Skocz do zawartości

Remont Stug IV -Grzegorzew


jc1234

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Jc 1234 te peryskopy naprawdę dobrze wyglądają.Lepsze jest wrogiem dobrego.Może to zostawic?Z czasem doprowadzic do oryginału?A na stronie andreaslarka są mocowania i są peryskopy dowódcy.Nie będę tu wklejał zdjęc bo nic nie będzie widac po dostosowaniu do wymaganego formatu.
Panie Patron dziękuję za zdecydowane działanie.Szkoda tylko że Pan tego nie robi jako Moderator tylko dopiero po interwencji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 389
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Lefa- zapewne teraz nie będziemy zmieniać peryskopów bo nie mamy na co. Właśnie dla tego założyliśmy to co jest. A prawie robi ogromną różnicę. A te które sa nie są od Stug-a. Mam w tej chwili wiadro rdzy i złomu, którego nie wyrzucę.

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jc 1234 o ile pamięc mnie nie myli to w Poznaniu ta strona jest znana.Coś było napisane na pewnym forum.Tak że proponuję zapytac Tych co przy szlugu" robią.Ale ze zdjęc można dużo wywnioskowac.
Co do zmiany peryskopów - jak pisałem wcześniej :Nie od razu Kraków zbudowano"
Lepsze jest wrogiem dobrego.A że za chwilę pojawią się wpisy ze peryskopy są złe to ja bym to ....... Róbcie swoje dalej.Panterę z Nidy robiono 18 lat.A szlug" jest robiony jak dobrze liczę 8-my miesiąc.Tak trzymajcie .I nie dajcie się zwariowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do peryskopów...
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104527.jpg
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104532.jpg
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104535.jpg
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104546.jpg
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104547.jpg
http://www.andreaslarka.net/ps531045/2006_53104551.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko nam się ten temat zagmatwał:
mamy założony komplet perysków na stug-u. Nie są to oryginały. Zdecydowaliśmy sie na takie odstępstwo z określonych przyczyn -patrz mój post wyżej-. Oryginalne peryskopy uległy zniszczeniu. Z tego złomu który mamy- może bo tego jeszcze nie wiem- uda mi sie złożyć dwa komplety dla kierowcy. Nie mamy żadnych szans na złożenie peryskow dowódcy. W wozie na długi czas pozostanie to co w tej chwili jest zamontowane.
Strona jest nam znana ale nie mam w tej chwili czasu na jej przeszukiwanie. Prosze aby ktoś zrobił to za mnie i poszukał tam zdjęć peryskopów i podał mi linki. jc1234@wp.pl

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Jc1234 gdybym mieszkał w Poznaniu albo gdzieś w okolicach to byłbym do Waszej dyspozycji, bo ten StuG leży mi na sercu. Ale niestety mieszkam kilkaset kilometrów od Waszego Grodu. Pozostaje mi więc jedynie coś wysupłać z własnej sakiewki, no i co jakiś czas apelować tu na forum o datki na remont tego pojazdu, bo gdyby wszyscy Ci, którzy są zainteresowani tym pojazdem przekazali jedynie ten 1% na rzecz remontu, to pewnie byłoby Wam dużo łatwiej doprowadzić go do stanu jezdnego. A z kolei jako osoba zupełnie nie związana ze środowiskiem tych, którzy byli zaangażowani w jego wydobycie nie mam szans na cokolwiek innego.
W tym miejscu jeszcze raz wyrazy szacunku dla tego co tam w Poznaniu robicie!


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 21:36 05-03-2009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytając wypowiedzi kol. Balansa wiem co mu na sercu leży w sparwie naszego muzealnictwa . No ale niestety kultura i muzea są na końcu łańcucha pokarmowego budżetu naszego kraju. jak i w innych krajach" . Patrząc na odbudowę Stuga i tempo mam pyatnie, czy ekipa robi jakąś przy okazji dokumentację remontową ??, nie tylko zdjęciową ale opisową co jak jest remontowane i składane ,czy idzie to a zasadzie remontu bezdokumentacyjnego. Patrząc że w naszym kraju w MOB jest drugi taki stug wiadomo w zdecydowanie gorszym stanie " ale ... jest , z gorszych wraków robiono piękne eksponaty. Mając dokumentację remontu pierwszego Stuga można by się pokusić o remont drugiego " nawet aby był stacjonarny. Oczywiście może to marzenie " Wiadomy jest że jeśli ma być remont to obiekt po remoncie MUSI być pod dachem i najlepiej w zamkniętym pomieszczeniu. Niestety MOB takich warunków nie spełnia a z uwagi na to że jest położony w obiekcie zabytkowym wiem że są problemy z konserwatorem o budowę pawilonu. Bez tego nikt nawet fanatyk darmowej roboty jak jest robione to przy stugu w poznaniu" nie przyjdzie wspomóc MOB , bo remontować coś co nadal będzie gniło po remoncie pod chmurką to lekkie przegięcie i bezsens. Dlatego tak a nie inaczej to wygląda. No chyba że MOB postąpi tak jak Muzeum Wojska Polskiego i odda swój obiekt innej placówce która będzie miała miejsce gdzie go wyremontować i miejsce bezpiecznej prawidłowej ekspozycji eksponatu. Oczywiście nikt tu nie mówi że Stug z MOB-u MUSI jeździć, wystarczy aby wyglądał jak zadbany obiekt muzealny a nie jak wrak wyrwany w ostatniej chwili z pieca chutniczego , w dodatku jest tam wrak PzkpF IV i dodatkowo totalny zrzyn IV tak że z tych elementów można by się pokusić o poskładanie drugiego stuga który wizuanie byłby praktycznie w dużym procencie kompletny oczywiście bez głównego zespołu napędowego i napewno wielu innych detali" ,ale oglądając inne muzea które posiadają pojazdy pancerne to wiele z nich tylko ma remont zachowanych detali i nikt się nie upiera że MUSZĄ jeździć , ważne aby wyglądały wizualnie jak pojazdy bojowe a nie pojazdy z kasacji. Wiadomym też jest że odkąd muzea przeszły na garnuszek samorządowy i są finansowane z budżetów miast to ich żywot zawsze jest na zasadzie ,aby tylko dać pensje dyrektorowi i sprzątaczce bo miasto ma zawsze ważniejsze wydatki np. jak wypłacić w świetle prawa dodatkowy dodatek funkcyjny burmistrzowi i radnym". Najsłynniejsze w kraju muzeum militarne czyli Muzeum Lotnictwa w Krakowie z eksponatami które są zdecydowanie więcej warte niż cała ekspozycja Poznańska i MOB-u razem wzięta - ma takie same problemy finansowe a zabytki tam zgromadzone to unikaty w skali Światowej . A jakoś na forach nie słyszę aby ktoś dostawał frustarcji po wejściu do sali samlotów pionierskich które stoją w nieogrzewanej sali w stanie takim jak je znaleziono pod Czarnkowem - czyli praktycznie 65 lat bez remontu trudno aby sami pracownicy z własnej kasy remontowali państwowe zabytki nam publice na uciechę". Sprawy fundacji teżsązawiłe . Istnieje Fundacja chyba Orła Białego co remontowała Me-109 , ale efekt jest taki że przez chyba rok czy dwa można było Me 109 zobaczyć w Krakowie gdzie większość fanatyków jedzie zobaczyć w kupie samoloty a teraz gdzieś jest w kraju nie wiem nawet gdzie" gdzie szary obywatel nawet nie wie że mamy taki samolot i gdzie go oglądać. Fundacja zaczęla działać aby remontować samoloty dla siebie. Większość krajów które mają muzea Państwowe jak robią muzeum pancerne to jest one jedno i tam wszystkie pojazdy są w kupie tak że jak przyjedziemy np do Saumur to tam mamy wszystkie pojazdy pancerne jakie zgromadzono we francji . W naszym kraju to MOB ma coś , Poznań coś , Muzeum WP cośik posiada ,Kołobrzeg , Drzonów też coś. Bracia K" też mają coś co niewiadomo czy prywatne czy państwowe i naprawdę to U nas w kraju nie ma pożądnego dużego muzeum broni Pancernej gdzie ożna by zobaczyć wszystko w jednym punkcie . Poznań to też nie placówka muzealna sensu strikte ogólnie dostępna za biletami od godziny do godziny, to obiekt taki ni to muzeum , ni to obiekt szkoleniowy ni to zbiór prywatny MON ale przynajmniej ma perfekcyjnie zabezpieczone zbiory ".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem leży w tym iż każde muzeum państwowe" robione jest na siłę. Skoro ktoś nazbierał troche eksponatów to musi powstać muzeum i wrzuca się to na grzbiet samorządowi. Potem nie zabardzo komu na tym zależy i tak się to kula.
Przecież to nie nasz wymysł że żywe muzeum przyciaga ludzi. Jak coś ma 60 -70 lat i sie rusza to wzbudza zainteresowanie. Sa ludzie-są pieniądze.
Poznań jak mało które miasto ma takie możliwości. Jest fort VI. Obiekt wręcz wymarzony na muzeum o takim charaktrze. Jest sporo eksponatów które nie dużymi środkami można by uruchomić.( Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum na Cytadeli Muzeum Bronii Pancernej). Pojawiały się już takie pomysły ale pomysł polegał na tym iż mamy zgromadzić wszystkie pancerne eksponaty w jednym miejscu (Cytadela) postawić je pod chmurę i je sobie ogladać ( radny PiS).
Koncepcja takiego muzeum musiała by ogarnąć wszelkie aspekty tego problemu: lokalizacji, zgromadzenia sprzętu, prawidłowej ekspozycji, prawidłowej eksploatacji, bieżących remontów i co najważniejsze ciekawej ekspozycji i udostępnienia ludziom.
Mamy jeden pojazd w remoncie, małe- w sumie- środowisko i wystarczy iskara abyście się pozabijali. Nawet gdyby powstała we władzach miasta i regionu taka koncepcja, jak ją wprowdzić w życie ? Ten który byłby na mównicy musiałby mieć pod ręka kałacha i wtedy może po jakimś czasie udałoby się coś uzgodnić.
Kałach to moc sama w sobie i szybko likwiduje oponentów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podaje poznańska prasa codzienna działo Stug IV zostało pomalowane. Jak podeschnie koledzy położą kamuflarz i będzie na zewnątrz koniec. Mój Dziadek powiedziałby: fertig na dziś możymy iść wieczerzać".

WAŻNE!
Mamy jeszcze problem z armatą i urządzeniem wyważającym armaty: szukamy instrukcji lub danych jakie ilości płynu i gazu wchodzą do urządzenia. Jest to niezmiernie ważne bo inaczej nie będzie nam prawidłowo działać układ podnoszenia armaty.

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te graty leżące na stole mam pewne skojarzenie .Bardzo podobne zaworki i urządzenia pracują w zawieszeniach Citroenów np. w BX.Zasada działania ,gaz i olej również mogą być podobne .Trzeba poszukać dobrego mechanika który się na tym zna i naprawiał takie elementy ,oczywiście naprawiał a nie wymieniał na nowe .Znam takiego który również zajmuje się restauracją starych samochodów ,ale aż z Opoczna .Pozdro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa to urządzenie-wiemy. Mamy pod ręka znakomitych zbrojomistrzów. Ale nawet oni nie wiedzą jakie ilości płynu i gazu wchodzą w rurę. Można się tylko domyślać iż ciśnienie gazu musiało być rzędu dziesiątek atmosfer. Ale ile ? Szukamy w tej chwili danych. Bez tego możemy uszkodzić mechanizm podnoszenia armaty. A mamy tylko jeden i drugiego nikt nam nie da. POSTARAJCIE się.

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bestia" zmieniła barwy !
Wg. mnie prezentuje się teraz bajecznie ( mimo, że to stan przejściowy ) :D:D:D
Szczegóły:
http://www.sturmgeschutziv.pl/component/content/article/1-latest-news/86-stug-iv-jak-malowany


Chciałbym także zwrócić uwagę, na możliwość przekazania 1% podatku na remont StuG'a !! Szczegóły na http://www.sturmgeschutziv.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież stug jest własnością WP, przechowywany na terenie jednostki, to niby dlaczego miałby byc zaspawany? Przecież jest to może nie jakieś wielkie , ale jednak zawsze wzmocnienie naszych sił zbrojnych:)
P.S.
Wygląda świetnie, już teraz!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie