Jump to content

Lotnicze ciekawostki


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Niespodzianka, ten Gigant był sfotografowany nie na Lublinku ale w Krakowie – Rakowicach.

Materiały porównawcze:

25.thumb.jpg.b8403a7cc94a14e4a29eb0c2d22f31ec.jpg

26.thumb.jpg.ce779a8ce81bd5825076f6256ae2acc1.jpg

27.thumb.jpg.0e03b55d8ee10b182db982ed1882ebcb.jpg

28.thumb.jpg.a603097f6061f881983ac50a282ed358.jpg

Ta okolica dziś: https://www.google.com/maps/@50.0838814,19.9831577,3a,75y,156.43h,96.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1ss3toNjA2wnabA01GP8kzVw!2e0!7i13312!8i6656

Powszechnie wiadomo, że Me-323 operowały m.in. na Skniłowie i na Okęciu, ale nie Krakowie… Ta fotografia to rarytas, mimo słabej jakości.

29.thumb.png.226e31cb7e70299851cee34317867bc4.png

Lokalizacja Giganta.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.08.2022 o 22:17, Spirit of Warsaw napisał:

Powszechnie wiadomo, że Me-323 operowały m.in. na Skniłowie i na Okęciu, ale nie Krakowie… Ta fotografia to rarytas, mimo słabej jakości.

W Krakowie - Rakowicach też stacjonowały, acz pewnie było to dla nich lotnisko etapowe. Dawno temu pewien znajomy gospodarz, który za Niemców kosił trawę na lotnisku, wspominał, że były tak wielkie, że nie można było dosięgnąć grabiami skrzydła. Mój ojciec też coś o Goliatach wspominał, ale nie pamiętam już szczegółów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.08.2022 o 16:17, Spirit of Warsaw napisał:

Niespodzianka, ten Gigant był sfotografowany nie na Lublinku ale w Krakowie – Rakowicach.

Materiały porównawcze:

25.thumb.jpg.b8403a7cc94a14e4a29eb0c2d22f31ec.jpg

26.thumb.jpg.ce779a8ce81bd5825076f6256ae2acc1.jpg

27.thumb.jpg.0e03b55d8ee10b182db982ed1882ebcb.jpg

28.thumb.jpg.a603097f6061f881983ac50a282ed358.jpg

Ta okolica dziś: https://www.google.com/maps/@50.0838814,19.9831577,3a,75y,156.43h,96.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1ss3toNjA2wnabA01GP8kzVw!2e0!7i13312!8i6656

Powszechnie wiadomo, że Me-323 operowały m.in. na Skniłowie i na Okęciu, ale nie Krakowie… Ta fotografia to rarytas, mimo słabej jakości.

29.thumb.png.226e31cb7e70299851cee34317867bc4.png

Lokalizacja Giganta.

Hmm ...  a może i  Warszawa 

37 mm.jpg

Edited by Woodhaven
Link to comment
Share on other sites

Z Twojej kolekcji o Okęciu i zespolonej konstrukcji (z 3 szt.) hangarów LOT-u 1939 r...

1.thumb.jpg.d60c805ca61c0473f44e181323c2e354.jpg

2.thumb.jpg.73b83c2508f71f657c4c65f544ffaf1d.jpg

3.thumb.jpg.2fb92fde09bd00a63f757116fede2d8e.jpg

4.thumb.jpg.2475b3880e8d8bf05a4763b68d73b89b.jpg

...na ostatniej fotografii charakterystyczny budynek dla pracowników LOT-u. Ten budynek był z płaskim dachem.

7.thumb.png.1cf3dfe5a77be107821f84678ad1b3d0.png

Mało, kotłownie dla tych charakterystycznych hangarów (o wiszącej konstrukcji dachu) były umiejscowione (zawsze) na tyłach tych hangarów, podobnie jak kominy (Poznań - tzw. mały hangar tylko dla PLL LOT, Lwów, Kraków i Warszawa).

202.thumb.jpg.8d193c3ddd63229a77aa00426f7d7113.jpg

Po prawej, pierwszy, charakterystyczny budynek koszar lotniczych i hangar stalowo-drewniany z ca. 1915 r. Co ciekawe, te budynki stoją do dziś (na terenie 6 Batalionu Dowodzenia Kraków przy ul. Ułanów 43) widok do ul. E. Cieślewskiego 15. Adres można bez problemu wygooglować  🙂

https://www.google.com/maps/@50.0838814,19.9831577,3a,75y,156.43h,96.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1ss3toNjA2wnabA01GP8kzVw!2e0!7i13312!8i6656

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ostatnio Małopolska Grupa Poszukiwawczo Historyczna pokazała niezwykle tajemniczy artefakt lotniczy. Po przeanalizowaniu przedstawionych zdjęć udało mi się zrobić ID tej części. Element o numerze katalogowym 511R ( Recht / prawy ) został wyprodukowany w Bayerische Flugzeugwerke AG w Augsburgu.
I jest to Klappen zur Fahrwerksverkleidung - Klapa owiewki podwozia głównego samolotu Messerschmitt Bf 110B. Owiewka pochodząca z Bf 110 B różni się drobnymi szczegółami od owiewek z Bf 110 C-G co można zaobserwować na załączonych zdjęciach.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.jpg

12.JPG

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Lot Polski, lipiec 1931

1.thumb.png.3b4ca363d3af10297faabded9067a3f4.png

…Pierwszy kontakt z lotnictwem Janusz zawdzięcza swemu starszemu bratu, Bronisławowi (ten od m.in. RWD) który namówił go do budowania modeli latających. W wieku 15 lat Janusz zdobywa cenna nagrodę za budowę swoich modeli: lot na samolocie w Lubelskim Klubie Lotniczym. W życiu młodego harcerza rozpoczął się nowy etap. W początku lat trzydziestych jest już uczestnikiem szkolenia szybowcowego w Polichnie. W 1934, po zdaniu matury zgłasza się na ochotnika do służby w lotnictwie wojskowym. Rozpoczyna naukę w Szkole Podchorążych Rezerwy Lotnictwa w Dęblinie, a po roku przechodzi do Zawodowej Szkoły Podchorążych Lotnictwa, tak zwanej "Szkoły Orląt", która kończy w 1937 r jako podporucznik pilot...

http://zurakowskiavroarrow.weebly.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information