Jedburgh_Ops Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 20 minut temu, formoza58 napisał: A tutaj taka sobie ciekawostka na ulicach Lwowa, w 1930 roku No ja tworzę, do końca - „mojego, albo Jej”
formoza58 Napisano 4 Kwiecień 2019 Autor Napisano 4 Kwiecień 2019 Można by gdzieś " zmontować" taki kultowy wątek... ------------------------------------------------------------------ .
formoza58 Napisano 7 Kwiecień 2019 Autor Napisano 7 Kwiecień 2019 Fokker jednej z eskadr wielkopolskich.
Sedco Express Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 (edytowane) A dokładniej - Fokker E.V 190/18 I.Eskadry Wielkopolskiej Edytowane 9 Kwiecień 2019 przez Sedco Express 1
Sedco Express Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 W dniu 5.04.2019 o 00:30, formoza58 napisał: Można by gdzieś " zmontować" taki kultowy wątek... ------------------------------------------------------------------ . 1
Sedco Express Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 Breguet XIV z 10.EW - Bydgoszcz 1920 r. 1
Sedco Express Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 "Tworzymy Polskę Skrzydlatą" - Hanriot H-14 a na poprzednim zdjęciu H-28 (WSS)
W3SOKÓŁ Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 W dniu 4.04.2019 o 23:24, Jedburgh_Ops napisał: Rzadkiej jakości zdjęcie, być może ze szklanej płyty. Zdjęcia sprzętu lotniczego II RP to nie jest techniczne mistrzostwo świata w przeciwieństwie do ówczesnych Niemiec, gdzie zdjęć ze szklanych płyt jest nieprzebrana ilość, a ich jakość jest taka, że czyta się napisy na oponach. Bez przesady P. Jedburgh_Ops. Polskich zdjęć "ze szklanej płyty" trochę pozostało. Może nie jest ich "nieprzebrana ilość", jak w przypadku "ówczesnych Niemiec". Kwestia tylko, która to z kolei odbitka, i czy jest ona z pierwowzoru (czyli ze szklanej płyty), czy kolejna odbitka z odbitki, jak te zamieszczane w tym wątku, ograniczone jeszcze "wielkością". zdjęcia, które może przyjąć ten skrypt. Oryginały (te z pierwszej odbitki), nie mówiąc o oryginalnych szklanych negatywach osiągają niebagatelne ceny na aukcjach internetowych. Zdjęcia robione dzisiejszymi aparatami (normalnymi, na klisze - też są jeszcze takie w użyciu) - pozostają daleko w tyle w porównaniu ze zdjęciami robionymi na kliszach lotniczych w tamtych czasach. A i sama filozofia wykonywania odbitek też jest inna. Wówczas zdjęcia robiono, "pomniejszając" obrazek z dużego formatu negatywu na małą odbitkę. Dziś (w przypadku zdjęć z negatywu) powiększa się z małego negatywu (24x36) na dużą odbitkę. Jakość w tym przypadku zdecydowanie "siada". Sam mam zdjęcia z okresu II RP w swoich zbiorach, gdzie na małym formacie odbitki (połowa pocztówki) pod lupą można dojrzeć pojedyncze źdźbło trawy w której leży rozbity samolot. Dzisiejsze aparaty cyfrowe, (gdyby nie późniejsza obróbka zdjęć w programach komputerowych) - pozostają również daleko w tyle Zapewne wkrótce będziemy obserwowali (jak w przypadku płyt winylowych) powrót do przeszłości Wiele do życzenia pozostawiają również zdjęcia w publikacjach. Niewielu wydawców sięga po oryginały zdjęć historycznych, gdyż cena takiej publikacji byłaby astronomiczna. Wystarczy użyć kopii z podpisem "foto internet,". "foto Domena Publiczna" i spawa załatwiona. Pozdrawiam. Remigiusz Gadacz 1
Sedco Express Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 Bre XIV A 2 10.11 - sierpień 1927 r . Wojskowy Instytut Gazowy. Rozsiewanie środków owadobójczych nad plantacjami buraka cukrowego.
Jedburgh_Ops Napisano 9 Kwiecień 2019 Napisano 9 Kwiecień 2019 3 godziny temu, W3SOKÓŁ napisał: Bez przesady P. Jedburgh_Ops. Nie ma w tym żadnej przesady. II RP to nie USA i nie Niemcy z kulturą posiadania w międzywojniu - nie jako czegoś nadzwyczajnego - radia, lodówki i aparatu fotograficznego. W Polsce do lat 60. aparat fotograficzny w gospodarstwie domowym to było wielkie halo, a w latach późniejszych ruskiego Zenitha TTL trzeba było zdobywać w „kolejce społecznej”. W 1939 r. ceny aparatów fotograficznych Kodaka na rynku zaczynały się od dwóch dolarów, a w wojskowym sklepie PX od 25 centów. W samych tylko Stanach Zjednoczonych aparaty fotograficzne na rynek komercyjny robiło pięć firm. Jak z takimi sprawami było w Polsce to każdy zorientowany w historii raczej chyba wie.
formoza58 Napisano 11 Kwiecień 2019 Autor Napisano 11 Kwiecień 2019 Z Allegro. Wg. opisu prototyp RWD XVI.
Sedco Express Napisano 11 Kwiecień 2019 Napisano 11 Kwiecień 2019 W dniu 9.04.2019 o 12:31, formoza58 napisał: . LVG C-II - Ławica 1919 r. 1
formoza58 Napisano 12 Kwiecień 2019 Autor Napisano 12 Kwiecień 2019 Karaś. Ładniutkie, ale chyba fotomotaż...
Jedburgh_Ops Napisano 12 Kwiecień 2019 Napisano 12 Kwiecień 2019 Fakt, za śliczne, nazbyt nastrojowe. Photoshop I generacji
Jedburgh_Ops Napisano 13 Kwiecień 2019 Napisano 13 Kwiecień 2019 (edytowane) 18 godzin temu, formoza58 napisał: A tutaj bez fotomontażu. Bardzo cenne. Znałem kolekcjonera zdjęć Łosi, ale jak raz tego zdjęcia nie miał. Poza tym przy kulturze (w sensie zasobów) posiadania aparatów fotograficznych w polskim przedwojennym społeczeństwie i wojsku to zawsze będzie rzadkość, gdy ktoś robił ciekawe zdjęcia w powietrzu i dość dobre jakościowo, jak to. Edytowane 13 Kwiecień 2019 przez Jedburgh_Ops
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się