Skocz do zawartości

PZInż 303


s_boj

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
O ile pamiec nie myli samochody terenowe z kolami skretnymi z przodu i z tylu byly jednym z zalozen ktoregos tam programu motoryzacyjnego (Schell Programme?)przed wojna. Jak to zwykle u Niemcow, produkowane przez kilkanascie koncernow w roznych wariantach. Praktyka wojenna wykazala ze cala ta komplikacja byla 'more trouble than it's worth' i szybko zapomniano o tym 'ulepszeniu'.
Napisano
Amerykanie też się na tym przejechali. Na przełomie 1941 i 1942 r. amerykański rząd złożył zamówienie na 50 sztuk Fordów GPW ze zdwojonym mechanizmem skrętu. Auta były przewidziane w głównej mierze dla pododdziałów kawalerii. Wariant był na tyle skomplikowany, że szybko poniechano jego szerszego zastosowania. W tym samym okresie zamówienie na standardowe GPW opiewało na 15 tysięcy sztuk.
Napisano
Wreszcie obejrzałem BnM :)Rzeczywiście podwozie jest w super stanie i Pan Rudnicki mówił o doprowadzeniu go do stanu jezdnego (montaż silnika) ale już o rekonstrukcji karoserii wrażał się sceptycznie - w sumie to prawdziwy cud, że ten rodzynek dotrwał do naszych czasów :) Oby takich cudów było jak najwięcej!
Napisano
Korowiow, gdzie oglądałeś? Ja obejrzałem w sobotę w tv, ale nie byłem sam i miałem lekkie stereo, więc nie złapałem wszystkiego i chętnie bym powtórzył.
  • 2 weeks later...
Napisano
Karollo lookaj na ich stronce. Było o nadaniu mostu imienia Strzelca z brygady ckm i o potyczce podczas powstania na jakies małej rzeczce co szukali neodymem.

A ten pojazd to piękna sprawa, w szoku byłem jak mówili o specyfikacji technicznej.

Polak potrafi :)
Napisano
Z jednej strony dziwo (i bezwzglednie dobrze!) ze cos tak zadkiego sie pojawilo, z drugiej nie do konca. Produkty typowe, produkowane seryjnie ida na wojne, sa rzecza normalna, nikt nie widzi w tym nic specjalnie wartosciowego 'bo przeciez tego jest od groma', kto by sie tym interesowal? Prototypy czesciej pozastaja w garazu, sa obiektem zainteresowania, fotografowane w celach komercjalnych itd. Wystarczy przejsc sie po muzeum w Bovington i zobaczyc (szczegolnie wsrod sprzetu Brytyjskiego - bo pojazdy zdobyczne to inna kategoria) jaki jest odsetek prototypow w porownaniu z pojazdami 'liniowymi'.
Napisano
Bo im nikt nie rozkradał muzeów i nie niszczył prototypów, a u nas wszystko co mogło się przydać do obrony szło na pierwszą linię.
  • 7 months later...
Napisano
Koledzy,
Dla zainteresowanych PZInż 303, w aktualnym czerwcowym numerze miesięcznika motoryzacyjnego Automobilista" jest genialny artykuł J. Tarczyńskiego wraz ze wszystkimi znanymi zdjęciami 303 oraz kilkanaście zdjęć odnalezionego podwozia w szczegółach. Naprawdę warto.
  • 2 years later...
Napisano

Cześć,
Jakoś swoich nie znalazłem ale w międzyczasie wydarzył się Tomaszów Lub. na którym ww. pojazd był.
Link:
http://www.tomaszow-lubelski.pl/modules/gallery/foto/3970.jpg
Pozdr,
makul

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie