłuba, a nie z lewej ;-) PS Pan Morgała zacny człek; poznałem go. Nie ma publikacji idealnych. Człowiek, żeby pękł to nie jest w stanie napisać ideału, bo zawsze ktoś coś wie więcej, albo leży gdzieś kwit, do którego się nie dotarło, mimo że bardzo się człowiek starał. Edytowane 30 Kwiecień przez Jedburgh_Ops
Jedburgh_Ops Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień 55 minut temu, Sedco Express napisał: A w temacie wczesnopowojennym taka o to fotka... Państwa, które potem były państwami NATO, tuż po wojnie nie zdawały sobie sprawy z tego, co robią, gdy rozdawały demoludom na lewo i prawo swoje samoloty. Amerykanie na pewno nie mieli pojęcia, że na ich Piperach L-4 podarowanych PRL wyszkoli się m.in. narybek pilotów myśliwskich LWP. Mam takiego pilota w najbliższej rodzinie wraz z jego pięknym zdjęciem z Grudziądza przy L-4 z amerykańskiego demobilu. Ten członek mojej rodziny odszedł kilka miesięcy temu, ale tuż przed odejściem zrobił piękny wykład w Dęblinie i przekazał mu prawie wszystkie pamiątki lotnicze po sobie. A wszystko zaczęło się od Pipera L-4
otton1 Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień 5 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał: Też bym zabił za zburzenie tego kina, uwielbiałem je. „Bitwę o Midway” w systemie Dolby Surround obejrzałem właśnie tam. Kino z najlepszym balkonem, Przepraszam, za jeszcze jeden ale ostatni wtręt na temat kina "Moskwa" w tym temacie; za kinem, na ulicy Chocimskiej był parking. Złodzieje obserwowali, kto z przyjeżdżajacych i parkujących wchodził do kina no i mieli dobre 2 godziny czasu na obrobienie samochodu. Wszyscy u nas na Mokotowie o tym wiedzieli ale jakoś nigdy na Chocimskiej nie można było spotkać funkcjonariuszy MO.
otton1 Napisano 30 Kwiecień Napisano 30 Kwiecień 14 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał: Wracając do tych zdjęć wrzucanych przez Woody'ego - bardzo fajny, ciekawy i dobry jakościowo pictorial, na dodatek z czasów, gdy wszystko na jakichkolwiek lotniskach (w tym cywilnych) było tajne/poufne. Towarzysz, który wykonał ten pictorial musiał mieć dobre umocowanie u kacyków i ubeków. No i musiał posiadać profesjonalny aparat fotograficzny; najpewniej "trofiejny" firmy "Leica AG" lub "Carl Zeiss AG". To nie to co jak ja ponad 60 lat temu robiłem na Okęciu zza parkanu z metalowej siatki aparatem marki "DRUH" fotografię jednego z pierwszych LOT-owskich Ił-18. Jeszcze mi milicjant groził pięścią i musiałem się szybko wycofać. Jakość fotografii gówniana ale swoją historię ma. 2 3
Sedco Express Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 19 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał: Fajne zmyłkowe zdjęcie. Pseudo-s/n 18439102 niby USAAFowski, tylko że za długi. No i drzwi z prawej strony kadłuba, a nie z lewej ;-) PS Pan Morgała zacny człek; poznałem go. Nie ma publikacji idealnych. Człowiek, żeby pękł to nie jest w stanie napisać ideału, bo zawsze ktoś coś wie więcej, albo leży gdzieś kwit, do którego się nie dotarło, mimo że bardzo się człowiek starał. "Fajne zmyłkowe zdjęcie. Pseudo-s/n 18439102 niby USAAFowski, tylko że za długi. No i drzwi z prawej strony kadłuba, a nie z lewej ;-)" Dlaczego zmyłkowe ? Kogo ma ewentualnie zmylić ? To nie jest wszak DC prod. USA a Li - 2 prod. ZSRR i wcale za DC - 3 nie ma "robić". Te budowane w ZSRR były przekonstruowane przez biuro Lisunowa (m.in. drzwi przeniesiono z lewej burty na prawą) 1
Jedburgh_Ops Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 9 godzin temu, otton1 napisał: No i musiał posiadać profesjonalny aparat fotograficzny; najpewniej "trofiejny" firmy "Leica AG" lub "Carl Zeiss AG". To nie to co jak ja ponad 60 lat temu robiłem na Okęciu zza parkanu z metalowej siatki aparatem marki "DRUH" fotografię jednego z pierwszych LOT-owskich Ił-18. Jeszcze mi milicjant groził pięścią i musiałem się szybko wycofać. Jakość fotografii gówniana ale swoją historię ma. No właśnie, tak się nawet zastanawiałem, czy to nie sesja fotograficzna jeszcze na szklanych płytach. A że sprzęt był trofiejny to na sto procent. Miałeś szczęście, że nie wylądowałeś na MO (co najmniej) za to zdjęcie. Jak nastały Ił-y-18 to przecież jakie to było wielkie halo i w ogóle high-tech :-)
Jedburgh_Ops Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 19 minut temu, Sedco Express napisał: "Fajne zmyłkowe zdjęcie. Pseudo-s/n 18439102 niby USAAFowski, tylko że za długi. No i drzwi z prawej strony kadłuba, a nie z lewej ;-)" Dlaczego zmyłkowe ? Kogo ma ewentualnie zmylić ? To nie jest wszak DC prod. USA a Li - 2 prod. ZSRR i wcale za DC - 3 nie ma "robić". Te budowane w ZSRR były przekonstruowane przez biuro Lisunowa (m.in. drzwi przeniesiono z lewej burty na prawą) Wiem, że to Li, a nie DC. Zmyłkowe dla tych, którzy (jeszcze) nie są mistrzami świata spottingu, jak my wszyscy tutaj bez absolutnie żadnych wyjątków...
Jedburgh_Ops Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 17 minut temu, Sedco Express napisał: Czyz nie podobne ? Z lewej Farman Monoplane. Sedco, normalny Ty jesteś? Już nie masz do czego się przypierniczyć? Jak raz Ciebie można by uznać za końcową postać na liście tutejszych pieniaczy. Ale jak widać być może błąd… Zważywszy, że początkowej czwórki się nie malowało to pierwszych sześć cyfr numeru tego samolotu to produkcja Douglasa. Tylko dlatego (nieopatrznie, bo nie przypuszczałem na jakiego mistrza trafię) zażartowałem sobie, że to „zmyłkowe” zdjęcie. Udanego długiego weekendu mistrzu i dużo świętego spokoju.
Jedburgh_Ops Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 12 godzin temu, otton1 napisał: Jeszcze mi milicjant groził pięścią i musiałem się szybko wycofać. 2 godziny temu, Jedburgh_Ops napisał: Miałeś szczęście, że nie wylądowałeś na MO (co najmniej) za to zdjęcie. Jak nastały Ił-y-18 to przecież jakie to było wielkie halo i w ogóle high-tech :-) BTW - to samo było zresztą na wszystkich lotniskach, także aeroklubowych, bo przecież cywilne lotnictwo praktycznie rzecz biorąc nie istniało w PRL. Aeroklub był paramilitarny (a w stanie wojennym całkowicie zmilitaryzowany), a LOT-wskie An-y-12 woziły broń na Bliski Wschód i do Kadafiego, albo przywoziły uczniów-pilotów Kadafiego do ich enklawy w Dęblinie (wraz z własnym sądownictwem tamże). Już nie będę w rozbudowany sposób opisywał histerii, nakazów, gróźb, jakie kiedyś mnie spotkały wraz z nakazem natychmiastowego lądowania na lotnisku aeroklubowym oraz natychmiastowego schowania się w tamtejszym hotelu i niewyściubiania nosa przez wiele godzin. Gdyby tak mieć wtedy ze sobą aparat fotograficzny to chyba by zabrali na bezpiekę. Oczywiście wyśmialiśmy te zakazy i poszliśmy zobaczyć, o co chodzi. Po 1,5 h od czasu wręcz histerycznego nakazu lądowania wylądowała Mi-dwójka z jakimś majorzyną z teczką i zabrał go samochód. Aparat fotograficzny byłby wtedy potraktowany chyba jak broń maszynowa.
Sedco Express Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj 2 godziny temu, Jedburgh_Ops napisał: Sedco, normalny Ty jesteś? Już nie masz do czego się przypierniczyć? Jak raz Ciebie można by uznać za końcową postać na liście tutejszych pieniaczy. Ale jak widać być może błąd… Zważywszy, że początkowej czwórki się nie malowało to pierwszych sześć cyfr numeru tego samolotu to produkcja Douglasa. Tylko dlatego (nieopatrznie, bo nie przypuszczałem na jakiego mistrza trafię) zażartowałem sobie, że to „zmyłkowe” zdjęcie. Udanego długiego weekendu mistrzu i dużo świętego spokoju. Ha, ha, ha ! Jesteś super !
otton1 Napisano 5 Maj Napisano 5 Maj W dniu 1.05.2025 o 01:02, otton1 napisał: Jakość fotografii gówniana ale swoją historię ma. Jeszcze jedna fotografia z tej serii:
Grzesio Napisano 6 Maj Napisano 6 Maj W dniu 1.05.2025 o 01:02, otton1 napisał: No i musiał posiadać profesjonalny aparat fotograficzny; najpewniej "trofiejny" firmy "Leica AG" W tym czasie nie było firmy Leica, co najwyżej Ernst Leitz GmbH. ;)
Woodhaven Napisano 17 Maj Napisano 17 Maj Warszawa, lotnisko Okęcie , 14 czerwca 1939 r. Fiat G18 „I-ETRA” z Aviolinee Italiane . Fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe, Ilustrowany Kurier Codzienny. 1939/ 162 1
sebek1974 Napisano 17 Maj Napisano 17 Maj 1 godzinę temu, Woodhaven napisał: Potez XVA2 Jakoś mało jest tego Poteza XVA2.:(
Spirit of Warsaw Napisano 8 Lipiec Napisano 8 Lipiec W dniu 8.06.2025 o 11:18, bodziu000000 napisał: Też made in China.. 1
Spirit of Warsaw Napisano 8 Lipiec Napisano 8 Lipiec Warszawa, dn. 07-08.07.2025 trwają ćwiczenia amerykańskich żołnierzy.. https://www.facebook.com/reel/1261374598993281
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się