Skocz do zawartości

Generał zwolniony przez Macierewicza o katastrofalnej sytuacji polskiego lotnictwa


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.02.2024 o 20:28, Erih napisał:

Bo to są DOLe ćwiczebno-propagandowe. Prawdziwe DOL nie powinny niczym się wyróżniać od normalnych dróg dobrej klasy i nie powinny być nawet używane do ćwiczeń w czasie pokoju. Przynajmniej tak mi tłumaczył pewien lotnik. Detal,  że ten lotnik służył w czasach głębokiego PRL...

W dniu 21.02.2024 o 21:09, beaviso napisał:

DOLi po prostu powinno być bardzo dużo, a przez ich “zwykłość” powinny być tanie.

Właśnie tak powinno być, jak piszecie.

Cytat: „Odpowiedzią na zagrożenie ze strony 300 rosyjskich samolotów mają być dostarczone do Ukrainy myśliwce F-16. Generał Wadym Skibitskij podkreśla, że Rosjanie bardzo się boją tych maszyn. – »Przez trzy dni Rosjanie bombardowali jedno z lotnisk. W ten sposób starają się uniemożliwić rozmieszczenie tam F-16« – opowiada”.

Całość artykułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 15:19, Jedburgh_Ops napisał:

PS

W nawiązaniu do powyższego - jaka dziś jest moralność WP...

PiS założył sobie „wyższą uczelnię” Collegium Humanum, gdzie MBA dostawało się (tzn. kupowało się) po dwóch miesiącach „nauki”. Dziś aresztowano sześć osób związanych z tym przekrętem. Dyplom MBA (normalnie do uzyskania po 2 latach) nomenklaturze PiS potrzebny był do tego, żeby unikać konkursów na członków rad nadzorczych spółek skarbu państwa. Wśród klienteli na te przekręciarskie „dyplomy” byli generałowie WP.

Tu szczegóły

Generałowie WP z tymi przekręciarskimi „dyplomami” mają o czym myśleć, szczególnie każdego ranka o godz. 05.59.

Kierującemu zorganizowaną grupą przestępczą Pawłowi Cz. w związku z pełnieniem przez niego funkcji publicznej rektora wyższej uczelni niepublicznej prokurator zarzucił popełnienie łącznie 30 przestępstw polegających przede wszystkim na przyjmowaniu korzyści majątkowych w zamian za wystawienie poświadczających nieprawdę dokumentów w postaci świadectw ukończenia studiów podyplomowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F/A-50 spędziły luty na ziemi. 

https://defence24.pl/sily-zbrojne/wo...news-defence24

Wojsko uzupełnia dokumentację do FA-50

Uzupełnienia wymagają sprawy związane przede wszystkim z dokumentacją techniczną sprzętu, a konkretniej – z dokumentami wymaganymi przez Polskie przepisy prawne. Wszystko to jest zawarte w zapisach umowy, a obecnie trwa proces weryfikacji tych dokumentów.
Jednocześnie trwa proces przekazywania Polsce kolejnych elementów systemu. „Proces przyjmowania samolotów trwa nadal, a konkretniej systemu uzbrojenia. Samoloty są już przyjęte (12 szt. wersji GF). Trwa przyjmowanie pozostałych elementów systemu, czyli: np. narzędzi, aparatury kontrolno-pomiarowej, sprzętu hangarowo-lotniskowego, pakietu logistycznego, sprzętu zabezpieczenia naziemnego, holowników i całej masy innego niezbędnego sprzętu – ogólnie całość to ponad 36 tys. pozycji wg. umowy” – wymienia ppłk Boruta. Jak dodaje: „Proces dostaw powinien zostać zakończony w ciągu 3 lat. Tak więc zdarzają się sytuacje, że pewne czynności obsługowe wykonywane są przy użyciu sprzętu pożyczonego, który jeszcze nie jest na stanie 23 BLT.
Rzecznik bazy podkreśla, że „wszystkie elementy systemu FA-50 przyjmowanie są przez przedstawicieli Komisji Zamawiającego i Komisji Odbiorcy z 23 BLT. Przyjmowane są tylko i wyłącznie te, które spełniają warunki techniczne zgodnie z umową”. Obecna weryfikacja dokumentacji nie wpływa na proces szkolenia czy harmonogram lotów na tych samolotach.



No i właśnie - w lutym Mińsk Mazowiecki tylko 2 razy widniał w AUP z rezerwacją strefy dla F/A-50. Tak sobie podglądam co tam wojsko codziennie rezerwuje. Wcześniej szkolenie na zapchajdziurach szło dzień w dzień, a w lutym ustało.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "DOL-u" Wielbark nie odbyły się lądowania. Porywy bocznego wiatru do 15 węzłów.

Pozostaje poprosić Rosjan, żeby zaczęli, jeśli strzeli im to do łbów, w dzień słoneczny i bezwietrzny.
"DOL" Wielbark to pas startowy 3000 metrów długi i 30 szeroki. Nie mówcie Szwedom, że to DOL... Dla nich to port lotniczy.

DOL Rossoszyca (w czasach MiGów-21) miał 2200 x 10 albo 12 metrów.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, beaviso napisał:

Na "DOL-u" Wielbark nie odbyły się lądowania. Porywy bocznego wiatru do 15 węzłów.

Dobre. Czyli zaledwie 7,7 m/s mówiąc po ludzku. Mamy laboratoryjne, cieplarniane lotnictwo wojskowe tylko na luksusowe warunki atmosferyczne. Dokładnie tak, jak tłumaczył maluczkim lekarz siewiera z BBN to, dlaczego rzekomo (bo to kłamstwo) wojsko nie było w stanie latać 16 grudnia 2022, gdy wleciały nad Polskę trzy ruskie cruise'y. Bo to zła pogoda była. Polskie GA wtedy latało, LPR latał, linie lotnicze latały - wojsko nie było w stanie wystartować. Bidulki.

14 minut temu, beaviso napisał:

Nie mówcie Szwedom, że to DOL... Dla nich to port lotniczy.

Nie mówmy Szwedom, że to DOL, bo im zajady pękną ze śmiechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Jedburgh_Ops napisał:

 Dokładnie tak, jak tłumaczył maluczkim lekarz siewiera z BBN to, dlaczego rzekomo (bo to kłamstwo) wojsko nie było w stanie latać 16 grudnia 2022, gdy wleciały nad Polskę trzy ruskie cruise'y. Bo to zła pogoda była. Polskie GA wtedy latało, LPR latał, linie lotnicze latały - wojsko nie było w stanie wystartować. Bidulki.

 

W rzeczywistości powiedział:
Jak zaznaczył, 16 grudnia stacje radarowe naziemne zarejestrowały "odbicie radarowe", ale - dodał - na podkładzie samolotów, które były w powietrzu "tego sygnału, możemy przyjąć nie było, albo mogło nie być". "Kluczowe jest to, że do strącenia obiektu (jaki spadł pod Bydgoszczą) (...) kluczowe jest nawiązanie kontaktu wzrokowego pilota, przechwycenie. Tego przechwycenia nie było, bo i warunki pogodowe w tamtym czasie były fatalne" - powiedział Siewiera. Dodał, że na ziemi "odbicie (radarowe) w którymś momencie znika".

https://forsal.pl/gospodarka/polityka/artykuly/8718473,siewiera-rakieta-pod-bydgoszcza-winni-bledow-poniosa-konsekwencje.html
 

 

Warto dodać, że w akcji uczestniczyli również sojusznicy zza oceanu.

Edytowane przez M81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, M81 napisał:

100 dni minęło, śmigłowców i Patriotów ani widu ani słychu. Może będą na 200 dni? Przypuszczam, że raczej 200 lat.

F5lW5Y_XQAA-MtK.jpg

Z jakiegoś zboczonego powodu najbardziej zainteresowani setką są wyborcy piss. Nie głosowali na nich, więc niech teraz poczekają 4 lata na następne ściemy swoich ulubieńców i po wygranej niech sobie rozliczają 😘

Za to lwia część wyborców rządu mówi dalej to samo co chwilę po wyborach. Ważne, że nie rządzi piss. I tego też zdania jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, karpik napisał:

Z jakiegoś zboczonego powodu najbardziej zainteresowani setką są wyborcy piss. Nie głosowali na nich, więc niech teraz poczekają 4 lata na następne ściemy swoich ulubieńców i po wygranej niech sobie rozliczają 😘

Za to lwia część wyborców rządu mówi dalej to samo co chwilę po wyborach. Ważne, że nie rządzi piss. I tego też zdania jestem.

 

GJRQdD8WMAAfOnJ.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, M81 napisał:

 

To dobrze czy źle?

Za piss nie ćwiczono czy zamiatano wypadki pod dywan?

W dniu 23.03.2024 o 17:21, M81 napisał:

Złośliwi ludzie twierdzą, że nie chodziło o 100 dni tylko 100 kadencji🤣

Krótką pamięć mają pissdzielce.

"Pani" Szydło w 2016 zrealizowała 2 z 8 obiecanych ustaw na swoją pierwszą setkę. Przy " prezydencie", który podpisałby się na bobrze Agatki gdyby go w nocy obudziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, M81 napisał:

A może wysłano już LoR w sprawie "znaczącej liczby śmigłowce wielozadaniowe i bojowe" ewentualnie czy nastąpiły uzgodnienia z dostawcami spoza USA?😂

Przypomnij mi ile śmigłowców bojowych kupiono i dostarczono przez 8 lat kaczej komuny? Widzę pissdzielcom zresetowało mózgi po wyborach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2023 o 14:01, beaviso napisał:

Doczytałem natomiast, że przewidywana jest integracja z AIM-9X, a "na dalszym etapie", "na końcu mapy drogowej rozwoju" z AIM-120. Czytaj: Może kiedyś, może nigdy.

Najnowszy wywiad z gen. Nowakiem:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/game-changer-dla-polskich-sil-powietrznych

Jakie platformy mogą przenosić to uzbrojenie? Czy można je podczepić pod FA-50?

W tym momencie uzbrojenie ma trafić do F-16, w przyszłości do F-35. Jeśli chodzi o polską wersję FA-50, to obsłuży AIM-9x Block II Sidewindera. Czekamy na zintegrowanie polskiej wersji FA-50 z AMRAAM. Wówczas będzie ona mogła przenosić również ten typ uzbrojenia.

Czyli, tłumacząc:
* Polskiej wersji F/A-50 jeszcze nie ma, bo dopiero jest w testach
* Zgodnie z tym co wcześniej było mówione, powstający obecnie F/A-50PL (czyli ten Block 20) ma zostać zintegrowany z AIM-9X-II (mówimy o przyszłości)
* F/A-50PL na razie nie będzie zintegrowany z AMRAAM, jest to nasze oczekiwanie (mówimy o późniejszej przyszłości).

M.

Edytowane przez beaviso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie