Skocz do zawartości

Pancerne ciekawostki 6


bodziu000000

Rekomendowane odpowiedzi

tradycyjny mały "czołk" porucznika Grubera  .... projekt LuWa  dla niemieckich wojsk powietrzno-desantowych.  Z autonomiczny napędem hybrydowym na każdą gąsienicę, dzieki czemu ma działać nawet po zerwaniu jednej  i mieścić się w ładowni śmigłowca CH-53. uzbrojony w armatę 27mm (tą z gripena ,f-35) lub zestaw z wyrzutnią ppanc (spike), załoga 2 osoby. Zwrotna bestia ;)

Może być zdjęciem przedstawiającym na świeżym powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym jak genialnym czołkiem challanger 2 był /powered by google/ . Na początek jeden z komentarzy : "Kilka lat temu ludzie tacy jak „TanknutDave” na Youtube wciąż twierdzili, że Challenger 2 to najlepszy czołg podstawowy na świecie. Twierdzili nawet, że system kierowania ogniem jest lepszy niż w innych czołgach podstawowych.

Czuję dumę narodową i tak dalej, ale w pewnym momencie robisz z siebie głupka, a brytyjscy fani czołgów robili to przez długi czas."

 

"Armia brytyjska aktywnie poszukuje modernizacji swojego głównego czołgu bojowego (MBT) Challenger 2, aby zachować jego aktualność. Czołg podstawowy (MBT) Challenger 2 (CR2) wszedł do służby w 1998 roku, po tym jak pierwsze pojazdy do testów wojskowych i niezawodności dostarczono już w 1994 roku i od tego czasu nie doczekał się większych modernizacji.
 
W porównaniu z obecnymi wersjami innych czołgów (takich jak Leclerc, Leopard 2 czy Abrams) osiągi i konstrukcja Challengera 2 są pod wieloma względami słabe. Pod względem mobilności CR2 jest słaby dzięki zastosowaniu starego silnika Condor-Perkins V12 o dość niskiej mocy, wynoszącej zaledwie 1200 KM. Prowadzi to do niższego stosunku hp na tonę niż w przypadku innych czołgów zachodniego i wschodniego pochodzenia. Chociaż CR2 jest wyposażony w dość zaawansowane zawieszenie hydrogazowe, to i tak jest to raczej przeciętne, ponieważ skok koła - który determinuje zachowanie zawieszenia w trudnym terenie - jest tylko przeciętny i o około 10 do 20% mniejszy niż skok koła na innych nowoczesne czołgi.
Największym problemem Challengera 2 jest jednak system kierowania ogniem (FCS). Nawet Challenger 2E z ulepszonym SKO nie był w stanie konkurować z alternatywami z Francji, Niemiec i USA w greckich próbach czołgów. Ze względu na to, że został zaprojektowany jako opcja doposażenia Challengera 1, a nawet czołgu Chieftain, jego FCS jest pod wieloma względami przestarzałymi według bardziej nowoczesnych standardów. W porównaniu ze zwykłą konfiguracją we wszystkich innych zachodnich czołgach, kamera termowizyjna TOGS-2 i główny celownik działonowego to dwie oddzielne jednostki. Powoduje to szereg problemów związanych ze stabilizacją (głównie spowodowanych zamontowaniem TOGS-2 na dość niestabilnym dziale) i ustawieniem na linii wzroku. Podczas celowania na dużych wysokościach TOGS-2 nie będzie w stanie zobaczyć celu.
Podczas gdy wszystkie nowoczesne czołgi od lat 90. wyposażone są w system termowizyjny w ramach niezależnej optyki dowódcy, dowódca Challengera 2 ma tylko dzienny celownik. Podczas operacji przy słabej widoczności (operacje nocne, zapylone/pustynne itp.) dowódca CR2 musi wrócić do odzwierciedlenia obrazu TOGS-2 działonowego we własnej optyce. Tak więc obecnie projekt Challengera 2 nie pozwala na operacje myśliwych/zabójców w nocy.
Głównym powodem, dla którego armia brytyjska zażądała modernizacji Challengera 2, była wątpliwa śmiertelność działa czołgowego L30A1 . Kiedy armia rosyjska zaprezentowała swój nowy T-14 Armataczołg, słaba penetracja działa L30 wzbudziła obawy armii brytyjskiej, czy ta broń jest nadal przydatna. W przeciwieństwie do prawie wszystkich innych nowoczesnych czołgów (z wyjątkiem Arjuna, ale ten nie jest tak naprawdę nowoczesny w różnych aspektach), Challenger 2 używa karabinu gwintowanego. Oznacza to, że lufa armaty ma rowki we wnętrzu, co prowadzi do dwóch problemów: po pierwsze ograniczają one maksymalne ciśnienie dla autofretage, co bezpośrednio wpływa na maksymalne ciśnienie robocze dla amunicji czołgowej - działo L30 Challengera 2 nie może wytrzymać tak wysokiego ciśnień jak stary pistolet Rheinmetall L44 z 1979 roku! Drugim problemem karabinowania jest zwiększenie powierzchni wewnętrznej o 20-30%, co zwiększa tarcie powierzchniowe i tym samym zmniejsza prędkość wylotową. W rzeczywistości armia brytyjska rozważała nawet zastąpienie Challengera 2 ze względu na słabe osiągi działa L30A1.
Pistolet L30A1 wykorzystuje trzyczęściową amunicję: pocisk, ładunek miotający i spłonka są oddzielnymi częściami, co jest decyzją projektową, która wpływa zarówno na śmiertelność, jak i opcje przechowywania. Przechowywanie amunicji w Challengerze 2 jest przystosowane do przechowywania tylko niektórych typów amunicji (ładunki miotające, magazynki spłonek i pociski) w określonych miejscach (na przykład wszystkie ładunki miotające są przechowywane w kadłubie pod pierścieniem wieży). Nie ma możliwości zamontowania dłuższej lub szerszej amunicji w CR2, co uniemożliwiło dozbrojenie Challengera 2 z niemiecką armatą gładkolufową L55 kal. 120 mm w ramach programu Challenger Lethality Improvement Program (CLIP). Tylko bez głębszych modyfikacji układu wnętrza Challengera 2 udało się stworzyć magazyn na sześć pocisków jednolitej amunicji NATO 120 x 570 mm.
Ograniczenie długości narzucone przez konstrukcję i lokalizację magazynu amunicji wpływa również na penetrację pancerza przy użyciu kompatybilnej amunicji. Aby poprawić charakterystykę penetracji, oprócz prędkości wylotowej należy zwiększyć długość penetratora. To nie jest opcja w CR2.
Wreszcie, gwintowane działo i trzyczęściowa konstrukcja amunicji wymagają większych niż przeciętne płatków sabotażowych, co zwiększa pasożytniczą masę napędzaną prochem, a tym samym zmniejsza penetrację pancerza."
 
 
Edytowane przez topick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Miło ''widzieć''.

Ja wiem, że to lepiej brzmi niż jakieś jedno z dwudziestu wozideł  nie do końca wdrożonego artyleryjskiego systemu dowodzenia, ale to po prostu kłamstwo. Nie posądzam Grupy o brak wiedzy, a raczej o chwyt marketingowy, ale są jakieś granice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

jaka piękna historia : 16 grudnia 2021 ekipa platformy wiertniczej Star Energy na indonezyjskim Morzu Natuna, zauważyła rdzewiejący czołg unoszący się w wodzie.....

czołk jak i jest kadży wi

czolg1.thumb.png.bcde8969fac6b23d0159d7a9b3bc9690.png

Edytowane przez topick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 13:42, ptasznik napisał:

To kadr z filmu jakiegoś, tak go nakręcili..

Tak tego filmu na pewno nie nakręcili, tak mogli zrobić kopię, co jest poniekąd zrozumiałe i takowe odwrotki zdarzają się nawet obecnie i to dotyczy także filmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie