s_boj Napisano 29 Październik 2011 Autor Napisano 29 Październik 2011 Oglądaliście dzisiejsze Było nie minęło"? Zdaje się, że kolekcja p. Adama Rudnickiego powiększyła się o nowy, piękny rodzynek :). Pojazd podobno odnaleziony w niemieckim muzeum, gdzie z kolei trafił podobno aż z Francji.
patton12 Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 Oglądałem i szczególnie zainteresowały mnie koła tego pojazdu.
s_boj Napisano 29 Październik 2011 Autor Napisano 29 Październik 2011 http://www.tvp.pl/historia/magazyny-historyczne/bylo-nie-minelotrzeba szukać tutaj, dzisiejszy odcinek powinien się wkrótce pojawić
Catadero Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 To nie jest pojazd. Tylko kompletne (chyba) podwozie, na kołach. Nie je4stem pewien czy z org. silnikiem ale mowa była o całkowitej odbudowie pojazdu i uruchomieniu. Problemem jest budowa nadwozia. Nie wiadomo jak wyglądało. PZInżś.303 wykonano jedynie jako prototypy. Pokazane w BnM podwozie ma nr 7. Przewiduje się, że łącznie wykonano ok. tuzina prototypów. Produkcja seryjna miała rozpocząć się w 1940r.Powtórki odcinków sobotnich są zwykle około 5.10 rano w czwartki na TVP Info.C.
pająk Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 podwozie PZInż. 303. Nie chce mi się wierzyć, że takie cuda się odnajdują ale cieszy to bardzo.
Cronos Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 Hah! Taki rodzynek na zachodzie, to aż strach się bać co może być na wschodzie!
bjar_1 Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 Wow! Jestem pod wrażeniem, że trafiają się jeszcze takie rarytasy!
bjar_1 Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 Mam nadzieję i trzymam za to kciuki! Polski szpej - do Polski!
ROLFI Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 No to Pan Adam ma chyba najlepszego nosa do wrześniowych fantów zaginionych w pomroce dziejów.Skuteczność 1000%. Szczerze mówiąc to największy rarytas ostatnich lat (wg mnie oczywiście). Trzy razy już obejrzałem BnM a dalej jeszcze jestem pod wrażeniem.
Catadero Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Dla porównania zdjęcie z niemieckiej książki wydanej w 1942r.
Catadero Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 I zasada działania tylnych kół skrętnych.Nie znalazłem informacji o marce/producencie pojazdu.C.
Korowiow Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Rolfi masz nagrany ten odcinek BnM?
ROLFI Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Korowiow, tak mam ale na nagrywarce z kablówki. Ale jeszcze nie obczaiłem jak to zgrać na kompa. Dzisiaj nad tym posiedzę.
Hebda Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Mam takie pytanie z ciekawośći,kto wpadł na pomysł i wykorzystał tylnie koła skrętne?
Nadwojciech Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Możliwa inspiracja do zastosowania tylnych kół skrętnych w PZInż 303.(Widać na zdjęciu)Mercedes G 5 testowany w Polsce w 1938 roku.Raczej chodziło o zbadanie konstrukcji i porównanie jej z PZInż 303 niż ewentualne zakupy.
Nadwojciech Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Zapomniałem o Tempo G 1200.Też tylne koła skrętne.I też testowany w Polsce.
ROLFI Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 My już więcej nie wymyślimy. Może by tak ładnie poprosić AR o zestaw fotek podwozia, co by ochłodziły domysły i dociekania.Sama konstrukcja podwozia jest niezwykle nowatorska jak na ówczesne czasy. O niezwykłej inwencji polskich inżynierów z PZInż świadczą inne prototypy pojazdów kołowych jak i gąsienicowych. Wszystkie są albo pionierskimi rozwiązaniami albo też odpowiedzią na najnowsze trendy lub konstrukcje na świecie. Pod tym względem nie byliśmy zaściankiem Europy ale właśnie polscy inżynierowie wytyczali trendy w przemyśle zbrojeniowym. Chwała im za to co stworzyli, ale jeszcze większa dla Tego, który potrafił to zwrócić nam Polakom, jako niezwykłe wiano dla przyszłych pokoleń.Cóż, kolekcja wrześniowa pozyskana przez jednego człowieka w ciągu ostatnich 10 lat jest niewątpliwie większa niż niejednego dużego muzeum z dziesiątkami pracowników w ciągu ostatnich 50 lat. Tymi osiągnięciami właśnie mierzy się pasję i oddanie dla sprawy.
badshark5 Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 http://www.weu1918-1939.pl/tabory/osobowe/Pzinz_303/dowodztwo_taborow_osobowe_pzinz_303.html
pni Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 Tak Rolfi święte słowa. Muzeum Wojska Polskiego powinno spalić się ze wstydu. No może muzeum to nie ale zarząd i dyrekcja. AR pokazał nam ile biadolenia i nieróbstwa jest w tej i innych instytucjach z Ministerstwem Kultury Włącznie. Wielkie gratulacje dla wspaniałego kolekcjonera.
panzerhrabia Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 zlituje się ktoś i wklei zdjęcia???Pozdrawiam
sidi Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 A tak na marginesie co do samej konstrukcji to ciekawy jestem kto od kogo zerżnął projekt Niemcy od nas czy my od Niemców bo Niemiecki kfz 15 HORCH jest bliźniaczo podobny do pzinż 303
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.