Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
6 minut temu, Sedco Express napisał:

Zdjęcie zrobiono w Poznaniu  w 1930 r.

A nie wcześniej? Po pożarze we wrześniu 1929 wytwórnia raczej nie była w stanie wyprodukować tylu samolotów.
Zamówienie wojskowe z 1928 opiewało na 22 sztuki i  tyle tutaj stoi. A one latały już w 1929 w jednostkach.

Napisano
30 minut temu, KayFranz napisał:

A nie wcześniej? Po pożarze we wrześniu 1929 wytwórnia raczej nie była w stanie wyprodukować tylu samolotów.
Zamówienie wojskowe z 1928 opiewało na 22 sztuki i  tyle tutaj stoi. A one latały już w 1929 w jednostkach.

Całkiem możliwe ?  a wręcz na pewno !

Zdjęcie wydało mi się znane i po szperaniu znalazłem je (tzn. trochę inne ujęcie) na str. 100 w książce K.Hoffa "Skrzydła niepodległej" podpisane: "Gotowe do odbioru płatowce BM-4. Fotografia z Albumu dziesięciolecia lotnictwa polskiego, Poznań 1930."

Zamiast sprawdzić w w/w albumie - a na str. 176 jest to zdjęcie zamieszczone z podpisem: " Serja płatowców BM 4 gotowa do odbioru" wpisałem pod zamieszczonym  zdjęciem datę - 1930 r. a tymczasem jest to data wydania wspomnianego albumu ! Ha, ale numer !

Zdjęcie jest już dzięki Twojej czujności właściwie opisane ! Dziękuję !

 

 

 

 

BM-4.png

Napisano (edytowane)

Halberstadt CL-IIaBay (prod.licenc. w BFW) nr 2869/18 nr. St.Ławica 2233/18 "55" użytkowany w 2. a potem 3.Esk.Wlkp.(1919 r.) finalnie - WSP Ławica 1920 r.

Halberstadt CL.II (BFW) nr 223-17 55 Ławica 1919 r..png

Edytowane przez Sedco Express
Napisano

Małe foto, chociaż nieźle widać okucia. RWD-8a o nazwie własnej STEFCZYK (a może FRANCISZEK STEFCZYK, bo nie wygląda to na KASA STEFCZYKA, a tak brzmiała formalna nazwa spółdzielni).
Przeczesałem rejestr, ale chyba słabnę. Nie wie ktoś, jaką ten samolot miał rejestrację? I jak brzmiała nazwa własna?

2126766677_RWD-8aSTEFCZYK.thumb.jpg.2ddcfefc489b31b5b9ce8c9b527c329d.jpg

Źródło: FB

Napisano

Duże zwierzę...
Farman F.68 BN4 GOLIATH - na lotnisku etapowym w szwajcarskim Dübendorf, podczas lotu dostawczego do kraju.

1673673852_Farman_F68_BN4_Dbendorf_KF.thumb.jpg.4a016d3497a4d206637888e28ffdae65.jpg

Oczywiście kto wymalował szachownicę wg współczesnego wzoru? Francuzy, jak zwykle...

Napisano (edytowane)

Dwie fotki i proszę się uważnie przyjrzeć cóż to jest pod statecznikiem poziomym ? ?

Na P-20 i Farmanie zamieszczonym przez KayFranza też to jest.

 

P-1.png

P-21.png

Edytowane przez Sedco Express
Napisano (edytowane)

Masz Pan na myśli ten aliment konstrukcji?

Farman-F-68_sterek.jpg.ba7c20aed23c5269d35952cad6c299d0.jpg

Wygląda jak skrzydełko od pilota automatycznego...

16:25. A były tu już fotki od środka?

Edytowane przez KayFranz
Napisano

Tak o ten dodatkowy element chodzi - ale czy to jest skrzydełko od pilota automatycznego ?

Czy nie jest to zwiększenie powierzchni statecznika poziomego ?

A czy  F-68 miał pilota automatycznego ?

Mam wydaną w jęz. rosyjskim monografię F68 z serii  Awiakolecja ale nic tam nie piszą o automatycznym pilocie i nie ma wzmianki o nim w Polish Wings 18 i także w "Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939" (A.Morgała).

Fotek od środka  nie było ? A czy są prócz tej jednej poniżej ? Chyba brak.

Wnetrze przód.png

Napisano

Na jakimś czeskim? słowackim? serwerze znalazłem kiedyś coś takiego, z informacją, że to "polske letouny Goliath". Może tak, a może to ichnie, bo Czesi też mieli kilka, co prawda w wersji F.60. Chociaż Goliaty w różnych wersjach głównie różniły się silnikami.

F68_intro_02.thumb.jpg.ca7f5ee61f025ce45c0a1653364af814.jpg            F68_intro_01.thumb.jpg.c379528253596f9504fc5a499a3cd747.jpg

 

 

  • Super 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie