formoza58 Napisano 18 Listopad 2019 Autor Share Napisano 18 Listopad 2019 Z Allegro, jw... Postój w stoczni modlińskiej, podczas przelotu z Pucka do Pińska, w 1928 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 19 Listopad 2019 Autor Share Napisano 19 Listopad 2019 Z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 20 Listopad 2019 Share Napisano 20 Listopad 2019 Potezy XVA2 z grupy płk pil. Aleksandra Serednickiego po zakończeniu I Rajdu Alpejskiego (23.09.-08.10.1924 r.) Warszawa-Mokotów 08.10.1924 r. Gratulacje przyjmuje jeden z pilotów - kpt.pil. Stefan Pawlikowski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 20 Listopad 2019 Autor Share Napisano 20 Listopad 2019 Z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 20 Listopad 2019 Autor Share Napisano 20 Listopad 2019 Z prasy. Schreck na przystani po locie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 22 Listopad 2019 Autor Share Napisano 22 Listopad 2019 Z 1925 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 (edytowane) Samolot liniowy CWL WZ-X - oblot pierwszego prototypu. Lotnisko mokotowskie 23.08.1926 r. Na zdjęciu jeden z oblatywaczy por.pil. Zbigniew Babiński (drugim był por.pil. Kazimierz Kalina) Na drugim planie PotezXVA2 Edytowane 22 Listopad 2019 przez Sedco Express Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 W dniu 20.11.2019 o 09:59, Sedco Express napisał: Potezy XVA2 z grupy płk pil. Aleksandra Serednickiego po zakończeniu I Rajdu Alpejskiego (23.09.-08.10.1924 r.) Warszawa-Mokotów 08.10.1924 r. Gratulacje przyjmuje jeden z pilotów - kpt.pil. Stefan Pawlikowski. Poprawa - lotnisko etapowe Rakowice - Kraków a nie Warszawa-Mokotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
formoza58 Napisano 25 Listopad 2019 Autor Share Napisano 25 Listopad 2019 Z Allegro. Morane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potozky Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 Albatros C.VII . Zna ktoś bliższe informacje dotyczące tego egzemplarza? Numer, jednostka? Lepszej jakości zdjęcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 Szczątki samolotu PZL-XIX, w którym niedaleko wsi Zasurskoje koło Jadrina pod Kazaniem, 11 września 1933 r. zginął pilot - kpt. Józef. Lewoniewski, a płk. Czesław Filipowicz został ranny. Lot był próbą pobicia rekordu światowego dla samolotów turystycznych w przelocie bez lądowania na trasie Warszawa - Kazań - Swierdłowsk - Omsk - Krasnojarsk. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 (edytowane) Lublin R-XIIID o numerze 56.128 z Eskadry Treningowej 3.PL z Ławicy. W tle RWD-8a (PWS) 34.239 z rejestracją SP-BDH i nazwą własną "CHROBRY III" tudzież nie posiadający żadnych dokumentów Fokker F.VII/3m. P.S. Właśnie mnie olśniło, że CHROBRY III miał rejestrację SP-BCJ (nr. 34.143). Ten na foto to DRUGI egzemplarz o tej nazwie własnej, wyprodukowany w lutym 1937 r. Wspomniany SP-BCJ został wykreślony z rejestrów 18 lutego 1937 i pewnie ten nowy dostał po nim w spadku nazwę Wykopane z FB. Więcej - link. Edytowane 29 Listopad 2019 przez KayFranz Dodatkowy link do źródła + info o drugim RWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 8 Grudzień 2019 Share Napisano 8 Grudzień 2019 Kadłub szkolnego Hanriota H-28 wykorzystany podczas święta L.O.P.P. we Lwowie - rok 1935. H-28 o nr. 30.220 posiadał rejestrację cywilną SP-MNO i w okresie grudzień 1935 -wrzesień 1936 należał do Aeroklubu Warszawskiego. Zdjęcie wykonano jak sądzę przed grudniem 1935 r. ( przekazaniem samolotu ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 8 Grudzień 2019 Share Napisano 8 Grudzień 2019 W dniu 27.11.2019 o 22:31, potozky napisał: Albatros C.VII . Zna ktoś bliższe informacje dotyczące tego egzemplarza? Numer, jednostka? Lepszej jakości zdjęcie? Nigdzie nie natrafiłem na zdjęcie wspomnianego Albatrosa C-VII w lepszej jakości, jak również na żadne bliższe info dotyczące tego egz. a "trochę" zdjęć samolotów dane mi było zobaczyć Na zdj. widać załadunek bomb przed lotem bojowym a więc samolot mógł być w użyciu na froncie lit.-białoruskim (3., 4., 6.EW) lub w 1920 r. - Kijów (5., 14. EW). Prócz eskadr bojowych Alb.C-VII były w eskadrach szkoleniowych ale wtedy nie nosiły bomb ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potozky Napisano 9 Grudzień 2019 Share Napisano 9 Grudzień 2019 Dziękuję za odpowiedź. Tak pytam, bo szukam kwitów do modelu. Problem jest z płatami, Jak były malowane ? Fabrycznie były to dwa odcienie zieleni i brązowy. Mam jeszcze zdjęcia egzemplarza 3536/16 z Wyższej Szkoły Pilotów z Ławicy. Ale nie widać powierzchni skrzydeł. Znalazłem jeszcze zdjęcie egzemplarza 3016/16 z Toruńskiej Eskadry. Na tym zdjęciu widać powierzchnię skrzydeł, ale nie jest to standardowy kamuflaż. Próbowałem odtworzyć wygląd tego samolotu z użyciem odcieni zieleni i fioletu - także używanym przez wytwórnie Albatrosa. Jeśli masz namiary na inne zdjęcia to poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 12 Grudzień 2019 Share Napisano 12 Grudzień 2019 Jeden z 2 egz. Bristol F2b "Fighter" z silnikiem Rolls Royce "Falcon III" - Mokotów styczeń 1920 r. Pozostałe 104 egz. "Fighter'ów" - miały silniki Hispano-Suiza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 12 Grudzień 2019 Share Napisano 12 Grudzień 2019 potozky - " Mam jeszcze zdjęcia egzemplarza 3536/16 z Wyższej Szkoły Pilotów z Ławicy. Ale nie widać powierzchni skrzydeł. " Czy chodzi8 o poniższe zdjęcie ? PS - pamiętam, że mam jeszcze jedno zdjęcie rozbitego Alb. C-VII przez por. pil. Rosadę jak je znajdę w swoim bałaganie to zamieszczę (ale też bez widoku górnych powierzchni płatów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potozky Napisano 16 Grudzień 2019 Share Napisano 16 Grudzień 2019 W dniu 27.11.2019 o 22:31, potozky napisał: Albatros C.VII . Zna ktoś bliższe informacje dotyczące tego egzemplarza? Numer, jednostka? Lepszej jakości zdjęcie? Dziękuję za pomoc. Sprostowanie do zdjęcia dla szacujących źródeł w przyszłości. To nie jest Albatros C.VII, tylko prawdopodobnie Albatros C.X. Na krańcu dolnego płata widać lotkę, której C.VII nie miał. Za to Alb. C VII miał charakterystyczne półokrągłe chłodnice po bokach kadłuba. Oba powyższe zdjęcia przedstawiają samoloty po przebudowie na Ławicy, do różnych jednostek napędowych z chłodnicami nad silnikiem. Czyli jak na razie brak, zdjęcia Alb. C VII z klasycznym układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 " Czyli jak na razie brak, zdjęcia Alb. C VII z klasycznym układzie " - Tak jest ale oczywiście użytkowanego w polskim lotnictwie wojskowym. Wspomniane zdjęcie (słabej jakości) Alb.C.VII nr.3599/16 (nr. Stacji Lotnicze3j Ławica - 119/16) - do marca 1920 r. w Szkole Pilotów Ławica. Kraksa por.pil. Zygmunta Rosady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 LVC C.V Foto tej maszyny "od strony zadka" strony zamieścił Formoza (19 listopada) Źródło: ALGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 1 godzinę temu, KayFranz napisał: LVC C.V Foto tej maszyny "od strony zadka" strony zamieścił Formoza (19 listopada) Źródło: ALGR Typ się zgada (LVG C-V) ale nie jest to ten sam samolot. Zdjęcie "od tyłu" - brak obwódek szachownic czyli Ławica (tak jak w podpisie), natomiast zdjęcie "od przodu" - widoczne obwódki czyli inna jednostka lotnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 Fakt. Zamiast pisać gupoty wystarczyło popatrzeć na szachownice na stateczniku. Albo na osłonki kół. Albo na chłodnicę na skrzydle. Albo na obrotnicę... Wniosek prosty: Nie wchodzić na forum przed 16:00, nawet jak nic nie ma do roboty...... - 10 do prestiżu... Ja się potnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 LVG C-V ten z szachownicami bez obwódek zmontowany został w warsztatach Stacji Lotniczej Ławica Na tego typu samolotach (6 egz.) miał jakoby miejsce, jak wciąż błędnie pisze się w różnych publikacjach i źródłach odwetowy nalot na Frankfurt 9 stycznia 1919 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 Chyba tego samolota jeszcze tu nie było. Ówczesny odpowiednik "szturmowika", czyli Albatros J-I Ławica, maszyna z nr 217/18. Bardziej jednak mnie rajcuje ten mały niepozorny Wanderer przed hangarem. Miałem kiedyś przyjemność dotknąć, a nawet posiedzieć na takim. Niestety, pojechać już nie dali... Eh, to były maszyny. Pińć kuni mocy, panie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 18 Grudzień 2019 Share Napisano 18 Grudzień 2019 (edytowane) I jeszcze jeden "po raz pierwszy..." Rarytas totalny. Samolot wyścigowy Wacyka i Tyrały Kraków, 1931. Przy okazji zobaczyłem sobie, że plany w PKL (t.III, Stratus) są błędne. Inny kształt przekroju kadłuba, brak wycięcia przy krawędzi spływu w okolicy kadłuba, inaczej narysowane amortyzatory. Edytowane 18 Grudzień 2019 przez KayFranz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.