lars71 Napisano 1 Październik 2018 Napisano 1 Październik 2018 I kiedy w końcu to cudo pofrunie? Powoli tracę nadzieje. Zima idzie, co prawda w niskich temperaturach silniki lotnicze maja troszkę więcej mocy - ale to chyba dotyczy cessny 152... Ktoś coś wie? Napotkano na problemy techniczne czy proceduralne? Pozdrawiam Cytuj
lars71 Napisano 12 Październik 2018 Napisano 12 Październik 2018 Brak informacji, opóźnienia projektu sięgające ponad czterech lat ... Chciałbym się mylić ale może chodzi tylko o wydojenie funduszy unijnych? Poniżej przykład podobnego projektu na polu motoryzacyjnym: http://moto.wp.pl/cba-kontroluje-syrenke-projekt-mial-podniesc-polska-motoryzacje-wyszlo-jak-zwykle-6304734824577153aPost został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 10:40 12-10-2018 Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 12 Październik 2018 Napisano 12 Październik 2018 lars71 (106 / 2) 2018-10-12 08:21:26Problemy Syrenki mają jeszcze inne dna- przykładem niech będzie konflikt, który sami z GM wywołali.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 10:49 12-10-2018 Cytuj
lars71 Napisano 15 Październik 2018 Napisano 15 Październik 2018 Czyli „dojna zmiana” w lotnictwie...? Bardzo chcialbym się mylić.. Samolot fajny, pomysł mający szanse powodzenia w chwili rozpoczęcie ale z każdym kolejnym miesiącem opóźnienia szanse te drastycznie maleją. Panowie z firmy Metal Master powinni zdać sobie sprawę że rzetelna informacja n.t. zaawansowania prac i dotrzymywanie harmonogramu buduje wiarygodność projektu. Orka wzbiła się w powietrze i jakoś słuch o niej zaginął. Coś mi się wydaje że Flaris skonczy tylko na szybkim kolowaniu. Nadal trzymam kciuki ale wygląda to słabo. Wiem że na forum są osoby o dużej wiedzy i kontaktach. Jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe informacje o stanie prac nad Flarisem proszę się podzielić. Pozdrawiam wszystkich Cytuj
colias1 Napisano 15 Październik 2018 Napisano 15 Październik 2018 Dojna zmiana"? Raczej nie. W tym przypadku, to klasyczne przeszacowanie własnych możliwści, czy - jak kto woli - zlekceważenie na starcie potencjalnych problemów. Brak wystarczających kompetencji, czasu oraz finansów połaczony z głębokim przekonaniem o swojej nieomylności. A temat naprawdę jest nie trywialny. Cytuj
fala Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 Coś się dzieje.... https://aviation24.pl/component/k2/item/5758-flaris-lar-1-gotowy-do-startu-jest-zgoda-na-lot?fbclid=IwAR2thfoxBnw1fA480-Q6nCbGi51y0M_gA_CnpchxY2bX4JZKSAXWzII7b_Q Cytuj
bodziu000000 Napisano 11 Kwiecień 2019 Napisano 11 Kwiecień 2019 https://aviation24.pl/component/k2/item/5795-flaris-polecial-trwaja-testy-w-locie Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 11 Kwiecień 2019 Napisano 11 Kwiecień 2019 Inż. Andrzej Frydrychewicz - rówieśnik i serdeczny kolega mojego ojca ze studenckiej (lotniczej) ławy. A jaka otwarta głowa do dziś... Brawo Panie Andrzeju!!! Cytuj
paperscan Napisano 12 Kwiecień 2019 Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) 3D VR model created by photo/video Thanks for a photos gays! https://sketchfab.com/3d-models/flaris-single-engine-jet-aircraft-6f30cd116df048c79904669f06f019d7 Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez paperscan Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 4 Sierpień 2019 Autor Napisano 4 Sierpień 2019 https://dlapilota.pl/wiadomosci/flarispl/flaris-przechodzi-proby-systemu-ratunkowego-flaris-rescue-system Skan: LOT POLSKI styczeń 1932 r. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 23 Marzec 2021 Autor Napisano 23 Marzec 2021 Flaris zakończył kolejny etap prób w locie https://flaris.pl/pl/testy-potwierdzily-flaris-lar1-najszybszym-jednosilnikowym-odrzutowcem-dyspozycyjnym-na-swiecie/ Cytuj
balans Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 58 minut temu, Spirit of Warsaw napisał: Flaris zakończył kolejny etap prób w locie Piękny nie jest, ale przy wsparciu państwa zapewne dałoby się na jego bazie skonstruować całkiem udany dron typu HALE. Ale to nie u nas... Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Spirit of Warsaw napisał: https://flaris.pl/pl/testy-potwierdzily-flaris-lar1-najszybszym-jednosilnikowym-odrzutowcem-dyspozycyjnym-na-swiecie/ Tylko gdzie jest język lotnictwa w tym języku hurramarketingu? To ma „naj”, tamto ma „naj”, siamto ma „naj”, owamto ma „naj”, po prostu najkurczępiękniejpachnącynaświecie. A przy jakiej masie? Z jednym pilotem doświadczalnym, czy z całą piątką, czyli z pilotem i czterema pasażerami oraz ich bagażem plus maksimum paliwa? Słyszał autor tej propagandy o MTOW? Przy MTOW też w skali świata wszystko będzie miał naj, naj, naj, naj, naj, naj...? Edytowane 23 Marzec 2021 przez Jedburgh_Ops Cytuj
Tyr Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 (edytowane) Zanim zaczniesz mędrkować dalej to może zapoznaj się ze specyfikacją. Masa własna samolotu to 900kg a max startowa 1850kg a testy prowadzono z 1700 Edytowane 23 Marzec 2021 przez Tyr Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 Trollu-besserwisserze znający się na tym forum na wszystkim, czyli na niczym. Zajmij się dalszym okłamywaniem forumowiczów poprzez wypisywanie ahistorycznych kłamstw i steków innych bredni o militariach amerykańskich, o których nie masz najzieleńszego pojęcia. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 2 godziny temu, balans napisał: Piękny nie jest... Jego „piękno” rzeczywiście oszołomić nie jest zdolne, ale nie o to chodzi. Już u zarania handluje się nim jak w PRL i jak zawsze w Polsce, bo nic się nie zmieniło w III i ½ RP. Handluje się nim jak - nie przymierzając - Belphegorem. Był dumą, czcią i chwałą, bo nikt na świecie nie miał takiego czegoś, a skończył na śmietniku. Kogo z biznesmenów obchodzi, że miałby samolot np. o największej w jego kategorii prędkości wznoszenia? Kogo to obchodzi? Nikogo. Trzeba sobie z takimi biznesmenami popracować. Ich interesuje tylko jedno - czy do mojego samolotu zmieści się cała moja rodzina, czy tylko część; czy zmieści mi się cały zarząd firmy, czy tylko część; ile maksymalnie mogę upakować ludzi i bagażu i jak daleko z tym zalecę? Flaming też miał robić światową furorę. Zrobił? A miał mistrza nad mistrzami, jeśli chodzi o robienie krajowego i światowego marketingu lotniczego. Takiego mistrza, że nikt mu do pięt nie dorastał i nie dorośnie jeszcze bardzo długo, jeśli w ogóle. Cytuj
Tyr Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 Robiłeś badania marketingowe, czy jak zwykle piszesz co ci się tam ubzdało? Całe rodziny i zarządy w delegacje;))) Cytuj
Czlowieksniegu Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 Ale o czym Wy tutaj... Sami się przyznają, że co prawda zapisy od 2021, ale dostawy to po... 2024 :-) Do tego czasu przywołane 2 mln USD mogą się rozmnożyć... Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 5 godzin temu, Czlowieksniegu napisał: Sami się przyznają, że co prawda zapisy od 2021, ale dostawy to po... 2024 :-) Żeby były „dostawy” to nie po takim języku marketingu, jak obecnie. Skoro ma amerykański silnik to już dobrze. A wtedy do typowych amerykańskich wujków z 40-kilogramową nadwagą, wujków z kultury najprostszych hasłowych informacji nie mówi się (jak obecnie) językiem prototypów MiG-a-29, który też ile to nie miał mieć przewag jako prototyp, po czym stał się najsłynniejszą światową kompromitacją przegrywając 100 proc. walk powietrznych z samolotami NATO. Samolot to tylko rzecz; rzecz użytkowa i do ludzi niemających pojęcia o lotnictwie, czyli do klienteli komercyjnej, mówi się inaczej. Jak na razie w języku marketingowym Flarisa widać prawie 100 proc. ducha języka nt. samolotu PZL-230, który to język mogłem przyswajać i od kulis i nie od kulis jego projektowania. A to jest nieporozumienie i szkoda, że tak jest, bo bardzo zdolni ludzie zaprojektowali Flarisa. Jeśli Polacy, a nie Amerykanie, wezmą się np. w USA za marketing tego samolotu to życzę wielkiego powodzenia. Taka zadzierająca nosa SGH nawet nie jest w stanie wykształcić kadr, jakie stanowią podstawę kształcenia biznesowego w USA, czyli new business managerów. Przez dekady prowadziłem rozmowy rekrutacyjne z kandydatami do tego zawodu – nigdy nie zatrudniłem ani jednego. Najlepsza była dziuńka, która na hasło, że szukamy new business managera obruszyła się i powiedziała – „Jak pan prezes znajdzie klienta to ja go obsłużę, ale ja nie będę akwizytorką, bo nie po to zdobyłam dyplom SGH”. Czyli klienta musi znaleźć prezes, dać go dziuni na złotej tacy, uniżenie zapytać dziunię, czy taki klient aby nie uwłacza jej godności, a potem dziunia w akcie łaskawości obsłuży go, jak tam będzie potrafiła. W USA taka dziunia z taką odzywką dostałaby kopa z uczelni w pierwszym miesiącu pierwszego semestru. No i co będzie, jak w USA Flarisem zainteresuje się wujek z Kaliforni, wujek z olbrzymią nadwagą i mający sobie podobnych w rodzinie i w pracy? W Kaliforni, która ma klimat i geografię „idealne inaczej” dla Flarisa, jak zresztą 40 proc. terenu USA? W warunkach klimatu subtropikalnego i w warunkach gór powyżej 4000 m n.p.m. też będzie mu się wmawiało przez jakiegoś Polaka albo w jakimś folderze, że Flaris ma takie genialne osiągi i że w tych warunkach klimatyczno-wysokościowych może zabrać komplet pasażerów z ich BMI na poziomie takim, że w liniach lotniczych takich ludzi traktuje się już jako 1,5 człowieka? Już od teraz marketing Flarisa powinien radykalnie zmienić język, bo on jest anachroniczny i niemówiący o realnych cechach użytkowych tego samolotu. A przecież nie o USA konkretnie tutaj chodzi, tylko o cały świat z jego klimatami i geografią raz korzystnymi dla tego samolotu, innym razem z bardzo niekorzystnymi. No, chyba że nikt nie liczy na sukcesy eksportowe tego samolotu i będzie on oferowany tylko gdzieniegdzie – tak żeby „pasował” do klimatu i elewacji lotniska i żeby zawsze miał rozbieg 200 m, dobieg 600-1100 m i żeby zawsze zabierał pięć osób. Flaris jest wyjątkowy, brzydki czy ładny to już kwestia odrębna, na pewno jest niezły, ale język marketingu ma z mroków PRL. Jeśli wyciągnę socjalistyczne foldery PHZ Pezetel np. Dromadera to ten język będzie identyczny. Cytuj
Tyr Napisano 24 Marzec 2021 Napisano 24 Marzec 2021 No proszę dietetyk się znalazł. Samolot odrzutowy który może startować i lądować z przydomowego trawnika zabrać 5 osób nawet z nadwagą a do tego może być pilotowany przez posiadacza PPLa. O czym ty tu piszesz? Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 24 Marzec 2021 Napisano 24 Marzec 2021 W dniu 9.02.2017 o 23:28, beaviso napisał: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/46-general_aviation/47603-flaris_maly_odrzutowiec_made_poland-12.html Morawiecki dotknął makietę, no i przerypane. Flaris skończy, jak to u Morawieckiego, jako ładny slajd w Powerpoincie. :P M. Morawiecki jest śmieszny, ale to odrębna kwestia. Problem jest szerszy i związany z polską umysłowością. Miały miejsce działania marketingowe na rzecz PZL-130 w USA. Sukces eksportowy tego samolotu jest znany. Miały miejsce działania marketingowe na rzecz SW-4 w USA. Sukces eksportowy tego śmigłowca jest znany. Miały miejsce działania marketingowe na rzecz M28 w USA. Sukces eksportowy tego samolotu (z przyłożeniem Amerykanom pistoletu do głowy) też jest znany wraz z finałem w folii na pustyni. Miały miejsce działania marketingowe na rzecz Turbo Kruka w USA. Sukces eksportowy tego samolotu jest znany. Itd., itp. A czeskie np. L-13, L-29 i L-39 do dziś latają w USA, by nie powiedzieć szaleją i są uwielbiane, szczególnie L-39. Czesi w handlu sprzętem lotniczym robią nas w konia, jak chcą. Tylko że jeszcze w parze z tym musi iść jakość. Jak się Izraelczycy wypowiedzieli o PZL-130 to lepiej nie mówić. Jak się zagraniczni piloci wypowiadają o drganiach SW-4 to też lepiej nie mówić, itd. Jakościowo Flaris na pewno będzie super, ale jeśli marketing będą mu robiły jak zawsze typowo polskie antytalenty do takich działań to masz rację, że dotyk Morawieckiego będzie pocałunkiem śmierci dla tego samolotu. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 30 Kwiecień 2021 Autor Napisano 30 Kwiecień 2021 Za sterami Wiesław Cena. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 19 Maj 2022 Autor Napisano 19 Maj 2022 https://pl-pl.facebook.com/FlarisLar1/videos/487837612906474 Cytuj
Wojtek_1 Napisano 30 Wrzesień 2022 Napisano 30 Wrzesień 2022 https://defence24.pl/przemysl/ultralekki-odrzutowiec-z-potencjalem-flaris-na-targach-mspo-w-kielcach-defence24-tv Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 2 Listopad 2022 Autor Napisano 2 Listopad 2022 Kijanka coraz bliżej certyfikacji https://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/aktualnosci/wydarzenia/3174-flaris-lar-1-coraz-blizej-certyfikacji Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.