sidi Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 bynajmniej karoseria wygląda jak by z jednej deski kreślarskiej zeszła.
krzysiek Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 Sidi, słowo którego chciałeś użyć to przynajmniej".PozdrawiamKrzysiek
Gebhardt Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 O ile pamiec nie myli samochody terenowe z kolami skretnymi z przodu i z tylu byly jednym z zalozen ktoregos tam programu motoryzacyjnego (Schell Programme?)przed wojna. Jak to zwykle u Niemcow, produkowane przez kilkanascie koncernow w roznych wariantach. Praktyka wojenna wykazala ze cala ta komplikacja byla 'more trouble than it's worth' i szybko zapomniano o tym 'ulepszeniu'.
s_boj Napisano 31 Październik 2011 Autor Napisano 31 Październik 2011 Amerykanie też się na tym przejechali. Na przełomie 1941 i 1942 r. amerykański rząd złożył zamówienie na 50 sztuk Fordów GPW ze zdwojonym mechanizmem skrętu. Auta były przewidziane w głównej mierze dla pododdziałów kawalerii. Wariant był na tyle skomplikowany, że szybko poniechano jego szerszego zastosowania. W tym samym okresie zamówienie na standardowe GPW opiewało na 15 tysięcy sztuk.
Korowiow Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Wreszcie obejrzałem BnM :)Rzeczywiście podwozie jest w super stanie i Pan Rudnicki mówił o doprowadzeniu go do stanu jezdnego (montaż silnika) ale już o rekonstrukcji karoserii wrażał się sceptycznie - w sumie to prawdziwy cud, że ten rodzynek dotrwał do naszych czasów :) Oby takich cudów było jak najwięcej!
s_boj Napisano 3 Listopad 2011 Autor Napisano 3 Listopad 2011 Korowiow, gdzie oglądałeś? Ja obejrzałem w sobotę w tv, ale nie byłem sam i miałem lekkie stereo, więc nie złapałem wszystkiego i chętnie bym powtórzył.
Korowiow Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Było dzisiaj 5.10 rano na kanale TV Info. Zrujnowałem sobie poranek żeby obejrzeć :)
Catadero Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Widzę, że skorzystałeś z informacji.Ja codziennie o tej porze już jestem na nogach,więc latam po kanałach-i tak trafiłem kiedyś.C.
Korowiow Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Tak Catadero :) Specjalne podziękowania dla Ciebie za info :)Pozdr :)
wrzos1939 Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Szkoda że nie ma fotek tego podwozia ,może ktoś ma możliwość ...było by super.
karollo84 Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 a moze ktos ma poprzedni odcinek BnM ajemnice rzeki "? cholerka moje okolice a nie mialem jak obejrzec bo na wyspach bylem a w necie znalezc niemoge
pająk Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Na stronie Było nie minęło" pojawiły się zdjęcia podwozia: http://bylonieminelo.pl/index/page/lang/pl/id/140/trip/176.html
piokot20 Napisano 15 Listopad 2011 Napisano 15 Listopad 2011 http://www.tvp.pl/historia/magazyny-historyczne/bylo-nie-minelo/wideo/29102011-1500/5432368
cycor Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Karollo lookaj na ich stronce. Było o nadaniu mostu imienia Strzelca z brygady ckm i o potyczce podczas powstania na jakies małej rzeczce co szukali neodymem. A ten pojazd to piękna sprawa, w szoku byłem jak mówili o specyfikacji technicznej. Polak potrafi :)
Gebhardt Napisano 17 Listopad 2011 Napisano 17 Listopad 2011 Z jednej strony dziwo (i bezwzglednie dobrze!) ze cos tak zadkiego sie pojawilo, z drugiej nie do konca. Produkty typowe, produkowane seryjnie ida na wojne, sa rzecza normalna, nikt nie widzi w tym nic specjalnie wartosciowego 'bo przeciez tego jest od groma', kto by sie tym interesowal? Prototypy czesciej pozastaja w garazu, sa obiektem zainteresowania, fotografowane w celach komercjalnych itd. Wystarczy przejsc sie po muzeum w Bovington i zobaczyc (szczegolnie wsrod sprzetu Brytyjskiego - bo pojazdy zdobyczne to inna kategoria) jaki jest odsetek prototypow w porownaniu z pojazdami 'liniowymi'.
s_boj Napisano 17 Listopad 2011 Autor Napisano 17 Listopad 2011 Bo im nikt nie rozkradał muzeów i nie niszczył prototypów, a u nas wszystko co mogło się przydać do obrony szło na pierwszą linię.
ROLFI Napisano 17 Czerwiec 2012 Napisano 17 Czerwiec 2012 Koledzy,Dla zainteresowanych PZInż 303, w aktualnym czerwcowym numerze miesięcznika motoryzacyjnego Automobilista" jest genialny artykuł J. Tarczyńskiego wraz ze wszystkimi znanymi zdjęciami 303 oraz kilkanaście zdjęć odnalezionego podwozia w szczegółach. Naprawdę warto.
makul Napisano 14 Wrzesień 2014 Napisano 14 Wrzesień 2014 A tu taka fotka z ostatniej inscenizacji. Replika ciągnika pzinż 303.Pozdr,makul
ROLFI Napisano 16 Wrzesień 2014 Napisano 16 Wrzesień 2014 Kolego makul masz może więcej zdjęc, żeby mieć pełniejszy obraz wykonania repliki?
makul Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Cześć,Jakoś swoich nie znalazłem ale w międzyczasie wydarzył się Tomaszów Lub. na którym ww. pojazd był.Link:http://www.tomaszow-lubelski.pl/modules/gallery/foto/3970.jpgPozdr,makul
polsmol Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Jest to dość luźna interpretacja tego samochodu.
Jacek Dąbrowski Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Ja bym powiedział że jest to wariacja na temat.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.