Skocz do zawartości

Remont Stug IV -Grzegorzew


jc1234

Rekomendowane odpowiedzi

Przy tych wszystkich cięciach budżetowych to faktycznie zawsze to jakieś wzmocnienie naszych sił zbrojnych jest :]]]

A wracając do tematu, gdzieś słyszałem, że w ustawie o broni jest luka i armaty nie podpadają pod tą ustawę bo nie ten kaliber... Tu zastrzeżenie - nie wiem czy to prawda, czy tylko plotka bo tymi tematami się nie interesuję.

A StuG już wygląda fantastycznie, a co będzie jak mu jeszcze dorobią trochę plam w kolorach Olive Grun i Brun - to będzie istne cacko!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 389
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Balans - święta racja, ale malowanie jest wbrew pozorom najtrudniejszą cześcią operacji. Pantera z Polski - właśnie pomalowana w Kalifornii - wyszła słabo. Sa malowania na poziomie np Munster i na poziomie Kubinki. Nie wystarczy wrzucic trzy kolory. Do kamuflażu trzeba się długo i starannie przygotować. Trzymam kciuki i wierzę że będzie doskonale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, pozostaje mi się z Tobą kol. Humber całkowicie zgodzić - Munster to klasa sama w sobie i wzór dla innych.
Ja wierzę, że asz" StuG im dorówna, bo widzę ogrom pracy wykonanej przy nim do tej pory.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest taki sam gaz i płyn jak w Stugu III ?? Wydaje mi się że Stug III też miał tę samą armatę jażmo i mocowanie jak stug IV i powinny być takie same ilości płynów i gazu ,a tych wozów ocalało zdecydowanie więcej. Może ktoś ma dostęp do muzum lub kolekcjonera na Świecie który ma tę informację ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trzeba będzie zapytać u źródła - może w tytułowym Munster?
Ale ja bym zaczął bliżej czyli u Braci Czechów, bo jak wiadomo w czasie wojny produkowali tą armatę u siebie w zakładach Skoda w Pilznie. No i też zaliczyli" jedną IV-kę, którą przed paru laty doprowadzili do stanu jezdnego - vide zdjęcie [kamuflaż fatalny, ale jeździ i chyba armata też funkcjonuje?].

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jotes ma rację najlepiej skontaktować się z Parola Muzeum po linii" muzealnej. Ostatecznie Finowie mają najwięcej zachowanych Stugów na świecie i na pewno mają dokumentacje eksploatacyjną do tych pojazdów. Przy okazji widzę że na razie odpuszczono sobie odtwarzanie mocowania ekranów bocznych, które niewątpliwie były na tym pojeździe - widać ich pozostałości na zdjęciach z wydobycia podwozia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedena myśl mi wpadła może nie taka kretyńska" ale jeżeli znacie pojemności amortyzatora to najlepiej zadzwonić do Krośnieńskiej fabryki amortyzatorów podać dane amortyzatora wszystkie dane techniczne armaty z najwyższą siłą odrzutu armaty a oni mają tabele wyliczeniowe jaką ilością płynów i gazów napełnić wtedy taki amortyzator, aby spełnił swą funkcję lub do Gliwickiego OBRUM. zaznaczam to tylko moja delikatna sugestia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego JC1234 - jeżeli potrzebne Tobie informacje mogą być w muzeum Saumur to może uda się namówic moją córkę na kolejną wizytę u nich - wraca z Saumur do Poznania w przyszłą niedzielę i może przywieźć potrzebne informacje techniczne kontakt z nią masz w galerii zdjęc Odkrywcy z muzeum w Saumur tylko musisz jej dokładnie wytłumaczyć o co chodzi bo czołgi to dla niej abstrakcja"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem fińskie strony. Większość ich III ma jakieś nazwy własne. Może temu naszemu tez nadać jakieś piękne imię.
BUCEFŁ - pięknie jak by powiedział Gustlik.
Moderatorzy nie wycinać mi tu niczego !!! Może być zabawnie.

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam od razu Bucefał, Polacy nie gęsi, macedończykami wycierać się nie będziemy. Mamy w naszej literaturze wojaka zacnego, co szablą władał sprawnie, językiem jeszcze sprawniej, a w opróżnianiu szklanic osiągnął niekwestionowane mistrzostwo. Miał ów bohater rumaka rączego i mądrego, CYMBAŁ było jego imię i CYMBAŁEM winien być ochrzczony szlug poznański ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ,obecnie,na stałe,Stug zwiazany jest z WIELKOPOLSKĄ-a pochodzi-skąd pochodzi!Proponuję mu nadać wieleznaczącą,a dla znających temat zrozumiałą,starowielkopolską nazwę- BAMBER.
pozdrawiam
kruszyna-tyż stąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kol. KRUSZYNA chyba jest stąd od niedawna, bo jak wspomnę moich kolegów tylko ze szkoły (Muth, Remlein, Sznajder, Szmit) nie wymieniając innych znanych z mediów (np. były arcbp)to nie znowu taka wielka rzadkość:) No i w relavcji do rzeczywistości za granicą (w Strzałkowie) to bamber to był rzeczywiście raczej bogaty:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zawsze trzeba pisać dokładnieco autor miał na myśli"bo puźniej problem z interpretacją.
1-Takamber" to częto potocznie bogaty chłop.
2-Ten napływ osadników w 18 wieku wpłynął pozytywnie na Wielkopolskę-podobnie jak posiadanie w Wielkopolsce jedynego tak doskonale zachowanego Stug-a IV-też jest zjawiskiem nad wyraz pozytywnym.
3-Czego się nie da powiedzieć o wielu innych zjawiskach,osobach itp,itd-pochodzących zza Odry-dlatego użyłem w poprzednim poście słowa rzadkość.

Ps.Nazwisko mego dziadka po kądzieli to Brunon Henke i określał się jako dojczkatolik,drugi za to nazywał się Wincenty Kaźmierczak i był powstańcem Wielkopolskim.To jesteśmy tutaj chyba jakis czas ;-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bamber we wspólczesnej wielkopolsce to ktoś bez gustu,prostak -powiedzieć o kimś bamber to nie jest żadna nobilitacja wynika to pewnie z tego że wielkopolanie zazdrioscili bambrom zorganizowania, porzadku i pieniędzy podobnie jak w całej polsce było z żydami jakbyśmy nie patrzyli nazwanie kogoś żydem to żadna pochwała
pomysł dobry ale nie do końca:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie