Skocz do zawartości

Remont Stug IV -Grzegorzew


jc1234

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 389
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Zabieranie tego typu sprzętu na parady to oczywiście pomyłka, ale doprowadzenie go do stanu jezdnego z maksymalnym wykorzystaniem oryginalnych podzespołów to chyba trochę inna sytuacja.
Napisano
Humber
A właściwie to dlaczego na Stuga w Poznaniu (tzn góra z pierwszego rwania 2006)w tej chwili pada mokry śnieg? Już sporo zardzewiał - czy to znaczy że piaskujemy raz jeszcze? Szkoda - dziwna strategia bo jak wiadomo: no roof no future.Pozdrawiam

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie w najnowszym artykule majora Tomasza Szulejko na http://www.sturmgeschutziv.pl/
Napisano
I Polsmol dobrze to podsumował. Wątpię żeby w zamierzeniach rekonstruktorów było używanie tego stuga przy byle paradach czy w Darłowie, ani wożenie turystów za pare groszy. Samo to ze parę razy w roku czołg zostanie uruchomiony i pokazany szerszej publiczności pozwoli go zachować w takim stanie na naprawde długo.
Napisano
Wieża Panowie jest pod dachem" parę detali jest jeszcze przy niej do poprawienia. Armata już wyjechałana zewnętrzny. Na pewno całość będzie jeszcze raz piaskowana. Potem nastapi wstępny montaż -zapewne jeszcze bez armaty- zdjęcie,montaż z armatą i montaż całości.
Każdy sprzęt jak stoi to niszczeje. Nie po to teraz go Koledzy remontuja aby potem go postawić w krzaki".Powinien pare razy do roku wyjechać. Nie mi decydować o tym gdzie i na jakie imprezy powinien jeździć. Znając życie i polskie realia po wyremontowaniu znajdzie sie kilku właścicieli" i dysponentów. Jak Reytan w bramie sie nie położę, ale jako ten zawsze marudzący" przewiduje że kłopoty ze Stugiem dopiero przed nami.
Obym się tym razem mylił.
Jacek
Napisano
Poprawiliśmy na baszcie to co wymagało -naszym zdaniem - poprawy. Uzupełniliśmy braki. Po wypiaskowaniu została pomalowana podkładem. Jest juz na swoim miejscu. Dopasowaliśmy wszystkie śruby mocujące.
Została dopasowana,zespawana głowica i łapa mocująca silnika. Pomału można myśleć o montażu.
Nowe zdjęcia i opis na naszej stronie o Stug-u.

Jacek
Napisano
Reportaż o remoncie sztuga.
http://www.sturmgeschutziv.pl/component/content/article/1-latest-news/80-stug-iv-scalenie-w-jedn-bry-
Napisano
No i pomału nadchodzi taki czas że nasze najlepsze chęci nic tu nie pomogą. Bez brakujących części lub środków na ich zakup staniemy z remontem. Co można było jest juz zrobione. Koledzy założą resztę wyposażenia i na tym koniec. Nie kompletny silnik przyjedzie do Muzeum i będzie czekał na lepsze czasy. Brak kasy.
Może pomoga Ci co zawsze mieli tyle do powiedzenia ?

Jacek
Napisano
Do silnika:
iskrownik
filtr paliwa
pompa paliwa
gaźnik
Jeżeli ktoś ma chęć pomóc w tym temacie to zapraszamy. Jeżeli ktoś ma cześci i chce je oddać: bierzemy. Jeżeli ktoś ma gotówke to będziemy kontaktować ze sprzedającymi. Nie weźmiemy gotówki-prosimy o darowizny rzeczowe.

Jacek
Napisano
Panie Jacku
Ja i kilka innych osób obserwujących niniejszy wątek nie jest świadoma wysokości rynkowych cen części, o których wspomniał Pan powyżej. Proszę je przedstawić. Być może do zakupu jednej części będzie konieczna ściepa" kilku osób.
Napisano
Nie mamy tak dokładnej dokumentacji na silnik. Może ktoś na forum może pomóc ? Nie chcę sie wymądrzać , a o pomyłke łatwo. Może ktoś juz naprawiał Maybacha i ma metodę jak obejść oryginalne części ?
Nie ma- niestety- sklepu z takimi cześciami. Poszukamy tych elemntów i wtedy jeżeli będą chętni do sponsorowania zakupu podamy juz dokładne dane.

Jacek

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie