Jump to content

Krecik2002

Forum members
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Odwiedzilem skansen w ostatni weekend. Powstal wspomniany w artykule pawilon z dosc skromna ekspozycja. Pojazdy pociagniete farba ale pomalu gnija nadal. I na kazdym kroku takie fachowe tabliczki...
  2. Trooper85 - moze glupie pytanie laika, ale przerysowujesz pojazdy w pozycjach ze zdjec czy potrafisz sam odtworzyc perspektywe w dowolnej pozycji na podstawie posiadanych materialow?
  3. Dla mnie film jest bardzo dobry. Te kilka scen w zwolnieniu" (pocalunek, ucieczka na cmentarzu, seks na podlodze, klaustrofobia w kanalach)moga nie podpasowac konwencja ale trudno - taki byl zamysl artystyczny rezysera. Moze tez przesadzony deszcz szczatkow ludzkich po eksplozji Borgwarda ale nie czytalem relacji swiadkow wiec sie nie wypowiadam. Troche szkoda, ze nie bylo wiecej repliki Panterki - widzialem, ze krecili z nia sceny ataku na Gesiowke, a w filmie pozostala tylko kopia sceny z Szeregowca Ryana gdzie czolg wali z armaty w pojedyncza osobe. Cala reszta na bardzo fajnym poziomie: efekty jakich nie widzialem jeszcze w polskim kinie, scenariusz z watkiem milosnego trojkata wcale nie taki slaby jak sie obawialem, bardzo dobrze pokazane cierpienie ludnosci cywilnej. Wielkie wrazenie robi tez koncowa scena z panorama plonacego miasta - ludzie wychodzili z kina w milczeniu, czesc siedziala jeszcze dlugo po koncowych napisach...
  4. Strasznie sztuczne sa te dorysowane pociski smugowe na kilku scenach. Pamietam, jak badziewny byl ten efekt w Tajemnicy Westerplatte, a tutaj jest niewiele lepiej.
  5. Troche glupio wygladaja te maski na twarzach w 50s. - czy ktos pomykal w takich w lato, w walkach miejskich? Ani to przed kurzem nie chroni ani przed dymem.
  6. Kto wie czy to Centrum Komunikacji i Techniki to nie jedyny ratunek dla zgromadzonego tam taboru. Odwiedzilem niedawno muzeum i na wiekszosci eksponatow mozna zbierac rdze garsciami, a tabliczka informacyjna to rzadkosc. Miejscami wyglada to nawet gorzej niz MOB w Skarzysku. Wewnatrz tez nie lepiej - wiele modeli jest nie oslonietych, dzieciaki je rozwalaja bez zadnej reakcji obslugi. Chociaz w sumie i tak malo kto je oglada bo wszystko tak tchnie PRL-em, ze jedyna ciekawa atrakcja dla gawiedzi sa makiety.
  7. Jak to ktos kiedys celnie skomentowal: a tego Gawrona to jeszcze niejeden wykonczy sobie dom, kupi samochod, dzieci odchowa".
  8. Jeśli dobrze rozumiem, to ta konwencja generalnie zabrania wykopywać znaleziska archeologiczne (niezależnie od klasyfikacji co jest archeo" a co nie) dopóki nie istnieje zagrożenie zniszczenia stanowiska? Normalnie ma sobie leżeć w ziemi i gnić dla przyszłych pokoleń"?
  9. Prawda jest taka, ze z wanny w Warszawie nie powstanie juz raczej nic sensownego (za duze braki), a w Poznaniu jestem pewien, ze doczekamy sie odpicowanego, przynajmniej z zewnatrz, Panzera. Jesli zas chodzi o temat rozbierania jednych eksponatow (nawet tak niekompletnych jak panzer z Warszawy i nie wnikajac w animozje miedzy wlascicielami) na rzecz innych, to wydaje sie dosc trudny i kontrowersyjny i zdecydowanie zasluguje na osobny watek.
  10. Po lekturze strony muzeum wnioskuje, ze decyzja o renowacji zapadla? A przynajmniej pomalu gromadzone sa elementy, a to znaczy, ze przynajmniej jest chec sprobowania. Pamietam, ze na Stuga odpisywalem kiedys 1% podatku, czy nie da sie uruchomic podobnej akcji na Panzera?
  11. A na czym stanela sprawa malowania oznaczen? Bo tak golo wyglada troche...
  12. Nie boli poszukac samemu w necie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Piotrkowem_Trybunalskim - dosc obszerny opis bitwy Najwiecej czolgow walczylo jednak chyba pod Tomaszowem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Tomaszowem_Lubelskim
  13. Moze warto wrzucic zapytanie na forum tego stowarzyszenia: http://arsenal.org.pl ? Kto jak kto, ale oni powinni sie niezle znac na mundurach z Ksiestwa Warszawskiego. Czy szukal juz ktos podobnej blaszki w MWP? Jak nie to wydrukuje sobie zdjecie i chetnie rozejrze sie za czyms podobnym...
  14. Elektroliza Dysksuja na temat tego chyba napopularniejszego sposobu odrdzewiania starych fantów. Porady odnośnie materiału na elektrody, składu kąpieli, doboru prądu, oraz przy okazji pare uwag na temat usuwania zbędnej farby. Link do wątku: http://odkrywca.pl/elektroliza-pytania,565786.html#565786
  15. Oksydowanie na gorąco W wątku dyskusja na temat metod oksydowania na gorąco: od zwykłego zanurzania w oleju, poprzez wiele przykładów składów domowych" kąpieli, po nazwy polecanych preparatów handlowych. Link do wątku: http://odkrywca.pl/oksyda,54134.html#54134
×
×
  • Create New...

Important Information