Skocz do zawartości

Kolejny zakup na Błaszczaka, czyli skrycie, na już, z USA i bez planu. W przygotowaniu wielki pancerny kontrakt


Rekomendowane odpowiedzi

Są trzy możliwe powody zakupu przez nas tego szrotu:

1. Wybieramy się na jakąś egzotyczną misję [ostatnio coś się mówiło o Mali]?

2. Ewentualnie przewodnia partia szykuje jakieś rozwiązanie siłowe w kraju?

3. Ktoś wykorzystując sytuację wypuścił ministra aby zrobić grubszy wałek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

Staram się uzasadnić, dlaczego wg mnie zakup C 4x4 i dedykowanie tegoż na wschodnią granicę sensu nie ma.

Cóż, niektórzy robią zakupy tylko dlatego, że coś jest w promocji. W przyszłej wojnie należy liczyć się z działaniami niewielkich grup żołnierzy sił specjalnych przeciwnika. Taki grupy po 4 - 6 żołnierzy. By np. patrol naszej policji lub żołnierzy WOT miał jakieś szanse w starciu z taką grupą, może przemieszczać się w/w pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek

"W przyszłej wojnie należy liczyć się z działaniami niewielkich grup żołnierzy sił specjalnych przeciwnika."

Zapewne... I zdecydowanie łatwiej będzie, tfu tfu, takich delikwentów namierzyć elektronicznymi systemami detekcji czy nadzoru. A dopiero później fizycznie zneutralizować czy złapać.

 

"By np. patrol naszej policji lub żołnierzy WOT miał jakieś szanse w starciu z taką grupą, może przemieszczać się w/w pojazdem."

Tyle, że C 4x4 to 2+4... Czyli jeśli się nie uda* z poziomu wozu, to w najlepszym przypadku mamy "grupy po 4 - 6 żołnierzy" vs 4 żołnierzy/WOT/itp, czyli zdecydowanie za mało...


I wracamy do tego, co napisałem duuużo wcześniej- aby sobie przewagę zapewnić, w sile żywej, wysyłanych będzie N sztuk C 4x4? Bzdura na resorach... zwłaszcza, że im więcej C 4x4, to tym więcej osób będzie potrzebnych do zabezpieczenia samych pojazdów i tak kółko się zamyka.

 

A ostatnie wezwania, aby służbom na granicy latarki, ciepłe gacie, drewno na ogniska, itp itd dostarczać spontanicznie i w darowiznach od, m.in. państwowych przedsiębiorstw, dowodzi, że nie ma podstawowego wyposażenia, że magazyny Agencji puste lub z zapasami typu WZ 67...

Ale jednocześnie F-35, Abramsy, czy C 4x4 w koszcie jeszcze nieznanym...

 

* bo dlaczego i jak miałoby się udać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna opinia użytkownika, no i nie będą za friko (czyli rozkonserowania i transport) :

 

"Od siebie dodać mogę tyle że jak kończył się asfalt to stawał się przyczepką dla rosomaka"

Obok javelina i himarsa to najgorszy z możliwych zakupów 

Edytowane przez topick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

Tyle, że C 4x4 to 2+4... Czyli jeśli się nie uda* z poziomu wozu, to w najlepszym przypadku mamy "grupy po 4 - 6 żołnierzy" vs 4 żołnierzy/WOT/itp, czyli zdecydowanie za mało...

Chciałem dać szansę naszym na wycofanie się na z góry upatrzone pozycje.

 

5 godzin temu, bjar_1 napisał:

To szykujemy się na kogoś?

W tej sprawie jestem pesymistą. Uważam że przed końcem świata ktoś nas zaatakuje albo my zaatakujemy kogoś. Jak roku temu potraktowano by osobę twierdzącą że obecnie na granicy będziemy mieli problemy z migrantami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Czlowieksniegu napisał:

A ja mam nadzieję, że ktoś taki wariant przewidział, ale albo się nie przebił, albo zarząd uznał go za wariata...

Raczej to ostatnie. Nie rozumie dlaczego ci, którzy głośno publicznie odwołują się do wartości chrześcijańskich nie chcą pomagać migrantom. Prawdziwy chrześcijanin powinien kochać bliźniego jak siebie samego. Jeśli naprawdę rządzący są tacy religijni, to powinni zachować się jak dobry samarytanin. Jest kwestią czasu gdy część migrantów zacznie decydować się pozostać u nas. Zwłaszcza jeśli będziemy mieli rozbudowany socjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MarekA napisał:

Jak roku temu potraktowano by osobę twierdzącą że obecnie na granicy będziemy mieli problemy z migrantami?

Można się było tego spodziewać, bo od lat prowadzimy wojnę hybrydową mającą na celu zniszczenie Białorusi, tak jak udało nam się zniszczyć majdanami Ukrainę, przy okazji przekształcając ją w Banderland. A można było się tego tym bardziej spodziewać, że latem wspólnie z Litwą najgłośniej darliśmy ryja, aby nie uznawać Łukaszenki, tylko jakąś tępą Dzidę za prezydenta i koniecznie nałożyć sankcje na Białoruś. No to nam się odwdzięczył...

A wracając do tematu - jak już koniecznie chcieliśmy "zmotoryzować" granicę, to mogliśmy zakupić HMMWV [Humvee] w wersji dopancerzonej, bo tysiące ich zalega na pustyni, a nie kupować jakieś nieudane dziwactwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, takafura napisał:

Jak wjeżdżasz na drewniany mostek to nie ma znaczenia czy masz gąsienice, 2 czy 4 osie, liczy się masa całkowita pojazdu. Więc jak Rosomak przejechał to Coguar tym bardziej da radę. Oczywiście na mostku, bo na drodze gruntowej bo pierwszy ma 5,5 tony na osi, drugi 9,0 ton a to spora różnica.

 

 

Nie zgodzę się.  Przy mostku króciutkim, nad jakimś strumykiem o szerokości metra czy dwóch, nacisk na oś jak najbardziej ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Erih napisał:

Nie zgodzę się.  Przy mostku króciutkim, nad jakimś strumykiem o szerokości metra czy dwóch, nacisk na oś jak najbardziej ma znaczenie.

  Traktując dyskusję czysto akademicko to teoretycznie tak.

Ja jednak jestem praktykiem, mam prawdziwe wiadukty nad torami i  realne mosty nad rzeką na co dzień, a skoro rocznie muszę wskazać drogę dojazdową i wyjazdową paru setkom ciężarówek ( ponad 400 w tym roku) ) to upieram się że w 99 % znaczenie będzie miała DMC a nie nacisk na oś.

A z informacji @topick wynika że w praktyce wąską gruntową drogą to ten Coguar raczej nie dojedzie nawet w pobliże jakiegoś mostku. Az trudno uwierzyć  ale chyba powinien patrolować wyłącznie porządnie utwardzone drogi, ewentualnie pilnować lotniska :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MarekA napisał:

Raczej to ostatnie. Nie rozumie dlaczego ci, którzy głośno publicznie odwołują się do wartości chrześcijańskich nie chcą pomagać migrantom. Prawdziwy chrześcijanin powinien kochać bliźniego jak siebie samego. Jeśli naprawdę rządzący są tacy religijni, to powinni zachować się jak dobry samarytanin. Jest kwestią czasu gdy część migrantów zacznie decydować się pozostać u nas. Zwłaszcza jeśli będziemy mieli rozbudowany socjal.

 Masz chyba przez popkulturę lekko zafałszowany obraz chrześcijan. Nie wiem czy spełniam Twoje kryteria "prawdziwego" chrześcijanina, ale nie jestem idiotą aby powtarzać błąd polityki migracyjnej Merkel. Chrześcijanin nie może być naiwnym, ckliwym bałwanem grzecznie realizującym rolę w scenariuszu napisanym przez Putina. Więcej w tym co widzimy na granicy perfidnej, chłodnej manipulacji niż przypadku. Mają być emocje, głębsze podziały, kłótnie w całej UE, a najlepiej histeria i wyzywanie od morderców, faszystów.

No, ale aby to dostrzec to trzeba pewnego dystansu, poczytać coś o operacji "Śluza"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, takafura napisał:

A z informacji @topick wynika że w praktyce wąską gruntową drogą to ten Coguar raczej nie dojedzie nawet w pobliże jakiegoś mostku. Az trudno uwierzyć  ale chyba powinien patrolować wyłącznie porządnie utwardzone drogi, ewentualnie pilnować lotniska :(

Dlatego właśnie jest nam w obecnym czasie dokładnie po nic, i każdy grosz na niego wydany to stracona złotówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Erih napisał:

Dlatego właśnie jest nam w obecnym czasie dokładnie po nic, i każdy grosz na niego wydany to stracona złotówka.

Może nie każdy grosz na tego szrota jest stracony? Bo jeżeli nie szykujemy się na jakąś zamorską misję i nie jest to też debilizm naszych analityków, to ktoś musiał grubą kopertę przygarnąć. Trzeciej możliwości nie ma. A jaka jest prawda, to się zapewne nieprędko dowiemy, albo wcale...

Edytowane przez balans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

"A z informacji @topick wynika że w praktyce wąską gruntową drogą to ten Coguar raczej nie dojedzie nawet w pobliże jakiegoś mostku. Az trudno uwierzyć  ale chyba powinien patrolować wyłącznie porządnie utwardzone drogi, ewentualnie pilnować lotniska :("

Nie rozumiem zaskoczenia... Sprawdź po co i dlaczego C 4x4 powstał i do czego był w Iraku czy Afganistanie wykorzystywany + różnice w geografii...
Wiem, że już o tym pisałem i nadal mi nie wierzysz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

"A z informacji @topick wynika że w praktyce wąską gruntową drogą to ten Coguar raczej nie dojedzie nawet w pobliże jakiegoś mostku. Az trudno uwierzyć  ale chyba powinien patrolować wyłącznie porządnie utwardzone drogi, ewentualnie pilnować lotniska :("

Nie rozumiem zaskoczenia... Sprawdź po co i dlaczego C 4x4 powstał i do czego był w Iraku czy Afganistanie wykorzystywany + różnice w geografii...
Wiem, że już o tym pisałem i nadal mi nie wierzysz :-)

 Przyznałem na początku dyskusji że operuję wiedza na poziomie Wikipedii więc mi nie dokuczaj.

Dwa, że nie znamy faktycznych kosztów nabycia i modernizacji.

Trzy - może lepsze te nieporadne dość 300 szt. Cougarów  bardzo szybko jako faza przejściowa czy te super-hiper za lat 10 ? Lub nawet później...

Ps.1 Przyznaj w ramach kompromisu że do ochrony autostrad i ekspresówek byłby super.

Ps.2 Gdyby PiS nie wykazał zainteresowania "Fakt" by sprawę nagłośnił że nie chcieliśmy za darmo sprzętu wartego miliard zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

Nie znamy na dziś kosztów zakupu, remontów, modernizacji (?), transportu do Polski, logistyki i przygotowania zaplecza.
Nawet jeśli sam pojazd będzie "gratisem", pozostałe małe nie będą- pamiętaj, że te pieniądze pójdą do USA, a przy okazji PEGAZ idzie w zapomnienie.

 

"Ps.1 Przyznaj w ramach kompromisu że do ochrony autostrad i ekspresówek byłby super. "

Nie, nie sądzę- w razie, tfu tfu, W niewiele z nich będzie miało okazję spod granicy na linię Wisły wrócić...
Nie, nie sądzę- ewentualny i/lub jedyny, tfu tfu, napastnik ma np Lancet i Kub, które sobie bez problemów z C 4x4 i nie tylko na tych A i ekspresowych poradzą...

 

"Ps.2 Gdyby PiS nie wykazał zainteresowania "Fakt" by sprawę nagłośnił że nie chcieliśmy za darmo sprzętu wartego miliard zł. "

Napisałeś tak, jakby to Waszyngton uporczywie namawiał Warszawę do przyjęcia "prezentu". Ja obstawiam odwrotnie, że jakiś lobbysta podpowiedział w Warszawie, a później jak zwykle jeździec bez głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, takafura napisał:

Trzy - może lepsze te nieporadne dość 300 szt. Cougarów  bardzo szybko jako faza przejściowa czy te super-hiper za lat 10 ? Lub nawet później...

Sam minister zapowiedział, że te Cougary trafią do 16 i 18 dywizji. Ciekawe do czego mają służyć w dywizjach zmotoryzowanych??? Faktycznie, chyba jakiś lobbysta wypuścił ministra w maliny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, srbm napisał:

Dobrze wiedzieć, że mamy w kraju jakieś "dywizje zmotoryzowane" Trafić mają do wszystkich dywizji istniejących w rzeczywistości. A z tego co tutaj widzę mają chyba służyć przynajmniej jako bwp. 

Sorry za przejęzyczenie, chodzi oczywiście o Dywizje Zmechanizowane. Ale to i tak nie tłumaczy zakupu tego goowna, bo DZ do tego typu zadań posiadają na wyposażeniu Rosomaki. No chyba, że wybieramy się przejąć w Iraku to pole naftowe, które dawno temu obiecali nam Amerykanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie