Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potezy XVA2 z grupy płk pil. Aleksandra Serednickiego po zakończeniu I Rajdu Alpejskiego (23.09.-08.10.1924 r.)

Warszawa-Mokotów 08.10.1924 r. Gratulacje przyjmuje jeden z pilotów - kpt.pil. Stefan Pawlikowski.

Lotnicy I Rajdu Alpejskiego grupy płk.pil. Aleksandra Serednickiego -październik 1924 r. Mokotów i Potezy XVA2.png

Napisano (edytowane)

Samolot liniowy CWL WZ-X -  oblot pierwszego prototypu. Lotnisko mokotowskie 23.08.1926 r.

Na zdjęciu jeden z oblatywaczy por.pil. Zbigniew Babiński (drugim był por.pil. Kazimierz Kalina)

Na drugim planie PotezXVA2

Zalewski WZ X-1 Mokotów, próby sierpień 1926 r. pierwszy prototyp oblatywacz kpt.pil. Zbigniew Babiński.png

Edytowane przez Sedco Express
Napisano
W dniu 20.11.2019 o 09:59, Sedco Express napisał:

Potezy XVA2 z grupy płk pil. Aleksandra Serednickiego po zakończeniu I Rajdu Alpejskiego (23.09.-08.10.1924 r.)

Warszawa-Mokotów 08.10.1924 r. Gratulacje przyjmuje jeden z pilotów - kpt.pil. Stefan Pawlikowski.

Lotnicy I Rajdu Alpejskiego grupy płk.pil. Aleksandra Serednickiego -październik 1924 r. Mokotów i Potezy XVA2.png

Poprawa - lotnisko etapowe Rakowice - Kraków a nie Warszawa-Mokotów.

Napisano

Szczątki samolotu PZL-XIX, w którym niedaleko wsi Zasurskoje koło Jadrina pod Kazaniem, 11 września 1933 r. zginął pilot - kpt. Józef. Lewoniewski, a płk. Czesław Filipowicz został ranny. Lot był próbą pobicia rekordu światowego dla samolotów turystycznych w przelocie bez lądowania na trasie Warszawa - Kazań - Swierdłowsk - Omsk - Krasnojarsk.

PZL-XIX_SP-AHH_wrak.thumb.jpg.6c30d1375edf6fef3a3f51dc0d286470.jpg

  • Super 1
Napisano (edytowane)

Lublin R-XIIID o numerze 56.128 z Eskadry Treningowej 3.PL z Ławicy.

W tle RWD-8a (PWS) 34.239 z rejestracją SP-BDH i nazwą własną "CHROBRY III" tudzież nie posiadający żadnych dokumentów Fokker F.VII/3m.

P.S. Właśnie mnie olśniło, że CHROBRY III miał rejestrację SP-BCJ (nr. 34.143). Ten na foto to DRUGI egzemplarz o tej nazwie własnej, wyprodukowany w lutym 1937 r. Wspomniany SP-BCJ został wykreślony z rejestrów 18 lutego 1937 i pewnie ten nowy dostał po nim w spadku nazwę

376434501_LublinR-XIIID56.128-ET3PLRWD-8a34.239SP-BDHChrobryIII-awica.thumb.jpg.da00621f4b6326f9b5baa6b0c0ccb8eb.jpg

Wykopane z FB. Więcej - link.

Edytowane przez KayFranz
Dodatkowy link do źródła + info o drugim RWD.
  • 2 weeks later...
Napisano

Kadłub szkolnego Hanriota H-28 wykorzystany podczas święta L.O.P.P. we Lwowie - rok 1935.

H-28  o nr. 30.220 posiadał rejestrację cywilną SP-MNO i w okresie grudzień 1935  -wrzesień 1936 należał do Aeroklubu Warszawskiego.

Zdjęcie wykonano jak sądzę przed grudniem 1935 r. ( przekazaniem samolotu ).

 

Święto LOPP Lwów - 1935 r..png

Napisano
W dniu 27.11.2019 o 22:31, potozky napisał:

Albatros C.VII . Zna ktoś bliższe informacje dotyczące tego egzemplarza? Numer, jednostka? Lepszej jakości zdjęcie?

albatros.jpg

Nigdzie nie natrafiłem na zdjęcie wspomnianego Albatrosa C-VII w lepszej jakości, jak również na żadne bliższe info dotyczące tego egz. a "trochę" zdjęć samolotów dane mi było zobaczyć ?

Na zdj. widać załadunek bomb przed lotem bojowym a więc samolot mógł być w użyciu na froncie lit.-białoruskim (3., 4.,  6.EW) lub w 1920 r. - Kijów (5., 14. EW).

Prócz eskadr bojowych Alb.C-VII były w eskadrach szkoleniowych ale wtedy nie nosiły bomb !

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Tak pytam,  bo szukam kwitów do  modelu.  Problem jest z płatami, Jak były malowane ? Fabrycznie były to dwa odcienie zieleni i brązowy. Mam jeszcze zdjęcia egzemplarza 3536/16 z Wyższej Szkoły Pilotów z Ławicy. Ale nie widać powierzchni skrzydeł. Znalazłem jeszcze zdjęcie egzemplarza 3016/16 z Toruńskiej Eskadry. Na tym zdjęciu widać powierzchnię skrzydeł, ale nie jest to standardowy kamuflaż. Próbowałem odtworzyć wygląd tego samolotu z użyciem odcieni zieleni i fioletu - także używanym przez wytwórnie Albatrosa.

Jeśli masz namiary na inne zdjęcia to poproszę.

Bez nazwy 1 kopia.jpg

Bez nazwy 1 kropia.jpg

Napisano

potozky - " Mam jeszcze zdjęcia egzemplarza 3536/16 z Wyższej Szkoły Pilotów z Ławicy. Ale nie widać powierzchni skrzydeł. "

Czy chodzi8 o poniższe zdjęcie ?

PS - pamiętam, że mam jeszcze jedno zdjęcie rozbitego Alb. C-VII przez por. pil. Rosadę jak je znajdę w swoim bałaganie to zamieszczę (ale też bez widoku górnych powierzchni płatów) ?

Alb C.VII.png

Napisano
W dniu 27.11.2019 o 22:31, potozky napisał:

Albatros C.VII . Zna ktoś bliższe informacje dotyczące tego egzemplarza? Numer, jednostka? Lepszej jakości zdjęcie?

albatros.jpg

Dziękuję za pomoc. Sprostowanie do zdjęcia dla szacujących źródeł w przyszłości. To nie jest Albatros C.VII, tylko prawdopodobnie Albatros C.X. Na krańcu dolnego płata widać lotkę, której C.VII nie miał. Za to Alb. C VII miał charakterystyczne półokrągłe chłodnice po bokach kadłuba. Oba powyższe zdjęcia  przedstawiają samoloty po przebudowie na Ławicy, do różnych jednostek napędowych z chłodnicami nad silnikiem. Czyli jak na razie brak, zdjęcia Alb. C VII z klasycznym układzie.

Napisano

" Czyli jak na razie brak, zdjęcia Alb. C VII z klasycznym układzie " - Tak jest ale oczywiście użytkowanego w polskim lotnictwie wojskowym.

Wspomniane zdjęcie (słabej jakości) Alb.C.VII nr.3599/16 (nr. Stacji Lotnicze3j Ławica - 119/16) - do marca 1920 r. w Szkole Pilotów Ławica. Kraksa por.pil. Zygmunta Rosady

 

Alb. C.VII.png

Napisano
1 godzinę temu, KayFranz napisał:

LVC C.V

Foto tej maszyny "od strony zadka" strony zamieścił Formoza (19 listopada)

2077627063_LVGC.V-awica1919.thumb.jpg.7ca69b32ee9f9cc5e321c60a3d82521a.jpg

Źródło: ALGR

Typ się zgada (LVG C-V) ale nie jest to ten sam samolot.

Zdjęcie "od tyłu" - brak obwódek  szachownic czyli Ławica (tak jak w podpisie), natomiast zdjęcie "od przodu" - widoczne obwódki czyli inna jednostka lotnicza.

LVG CV.png

Napisano

Fakt. Zamiast pisać gupoty wystarczyło popatrzeć na szachownice na stateczniku. Albo na osłonki kół. Albo na chłodnicę na skrzydle. Albo na obrotnicę...

Wniosek prosty: Nie wchodzić na forum przed 16:00, nawet jak nic nie ma do roboty......

- 10 do prestiżu... Ja się potnę...

Napisano

LVG C-V ten z szachownicami bez obwódek zmontowany został w warsztatach Stacji Lotniczej Ławica

Na tego typu samolotach (6 egz.) miał jakoby miejsce, jak wciąż błędnie pisze się w różnych publikacjach i źródłach odwetowy nalot na Frankfurt 9 stycznia 1919 r.

 

Napisano

Chyba tego samolota jeszcze tu nie było. Ówczesny odpowiednik "szturmowika", czyli

Albatros J-I

477124018_AlbatrosJ.I217-18-awica.thumb.jpg.09f562bb5f3fee09c9e7610702ef14a4.jpg

Ławica, maszyna z nr 217/18.

Bardziej jednak mnie rajcuje ten mały niepozorny Wanderer przed hangarem. Miałem kiedyś przyjemność dotknąć, a nawet posiedzieć na takim. Niestety, pojechać już nie dali... Eh, to były maszyny. Pińć kuni mocy, panie!

1442363144_AlbatrosJ.IWanderer.thumb.jpg.dfb61a78a02f3af86a449a1cf08a1c56.jpg

Napisano (edytowane)

I jeszcze jeden "po raz pierwszy..." Rarytas totalny.

Samolot wyścigowy Wacyka i Tyrały

1156537626_WacykTyraa_01.thumb.jpg.32c4bdd9c195bc43e3c5019081deb11a.jpg

Kraków, 1931.

Przy okazji zobaczyłem sobie, że plany w PKL (t.III, Stratus) są błędne. Inny kształt przekroju kadłuba, brak wycięcia przy krawędzi spływu w okolicy kadłuba, inaczej narysowane amortyzatory.

Edytowane przez KayFranz
  • Super 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie