Flachenty Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 W tym wypadku akurat było łatwiej ponieważ większość elementów mocujących tę płytę była zniszczona i wymagała wymiany lub poważnej naprawy co ułatwiło jej dopasowanie.
lew_1988 Napisano 27 Sierpień 2013 Napisano 27 Sierpień 2013 http://warszawa.gosc.pl/gal/pokaz/1667737.Swieto-Wojska-Polskiego-Defilada/6#gt
MartineS80 Napisano 6 Wrzesień 2013 Napisano 6 Wrzesień 2013 http://www.muzeumwp.pl/galerie/180,-8222-czolg-zwyciestwa---8211--renault-ft-17--8221--w-muzeum-wp.php
Hadiuka Napisano 6 Wrzesień 2013 Napisano 6 Wrzesień 2013 Bajeczny wygląd, ale to tylko skorupa, jak rozumiem. Rodzą się pytania, czy ta skorupa ożyje, a jeśli - to kiedy?
Tomek_+_Praga Napisano 6 Wrzesień 2013 Napisano 6 Wrzesień 2013 Hadiuka - niestety jeszcze skorupa, choć z pewnymi elementami wyposażenia w wierzy i w przedziale kierowania. Czy ożyje – jasne że tak :) tzn mam nadzieję...Z informacji jakie przekazuje MWP do 11 listopada 2013 roku w ramach kroku kolejnego czołg na odzyskać mobilność. Raczej na 100% będzie to jeszcze napęd zastępczy, głównie przez brak silnika. Z oryginalnej jednostki napędowej został tylko fragment łapy mocującej, choć dobre i to bo przynajmniej udało się na PW sprawdzić skład chemiczny stopu używanego do wykonania odlewu bloku silnika.Tak więc będzie jeszcze oczy cieszył w ruchu na własnych gąskach :)I z tego co wiem, jest spora szansa aby w przyszłości (lecz niestety raczej po 11 listopada) dostał oryginalny układ napędowy. Oby :)
Tomek_+_Praga Napisano 6 Wrzesień 2013 Napisano 6 Wrzesień 2013 Ach ten brak możliwości edycji postów – wiara jest, że się wszystko uda, a wyposażenie jest w wieży ..Przepraszam ;)
sidi Napisano 6 Wrzesień 2013 Napisano 6 Wrzesień 2013 Bardzo efektowy remont , FT 17 teraz wygląda jak by z fabryki dopiero wyjechał tak jak dziewięćdziesiąt kilka lat temu .
polsmol Napisano 7 Wrzesień 2013 Napisano 7 Wrzesień 2013 Ja nie rozumiem o co chodzi z tą mobilnością. Przecież to zupełnie traci sens jeśli jest na nieoryginalnych (lub zgodnych z oryginałem) podzespołach.
losiu2 Napisano 9 Wrzesień 2013 Napisano 9 Wrzesień 2013 Piotrze, zapomniałeś dodać wg mnie". Bo chyba nie uważasz że Twój punkt widzenia jest jedynym? Dla kogoś to ma sens.
polsmol Napisano 9 Wrzesień 2013 Napisano 9 Wrzesień 2013 Kiedy piszę ja" to mam na myśli siebie. Na wszelki wypadek wyjaśniam :)
Woodhaven Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Szanowni Państwo,Niebawem rozpocznie się II Etap prac remontowych projektu „Renault FT-17”. Jednocześnie przygotowujemy się do III Etapu, w którym między innymi pracami planujemy wykonać uzupełnienie pojazdu o oryginalne części nie pochodzące z eksponatu. W związku z powyższym wszystkich posiadaczy podzespołów czołgu zapraszamy do współpracy. Ewentualne informacje na ten, jak również inne tematy dotyczące pojazdu prosimy kierować na adres: mzientarzewski@muzeumwp.pl. Jednocześnie serdecznie dziękujemy za informacje nadesłane do tej pory oraz za wspieranie naszych działań zmierzających do przywrócenia pojazdowi jego dawnej świetności. Wykaz brakujących elementów pancerza i wyposażenia zewnętrznego można znaleźć na stronie poświęconej remontowi: www.ft-17.org. Braki wyposażenia wewnętrznego zostaną przedstawione w najbliższym czasie z uwagi na konieczność wykonania odpowiedniej dokumentacji wizualnej.
Landszaft Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Dzięki Woody za info. Npisałem pod wskazany E-mail z tajlami jakie posiadam do FT-ka. Teraz czekam na odpowiedź
HUBERTUS 1656 Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 Obawiam się że MWP w Warszawie niestety musi pracować pod presją -Renówke sprowadzono i władze centralne sią nią kilkakrotnie pochwaliły. Nie winie ekipy MWP to po prostu polityka" i presja wierchuszki. Miejmy nadzieję że uda się brakujące części pozyskać,złożyć wóz i go uruchomić. Ale presja stolicy i władz zwierzchnich może stawiać wykonawców w kłopotliwej sytuacji.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 19:55 26-09-2013
Woodhaven Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 W dniu wczorajszym Renault FT-17 wyjechał do Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy, gdzie od jutra rozpocznie się II Etap remontu czołgu tj. montaż zastępczego układu napędowego. Powrót Marsa" do Warszawy będzie miał miejsce na przełomie października i listopada.
Jacek Dąbrowski Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Ktoś wie o co tu chodzi?http://www.ft-17.org/
Hadiuka Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Dziwne pytanie!Jasno przedstawiony harmonogram prac nad renowacją czołgu Bardziej przejrzyście już nie można było tego uczynić.
Jacek Dąbrowski Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Ta???????? To rozkmiń to : I.4. Poszukiwania oryginalnego silnika do Renault FT-17Pozdrawiam
Krecik2002 Napisano 25 Wrzesień 2013 Napisano 25 Wrzesień 2013 Wychodzi na to, ze albo znaleziono juz 40% silnika, albo przeszukano 40% zaplanowanych obszarow poszukiwan" :)Swoja droga nie mam nic przeciwko napedowi zastepczemu skoro sponsorzy renowacji naciskaja na rychla pokazowke jazdy i daja na to kase.Byle tylko nie wymagalo to jakichs trwalych zmian w oryginalnych czesciach no i nie spowodowalo zaniechania odtworzenia oryginalnego napedu.
PATRON Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 ja tylko nie bardzo wiem czego tu szukać ....wystarczy porozmawiać z muzeum w Paroli, które dysponuje kilkoma silnikami i układami przeniesienia napędu... a z tego co się orientuję to nie są specjalnie uciążliwi w rozmowach....zwłaszcza na szczeblach ministerialnych.
Hadiuka Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Zatem Panie Jacku Dąbrowski - wszystkie niejasności rozwiane.
Jacek Dąbrowski Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 No nie bałdzo. My se tu dywagujemy , tworzymy teorie spiskowe , a MWP nie pomaga. Jeszcze wczoraj w poszukiwaniach oryginalnego silnika na wykresie miałem 100% , dziś już 45 choc inni widzą nadal , podobno , 40. Nic z tego nie kumam. To mają oryginalny silnik czy nie? Szukają , czy nie? A jak z nieoryginalnymi elementami? Kontaktują się z chętnymi do oddania oryginałów czy nie? Dla mnie same niewiadome.Pozdrawiam
Hadiuka Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Panie Jacku, u mnie na wykresie również jest 45% w kwestii silnika. Oznacza to, ze temat jest żywy, a nie martwy. Sadzę, że najlepiej uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na efekty lub bezpośrednio zapytać wykonawców prac. Dla mnie dzielenie się wiedzą przez wykonawców jest wzorcowe i nietuzinkowe (nie spotkałem się z tak dokładną relacją).Pozdrawiam. Jerzy W.
Jacek Dąbrowski Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Hadiuka ja Ciebie bałdzo Sory ale wzorcową relację to masz z każdego Projektu w MBP w Poznaniu. Pozdrawiam
lew_1988 Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Tak panie Jacku to się zgadza w 100% tam ma pan wzorcową relację i wzorcową współprace z kolekcjonerami, a tu zupełnie odwrotnie dokładnie widać to po tym tak jest to dziwnie pokazane w tym harmonogramie, wystarczyłoby nieco zmienić układ i byłoby ok, a zamiast bawić się w procenty wystarczyło napisać proste zdanie: Poszukiwania silnika są w Toku - i to wszystko. Natomiast o najwaleczniejszym im się przed finiszem przypomina, czyli o pozyskaniu możliwie największej możliwej ilości części oryginalnych przed jakimkolwiek rozpoczęciem odbudowy, teraz gdy bryła jest ukończona to się w ogóle logiki nie trzyma. Post został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 19:56 26-09-2013
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.