Skocz do zawartości

PZInż 303


s_boj

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
O ile pamiec nie myli samochody terenowe z kolami skretnymi z przodu i z tylu byly jednym z zalozen ktoregos tam programu motoryzacyjnego (Schell Programme?)przed wojna. Jak to zwykle u Niemcow, produkowane przez kilkanascie koncernow w roznych wariantach. Praktyka wojenna wykazala ze cala ta komplikacja byla 'more trouble than it's worth' i szybko zapomniano o tym 'ulepszeniu'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie też się na tym przejechali. Na przełomie 1941 i 1942 r. amerykański rząd złożył zamówienie na 50 sztuk Fordów GPW ze zdwojonym mechanizmem skrętu. Auta były przewidziane w głównej mierze dla pododdziałów kawalerii. Wariant był na tyle skomplikowany, że szybko poniechano jego szerszego zastosowania. W tym samym okresie zamówienie na standardowe GPW opiewało na 15 tysięcy sztuk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie obejrzałem BnM :)Rzeczywiście podwozie jest w super stanie i Pan Rudnicki mówił o doprowadzeniu go do stanu jezdnego (montaż silnika) ale już o rekonstrukcji karoserii wrażał się sceptycznie - w sumie to prawdziwy cud, że ten rodzynek dotrwał do naszych czasów :) Oby takich cudów było jak najwięcej!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Karollo lookaj na ich stronce. Było o nadaniu mostu imienia Strzelca z brygady ckm i o potyczce podczas powstania na jakies małej rzeczce co szukali neodymem.

A ten pojazd to piękna sprawa, w szoku byłem jak mówili o specyfikacji technicznej.

Polak potrafi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dziwo (i bezwzglednie dobrze!) ze cos tak zadkiego sie pojawilo, z drugiej nie do konca. Produkty typowe, produkowane seryjnie ida na wojne, sa rzecza normalna, nikt nie widzi w tym nic specjalnie wartosciowego 'bo przeciez tego jest od groma', kto by sie tym interesowal? Prototypy czesciej pozastaja w garazu, sa obiektem zainteresowania, fotografowane w celach komercjalnych itd. Wystarczy przejsc sie po muzeum w Bovington i zobaczyc (szczegolnie wsrod sprzetu Brytyjskiego - bo pojazdy zdobyczne to inna kategoria) jaki jest odsetek prototypow w porownaniu z pojazdami 'liniowymi'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
Koledzy,
Dla zainteresowanych PZInż 303, w aktualnym czerwcowym numerze miesięcznika motoryzacyjnego Automobilista" jest genialny artykuł J. Tarczyńskiego wraz ze wszystkimi znanymi zdjęciami 303 oraz kilkanaście zdjęć odnalezionego podwozia w szczegółach. Naprawdę warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie