Skocz do zawartości

Remont FT-17 [tylko merytorycznie i na temat]


balans

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 204
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 weeks later...
Hadiuka - niestety jeszcze skorupa, choć z pewnymi elementami wyposażenia w wierzy i w przedziale kierowania.
Czy ożyje – jasne że tak :) tzn mam nadzieję...
Z informacji jakie przekazuje MWP do 11 listopada 2013 roku w ramach kroku kolejnego czołg na odzyskać mobilność. Raczej na 100% będzie to jeszcze napęd zastępczy, głównie przez brak silnika. Z oryginalnej jednostki napędowej został tylko fragment łapy mocującej, choć dobre i to bo przynajmniej udało się na PW sprawdzić skład chemiczny stopu używanego do wykonania odlewu bloku silnika.
Tak więc będzie jeszcze oczy cieszył w ruchu na własnych gąskach :)
I z tego co wiem, jest spora szansa aby w przyszłości (lecz niestety raczej po 11 listopada) dostał oryginalny układ napędowy. Oby :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Szanowni Państwo,
Niebawem rozpocznie się II Etap prac remontowych projektu „Renault FT-17”. Jednocześnie przygotowujemy się do III Etapu, w którym między innymi pracami planujemy wykonać uzupełnienie pojazdu o oryginalne części nie pochodzące z eksponatu. W związku z powyższym wszystkich posiadaczy podzespołów czołgu zapraszamy do współpracy. Ewentualne informacje na ten, jak również inne tematy dotyczące pojazdu prosimy kierować na adres: mzientarzewski@muzeumwp.pl. Jednocześnie serdecznie dziękujemy za informacje nadesłane do tej pory oraz za wspieranie naszych działań zmierzających do przywrócenia pojazdowi jego dawnej świetności.
Wykaz brakujących elementów pancerza i wyposażenia zewnętrznego można znaleźć na stronie poświęconej remontowi: www.ft-17.org. Braki wyposażenia wewnętrznego zostaną przedstawione w najbliższym czasie z uwagi na konieczność wykonania odpowiedniej dokumentacji wizualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że MWP w Warszawie niestety musi pracować pod presją -Renówke sprowadzono i władze centralne sią nią kilkakrotnie pochwaliły. Nie winie ekipy MWP to po prostu polityka" i presja wierchuszki. Miejmy nadzieję że uda się brakujące części pozyskać,złożyć wóz i go uruchomić. Ale presja stolicy i władz zwierzchnich może stawiać wykonawców w kłopotliwej sytuacji.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 19:55 26-09-2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym Renault FT-17 wyjechał do Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy, gdzie od jutra rozpocznie się II Etap remontu czołgu tj. montaż zastępczego układu napędowego. Powrót Marsa" do Warszawy będzie miał miejsce na przełomie października i listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, ze albo znaleziono juz 40% silnika, albo przeszukano 40% zaplanowanych obszarow poszukiwan" :)
Swoja droga nie mam nic przeciwko napedowi zastepczemu skoro sponsorzy renowacji naciskaja na rychla pokazowke jazdy i daja na to kase.
Byle tylko nie wymagalo to jakichs trwalych zmian w oryginalnych czesciach no i nie spowodowalo zaniechania odtworzenia oryginalnego napedu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko nie bardzo wiem czego tu szukać ....wystarczy porozmawiać z muzeum w Paroli, które dysponuje kilkoma silnikami i układami przeniesienia napędu... a z tego co się orientuję to nie są specjalnie uciążliwi w rozmowach....zwłaszcza na szczeblach ministerialnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bałdzo. My se tu dywagujemy , tworzymy teorie spiskowe , a MWP nie pomaga. Jeszcze wczoraj w poszukiwaniach oryginalnego silnika na wykresie miałem 100% , dziś już 45 choc inni widzą nadal , podobno , 40. Nic z tego nie kumam. To mają oryginalny silnik czy nie? Szukają , czy nie? A jak z nieoryginalnymi elementami? Kontaktują się z chętnymi do oddania oryginałów czy nie? Dla mnie same niewiadome.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jacku, u mnie na wykresie również jest 45% w kwestii silnika. Oznacza to, ze temat jest żywy, a nie martwy. Sadzę, że najlepiej uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na efekty lub bezpośrednio zapytać wykonawców prac. Dla mnie dzielenie się wiedzą przez wykonawców jest wzorcowe i nietuzinkowe (nie spotkałem się z tak dokładną relacją).Pozdrawiam. Jerzy W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak panie Jacku to się zgadza w 100% tam ma pan wzorcową relację i wzorcową współprace z kolekcjonerami, a tu zupełnie odwrotnie dokładnie widać to po tym tak jest to dziwnie pokazane w tym harmonogramie, wystarczyłoby nieco zmienić układ i byłoby ok, a zamiast bawić się w procenty wystarczyło napisać proste zdanie: Poszukiwania silnika są w Toku - i to wszystko. Natomiast o najwaleczniejszym im się przed finiszem przypomina, czyli o pozyskaniu możliwie największej możliwej ilości części oryginalnych przed jakimkolwiek rozpoczęciem odbudowy, teraz gdy bryła jest ukończona to się w ogóle logiki nie trzyma.



Post został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 19:56 26-09-2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie