Skocz do zawartości

Remont FT-17 [tylko merytorycznie i na temat]


balans

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 204
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Prace demontażowe posuwają się systematycznie do przodu. Dzisiaj zakończyliśmy demontaż skrzyni biegów i sprzęgieł bocznych. Planujemy, że do końca marca zakończymy demontaż całego czołgu i będziemy mogli przejść do kolejnej fazy prac. Mamy nadzieję, że nie napotkamy na jakieś przeszkody, które zaburzą przyjęty harmonogram."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotografia w ultrafiolecie daje możliwość podejrzenia czy czołg nie był przemalowywany , w ultrafiolecie czasami widać smugi i przebarwienia jeżeli pod widoczną farbą jest starsza warstwa farby. To samo robi się w renowacji obrazów , poszukuje się czy obraz nie był przemalowywany , podmalowywany czy nawet pod obrazem nie znajduje się starszy obraz innego malarza. Z udostępnionego zdjęcia jednak widać że pojazd a raczej wieża" jest w pierwotnym malowaniu i nigdy nie był malowany w np barwy kamuflażu jakie często były malowane czołgi w okresie I wojny Światowej. W tamtym okresie w razie zmian kamuflażu czy barw pojazdu nie zdzierano starej farby tylko nanoszono nową warstwę na starą. Oczywiście najłatwiejsze jest zobaczenie tych przemalowań w świetle UF o ile Farba nawierzchniowa nie jest za gruba i wchodzi w reakcję z farbą podpowierzchniową. Jeżeli jednak to nie potwierdza że pojazd był już kiedyś malowany i przemalowywany to wtedy zostaje tak zwana próba materiałowa gdzie np w kilku miejscach zdziera się warstwę oryginalnej farby aby sprawdzić czy nie ma pod nią następnej starszej barwy , i tak do skutku aż dochodzi się do metalu . wtedy wiadomo ile było przemalowań , jakie użyto barwy i jakie były użyte w składzie chemicznym farby badania mikroskopowe i laboratoryjne " Niestety ten typ badań już uszkadza w miejscach badanych oryginalną malaturę. Oczywiście ten typ badań stosowany jest w malarstwie , polichromii czyli szeroko pojętej sztuce. Co do zastosowania w omawianej renowacji pojazdu jest to najtańsza weryfikacja czy pojazd był przemalowywany i jeżeli był jaki miał rozkład kamuflażu , co niestety się nie potwierdza. A i tak spodziewam się że efektem końcowym będzie piaskowanie i zdjęcie wszystkich oryginalnych warstw malarskich , położenie nowego podkładu i odmalowanie pojazdu w barwach czołgu jaki miał malowanie w WP w latach 1918-39 ale to za kilka lat"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że UF jako metoda badania dotyczące pojazdów umarły śmiercia naturalną jako nieefektywne i przestarzałe ale widze że sie myliłem ... szkoda tylko że do pojazdu który okrzykiwany jest jako och i ach i wogóle i prezydent i ło Matko Bosko ..." stosuje sie najtańsze metody i najmniej skuteczne ....bardziej by mnie interesowała struktura wewnetrzna elementów pojazdu z racji przebąkiwania o przyszłym uruchomieniu ...jeśli już ma się to wszystko odbyć zgodnie ze sztuką muzealnej konserwacji" czyli za kupę kasy to może by coś więcej niż UF, ale na szczęscie nie moje małpy.....itd


pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie